1. 1.
    o maganda o kurşunu sıkmayacak olsaydı senin ecelin başka bir zamana tayin edilecek olabilirdi.

    inanç demek ilahi ve beşeri zaman kavramlarını birbirinden ayırma gerekliliği demektir.

    önce a kişisinin ölümü planlanıp sonra b kişisinin kurşun sıkmasının ayarlanması gibi bir kronolojik sıra söz konusu değildir.
    1 -1 ... raduyev
  2. 2.
    Ölüm nedeni değiştirilir, az ötede sarjörü yağlanıp cilâ atılan silahın işi biter ve bir çocuk onu hızla eline alıp oyun edasıyla kendini polis sanar ve seni tehdit olarak görüp kafana doğrultup sıkar.
    Sıkar da sıkar oyun bitene kadar.
    -1 ... rabb in gordukleri
  3. 3.
    Bu soruyu ben de hep merak etmiştim, hala ediyorum ama cevap alamıyorum.
    Sanırım kabul ettiğim tek şey; o maganda o kurşunu sıkmasaydı diye bir şeyin söz konusu olmaması. O maganda o kurşunu sıkacak ve sen o şekilde öleceksin.
    Bunu kabul ettikten sonra aklıma gelen başka bir soru ise şu: madem allah o insanın kaderini bu şekilde maganda kurşunu ile ölmek olarak belirlemiş, o zaman o kurşunu sıkanın suçu var mı allah katında? Çünkü sonuçta allah böyle yazmış.
    işte işin içinden çıkamıyorum böyle.
    1 ... duygusal raphael
  4. 4.
    Kısacası kader denen şeyi canlıların sebebi belirler yaratanın insanın yaptığı şeyde parmağı yoktur, yani siktiret ha şimdi ölmüşüz ha altı ay sonra.
    -1 ... theecroow
  5. 5.
    madem ölüm tek bir defa gelecek,
    o da neden Allah için olmasın.

    yani muhakkak öleceğiz, ne zaman, nerde olduğunun bir önemi yok, bizi de bağlamaz zaten. ama nasıl öldüğün önemlidir. şehit de olabilirsin, meyhanede de ölebilirsin.
    nasıl yaşarsan öyle ölürsün.
    ... bi to mimiram aaa