1. 1.
    şişli den de kağıthane den de izler taşımaktır. bazen serseri gibi hissedersin canın kavga ister bazen efendileşirsin.

    ben bu başlığı eskiden de açtğımı hatırlıyorum. siliklerde de yok. neler oluyor sözlük. o zaman yazdıklarım daha içtendi.
    1 ... pilotmont 1
  2. 2.
    eskilerden izler.

    3 odalı evinde, soban yanar. otoriter ama dengeli bi babanın korumasında sakin sakin yaşarsın.
    çay demlemekle bile alakası yoktur ailenin. aynı çayı günlerce içer kahvaltıda. kahvaltı dediğinde. ekmek reçel sanayağ. tereyağ yiyen de vardı o ayrı. bazen yumurta ama başka bişey aramazsın arkadaş çünkü farklı uğraşların var.
    aşağı ineceksin. arka bahçe denilen boş arsada takım kuracaksın. gol atacaksın.

    sonra dvm eder.
    1 -1 ... pilotmont 1
  3. 3.
    Caglayanda arkadasimin ogrenci evinde kalmistim asiri bi numarasi yoktu ama hosuma gitmisti gerci halk birazcik garipti ama gormezden gelinebilir konumdan dolayi.
    2 ... respo93
  4. 4.
    şimdiki hali çok farklı olmakla beraber eski halinden izler taşıyor. mesela 40 senedir aynı lahmacunu, bildiğimiz o daha küçük daha gevrek daha acılı lahmacunu yapan yer var.
    düşünsene 40 sene adam yazmış zaten 1970 den beri diye.
    ... pilotmont 1
  5. 5.
    istanbul çağlayan dan bahsediyoruz.

    mesela ergun plak misali bi plakçı vardı. akşama kadar bangır bangır müzik çalardı, pikapla.
    bu arkadaş kilisliydi. plak yanında her türlü kaçak radyo, fincan, tabak vs satardı. dükkan küçücüktü ama içeri girdiğinde adam nerede diye arardın. haliyle adam arabesk çalardı. kilisli dedik ya.
    10-15 dükkan yukarıda bugünkü fırının olduğu yerde başka bir plakçı vardı. o enteldi. barış manço falan çalardı.
    dağlar dağlar şarkısını baba oradan duymuştu da barış manço için adam olur bu demişti. hippileri, uzun saçlıları sevmediği halde.
    -1 ... pilotmont 1
  6. 6.
    Çağlayan insanı ketumdur, fazla gülmez.
    Acılarını yüreklerine gömmüşlerdir onlar.
    Öyle hayata dört elle sarılmazlar çünkü fazla beklentileri yoktur.
    Gururludur çağlayan insanı,
    Şerefi için onuru için yaşar.
    Çağlayan insanı...
    Sever ya, hem de çok sever
    Ama içinde yaşar.
    1 ... hakan yavas
  7. 7.
    işkembecisi olduğu için nadir semtlerdendir, çağlayan.
    eskiye bağlıdır. çoğu dışarıdan gelse de eskiler artık istanbullu sayılır.
    işkembe içmektir, çağlayanlı olmak.
    ... pilotmont 1
  8. 8.
    çağlayan lisesi nde ortaokulu okumaktır
    liseli abilerin bazılarının kızları koridorda öptüğünü görüp şaşırıp kalmaktır.
    hocanın birinden, el işi dersinde malzeme getirmediği için tekmu yumruk dayak yiyip eve hiç bişey söylememektir.
    müdürden kaçak futbol oynamaktır. yasaktı lan. ne hikmetse.
    ... pilotmont 1
  9. 9.
    esnaf çocuğu olmaktır. geneli öyleydi zamanında.

    sabah babanın önceden tehdit etmesi ve zorlamasıyla gidip dükkan açmaktır.
    malları dışarı dizmek sonrada dükkanı süpürüp, malların tozunu almaktır.
    bunlar bitincede kahvaltı etmeden evden çıkıldığında kahveci, antepli musatafa abiye koşarak gidip bi çay deyip koşa koşa dükkana dönmektir. dükkanı yalnız bırakmaktan ödü kopmaktır.
    çayın bazen gelip bazen gelmemesi, midenin acaip kazınması ve bi koşu bakkaldan çokoprens almaktır.
    sonra, beylerbeyi babanın ananın koynundan çıkıp dükkana teşrif etmesiyle sevinçe boğulmaktır.
    koşa koşa eve çıkıp anneyle arkası yarın dinleyip yağ, ekmek ve 100 kere demlenmiş çayla kahvaltı yapmaktır.
    sonra babaya gözükmemek için arka sokaktani boş arsaya gidip top oynamaktır.
    kan ter içinde gelip çantayı kapıp okul yolunu tutmaktır.
    ders yapmak mı? o ne lan. okulda öğren dersi. ödev neyim varsa okul dönüşü, baba seni tekrar dükkanı beklemekle görevlendirdiğinde bankonun üstünde yaparsın dersini.
    2 ... pilotmont 1
  10. 10.
    Şehrin yoğunluğu içinde hayatını yaşamaktır. Annem ve babam köyde büyümüş kimseler. Yengemin ise çocukluğu çağlayanda geçmiş ve oralarda büyümüş. O anlatınca garip gelirdi, bizimkiler köyde tarlayla uğraşırken şehir hayatı yaşaması. Kendisi sayesinde çağlayan vakfından burs da alıyorum. Adliyenin de kattığı ayrı bir hava var, hayatın akışı içinde kayboluyorsun.
    1 ... enes55