• Gün geçmiyor ki bir vaşak hadisesi daha duyulmasın, o kadir narin ve nadide bir hayvan kısa süre içinde farklı saldırılara uğraması da çok üzücü.

    https://m.haberler.com/ko...2-kisiye-10340154-haberi/
    8 0 ...
  • mutlu değilseniz, hayatınız artık tamamen monoton ilerliyorsa, yaptığınız tek iş gün boyu büyük kederleri dalmak ise, yaşadığınız şehiri değistirin. gerçekten yeni bir çevre ve sehir işe yarıyor.
    9 0 ...
  • bitcoin

    608.
  • Tamamen spekülatif arz-talep saçmalığıyla değer kazanan sanal para.

    Bitcoine bu kadar anlam yüklenmesinin en büyük sebebi bir internet para biriminin gerçek para birimi yerine kullanılmasının maddi açıdan külfetsiz oluşuydu. Kore'de, Japonya'da, Çin'de, Rusya'da beş parasız gençler referans linkleriyle, miningle sanal paralarını üçe beşe katlıyor mutlu oluyorlardı.

    Gel zaman git zaman işin rengi değişti. Devlet denetiminde olmayışı elindeki gerçek parayı nasıl kazandığını yasal olarak belgelendirmeyen kimseleri de bitcoin yatırımına itti. Amerika gibi bu kadar parayı sana kim verdi diye devletin vatandaşa hesap sorduğu yerlerde bu parayı kanunsuz işlerden elde edip de belgeleyemenler "ahan da alnımın teriynen bitcoinden kazandım gardaşşşş" diyebildiler.

    Dünyannın bütün devletleri ellerindeki emtiaya karşılık para basarlar. Ulusal-uluslararası mevzuat ve ekonominin mantığı bunu gerektirir çünkü. Paranın azlığı ve çokluğunda finansal krizler çıkar. Bunun tek istisnası 1971 yılından beri karşılıksız para basan Amerika'dır. Çünkü Amerika'nın sadece Amerika'dan ibaret olmayışı, Asya, Avrupa ve Afrika'da Amerika'nın adeta bir eyaletiymişçesine güdümünde yaşayan ülkeler Amerika'ya katma değer katar.

    Yani Amerika dolar için der ki la gardaş ne edecen kefili benim ha. işte bu yüzden Amerika dünya siyasetinde yaşamsal derecede söz sahibi olmak zorundadır. Yani doların yükselişi veya düşüşü ekonomik sebeplerden daha çok Amerika'nın uluslarası alanda yaptığı siyasi manevralara bağlıdır.

    doların düşmesi demek her ülkenin öz parasının değerinin artması demek. Bu yüzden gerek bizim gibi Bağcılar apaçisi ayarında atarlı devletler olsun, gerek suri sakso beş lira diyen acınası devletler olsun hep böyle bi Amerika'ya el ense çekme girişiminde, şöyle bi yıkılmasını olmadı silkelenmesini ummakta.

    Ama işte sallansa da yıkılmıyor kodumun amerikası. Niye yıkılmıyor? Tamam parasının dini imanı yok ama vatanı var arkadaş.

    Ama kripto para öyle mi? Değil. Vatanı bayrağı yok. Hele bi neyin milleti-milliyeti demeden önce otur bi soluklan solcu gardaşım anlatıcam.

    Bitcoin teknik olarak önümüzdeki birkaç yıl çözülmesi zor ötesi bir algoritmayla üretilmiş başım gözüm üstüne. Hatta 21 milyar bitcoin tedavüle girince sistem çökecek ona da eyvallah. Ama bitcoinin arkasında onu dizginleyebilecek bir devlet yok arkadaş. Devlet esasında öyle böyle değil çok faydalı birşeydir solcu gardaşım. Kendisi vatandaşı gıdım gıdım skerek vatandaşın birbirini hunharca skmesine mani olur çünkü. Yaşasın devlet ulan!

    Şu an bitcoin 300 milyar$ ciro yapmış. Bu şu demek oluyor 300 milyar$ gerçek para alınmış hiçbir emek, sermaye, ürün, hizmet olmayan sektöre verilmiş.

    300 milyar$ dünyanın batısından Doğusuna akmış.

    La gardaş bu neyin kafası amk? Ule hani kablo diye soruyorum ben!

    Özetle Bitcoin er geç iflas edecek bunu herkes biliyor zaten. Kullanıcı bazında kimsenin önemli bir zararı da olmayacak. Zaten kodumun parası yoktan varoldu çünkü. insanlar evlerini arabasını kaybetse ne ki dünya malı yerine konur.

    Olan Amerikan parasına olacak. Şu anda Amerika'nın yıllık askeri harcaması 300 milyar $. Yani dünyanın ekseriyetle uzak Doğusundan pek çok kimse sarı pipinin bir yıllık asker harcamasını elinde tutuyor.

    Bu hacim şimdikinin birkaç misline ulaşıp cortladığında dünyanın süper gücü bile olsan altında kalırsın. Dayanaman la gardaş.
    11 2 ...
  • vw çatısı altında bulunan bugattinin üretim başlangıcından bu yana müşterilerle buluşturduğu 47 bugatti chiron araç için geri çağırma (recall) yayınladı.

    ancak bu çağırmanın normalinden (doğal olarak) biraz farklı olduğu görülmekte. zira bir marka bir araç için recall duyurusu yaparsa, arabayı servise götürürsünüz ve en iyi ihtimalle size muadil bir araç verip tamir süresi sonuna kadar kullanmanızı isterler. durum bugattide ise şöyle; bugattinin uçan doktorlar (flying doctors) adını verdiği üst düzey bir teknik ekip sizi ayağına çağırmak yerine sizin yanınıza tam teşekküllü olarak (bildiğiniz araç taşıma tırıyla alet edavatıyla) gelecekmiş, aracınızı özel araçlarla servise taşıyacakmış, serviste aracın değişmesi gereken parçayı ücretsiz olarak yapıp aracı size teslim edeceklermiş.

    zenginlik mi daha güzel almanlık mı bilemedim.

    --spoiler--
    https://www.google.com.tr...KjAA#imgrc=G7E4ghveMnsLlM:
    --spoiler--

    lan entry'nin sonuna geldik yeni aklımıza geldi. geri çağırmaya neden olan arızalı parça ''Koltuk sırtlık braketlerindeki arızalı kaynaklar''

    orası arabanın neyiymiş lan diye sormayın. hiçbir fikrim yok.

    kaynak neydi ? kaynak emekti. https://www.topgear.com/c...tti-does-recalls-properly
    8 0 ...
  • ritalin

    127.
  • snorting: bi dağın zirvesini düşünün, o zirveye koşarak çıkıp zıplaya zıplaya inmek.

    eating: o dağı yürüyerek, aheste bir şekilde yoldan keyif alarak zirveye ulaşıp, usulca inmek.

    eğer bu ilacı işlevi dışında kullanıp, "abuse" edenlerdenseniz size tavsiyem yutun. *
    5 1 ...
  • sözlük yazarlarının söylemek istedikleri

    Kendimi çok iyi hissediyorum.. her düştüğümde dizlerimin kanamasına rağmen, kalkıp tekrar koşmaya devam ediyorum. Arkada kalanın canı çıksın *

    Seni yeneceğim hayat. Bu yarışı ben kazanacağım. Var mısın iddiaya *
    29 5 ...
  • gizemi hala çözülememiş olaylar
    Aralarında en merak edilen odur. hiç kuşkusuz ABD de ki 51. Bölge. Kimileri burada nükleer test odaları olduğunu söyledi kimileri tedavisi edilemez bir hastalık çıkarmaya çalışılıyor dedi ama en şaşırtıcı ve degisigi ise ufoların kalintilarinin saklanmasiydi. Üstelik bölgeye uzaktan bakılınca simetrik bir izin olduğu aşikar bir şekilde gözüküyor. Tabiki bunlar komplo teorilerden ibaret. Buraya değil başkan Pentagon bile çok nadir girebiliyor. Sır ilk günkü gibi...
    20 5 ...
  • Türkçe bilgisi alt düzeyde olanlar tarafından eleştirilmektir.

    Türkiye nin diğer 81 şehrinde doğmaktan farkı yoktur.

    (bkz: sözlük yazım kuralları)

    edit : kesme işareti olmadığı için boşluk bırakılmaktadır.
    7 2 ...
  • Daima sürekli olarak yapmak istediğim bir şey. tıpkı akıl oyunları filmindeki profesör John nesh in gördüğü hayali karakterleri görmezden gelerek yaşamına devam etmesi gibi.
    11 0 ...
  • bu koyun sürüsü kendini güdecek başka bir tayyip bulur. hem de kısa sürede.
    12 4 ...