bugün

bilgisayar oyunu klişeleri

- hep müttefik olarak boy gösteren adamlardan en az birisi aslında ya köstebektir ya kötü adamın ta kendi.

(bkz: wolfenstein)
(bkz: metal gear solid)
(bkz: bionic commando)

- ulaşmak istediğiniz kişi ya da vurmak istediğiniz kişi kabak gibi ortada olduğu zaman genelde aranızda bir engel olur. (cam, barikat, uçurum vb.)

(bkz: dead space)
(bkz: fear 2 project origin)

- genelde başkasının yapması gereken bir iş varsa, onu yapacak adam ölür, ihale size kalır.

(bkz: call of duty 4 modern warfare)

- binbir güçlükle girdiğiniz bir üs/yapıda işiniz bittiğinde genelde havaya uçacak olur, yarım saatte girdiğiniz yerden kendinizi nasıl 2 dakikada dışarı attığınızı anlamazsınız.

(bkz: frozen throne)
(bkz: devil may cry 4)

- yeni ve gelişmiş oyunlarda çok sevdiğiniz iki karakter arasında seçim yapmak zorunda kalırsınız. ikisini birden kurtarmanız mümkün değildir. birini ister istemez ölüme terk etmek zorundasınızdır.

(bkz: call of duty world at war)
(bkz: mass effect)

- depo, ambar bölümü. illa ki olur. hemen hemen her ilerlemeli oyuna bir tane konur.

- roketatar silahı. bir tane oyun görmedim ki şu silah olmasın.