baran

  1. 109.
    Mecidi’nin harikulade filmdir. içerisinde onlarca hikayeye dokunmuştur. Ülkemizin de bir kaç senedir deneyimlediği göçmen sorunu, kaçak işçiler ve onların yaşamak zorunda kaldıkları kötü hayatları. Ailelerine verecek üç kuruş için sürünmeleri. Kadının toplumdaki yeri. Bunu da iyi anlatıyor yönetmen ve bu Filme adını veren genç Kız hiç konuşmadan filmi tamamlıyor. Onun rolü esasen hayatı. Kelamının değeri ve hükmü olmadığından konuşmasına gerek duyulmamış. Bencil ve hayat cahili latif’in hikayesi ile başlıyor film günü kurtardı mi ondan iyisi yok. Edecek Sohbetlerinden başka zenginlikleri olmayan inşaat işçilerine konuk oluyoruz. Baran filme bu noktada giriyor. Gri bir beton ve duman yükseliyor sahnelerden. Kadın eli değdi denir ya hani öyle de oluyor. Baran o gri barakaya bardakta çiçek koyuyor. Büyüyor. Harç karma sahneleri yerini Baran’ın kuş yemleme sahnelerine bırakıyor. Bir inşaatta yeri olmayacak şeyler çok kısa şekilde görülüyor.

    Latif’in hayatı burdan sonra değişiyor o bencil hayat cahili adam bir kere konuşamadığı Baran’ın meftunu oluyor ve davranışları değişiyor. Kuşları o besliyor, fedakarlık yapıyor, Baran’ın kırık tokasına kutsal bir emanetçesine sarılıyor. En sonunda vatandaşlığını satacak kadar meftun oluyor. Baran’ın aşkından avare oluyor. Filmde karşılaştığı yaşlı ayakkabıcı da latif’in yaşlılık metaforu zaten. ‘Yalnız yaşayan allah’a komşu olur’ der.
    2 ... bolivya devlet radyosu

Alakalı Başlıklar

Devamını Görüntüle