ilyas salman

  1. 504.
    Filmlerinde politik olmadığı eleştirisi boşuna yapılıyor. Protest sinema, politik sinema Yeşilçam’a yılmaz Güney ile beraber giriyor. Onun dışında ve öncesinde kalan filmler dokunabildiği kadarıyla dokunuyor. ilyas salman talihli amele filminde sistemi, erkek güzeli sefil bilo filminde ise feodaliteye giderini en güzel şekilde yapmıştır. Ağalık düzenini afişe etmiştir. Finalde ağayı çekip vurmuştur. Kürt ve Alevi vurgusu ve eleştirisi o dönemler yapılamıyor arkadaşlar. 1982’de Sürü filminde isimler şivan ve Berivan lakin koca filmde 1 kelam Kürtçe edilemiyor. Kolay değil o dönemin beyaz perdesinde bu işler. Alevilik denilen inanç, kitapsız! Söyleminin hakaret olarak kullanıldığı bir coğrafyada 10 asırdır tutunuyor. Bunlar kolay şeyler değil. Bunları sinemada o dönemler pek kullanma şansınız yok. Kemal Sunal tüp kuyruğunda diyor ya ‘çok sakıncalı’ diye. O hesap. Genel kapitalizm eleştirisi ve feodalite eleştirisi serbest yalnızca Yeşilçam’da.

    Kemal Sunal 79’da bekçiler kralı’nda kürdün gelini türküsünü söylediğinde belki de o dönem sinemada Kürt kelimesi ilk defa duyulmuştu. Belki o zamanlar yeterince söyleyemedikleri için bugün bu insanlar böyle sürekli tekrar ediyor bir takım şeyleri. ilyas salman’ın sjw olması benim de pek hoşuma gitmiyor esasen, yaş aldığında Şener şen gibi daha ağır başlı bir sanatçı olmalıydı ama adamın mizacı buymuş. Yine de oyunculuğu ile sinema emekçisidir. Gelmez böyle oyuncular daha. Böyle sesler.

    https://youtu.be/CQTTNYiffZ4
    4 ... bolivya devlet radyosu

Alakalı Başlıklar

Devamını Görüntüle