bugün

türban arabın çarşaf farsın başörtüsü türkündür

hiç bir kıyafet hiç bir topluma ait değildir. şöyle ki;

daha önceleri bir toplumun başında bulunan baskıcı bir rejim, o kıyafeti topluma bir şekilde giydirmiştir. sonrasın da, yakın olan medeniyetler de o toplumdan örnek alıp kendilerinde uyarlayıp kullanmaya devam etmişlerdir. bazı toplumlarda yapmış olduğu şeyi sorgulayıp kullanmamıştır. bu durum erkek içinde geçerli olabilirdi ama ihale kadına kalmış.

büyük dinlerin hepsinin özünde iyilik vardır. hepsi, iyi olmayı kendilerince bir şekle sokarak insanlara aktarmışlardır. örneğin, x toplum çarşaf giydiğinde daha cinsel sorunlar yaşarken y toplumunun başka bir örtü giyerek bu durumu kontrol altına aldığı gözlemlenmiştir. geçtiğimiz yüzyılda insanların yapacak bir şeyleri yoktu. haliyle yemek ve sex toplumların en temel uğraşlarıydı. her şeyde olduğu gibi bir konuya talep artarsa o konuda sorunlar ve baskıcı rejimler olacaktır. ilerleyen yıllarda insanoğlu birbirini yok etmez, teknoloji daha ileri safhalara giderse, bu içine kapanık olan kesim asıl tehlikenin baskıcı ve çıkarcı rejimlerden kaynaklandığını görüp yeniden özüne dönecektir. bu tip simgeleri terk edecektir.

önemli olan, insanların birbirlerine karşı her anlamda saygı duymalarıdır.