bugün

türk sinemasının gelişememesinin nedenleri

Bir ülke sinemasında ne kadar başarısız, piyasa filmi varsa o ülkenin sinması o kadar kalitelidir aslında. Zira, niteliğin alternatifi çerezlik şeylerdir. ingiliz/abd/fransa sinemasında bunun gibi yılda yüzlerce film çekiliyor. Ama türkiye’deki sorun, filmlerinin pazarlanması. Dizi konusunda pazarlama stratejisi ne kadar iyiyse sinemada o derece kötüyüz.

Ayrıca türk sinemasında çok nitelikli adamlar vardır. Mesela fransız bir sinema kuramcısına türkiye deseniz 5-6 film ve yönetmen sayar. Tamamen başarısız bir sineması yoktur Türkiye’nin.

Ayrıca türkiye’de sinema muhsin ertuğrul ile bir tiyatro sahnesinden evrilmiştir. Sinema sanat 30-40 yıl bu paradoksu üzerinden atamamıştır. Bu doğuş 100 yıla yayılacak bir dil problemini de beraberinde getirir. Yılmaz güney, nuri bilg, metin erksan, halit refiğ, semih kaplanoğlu gibi adamlar bu dilden farklı bir dil üretebilmişler. Melodram ve b tipi mizah/romantik filmlerin varlığı tamamen sinemanın kuruluş sürecinin bir tezahürü.
güncel Önemli Başlıklar