bugün

istasyon

altyapısını(kıza zarar gelmesin diye namuslu bir gangsterin kaçırması) ve bazı önemli ayrıntılarını(hülya koçyiğit'in sahanda yumurtası, gırgır ali'nin kaçırdığı kişinin santimine göre para alması, gırgır ali'nin silahını oltadan denize sallayarak saklaması vb) yılmaz güney'in bu filmden yıllar öncesinde oynadığı sevgili muhafızım, kaçaklar, bir çirkin adam, piyade osman gibi filmlerden alan bir şerif gören filmidir.(ya da araklayan da denebilir, lakin ben demiyorum çünkü o yıllarda bu çok normal birşey. sizin de bildiğiniz aynı tabanca, araba efektinin, yumruk sesinin, aynı müziklerin kullanılması gibi. kaldı ki burada bunu kullanan yönetmen şerif gören. yılmaz güney'in eski asistanı. yıllar sonra da cannes'dan zaferle dönecek yol filmini emanet ettiği adam. o nedenle arak denmemesi taraftarıyım. belki de adam kendisi yılmaz güney'in söz konusu avantür filmlerine eklediğinden rahatça kullanmıştır.)

ama mutlaka izlenmesi gereken bir film. kaybedilecek birşeyden ziyade, kazanılacak çok şeyi olan filmlerden.