bugün
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır12
- ali erbaş18
- evlilik11
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu36
- demet akalın'ın zeka seviyesi9
- icardi190517
- türkiye işçi partisi11
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler13
- karınıza range rover alır mısınız21
- anın görüntüsü14
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss23
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- susmayan durmayan israile gemi ticareti9
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
sanat sanat içindir anlayışı çıkış noktaları olmuştur.
memleket edebiyatı 1923 ile başlar ve gençler şiire yönelirler. öz, saf şiirden yana olanlar; bu gelişmeyi korkuyla takip ederler çünkü sanat değeri taşımayan şiirler yazılmaya başlanmıştır.
zamanla coşkunun azaldığı gözlemlenir, edebiiyatın gidişine şiirin estetik ve güzellik yönüünü vurgulamak isteyen gençler şiire sanatı katarlar. didaktik şiir anlayışını kabul etmezler. memleket edebiyatının hızı kesinlince kötü şiire karşı yeni şiir anlayışına giderler.
gözler batıya çevrilir ama oradan gelecek olan anlayış, topluma uymaz çünkü biz isyan değil, olumlu bir hava arayışındayız. kurtuluş savaşı kazanılmış halk umut dolmuştur.
beylik edebiyat dedikleri memleket edebiyatına ilk karşı çıkış öz - saf şiir anlayışıdır. diğer sistemli karşı çıkış ise; garipçiler tarafından olacaktır.
yedi meşaleciler
önsöz yazarak yeni edebiyatın fikirlerini açıklamışlar memleket edebiyatını eleştirmişlerdir.
taklitten uzak duracaklardır.
"dünün mızmız ve soluk hisleri" dedikleri servet-i fünun'u,
"son zamanların renksiz ve dar ayşe - fatma terennümü" dedikleri memleket edebiyatını eleştirirler.
kendilerinden önceki akımlara karşı çıkmışlardır.
"zerrattan şümusa kadar her şey şiirdir." düşüncesinde olanlara karşı çıkmışlardır.
divan edebiyatını kullananlara " hep aynı vefasız sevgiliden bahsetmekten başka bir şey bulamııyor musunuz;?" demişlerdir.
ama bu eleştirileri yapmalarına rağmen kendileri de benzer söyleyişleri kullanmışlardır.
konuları genişletip, canlılık, samimiyet, yenilik katmak amaçları olmuştur.
şimdiki edebiyattan tatmiinsizlik, memnun olmama, bıkkınlık vardır.
fakat yedi meşale önsözünde yapacakları anlayışlara uymamış tekrara, taklite düşmüşlerdir. mahalli unsurlara karşı çıkarlarken, kendileri de alafranga öğelere yer vermişlerdir. parnas akımına yaklaşan kullanımları vardır.
halit fahri ozansoy onlar için şöyle der:
" okudukları garp şair eserlerini, mahalli renklerle süslemeden ilk tasvirler ile yazdılar!"
memleket edebiyatı 1923 ile başlar ve gençler şiire yönelirler. öz, saf şiirden yana olanlar; bu gelişmeyi korkuyla takip ederler çünkü sanat değeri taşımayan şiirler yazılmaya başlanmıştır.
zamanla coşkunun azaldığı gözlemlenir, edebiiyatın gidişine şiirin estetik ve güzellik yönüünü vurgulamak isteyen gençler şiire sanatı katarlar. didaktik şiir anlayışını kabul etmezler. memleket edebiyatının hızı kesinlince kötü şiire karşı yeni şiir anlayışına giderler.
gözler batıya çevrilir ama oradan gelecek olan anlayış, topluma uymaz çünkü biz isyan değil, olumlu bir hava arayışındayız. kurtuluş savaşı kazanılmış halk umut dolmuştur.
beylik edebiyat dedikleri memleket edebiyatına ilk karşı çıkış öz - saf şiir anlayışıdır. diğer sistemli karşı çıkış ise; garipçiler tarafından olacaktır.
yedi meşaleciler
önsöz yazarak yeni edebiyatın fikirlerini açıklamışlar memleket edebiyatını eleştirmişlerdir.
taklitten uzak duracaklardır.
"dünün mızmız ve soluk hisleri" dedikleri servet-i fünun'u,
"son zamanların renksiz ve dar ayşe - fatma terennümü" dedikleri memleket edebiyatını eleştirirler.
kendilerinden önceki akımlara karşı çıkmışlardır.
"zerrattan şümusa kadar her şey şiirdir." düşüncesinde olanlara karşı çıkmışlardır.
divan edebiyatını kullananlara " hep aynı vefasız sevgiliden bahsetmekten başka bir şey bulamııyor musunuz;?" demişlerdir.
ama bu eleştirileri yapmalarına rağmen kendileri de benzer söyleyişleri kullanmışlardır.
konuları genişletip, canlılık, samimiyet, yenilik katmak amaçları olmuştur.
şimdiki edebiyattan tatmiinsizlik, memnun olmama, bıkkınlık vardır.
fakat yedi meşale önsözünde yapacakları anlayışlara uymamış tekrara, taklite düşmüşlerdir. mahalli unsurlara karşı çıkarlarken, kendileri de alafranga öğelere yer vermişlerdir. parnas akımına yaklaşan kullanımları vardır.
halit fahri ozansoy onlar için şöyle der:
" okudukları garp şair eserlerini, mahalli renklerle süslemeden ilk tasvirler ile yazdılar!"
memleketçi edebiyat döneminin sonrasında milli duygular yerine sanatsal duyguların ön plana çıkarılarak, "sanat sanat içindir" anlayışı ve bu anlayışın gereği olarak bireysel konular işlenmiştir.
güncel Önemli Başlıklar