bugün

Yahu adam yazmış ki birden fazla enstrumanla yapılan müziğe çok sesli müzik denir.

Yuh be kardeşim; bin farklı enstruman aynı notayı çaldığı sürece değişen bir şey olmaaaz. Unison müziktir o tek seslidir.

Çok sesli müzik batı müzik sisteminin tampere denilen ses sistemi ve onun getirdiği avantajlarla yapılabilen müziktir.

Biz bir ses aralığını 9 eşit ses aralığına bölerken ki bunlara koma deriz tampere sistemde bir ses aralığı 2 eşit parçaya bölünür. Bu da çok sesli müzik yapmaya elveren yüzyıllardır kullandıkları sistemdir.

Hiçbir batı enstrumanında uşşak makamını saba makamını çalamazsınız.
Türk müziğinde gelişememesinin temel sebeplerinden biri ulusal müziğimizde duraklamaların da melodiye olan katkısının fazlalığıdır. Aynı anda farklı melodiler çalmaya başlanınca aradaki duraklamaların, boşlukların hissedilmesi zorlaşır.
eğer görüntüdeki iğrençliği görmezden gelip linkteki melodiyi dinleyebilirseniz makamsal müzikten çok sesli müziğe yapılan harika bir geçişe tanık olacaksınız. özellikle arka fondaki kadın sesi esere uhrevi bir derinlik kazandırmış. çok seslilik batı müziğindeki kadar belirgin değil gerçi. ama hassas kulaklar ve duygu dolu bir kalp bu videoya fon olan müziğin farkını hemen fark edecektir.

not: ama görüntüler çok iğrenç, müziğe gölge düşürecek kadar hem de...

https://www.facebook.com/...183227350588/?pnref=story
düğün salonlarındaki müziğimsi buna girer mi bilmem ama kulak sayısını çoğaltma özelliğine sahiptir efendim. ama asıl çok sesli müzik korolarına can kurban..
Türk müziği ve batı müziği camiasının hâlâ birbirini yemesine sebep olan mevzu. Batı müzikçiler, müziğin sadece çoksesli olabileceğini, teksesli müzik olmaması gerektiğini ateşlice savunup türk müziğini küçümserken, türk müzikçiler batı müziğini fazla mota mot olmakla ve duygusuzlukla suçlar. iki güruhun da hem haklılık, hem de yanılma payları vardır. belki de aslolan, klasik batı müziği dışında, tabiatında zaten çoksesli olan müziklerin dışındaki müzikleri de çoksesli yapabilmeye çalışmanın gerekliliğidir. türk musikisinin çoksesli olması gibi bir zorunluluk olmamakla beraber, yapılacak dişe dokunur denemeler de müziğin ve müzisyenlerin ufkunu açabilecek çalışmalar olabilir pekala. bu yapılırken ise kafayı piyanodan kaldırıp, türk musikisinin ses sistemine göre çoksesli çalışmalar yapılması tercih sebebidir. aksi takdirde türk müziğinin piyanoya "nisbeten uygun" birkaç makamı üzerindeki cılız çalışmalardan öteye geçilmesi zordur.
ezgilerin kulağı doldurmasıdır.
hala anlaşılmadığını düşündüğüm müziktir. çok sesli demek 5 tane zurnanın aynı anda çalması değildir. keman, flüt, piyano, gitar ve başka enstrümanların bulunduğu sesler armonisidir.
birden fazla enstrüman sesinin varolduğu müzik çeşidi.

zamanında tek sesli diye küçümsenen türk müziğini çok sesli hale getirmek için çalışmalar yapılmış ve hatta bunun için yurt dışından adam getirilmişti.
türkiye'de sanıldığı gibi bir müziğin çok sesli olması daha modern, daha kaliteli olduğu anlamına gelmez.
sanırım tüm müzik türleri arasında en çok swedish death metal - melodic death metal ikilisi içinde yapılan armoni.

en basitinden melodiyi çaldığınız sesten 3 veya 5 ses ilerisiyle beraber çalarak basit bir armoni elde edebilirsiniz yada çaldığınız oktavdan bir yüksek veya bir pes oktavdan çalarak.
(bkz: kanon)
birden fazla sesi* bir araya getirerek, kulağa hoş gelecek şekilde düzenleme ve seslendirme eylemine çok sesli müzik* denilmektedir.
(bkz: armoni)
edit: nedir peki denyonun evladı? bunu açıklayabilecekmisin bana?
ana melodiye eşlik eden en az ikinci bir melodinin ya da "eşlik"in olduğu müzik türü. polifonik müzik de denir
güncel Önemli Başlıklar