zorunlu din dersi kaldirilsin 


kapat
  1. Türkiye Cumhuriyeti gerçekten laik olmak istiyorsa yapması gereken ilk ve temel işi budur. Ancak bakıyoruz ne kendilerine Kemalist diyen ve bundan ötürü kendilerine laik etiketi yapıştıran oligarşi bunu kaldırabilmiş ne de günümüzde tam gaz neo-liberal politalarla etrafına özgürlük dağıtan akp iktidarı buna yeltenmiştir. Milli eğitim bakanı Hüseyin Çelik bakın bir soru karşında bu konuda ne diyor :

    "Anayasanın bilmem kaçıncı maddesi gereği din dersini zorunlu olmaktan çıkaramayız."

    Oysaki bu işin başka bir tarafına dokunuyor. Hüseyin Çelik kendisini ve iktidarını yalanlıyor ve tüm o özgürlük saçmalığını deşifre ediyor . işlerine geldiğinde anayasayı kendi çıkarları doğrultusunda değiştirebilen iktidar ki bunlar - türbanlılar okullara türbanları ile girsin diye yapmadıklarını bırakmadılar - ancak konu buraya geldiğinde gakguk ederler.

    Velhasıl din nimetleri bitmeyen sonsuz bir sömürü aracıdır ve kendilerini laikmiş gibi satmaya çalışanlar da en az bu dinciler kadar dinsizdir.
    (nekrofili, 10.03.2008 18:15)
  2. haftada 1 saatlik ahlak bilgisi dersinden rahatsiz olmak icin ne laikligin ne ataturkun arkasina siginin acik acik soyleyin niyetinizi,

    zorunlu edit:adi din kulturu dersi olan dersin esasen ahlak bilgisi dersi gibi genel toplumsal davranis bicimleri seklinde sembollesen birkac ogretiden ibaret olmasi kastedilmistir.
    (cull, 10.03.2008 18:17 ~ 18:24)
  3. haftada 10 dakika bile olsa, -tıpkı danıştay'ın da belirttiği üzere- bu içeriğiyle saçma ve faşizan bir derstir.

    senin ülkende, sünni, alevi, katolik/ortodoks hristiyan, musevi, süryani vs. gibi çok inanışlı bir yapı varsa ve sen tutup sadece, adamı o yaşlarda sıra üzerine çıkarıp, sübhaneke + fatiha ve zammi sure okutup not veriyorsan, diğer inanışları es geçiyorsan, kaldırılması çok geç bile kalmış bir uygulamadır.

    bu, kimilerinin iddia ettiği gibi ne dinsizlik, ne de din düşmanlığıdır. sadece ve sadece [caps lock] d e m o k r a s i [caps lock] denir adına. ama bu kadar saf ve gerçek olunca kimilerinin hazmetmesi zor oluyor. işlerine gelmiyor çünkü.
    (montajelemani, 10.03.2008 18:25 ~ 18:27)
  4. -cocuklara camide din dersi verelim

    +hayir olmaz 14 yasindan once yasak

    -peki ozaman haftada bi saatle yetinsinler

    +ulan turkiyede kac milyon sunni musluman var,15 milyon suryani 22 milyon keldani,38 milyon hristiyan var samanistleri saymiyorum bile hele budistler hic actirma agzimi, ne fatihasi birak nerde ogrenirlerse ogrensinler

    -peki..

    cocuk 14 yasina gelir olum hadi mahalle camine yaz kuran kursuna gidiyosun,ya baba ya ne kuran kursu eve net aldim sozlukteyim aksama kadar arada da bi youporn a girerim,emekli olunca ogrenirim o isleri,hem ben guneye gdcem arkadaslarla cok rus varmis.
    (cull, 10.03.2008 18:30)
  5. ya gerçekten din kültürü ve ahlak bilgisi vermelidir ya da kaldırılmalıdır diye düzeltmek istediğim tümcedir. diğer dinleri, diğer mezhepleri, felsefik inançları ve ahlakla ilgili görüşleri öğrenmek elbette yararlı olacaktır insanımız için. ama fıkıh öğretmek okulların işi değildir. eğer böyle devam etmekte ısrarlılarsa elbette din kültürü dersi kalkmalıdır diye destek vereceğim tümcedir ayrıca.
    (meredith, 10.03.2008 18:32 ~ 18:39)
  6. kesinlikle olmalıdır diyenlere de, kaldırılsın diyenlere de katılmıyorum. kesin çizgilerle sınırları çizilecek bir konu değil çünkü. biraz revize edilebilir mesela, isteyen alır bu dersi istemeyen almaz, sadece kafa kağıdında müslüman harici bir din yazanlar değil, müslüman yazanlardan da istemeyen görmesin/girmesin bu dersi/derse.
    işin tehlikeli kısmı, aynen bu konu da türban gibi sündürülür de sündürülür, hem destekleyenlere hem de mualiflere ekmek kapısı olur, gündem değiştirme malzemesi olur..

    lan arkadaş; toplasan haftada bir saat zaten.. alsan ne olur almasan ne olur? isteyen alamazsa ne olur, istemeyen alırsa ne olur? hepi topu 40 dakika.. öğrenmek isteyen bi' halt öğrenemez, istemeyen zaten kıçını yırtsa da sonuç elde edemez. o zaman şöyle bi' soru geliyo aklıma;

    neyin kavgası lan bu?
    (tuzluksuz hiyara kosan, 10.03.2008 18:40 ~ 18:41)
  7. ahlakın yalnızca din ile öğrenilebildiğini sananların karşı çıktığı şey. çarpıtma eksik bilgi verme konusunda uzmanlaşmış kişiler, adı din kültürü ve ahlak bilgisi olan derse ahlak kültürü dersi diyerek, yine eksik bilgi verip konuyu ahlak düşmanlığı, din düşmanlığına getiriyorlar. konu türban olunca demokrat, özgürlükçü olan kesim bir anda gerçek yüzünü gösterip olur mu öyle yüzde doksan dokuz müslüman ülke burası diyor. dinler hakkında bilgi verilse, toplumsal hayata etkileri anlatılsa ve bu sayede düşünebilen bireyler yetiştirlse amenna. şimdiki içeriğiyle islam propagadasından başka bir şey değil, kısaca, din dersi.
    (dolph lundgren, 10.03.2008 18:43 ~ 18:49)
  8. - zorunlu din dersi kaldırılsın laik türkiye'ye yakışmıyor.

    - istiklal marşı'ndaki dini kelimeler çıkarılsın laik türkiye'ye yakışmıyor.

    - üzerinde hilal işareti olan her şey değiştirilsin laik türkiye'ye yakışmıyor.

    - askerler düşmanın üstüne allah allah diye gitmesin laik türkiye'ye yakışmıyor.

    - ezan sesi susturulsun laik türkiye'ye yakışmıyor.

    - diyanet işleri kaldırılsın laik türkiye'ye yakışmıyor.

    bunlar böyle uzar gider. laiklik maskesi altında bu vatanı dinsizleştirme politikasını yürüten canlarım bu topraklar 1000 yıldır müslüman toprağı. boşuna uğraşmayın hiçbir halt yiyemezsiniz. siz gidin en iyisi kumda oynayın.
    (koobee24, 10.03.2008 18:52 ~ 19:09)
  9. kabul edilemeyecek teklif. bu teklifle geleni güreşe davet etmek ve belini kırmak gerekir. böylece yüce dinimize zeval gelmez.
    (ferdi, 10.03.2008 18:59)
  10. bu 'x dini dersi' değildir, adı üzerinde ''din kulturu'' dersidir. yani bu dersin amacı gençlere din ve inanışlar hakkında bilgi vermek, böyle bir bilginin verilişi devletin her dine esit uzaklikta olmasina engel değildir ki! ancak dersiniz ki ''taraflı öğretim yapılıyor'', ona laf yok, içerik değiştirilebilir. ancak okulların gençleri hayata hazırlaması açısından, onların toplumsal bilgileri öğrenmelerini sağlamaları sakınca içermemektedir.
    (kumtozu, 10.03.2008 21:49)
  11. zorunlu din dersi kaldırılsın, lütfen yerine zorunlu oktay sinanoğlu okuma dersi konulsun.
    (gecesi, 10.03.2008 21:51)
  12. iyi bir fikir gibi görünen ancak inanç konusundaki sorunları çözemeyecek bir öneridir. bunun yerine "dünya dinleri tarihi" gibi bir ders verilirse belki bir çözüme ulaşılabilir, ya da din dersi seçmeli olur ve herkes istediği dersi alır. ancak bu sefer de eğitimde bazı şeylerin değişmesi ve öğretmen sayısının artması gerekecektir ki, bu da durumu içinden çıkmaz hale büründürür.
    (can bogazdan gelir, 10.03.2008 21:56)
  13. açıkçası hükümet her türlü inanç özgürlüğünün yanınızdayız diyor ama lisede zorunlu din dersi hala devam ediyor. insanların inanmadığı şeyi zorla dayatmak pek de hoş değil(zaten aman aman din dersi verildiği de yok ya). ülkemizde alevi sayısı oldukça fazladır ve din dersi hanefi mezhebine göre işlenmektedir bu da onların inandığı şeyle tam örtüşmemektedir, insanların kendi inandığı şekilde dinini yaşamalarıve öğrenmeleri gerekmektedir. bunun yanında diğer din dersinin bugün kü müfredatını kabul eden insanlar seçmeli olarak seçme hakkı olmalıdır. kimsenin buna karşı çıkma hakkı da yoktur. hem o düşüncede olmayan insanları dinden soğutmadan başka bir işe yaradığına inanmıyorum zorunlu din derslerinin.
    (suicidal imbecile, 10.03.2008 22:02)
  14. kaldırılacaksa, tamamen kaldırılmalı, seçmeli ders yapılma malıdır. seçmeli yapılarak, türbandan sonra halkın arasına bir nifak tohumu daha sokma malıdırlar.
    (fotokopini cektir git, 10.03.2008 22:10)
  15. konuyla ilgili olarak değişikliğin yapılması şart. ama eğer birileri öğrenmek istiyorsa ortaklık olması amacıyla, tamamen kaldırılmamalı, seçmeli olmalıdır.

    (#3081435)
    (batan geminin mali, 10.03.2008 22:24)
  16. öncelikle diyanet isleri baskanligi kaldirilsin. laik bir devlette ne işi var bu kurumun diyeceğim ama atatürk döneminde kurulmuş. herhalde kaldırılamaz.
    (enemyof, 10.03.2008 22:26)
  17. kenan evren in zorunlu kıldığı bir ders olup darbenin üzerinden yıllar geçmesi gözönüne alınarak verilmesi gereken karardır.
    (kaaria, 10.03.2008 22:28)
  18. önce hangi rafa kaldıracağımızı belirleyelim.

    laik cumhuriyetin rafına mı;
    molla islam cumhuriyetinin rafına mı?
    (bl, 10.03.2008 22:29)
  19. din dersi ya çok sıkı ya da çok rahat geçen, ders gibi olmayan bir saat olduğu için, 12-13 yaşında herkesin sunni olmasını zorunlu tutar gibi bir ders olduğu için haklı bir tekliftir.
    bu dersin yerine dinler tarihi konularak tüm dinler eşit mesafede öğretilebilir.
    açıkçası, din dersi islamiyete de zarardır. bizim bir din hocası vardı, daha ortaokulda, sureleri ezberlettirir, tahtada okuturdu. okuyamazsa o yaşta sınıfın önünde utanmanı geçtim eksi de verirdi. zaten o zamanlar aşırı heyecanlı biri olan ben, tahtada arapçaya dilimi döndüremeyip ilk dönem 1 getirip, ikinci dönem 2 ile geçmiştim. pek çokları gibi. şimdi o çocuklar o sureleri bir daha merak edip okur mu? en azından yaşları biraz büyüyünceye kadar bunlara mesafeli durmaz mı?
    (regulus, 10.03.2008 22:40 ~ 22:41)
  20. nasıl bir toplum olduğumuzu resmeden talep cümlesi.

    biz türk'ü, kürdü, ermenisi, lazı, rumu, müslümanı, hristiyanı bir potada eritmiş bir toplumduk. böyle var olduk. kültürümüz böyle oluştu. ama şimdi pkk dediler kürtleri ayırıyorlar, şeriat dediler hristiyanları ve gayrimüslimleri ayırıyorlar, ülkücülük dediler ermenileri, rumları ayırıyorlar. şimdi de din dersi kaldırılsın diyorlar, müslümanlar ayağa kalkacak.

    herkes birbirine girmiş durumda. kültürümüzü elimizden aldıkları yetmiyormuş gibi şimdi de birileri çok önemli hesaplar yapıyor türkiye üzerinden ama, hadi bakalım...
    (eurasian, 10.03.2008 22:41)
  21. felsefe dersi gibi seçmeli olsun. verimi artar hiç değilse. ama öğrenci daha fazlasını isterse o da istediğini alabilsin.
    (imzeitgeist, 10.03.2008 22:42)
  22. haklı bir istek, haklılığını da en islamcı adama bile usulüyle anlatabilirsiniz. "siz yobazsınız, laik değilsiniz, yallah iran'a, arabistan'a" falan demeye gerek yok. hiç de hoşlanmadığım bir keime ama biraz "empati". "hristiyanların yoğunlukta olduğu bir ülkede yaşasanız, coğunuza incil öğretileri zorunlu olarak sunulsa, ve bunları bilmekle sorumlu tutulsa rahatsız olmaz mıydınız" demeniz yeterli, zayıf yerinden yakalayın işte adamı, saldırmayın.

    o değil de, türkiye'de genel bir demokrasinin herkesi işine geldiği taraflarda savunması gibi bir meselemiz var. bu da ne kadar samimiyetsiz olduğumuzu gösteriyor, kimse bunu çaktırmayacak kadar akıllı olamıyor. akp türban özgürlüğünü özgürlük paketi altında yutturamıyor, din dersi zorunlu olmasın diyenler eğitim sistemiyle dayatılan idelolojiden de rahatsız olduğunu dile getirmiyor, haliyle özgürlük taraftarı değil islam düşmanı gibi görünüyorlar.
    (wedonthavetotakeourclothesoff, 08.05.2008 11:25 ~ 11:27)
  23. çocuklarınız doğduğunda nüfusa kayıtlarında bile zart diye din yerine "islam" ibaresi basılan bir ülkede din dersinin zorunlu olması kadar doğal birşey olamaz bence. 5 günlük çocuğu kafadan müslüman ilan eden, hiçbir kurumunda mantığın geçerli olmadığı bir ülkede din dersi seçmeli olsa ne olur olmasa ne olur canlar? bırakın o da zorunlu olsun, din kültürü ve ahlak bilgisine "ders" olarak baksın gençler, bir bok almadan geçmek için geçsinler. dini ne der ne demez bilmeden, ahlak nedir öğrenmeden yetişsinler.
    (shnicx, 08.05.2008 11:34 ~ 11:36)
  24. eğer tüm dinleri adam gibi anlatacaksan, müslümanlık dahil tüm dinlerin yanlışlarını korkmadan sınavda bile sorabileceksen * o zaman bu dersi seçmeli yap isteyen okusun. yok yapamam yemez diyosan da kaldır direk.
    (DjarumTurk, 08.05.2008 11:37)
  25. seçmeli ders olması en mantıklı cozum olanagıdır.
    sahsen bu zorunlu derste, sure ezberlemenin dısında hiçbirsey hatırlamıyorum, ogrencilik hayatımda boyle oldu. isteyen de imanını yerine getirir, herkes gonlunce okur.
    (Gizli Ozne, 08.05.2008 11:37 ~ 11:43)

© 2008 - uludağ sözlük

feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. yukarıda yazanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir.

» mus un tarihi eserleri » agri kesici ve ates dusurucu » yaran tespitler » kralice 2 elizabeth » felegin cemberini belinde ceviren insan » sulu kuru karistirip iciyorum » faati » elisha cuthbert » nafia vekili » suleyman rodop » exelance » urun adi gibi anilan markalar » meni gelmesi » fileleri ekip yan aglarla bulusan top » ibra » ozlem pastanesi » the perishers » de train » a punk tribute to metallica » mentollu sigara » 1989 » motele telekiz cagirip oyun oynayalim demek » captain gault » kayip mavi cocuklar » bir kucuk kadin » turkce dublaj » martin keamy » sevisirken iki eli birakmak » bunu yapan insan olamaz a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » sitemap » kısa