bugün

yesilcam meydani vardir bi de. istiklalin hemen yan sokaginda. bilenler bilir tarif ettirmeyin simdi bana.
eski türk sinemasına verilen isimdir.
amerikan sinemasının nasıl holywood u varsa varsa..türk sinemasınınsa yeşil çamı var...
son dönemde atağa kalkmıştır..her hafta vizyona kaliteli filmler soka bilmektedirler...
fakat acaip ajitasyon yapılan filmleri saymassak (bkz: hülya köçyiğit) hala izlendiğinde tat veren filimlerdir...
'senin annen bir melekti yavrum', 'amca, size kanım çok kaynadı. size baba diyebilir miyim' gibi daha onlarca sözün o zamanlara has bir saflıkla yazıldığını sanıp içimde büyük bir sevgi barındırırken, trt2deki bir programda bu replikleri yazan senarist, bülent oran'ın, halk bunu istiyordu diye populerlik ve para kazanmak adına ajıtasyon replikleri yazdım' demesiyle dumura uğradığım ve o günden sonra izlerken pek de eski tadı alamadığım sinema, ekol...
(bkz: cüneyt arkın)
(bkz: türkan şoray)
yeniden canlanmaya başlamış türk sinemasının sembolik adıdır.
yalnız bu canlanma bir film enflasyonuna yol açmak üzeredir. yeni filmler aynı anda vizyona girdiğinden birbirlerinin gişesine engel olmaktadır.
(bkz: yeşilcam figüranları ve tiplemeleri)
ismi büyük kendisi daracık küçücük bir sokak.
Adını hatırlayamadığım bir Yeşilçam filminde Tarık Akan,
zengin ve zorba babasına, 'Babam olmasaydın seni öldürürdüm' dediğinde
aldığı cevap şöyleydi: 'Neden oğlum, bizim ailede katil yoktur ki.'
Sanırım, Baba'nın cevabı iyilik ve kötülüğe bakışımızın özeti.
Bu cevap, şöyle de olabilir pekala:
'Niye oğlum, bizim millette katil(kötü) yoktur ki.'
Kötülüğü de iyiliği de kabileleştiren bu anlayış,
'kötü olan bizden değildir' diyerek bireysel düzlemlerde ortaya çıkabilecek
'kötücül' yaratıcılıklara daha baştan ket vuruyor. Bu durumda
Şeytana uymak hep 'Öteki'ne, onu Cennet'ten kovmak da 'Biz'e kalıyor.
kaynak: kitap-lık dergisi 103.sayı
japonlara ilham olduğu iddia edilebilecek sektörümüz.

http://www.youtube.com/watch?v=yN_wdJ7cV0g
-Annecigim, ben bu amcayi cok sevdim. Ona baba diyebilirmiyim?

-Bana annemi tekrar anlatir misin babacigim? Senin annen bir melekti yavrum.

-Neden agliyorsun annecigim? Hayir yavrum aglamiyorum. Gozume toz kacti. -Benim de senin yaslarinda bir oglum vardi evladim.

-Seni sevmiyorum, seninle oyun oynadim, bunu anlamadin mi hala. ( Aktor veya aktrist amansiz bir hastaliga_genellikle ince hastaliga_ tutuldugu zaman sevgilisine soyledigi ilk cumle.)

-Annen sen dogarken oldu yavrum.

-N'olur gercegi soyleyin doktor yasayacak miyim?

-O kizla evlenirsen, seni mirasimdan mahrum, evlatliktan men ederim.

-Nayir Necla, n'olamaz.

-Hayir siz kovmuyorsunuz, ben vazifemden istifa ediyorum.

-Tanrim, bu resim... bu resim... -Ben fakir bir gencim, sen ise zengin bir fabrikatorun kizisin.

-Biz ayri dunyalarin insaniyiz.

-Aman tanrim, goremiyorum... Goremiyorum.. Kor oldum.

-Goruyorum... Goruyorum..
-Aman Allahim, ne kadar mesudum.

-Hayir.. Durun..! Kemal sucsuzdur.. Aradiginiz suclu benim !

-Bizim bu dunyada yasamaya hakkimiz yok mu be hakim bey abicim. Ha? -Bu ses.. Bu ses.. Olamaz, git.. Git buradan.. -Vucuduma sahip olabilirsin ama ruhuma asla.

-Ustlendigin vazife cok muhim Kemal, bu gorevi layikiyla yapacagindan eminim.

-Ben kor bir gencim, hayatimi keman calarak kazanirim. Rica ederim duygularimla oynamayin.

-Sen arkadasimin askisin.

-Sizi ebediyete kadar bekleyecegim.

-Lutfen haddinizi biliniz. -Metanetinizi muhafaza ediniz. Tanridan umit kesilmez.

-Tanrim ne kadar bedbahtim. -Bana yillar once cilgincasina sevdigim bir kadini hatirlattiniz...

-Babanin kanini yerde koma ogul.

-Iste bana yazmis oldugun ask dolu mektuplar. Meger hepsi yalanmis. Al bunlari.
-Hayir Tamer... Olaylar sandigin gibi degil.

-Fakirsin sen.. Fakir.. Fakir..

-Beni paranla satin alabilecegini mi sandin? -Bu resimdeki amca kim anne?

-Sen kac yigidim, ben onlari oyalarim. -Hayir.. Hayir.. Tertemiz hislerimle oynadin benim.

-Biliyordum.. Olmedigini biliyordum Rifat.

-Oh ne saadet. -Yaa Justinyanus, iste buna Osmanli tokadi derler. -

Yettim yigidim. -Yavrum Istanbul sana neler etmis?

-Saadet dolu yuvamiza kara bir golge dusurdun. -Bizim gibi insanlar serefleri icin yasarlar, namuslari icin olurler. Ama sen bunu anlayamazsin. -Ben artik yarim bir insanim.

-Cocugumun ameliyat parasi icin yaptim herseyi. -Aglamak istiyorum. -Demek ikimizde ayni kadini sevdik.

-Olmadi Neriman, yapamadim.. Seni unutamadim.

-Ben sirtimda tas tasir, yine seni okuturum yavrum. -Soyleyemedim anne, babamin simitci oldugunu yine soyleyemedim !

-Son nefesimde herseyi itiraf etmek istiyorum. Katil benim.

-Demek askimiz bir yalandi.

-Parayla saadet olmaz evladim, bunu sakin unutma.

-Tanrim neden, neden ben!
Bilindik anlamı Eski Türk sinemasına verilen isim niteligindedir.
örnk: - ahhh ahhh nerde o eski yeşil cam filmleri kuzum.
Türk sinemasının gayri resmi adı. "Karaoğlan"lar "Malkoçoğlu", "Kiracı", "Feride", "Sakar Şakir" ve nicelerini üretmiş sektör. Tür yelpazesinden bakıldığında korku filmlerinden maceraya, suç filmlerine kadar tüm türlerde eserler verilmiş sinema. imkanlar kısıtlı olmasına rağmen kendi fenomenlerini yaratmıştır aynı zamanda, "Dünyayı Kurtaran Adam" gibi biim kurgu türüne bile el atmıştır. Bakıldığında Yılmaz Güney, Ediz Hun, Tarık Akan, Kemal Sunal gibi karakterleri hayatımıza sokan, mafyayı bile alaya alabilecek filmler yapan bir kuşak geride kaldı. En büyük özelliği ise anlatacak öyküleri olmasıydı, "Kapıcılar Kralı" cunta döneminde askeri yönetimi inceden inceye eleştirebilecek kadar cesurdu, gene "Köprü" "Tatar Ramazan" gibi yapımlar gerçekten ülke sorunlarını yansıtmaktaydı, yani acı gerçeği gözümüze sokabiliyordu. "Uçurtmayı Vurmasınlar" ya da "Piyano Piyano Bacaksız" ı izleyip de duygulanmayan kimse olduğuna inanmak gerçekten zor. Belki de günün Türk sinemasından ayıran en önemli fark da bu Yeşilçam'ı, hikayelerin gerçek olması bizi yansıtması. Çevresinde Seğmen Ağa figürünü görmüyor insan ancak Mülayim Sert her yerde insanın karşısına çıkabilecek yaşayan bir karakter. Toplumdan kopuk değil sinema Yeşilçam'da. Bu nedenle "Korkusuz Korkak" ı "Selvi Boylum Al Yazmalım" ı defalarca seyredebilirken "Hababam Sınıfı Üç Buçuk " yarıda bırakılıyor.
yaran bir örneği için;

http://www.videoarenasi.c...da-gay-cift-basiliyor/831

herif yatağı okşuyo lan, ölücem allahım.*
http://www.sabah.com.tr/m...?totalCount=53&page=3
dünya'nın en yaratıcı cinayet sahnesi için;

http://video.mynet.com/om...d83ebce3a66f537cf952ede2a

ömrünüzden ömür gidicek. (!)
özellikle 80'lerde çığrında çıkmıştır. adamlar satanist-mason-ninja icad etmişler be! hey be, vay be! hayır, bu ninja, yakuza kültürlerinin gerçek sahipleri şu filmşeri izleseler adamlar hiç üşenmez götünüzü kesmeye gelirlerdi "lan bizim kültürümüze saygısızlık etmişsiniz resmen" diye. neyse link vereyim de gülün gece gece:

http://alkislarlayasiyoru...a-oynayan-yamyam-ninjalar
- Tanrım kör oldum. Göremiyorum.
- Küüüüt!
- Görüyorsun Cemal. Abartma!
'n' harfinin en çok kullanıldığı dönem.
-nayır
-nolamaz
vs. vs.
Aydın ilinin Bozdoğan ilçesine bağlı bir köy.

ilçenin tüm köyleri için:

(bkz: Bozdoğan)
muhteşem bir yeşilçam videosu için

http://www.youtube.com/watch?v=Kz-TG9fpUO8
geçmişe yolculuk;

görsel
http://twitter.com/yesil_cam