yeni laiklik tanimi ihtiyaci 


kapat
  1. ihtiyaçtan öte zorunluluktur.ayrıca tamer korkmaz'ın bugün yayınladığı köşe yazısının başlığıdır.

    TÜSiAD Yüksek istişare Konseyi Başkanı Mustafa Koç geçtiğimiz hafta AKP hükümetine aynen şöyle seslenmişti:
    "Eleştiriye tahammül edin; yeni laiklik tanımı aramayın!"

    ***

    Hükümetleri eleştirmek, uyarılarda bulunmak -Koç'un da vurguladığı gibi- çağdaş demokrasilerde sivil toplumun ana işlevlerinden biri...

    Gelgelelim, Mustafa Koç bu çıkışıyla yaman bir çelişkiye imza atmış oldu...

    Nasıl mı? TÜSiAD hükümeti kıyasıya eleştirebilecek. Ne var ki, hükümet "sistem eleştirisi" temelinde bir icraat yapamayacak!

    TÜSiAD'ın "Statükocu" kanadı "Yeni laiklik tanımının peşinde koşmayın" diyor

    Bu cümlenin devamını ise şöyle getiriyor: "Türkiye'nin Batı normlarında ifade özgürlüğünün önünü açan bir siyasal rejime, gelişmiş demokratik bir işleyişe kavuşmasına odaklanması daha doğru olacaktır"

    TÜSiAD'ın statükocuları bizimle dalga mı geçiyor?

    ifade özgürlüğü/demokratik işleyiş/Batı normları vesaire gibi laflar, onlar için kovboy filmlerindeki mekânlar gibi: Mekânların yüzleri var ama kendileri yok...

    Tartışılan anayasa taslağındaki laiklikle ilgili düzenleme neyi kurtarmaya çalışıyor? Düşünce ve ifade hürriyetini!

    1982 Anayasası, sadece eylemi değil düşünceyi de sınırlayan bir laiklik anlayışını devam ettirmişti...

    Bundan dolayı "Meşhur Pranga 163"ün kaldırılması dahi Statüko'nun taammüden "laiklik istismarı" yaptığı kimi hadiselerde ifade hürriyetinin kısıtlanmasının önüne geçememişti...

    Anayasa'nın 24. maddesindeki laiklik çerçevesi aynen korunduğu müddetçe bu topraklarda laikliğin istismarı sürer...

    Türkiye'nin kesinlikle yeni bir laiklik tanımına ihtiyacı var: Hem din istismarını, hem de laiklik istismarını önleyecek bir "laiklik tanımı"ndan bahsediyorum...

    Laikliğin özgürlükçü temelindeki evrensel esaslar bizde geçmiyor!

    Laiklik, Türkiye'de "nevi şahsına münhasır" bir uygulama: "Bize özgü şartlar" gözbağcılığı altında "laiklik" hep iktidar mücadelesinin paravanı olarak kullanıldı...

    "Gizli iktidar"ın paratoneri bu "sihirli sözcük" sayesinde ifade özgürlüğünü sınırlamak da, türbanlı öğrencilerin üniversitede okuma hakkını gasp etmek de çok kolay oldu!

    Laiklik yeniden tanımlanırsa işbu "sihir" kalkacak!

    Öyle olunca da evhamlara, varsayımlara dayalı kumpasların çevrilmesi çok ama çok zorlaşacak...

    Dikkat buyurunuz, TÜSiAD "Batılı normlarda ifade özgürlüğü" arzusunu dile getirirken aynı cümlede "Sakın ha bu sihri kaldırmayın!" diyor...

    Yeni anayasa taslağı sadece "eylemi cezalandırmayı" öngörüyor: Haliyle "düşünce özgürlüğünü sınırlayan laiklik anlayışını" değiştirmeyi hedefliyor...

    Genel manada "evrensel laikliği" tesis etmeye çalışıyor...

    Buna karşılık son dönemde egemen medyada yükselen "psikolojik harekat" boks tabiriyle belden aşağı vuruyor: Hükümeti "laikliği hedef almış" gibi/ "laiklik ilkesini Anayasa'dan çıkaracakmış gibi" göstermeye çabalıyorlar...

    Anayasa taslağına ateş eden şu son yaygara; "mahalle baskısı" söylemi ile kamuoyunu güdüleme gayretleri; sürekli "korku" üretmeye dayalı "laiklik elden gidiyor" numaraları falan hepsi aslında nedir biliyor musunuz?

    "Gizli iktidar"ın egemenliğini yitirdiğini algılamaya başlayan seçkinci sınıfın -devletin milleti ile barışma adımlarına fena halde bozuk çalmasıdır!


    26 Eylül 2007, Çarşamba
    zaman
    #2382854 (e fe, 26.09.2007 13:10 ~ 22:17)
  2. (#2331308)
    #2382881 (nobran ne ya, 26.09.2007 13:18)
  3. biz laik bir ülke miydik?

    -din derslerinde herkese sünnü müslüman inancını dayat.
    -din öğretilen meslek liselerinde cemaatleşmeye ve kamplaşmaya yönel.
    -ordusundan yargısına kadar devletin tüm kadrolarının içine "dinci" icraatleri göze batan isimleri yerleştir.
    -vatandaşının elindeki arsayı zorla zaptet, sonra cemaatçi bir üniversiteye sat. o da senin arsa sahibine verdiğin fiyatın üç misline elden çıkarsın.
    -toplum içinde inancını düzgün yaşayanlar ve yaşamayanlar diye bölünme yarat.
    -su kaynaklarını tükettikten sonra "allah isterse yağmur yağdırır" diyen adamı belediye başkanı yap.
    -"elhamdülillah laikiz" de
    -avrupada çalışan işçilerinin parasını dini duyguları ile oynayarak onları tokatlayan adam ile enseye tokat halde fotoğraf çektir.
    -"türkiye'de laik sistemin sonu geldi. cumhuriyet sistemi mutlaka yıkılacaktır" diyen adamı reis-i cumhur yap.
    -süngüsü minare miğferi kubbe olan başbakan olsun.

    sonra da çıkıp biz laik bir ülkeyiz de. ne uğraşıyorsun ki; laikliğin zaten bir tanımı var, sana uymuyorsa çıkar at gitsin.

    ondan sonra da tokalaşmak zinaya götürür, bakışmak tecavüz sayılır, erkek gördümü çömelmeyen kadın vermiş sayılır...
    #2382932 (atibmaracabmarac, 26.09.2007 13:28)
  4. öyle bir sıçıp batırdık ki laiklik eşittir türban denklemine tıkandık. türban yasağı kalksa bu yazarlar, bu gazeteler aç kalacaklar. şerefsizim bunlar istemiyorlardır kalkmasını. öyle bir hale getirdileri ki bizi artık küfür moduna girdik ya.

    (bkz: sokacam laikliğinize)
    #2382943 (antilopyawrusu, 26.09.2007 13:30)
  5. ihtiyaç yoktur aslında. bu da 2. cumhuriyetçilik, başörtüsü, yök'le takışma gibi hassas bir konudur. zaten kriz yaşanan bir coğrafyada, ab, kıbrıs sorunu ve pkk ile boğuşurken ekonomik ilerleme sağlamaya çalışan ülkemizde yetmiyormuş gibi bir de rejim sorunu ortaya çıkartmaya gerek yoktur, bu nedenle de yeni tanıma manıma ihtiyaç yoktur. lakin bu kafa, bu kadarcık bir zeka kırıntısı bile yoktur başımızdakilerde. sanki bilerek ülkeyi iyice krize sokup parçalamak istiyorlardır. neden mi? abd böyle buyurdu da ondan. aksini iddia etmek 2. cumhuriyetçiliktir, abdciliktir.
    #2382950 (basri, 26.09.2007 13:32)
  6. baştakilerin hayal ettikleri şeyleri yapmaları için en öncelikli ihtiyaçlardan biridir. yoksa laikliğin ne demek olduğu tüm millet olarak biliyoruz. yeni bir anlam yüklemeye çalışmak, yapacaklarına bahaneler bulmaya yönelik bir adımdır.
    #2385051 (karanlikelfperisi, 26.09.2007 21:37)
  7. içi boşalmıştır artık. dillerde atatürl ilkesidir,ama uygulamda faso fisodan ibarettir. malesef gerçekler böyledir.ha değiştirlince daha mı iyi olacak o da tartışma konusudur. başımıza gelecekleri yaşayıp görcez...
    #2385220 (ulusaseslenis, 26.09.2007 22:10)
  8. türk'e türkiyeli dememizi isteyen zihniyetin icadı tartışma.
    #2385307 (clecle, 26.09.2007 22:21 ~ 22:22)

Copyright © 2009 - uludağ sözlük

yeni laiklik tanimi ihtiyaci başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. yeni laiklik tanimi ihtiyaci ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu yeni laiklik tanimi ihtiyaci nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about yeni laiklik tanimi ihtiyaci. Copyrights of the articles are belong to their authors.