bugün 2526 başlık

uçurumun kenarındayım hızır

  1. 76
    kendini zor bir dönemeçte hisseden insan repliğidir. ayrıca ibrahim sadri tarafından da seslendirilmiş gülce isimli şiirde sıkça tekrarlanan cümledir.

    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Bir dilber kalasının burcunda
    Muhteşem belaya nazır
    Topuklarım boşluğun avucunda
    Koca yâr adım çağırır
    Kaldım parmaklarımın ucunda
    Bir gamzelik rüzgar yetecek
    Ha itti beni ha itecek
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Civan hazır
    Divan hazır
    Ferman hazır
    Kurban hazır
    Güzelliğin zülme çaldığı sınır
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Ben fakir
    En hakir
    Bin taksir
    Ateşten
    Kalleşten
    Mızrakla gürzdan
    Dabbet-ül arz dan
    Yedi düvelden
    Korku nedir bilmeyen ben
    Tir tir titriyorum senden
    #283762
  2. 1-1
    orjinal ismi ''gülce'' olan bir şiir oktay kaynarca ''ölümden öte köy yok'' isimli şiir albümünde son derce güzel yorumlamıstır.
    #287306
  3. 00
    Deli Yürek adlı dizide Kuşçu karakterinin söylediği ve bu bölümün dizi müziklerinde olduğu derin manalı şiir.
    #848420
  4. çok güzel bir şiir. deliyürek dizisinin karakteri kuşçunun kenine has lehçesiyle yorumu şiirin tavan yaptığı andır. hele bir de aşıksa işler adamın kemiklerine.
    #1037353
  5. ömer lütfi mete ye ait bir şiirdir. orjinal ismi gülce dir. deli yürek de kuşçu sıkça okurdu, 'ihtiyaç olunan anlarda..'

    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Bir dilber kal'asının burcunda
    Muhteşem belaya nazır
    Topuklarım boşluğun avucunda
    Koca yâr adım çağırır
    Kaldım parmaklarımın ucunda
    Bir gamzelik rüzgar yetecek
    Ha itti beni ha itecek
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Civan hazır
    Divan hazır
    Ferman hazır
    Kurban hazır
    Güzelliğin zülme çaldığı sınır
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Ben fakir
    En hakir
    Bin taksir
    Ateşten
    Kalleşten
    Mızrakla gürzdan
    Dabbet-ül arz dan
    Yedi düvelden
    Korku nedir bilmeyen ben
    Tir tir titriyorum senden
    #3598001
  6. 33
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Bir dilber kalesının burcunda
    Vazgecilmez belaya nazır
    Topuklarım boşluğun avucunda
    Derin yar adım çağırır
    Kaldım parmaklarımın ucunda
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Bir gamzelik rüzgar yetecek
    Ha itti beni, ha itecek
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Cihan hazır
    Divan hazır
    Ferman hazır
    Kurban hazır
    Güzelliğin zülme çaldığı sınır
    Başım döner, beynim bulanır
    El etmez
    Gel etmez
    Gozleri bir ret
    Bir davet
    Gülce uzak uzak dolanır
    Mecaz degil
    Maraz degil
    Gülce semavi bir afet
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Gülce bir beyaz sihir
    Canima bedel bir haz
    Namenur'dan bir zehir
    Gulce Arafat'ta infaz
    Bir tek bakisiyla suyum isinir
    Güzelliğin zülme çaldığı sınır
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Ben fakir
    En hakir
    Bin taksir
    Cahil cesaretimi alem tanir
    Ateşten
    Kalleşten
    Mızrakla gürzden
    Dabbetülarzdan
    Deccaldan,yedi düvelden
    Korku nedir bilmeyen ben
    Tir tir titriyorum Gülce'den
    Ödüm patlıyor Gülce'ye bakmaktan
    Nutkum tutuluyor, ürperiyorum
    Saniyeler gözlerimde birer can
    Her saniyede bir can veriyorum...

    Omer Lutfi Mete
    #4417522
  7. 11
    ibrahim sadri yorumu şöyledir;

    http://video.uludagsozluk.com/v/uçurumun-kenarındayım-hızır-13082/+
    #6863394
  8. 11
    ceyhun yılmaz radyo programında ara sıra seslendirir, hakkınıda verir.
    #6865845
  9. 00
    'Son sözlere' mizah olabilecek edebi kelam...
    #8237776
  10. 1-1
    http://fizy.com/#s/1agxc3
    #9650492
  11. 11
    bu toprakların yetiştirdiği en önemli mütefekkirlerden ömer lütfi metenin bamteline dokunan şiiri.okumayı, dinlemeyi tavsiye etmiyorum, elimde olsa duygularını,hissiyatını yitirmiş insanlara zorla okutur dinletirdim.
    #12106665
  12. 00
    --spoiler--
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Bir gamzelik rüzgar yetecek
    Ha itti beni, ha itecek
    --spoiler--

    şiir gibi denirken kastedilen bu olsa gerek.
    #13808411
  13. 00
    sürekli izlediğim video.

    bu video tam beni anlatıyor aslında..

    edit: http://video.uludagsozluk.com/v/en-sevilen-dizi-karakteri-1676/+
    #17714871
  14. 00
    Bir dilber kalesinin burcunda
    Vazgeçilmez belaya nazır
    Topuklarım boşluğun avcunda
    Derin yar adımı çağırır
    Kaldım parmaklarımın ucunda
    Uçurumun kenarındayım Hızır
    Bir gamzelik rüzgar yetecek
    Ha itti beni, ha itecek...
    ömer lütfi mete, selam olsun üsdat.
    #17714925
  15. 00
    ateşten
    kalleşten
    mızrakla gürzden
    dabbetülarzdan
    deccaldan,yedi düvelden
    korku nedir bilmeyen ben
    tir tir titriyorum gülce'den
    #17715020
  16. 00
    http://video.uludagsozluk.com/v/en-sevilen-dizi-karakteri-1676/+

    şu an dinlediğim ve genelde her zaman dinlemek için çaba sarfettiğim efsane bir söyleyişe, mükemmel bir görsel efekte sahip olan videodur.. miroğluya olan benzerlik videoya olan ilgiyi artırmıştır.
    #19746786
  17. 00
    şu saatte dinlenesi şiir. ibrahim sadri yorumlaması daha bir hoştur.
    #23605152
  18. 00
    adı gülce olan şiirin giriş mısrası ve leitmotifi, ayrıca şuradan dinlenebilecek enfes şiir : http://video.uludagsozluk...1m-h%C4%B1z%C4%B1r-13082/
    #24110182
  19. 00
    derin anlamlar içerem enfes şiir.şiirde dikkat edilmesi gereken kelime yar, zira türkçede yar hem sevgili anlamındadır hem de uçurum anlamındadır uçurum da sevgili demektir bu şiirde
    #24147814
  20. 1-1
    her köşesinden şair fışkırtan memleketimin ıkınmadan, bir seferde çıkardığı şairin fantastik, sulanmış şiiri, şiirden ziyade kolajı.

    herkes her şeyi çok bildiğinden şiir hakkında kimseyle tartışmaya girmenin anlamı elbette ki yoktur.

    beyni oksijen almayan yazarlar için açıklama editi; bilirsiniz bu memlekette herkes "coğrafya defterinin" son sayfalarına şiirler yazmıştır, bazı ünlüler övünür bile bununla, ama iş bu kadar basit değildir, kime sorsanız abidik gubidik bir iki sayfa çıkarır cebinden, nazım hikmet zannedip kendini; mavi gözlü devi oynar (bir anektod; kendi şiirlerini nazım da berbat okur. şairin de hasıdır ama) böyle bir coğrafyada paganini dahi olsanız ajdar gibi geri kalanlar, kendini bir şey sananlar yüzünden hep hafife alınırsınız, ya da diğerlerinden az daha popüler bir ajdar yüceltilir durmadan... bu yüzdendir iyi şairler öldükten sonra popülerleşir... şiirlerin de ömrü vardır, bazısı bir sene yaşar, bazısı binlerce sene... şiirlerin de yaşları vardır, bazı şiirler anlaşılacak yaşı bekler... nihayetinde efenim sulanmış bir şairin kolaj bir şiiri her zaman tutar bu ülkede, çünkü popülerdir, şairi en iyi şairlerden çaktırmadan araklar, iyi şair kalksa yattığı yerden dava dahi açamaz.
    #24147883
  21. 00
    Tam anlamıyla edebi bir şahaser, yaratıcı anın güzide eseri...

    Malum edebi bir eser yazar ve şairin elinden çıktıktan sonra okuyucu tarafından yeniden inşa edilir, artık o şiir okuyucunun malı olmuş onun anlam dünyasında ona has yepyeni anlamalar kazanmıştır, farklı okumalara ve yorumlara tabi tutulabilir bir özelliktedir edebi metin, tabi buradaki yorumlama kişiyi ilgilendiren ve kişinin yaşantılarından kaynaklanan yorumlamadır...

    felsefeyi, psikolijiyi, tarhi ya da prof. dr. bilmem kimin içindeki anlamı ve kültürel bilgi birikimini aktarabilmek amacıyla şiiri kullanması değildir...prof. x şiirde kendi iç dünyasını yakalayacak diye ahmet amcanın aynı şiirdeKi kendi iç dünyasını aşağılayamazsınız, burada şiirin saflığına ve özüne riayet eden o küçümsenen ahmet amcadır, zira prof x yorum adına şiiri özünden, saflığından uzaklaştırmaktan başka NE YAPAR Ki?

    anlatmaya çalıştığım şey şiir edebiyat faslı, sosyal bilimler çatısı altındadır, bir fen bilimi değildir ki kuralları formülleri olsun mesala tutturmuşlar bir kolaj diye birileri şiir yazarken birileri bu TARZ ŞiiRE kolaj dedi adını ve kurallarını mı koydu yoksa, kolaj zaten vardı da şair dur ben biR kolaj yazıyım mı dedi, yada şair bir şey yaptı adı tecahül-i arif mi oldu yani sonra ardından gelen tayfa mı bunu isimlendirdi, yoksa şair oturdu da ben bir tecahül-i arif mi yapayım dedi, herhalde bu isimlendirmeler tamamen sonradan yapıldı ve ilk yapanların yaratıcılıklarının ürünüydü.

    poetik bir tartışmaya girmeye niyetim yok ama batılılar buna yaratıcılık diyor, doğu buna ilham demiş amaç güzelliği aramaksa edebiyatta, bu şiir güzel bir şiir, hemde anlamın, ritmin, ezginin, sezginin, duygunun, hissettirmenin, derinliğin dibine vurulduğu bir şiir... felsefe, psikoloji, sosyoloji, tarih gibi edebiyatta/ ŞiiRDE/ yeri olmayan zırvalıkları öğretici metinlere bırakın şiir bunun yeri değil farklı okumalar ve yorumlama adına KiŞiSEL YAŞANTILARDAN KAYNAKLANAN YORUMLARIN DIŞINDAKi YORUMLARLA şiiri şiiriden uzaklaştırmak bence şiiire uygulanan bir soykırımdır. ve yine bence bu şiirinin ömrü bin yıldır, ve bu şiirin ömrü bin yıl olduğu içinde ömer lütfi Metenin ömrü de bin yıldır, 100 yıl sonra bu şiiri dinleyen biri de duygulanacak, anlayacak bu şiiri, bu şiirde kendini bulacak, evet herkes şiir yazamaz ama yaratıcı anlar yakalanabilirse ortaya çıkan şey, şair yazmasa bile şiir olur, yahya kemal gibi bir ismin de bence en büyük hatası bir kısım şiirlerinde eski şiirin rüzgarına kapılması ve duyguları anadil sütünden uzaklaştırmasıdır, bu neyi getirmiş okunmuyor artık, okunamıyor... haşim gibi saf şiirin ritmin peşinden koşarken anlamı ıskalayan bir şair, kendi şiirlerini sadeleştiren adam değil mi?
    #24157205
uçurumun kenarındayım hızır ile alakalı başlıklar