bugün
- sahurdayız uludağ sözlük15
- dünya ilahi bir gücün kontrolünde mi8
- insan olmaya ceyrek kala14
- yazarların 2010lu yıllarda en sevdiği 3 yıl23
- icardi190544
- şeriate göre lgbt'nin hükmü14
- bir sözlük kızını sahiplenmek17
- dedikodu yok mu dedikodu diyen kadın yazar10
- ab'ye girmek için tüm tavizleri vermeliyiz12
- hollanda da ineğe hallenen gurbetçi16
- en iyi çikolatalı gofret markası14
- icardi1905 silik olsun kampanyası14
- kastamonu da kafasına ampul takıran akp'li genç16
- iftara sözlük yazarı alsanız menü tavsiyesi11
- iftara davet edilecek sözlük yazarları24
- heykele tecavüz eden adam10
- hazreti meryem olduğunu iddia eden kadın34
- 2024 yerel seçimleri15
- kendisini otorite sanan yazarlar9
- ideal erkek fiziği anketi33
- emekliler ek iş yapsınlar diyen mhp'li vekil23
- dinsiz olmakla övünen yavşak13
- manyak olmaya karar verdim21
- kadınlar beni neden hep reddediyor14
- laftan anlamaz sözlük yazarları8
- kuresel ikinma'nın artık eskisi kadar yazmaması9
- et fiyatlarının insanları çıldırtmıyor oluşu8
- karabük11
- akp'ye oy vermeyen emekli şerefsizdir23
- pompanın en cok döndüğü 5 üniversite10
- osideusu kıskanan yazarlar10
- turgut altınok11
- ideal kadın vücudu anketi16
- imamoğlu'nun kirli rant ağı deşifre oldu9
- anın görüntüsü8
- 26 mart 2024 cübbeli ahmet'in kalp krizi geçirmesi20
- rockefeller ailesi vs rothschild ailesi12
- akape seçmeni8
- mental bozuluğu olan yazarlar sıralı tam liste21
- bir sözlük erkeğini öpmek10
- pazarda yerden sebze toplayan emekli15
- tuborg10
- her sabah güler yüzle uyanan insan16
- kafanın içindeki sürekli konuşan ses11
- tedavisi bulunamayan hastalıklar15
- dondurmalı irmik helvası9
- belediye başkan adayıyla tokalaşmak10
- tarafıma az önce gelen moral bozucu mesaj8
- evlenirseniz çocuk yapar mısınız9
- güzel bir kıza iltifat etmek17
Tanrının nedensiz var olup olmadığı tartışılır.
vardır bu kainatı bir yaratan.
Tanrıya inanmak için bir sebep yok, çok eski zamanlarda insanlar gökte yaşayan bir varlığı düşündü ve bir var edici olarak tanrıyı yarattı, tanrı yalnızca bir varsayım olarak ortaya atıldı, ve bilimden sonra yok olması gerekiyordu, ne yazık ki o dönem in hükümdarları, uydurulan bu güçten yararlanmak istedi,
Hükümdarlar tanrı olduklarını veya onunla görüştüklerini iddia edip dinleri ortaya atana kadar, tanrı ön planda değildi.
Halen "kim yarattı bizi" denilerek bu saçmalık farklı şekillerde insanlara sunuluyor, hiçbir şey kendiliğinden oluşamazmış, bu yüzden tanrı kendiliğinden oluşup evreni yaratmış *
Hükümdarlar tanrı olduklarını veya onunla görüştüklerini iddia edip dinleri ortaya atana kadar, tanrı ön planda değildi.
Halen "kim yarattı bizi" denilerek bu saçmalık farklı şekillerde insanlara sunuluyor, hiçbir şey kendiliğinden oluşamazmış, bu yüzden tanrı kendiliğinden oluşup evreni yaratmış *
başlığa girince farklı ve sağlam bir argüman bekledim. klasik laflardan başka bir şey yok entryde. somut bir şey yok felsefe yaparak olmuyor bu işler. derdin dindoşlarsa gel beraber halledelm. varlık yokluk hakkında bilimin bir delili yok. tartışmak anlamsız.
-deist
-deist
“Var olan her şeyin bir nedeni vardır” mantalitesi tanrı’nın ispatında kullanılan bir yöntemdir. Kastedilen ilk neden tanrıdır yani burada yokluğu değil farkında olmaksızın varlığı ispatlanmış oluyor. Aksini iddia eden konuyu çok yanlış anlamıştır.
Son olarak, yokluğun kanıtı da mümkün değildir iyakşamlar.
Son olarak, yokluğun kanıtı da mümkün değildir iyakşamlar.
var olmayan şeyin var olmadığını nereden biliyorsun? ne yani bin yıl önce de elektrik vardı ama insanlar bilmiyordu. ön kabul olarak sen var olmadığını almışsın zaten. kesin konuşamazsın bir şey hakkında. elle tutulur delil lazım.
sadece okumak için burdayım . çünkü; bence tanrı vardır . gözü gören herkesin etrafa bakması bunları bir yaratıcının yaptığını düşünmesi için yeterlidir bence . tavuk mu yumurtadan çıkar yoksa yumurta mı tavuktan biz henüz bunu bile bilmiyoruz.
ispat denen olayin finalinde dagilabilirsiniz olmasi oldukca tatmink olmus.
evren hiç nedensiz var olamaz; çünkü big bang ile evrenin var olmaya başladığı anı gözlemleyebiliyoruz. nedensellik ilkesi "her şeyin bir nedeni vardır" demez, "her sonucun bir nedeni vardır" der. biz evrenin bir "sonuç" olduğunu felsefi ve bilimsel delillerle gösterebiliyoruz. bunun en büyük ispatı big bang'dir. dolayısıyla 13.8 milyar yıl önce var olmaya başlayan evrenin nedeninin ne olduğunu sorguladığımızda bu nedenin Allah olduğunu anlayabiliyoruz.
Allah'ın nedenini ise sorgulayamayız; aksi takdirde nedensellik ilkesini yanlış işletmiş ve safsata yapmış oluruz. Çünkü Allah bir "sonuç" değildir. böyle bir nedensellik kurabilmek için öncelikle Allah'ın var olmaya başladığı anın gösterilmesi gerekir. Doğmamış ve doğurulmamış olan Allah'ın herhangi bir başlangıca sahip olması, yani "sonuç" olması mümkün değildir. Bu sebeple de nedensellik ilkesi Allah'a karşı işletilemez.
özet: felsefe ve bilim cahili bir trollün safsata yaptığı formatta aykırı başlık.
Allah'ın nedenini ise sorgulayamayız; aksi takdirde nedensellik ilkesini yanlış işletmiş ve safsata yapmış oluruz. Çünkü Allah bir "sonuç" değildir. böyle bir nedensellik kurabilmek için öncelikle Allah'ın var olmaya başladığı anın gösterilmesi gerekir. Doğmamış ve doğurulmamış olan Allah'ın herhangi bir başlangıca sahip olması, yani "sonuç" olması mümkün değildir. Bu sebeple de nedensellik ilkesi Allah'a karşı işletilemez.
özet: felsefe ve bilim cahili bir trollün safsata yaptığı formatta aykırı başlık.
Bu başlık bana şunu kanıtladı;
Bir çok teist aslında agnostik.
Bir çok teist aslında agnostik.
şimdi şu 'odaya boya fırça kağıt koy' diyenler gelmeden...
yapay gündem...yanıt vermeyiniz.
Bı bitmediniz ateyizler.
Tanrı vardır. ispat edemezsin çünkü nesnel değildir. Bir şeyin nesnel olabilmesi için tüm dünya tarafından kabul görülmesi gerekir. Parmağınla gösterdiğin zaman orada olması gerekir. “işte burda” diyebilmen gerekir.
Tanrı senin vicdanındır. Tanrı bilgi değildir. Eğer tanrı’nın varlığını kanıtlayabilseydik, onu görebilseydik bilgi olurdu.
Göremediğin halde ona inanıyorsan, hissediyorsan, vicdanında onu buluyorsan, bu “inanç” olur.
ispat aramak biraz komik olmaya başladı artık.
Tanrı senin vicdanındır. Tanrı bilgi değildir. Eğer tanrı’nın varlığını kanıtlayabilseydik, onu görebilseydik bilgi olurdu.
Göremediğin halde ona inanıyorsan, hissediyorsan, vicdanında onu buluyorsan, bu “inanç” olur.
ispat aramak biraz komik olmaya başladı artık.
benim düşünceme göre tanrının sebepsizce Varoluşunun bir nedeni olabilir. kanıtlaması zor ama Tevrat, zebur, incil ve özellikle Kuran dikkatlice incelenirse bazı problemler ve ispatlar ortaya çıkabilir. deistler ve ateistler ise tanrının sebepsizce varolamayacağını düşünür ve tanrı diye bir varlığın olmadığına inanır. aslında deizm ve ateizm detaylıca incelenmeli.
mesela zamanında kızıl denizi ikiye bölmek gibi mucizeleri varken,
şimdi neden yok. ortadoğuya şöyle güzel bir alev topuna kimse hayır demez herhalde.
şimdi neden yok. ortadoğuya şöyle güzel bir alev topuna kimse hayır demez herhalde.
Bi bitmediniz amk Firavun'un zamanında da vardı böyle ibneler halen de varlar.
görsel
Tanım: iddia eden, ispatla mükelleftir
(Medeni kanun)
------------------------------------
evdeki sessizliği bozan,
banyo ve tuvalet sırası için beklerken yapılan kahve sırasında,
"benim ki az şekerli bol telveli olsun" derken çıkan cılız ses tonumdu,
evdeki tek erkek olmanın getirdiği hiç bir rahatsızlık yoktu onlar benim halalarımdı ve ben geceden güldüğümuz gibi onlarin elinde büyümüştüm,
o zamanlar sadece babaannemlerin evinde içinde küçük adamların yürüdüğünü,
yemek yediklerini ve şarkı söylerken nasıl boylarından büyük ses çıktığına hayret ettiğim yeşil lambası tam yanana kadar düğmesine okşayarak dokunduğum "küçük dünya,"vardı,
dokunmak ve düğmesini çevirip sabahları içindeki insanlara günaydın demek icin geceden sabırsızlandigim,
Halamı öperek uyandırıp, ondan açmaya özel izin aldığım,dikkatle ses gelene kadar içerdeki koşuşturmalari dinlemeye çalıştığım,bir düşler akademisi,
zeki müren'in billur sesli taş plak kayıtları çalarken,
ev ahalisinin ona duyulan saygıdan ayaklarının ucuna basarak yürüdüğü, sessiz kalarak yaptığı işi bırakıp donup kaldığı, yüzlerindeki mat ifadelerle dalıp uzaklara gittiği anlarda,
göz kapağı bitiminden inen iki damla'nın, yanaklarımızi yakmasına izin verdiğimiz küçük dünyamız vardı,
Nereden bilelim, bir tuhaf hayat,
Çünkü;
"biz iki küçük çocuktuk"daha
"Şiiren"
Tanım: iddia eden, ispatla mükelleftir
(Medeni kanun)
------------------------------------
evdeki sessizliği bozan,
banyo ve tuvalet sırası için beklerken yapılan kahve sırasında,
"benim ki az şekerli bol telveli olsun" derken çıkan cılız ses tonumdu,
evdeki tek erkek olmanın getirdiği hiç bir rahatsızlık yoktu onlar benim halalarımdı ve ben geceden güldüğümuz gibi onlarin elinde büyümüştüm,
o zamanlar sadece babaannemlerin evinde içinde küçük adamların yürüdüğünü,
yemek yediklerini ve şarkı söylerken nasıl boylarından büyük ses çıktığına hayret ettiğim yeşil lambası tam yanana kadar düğmesine okşayarak dokunduğum "küçük dünya,"vardı,
dokunmak ve düğmesini çevirip sabahları içindeki insanlara günaydın demek icin geceden sabırsızlandigim,
Halamı öperek uyandırıp, ondan açmaya özel izin aldığım,dikkatle ses gelene kadar içerdeki koşuşturmalari dinlemeye çalıştığım,bir düşler akademisi,
zeki müren'in billur sesli taş plak kayıtları çalarken,
ev ahalisinin ona duyulan saygıdan ayaklarının ucuna basarak yürüdüğü, sessiz kalarak yaptığı işi bırakıp donup kaldığı, yüzlerindeki mat ifadelerle dalıp uzaklara gittiği anlarda,
göz kapağı bitiminden inen iki damla'nın, yanaklarımızi yakmasına izin verdiğimiz küçük dünyamız vardı,
Nereden bilelim, bir tuhaf hayat,
Çünkü;
"biz iki küçük çocuktuk"daha
"Şiiren"
Allahtan kaçıp evreni allah ilan ettin ispatın komedi.
Adalet olsa imtihan olmaz sırrı bozulur.
Adaletin kralı öldükten sonra.
Adaletin kralı öldükten sonra.
Tek tanrılı ve çok tanrılı dinlerin temsilcilerinin olimpiyatlarında yer alan klansmanlardan biri. Yine tanrı'nın yokluğunun ispatı gibi önermeler için de aynı şey söylenebilir. Felsefe açısından bakacak olursak duruma, bilimsel olarak yaratıcı bir güç arayışı teolojiyi ilgilendirse de dinlere inanmayan insanlar için tanrı kavramına denk düşmek zorunda değildir. Yaratıcı güç ve tanrı (tek/çok) olguları tamamen birbirlerinden bağımsızdırlar. Bu yüzden - bilimsel literatürde - işlem gören tesadüf olgusu hep yanlış anlaşılmış ve halk arasında kullanıldığı şekli ile ele alınmıştır. Bilim, tesadüfen oluşmuş evrim, devrim, mutasyon, gelişim, varlık, yokluk fenomenlerinden bahsederken, durduk yere hiç yoktan peydah olmak / olmamak ihtimallerini tezgahına koymaz.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar