bugün

the game..
-the others
-hide and seek
skleton key
garez
memento. *
hintli yönetmen m. night shyamalan'ın yönettiği tüm filmler bu kategoriye girer.gerek köy,altıncı his olsun gerekse ölümsüz olsun sonları hep ters köşeye yatırır.
(bkz: before sunset)*
saw 2
the butterfly efect
identity
Ancetla Sky.
(bkz: basic)
(bkz: identity)
(bkz: the game)
(bkz: fight club)
(bkz: saw)
(bkz: usual suspects)
şanslı slevin.
uzak. neler olacak diye heyecanla beklerken filmin pat diye bitmesi üzerine bir an aptal olmuştum. ama daha sonra düşününce filmin sonununda film kadar güzel olduğuna karar verdim.
(bkz: circus)
(bkz: akıl oyunları)
the pledge. (bkz: jack nicholson).

--spoiler--
ama söz verdi ve gelecekti...
--spoiler--
altinci his.
(bkz: lost highway)
(bkz: Lucky Number Slevin), (bkz: Snatch), (bkz: Lock Stock and Two Smoking Barrels)
(bkz: hayat güzeldir)
(bkz: the village)
her zaman iyiliğin kazandığına alışmış biz seyircileri,bu yönden dumur eden bir filme örnek amerikan-ispanyol yapımı "the darkness"
tahmin ettiğimiz kurguladığımız sonla bitmek yerine,hiç beklenmedik bir şekilde biterek,"vay amına koyum" dedirten filmler.
(bkz: Alfred Hitchcock)
(bkz: Psycho)

http://www.beyazperde.com/film/1253
genelde entel görünmek için kasan şahısların aradığı ve ve kendi aralarında;
-hocam bu mulholland çıkmazı çok manyak film, bi bok anlamadım
-vaaay!! deme yaa versene ben de izleyeyeyim (de bi bok anlamayayım)...
şeklinde gereksiz diologlara yol açan filmlere verilebilcek genel ad
bütün film boyunca en akla gelmeyecek şeyi sonunda patlatan ve filmi iki kat anlamlandıran filmdir. (bkz: maymunlar cehennemi)