rusya nin pkk yi teror orgutu saymamasi 


kapat
  1. 11 eylül ikiz kuleler saldırısından sonra hepimizin bildiği üzere "global terorizm" kavramı dimağlarımızda yer buldu. terör, herkes için terördü. başbakanımız avrupalı devletlerin haklı olarak pkk'yı terör örgütü olarak görmemesini eleştiriyordu. peki yarın bir gün rusya'ya terör konusunda fikir teatisinde bulunmak için giden başbakanımıza putin sormayacak mı, "sen Çeçenistan'ı terör örgütü olarak nitelendiriyor musun, el altından verdiğin silahları, para yardımını kesmeyi" taahhut ediyor musun? diye sormak istiyorum. Eğer ortak bir terör kavramı ortaya çıkarılacaksa, din kardeşliğini, tarihsel ilişkileri, terör listesine girmiş bir ülkenin vatandaşlarının bu ülke de ikamet etmesinden dolayı duyulan sempatiyi görmezlikten gelmemiz gerekir.

    edit: Terör örgütü listesine girmiş bir ülkenin vatandaşlarının bu ülkede ikamet ediyor sözünden kasıt, kafkas kökenli vatandaşlarımızın duygusal olarak çeçenistan bağımsızlığını savunmasıdır. Yanlış bir mana çıkarıldıysa bu tamamen benim hatamdır.
    #702665 (zabalayn, 06.10.2006 23:00 ~ 23:13)
  2. (bkz: bana dokunmayan yılan bin yaşasın)
    #702690 (selmagezinir, 06.10.2006 23:04)
  3. (bkz: darisi basina)
    #702705 (diyosun, 06.10.2006 23:06)
  4. yıllardan beri öldürdükleri çeçen direnişçiler arasında türk pasaportlu kişilerin olmasını buna bahane olarak gösteriyorlar. ve de bu ülkede çeçenler lehine onlarca yardım kampanyası mitingler oldu. yani pkk yı terorist saymaları onlar açısından tek taraflı bir iyilik gibi duruyor. ayrıca pkk'nın çıkışında leninist bir örgüt olduğunu da unutmamak gerekir.
    #702720 (palta, 06.10.2006 23:09)
  5. (bkz: içimizdeki rus hayranlarına duyurulur)
    #702747 (shalamar, 06.10.2006 23:12)
  6. (bkz: objektif bakış açısı yoksunluğu)
    #702778 (zabalayn, 06.10.2006 23:16)
  7. (bkz: çeçenlere destek)
    #702796 (snoptik, 06.10.2006 23:20)
  8. pkk lıların ellerindeki silahların genelde rus yapımı olduğu realitesini gözlerden kaçırmamak lazım. türklerle ruslar tarih boyunca savaşmıştır. hala da soğuk savaş halindedir. türkler halk olarak çeçen kardeşlerini hep destekleyecektir. ayrıca kendi sokakta yatan, hergün soğuktan donarak ölen insanına bile çare bulamamış rusların pkk yı ne olarak tanımlaması bizim için önemli dahi değildir. abd pkk yı bundan yıllarca önce terorist listesine aldı da ne oldu? ab ülkeleri alalı daha 2-3 yıl oldu. peki nedir değişen??? belki hiçbirşey. hala bu ülkelerde abuk subuk ortadoğu haritaları ve de yayın yapan pkk televizyonları var. yaşar büyükanıt'ın da dediği gibi türkiye'nin terorle mücadelede hiçkimseye ihtiyacı yoktur. isteyen istediğini istediği gibi tanımlar.
    #702815 (palta, 06.10.2006 23:24 ~ 23:25)
  9. rusların çeçenlerin yaşadığı toprakları işgal ettiğini, fakat kürtlerin türk devletinin 1000 yıla yakın zamandır sahibi olduğu, egemenlik kurduğu bölgede hak talep ettiğini düşünecek olursak herşeyin daha net görüleceği olay.
    #702843 (shalamar, 06.10.2006 23:28)
  10. Hava karanlıktı. Çalışanların mesaisi yeni bitmiş, kimisi parka oturmuş sevgilisiyle konuşmakta, kimisi lokantaya girmiş bir şeyler atıştırıyordu. Bir bayan Puset'inde masumca uyuyan çocuğunun rahatlığıyle Vitrine yeni koyulan elbiselere göz gezdiriyordu.her zaman ki sıradanlığıyla saatine baktı. O an patlama sesi duyuldu, herkes canhıraş bir şekilde bağırıyordu, kopan kollar etrafa saçılmıştı. Birisi olayın şokuyla kopan bacağına bakıyor, etrafa yardım çığlıkları atıyordu. B sınıfı korku filmlerindeki yüzü kana bulanmış kurban gibiydi hepsi. Şaşkındı.Şoktaydı, ne olduğunu anlamaktan çok bir an önce olay yerinden kaçmaya çalışıyordu. ismi Murat olan bir çocuk ağlayarak televizyonlara olayı anlatıyordu, kılpayı kurtulmuştu. Kelimeleri seçemiyor, çoğu zaman yutkunarak ağlama nöbetleri geçirerek olay anını anlatmaya çalışıyordu...

    Şimdi Murat'ın yerine ivan'ı koyarak okuyun, yine aynı hüznü yaşayacak mısınız acaba?
    #702849 (zabalayn, 06.10.2006 23:29 ~ 07.10.2006 01:53)
  11. anadolu'nun kapısını açan alparslan'ın türk olduğu realitesini göz ardı edenler çeçenler'le kürt'leri aynı kefeye koyma muhabbetine girebilse de bunun tutarlı yanı yoktur. ayrıca alparslan bu toprakları bizanslıları tokatlayarak almıştır. bu topraklarda kardeşçe yaşama hakkı herkesin vardır. ancak yanındaki dağıstana özerklik veren rusya'nın çeçenlere ayrı muamele yapmasının haklı tarafı yoktur.
    #702868 (palta, 06.10.2006 23:32)
  12. amerika'nın pkk'yı kendisinin besleyip yine kendisinin pkk'yı önleyeceğiz diyerek pkk'dan sorumlu adam atamasından daha az trajik bir durumdur. ülkelerin çıkarları neyi gerektiriyorsa genelde o yapılır, biz olsak yahu o kadar adamı öldürmüşler, terör listesine almazsak ayıp günah deriz, gerçi biraz da siyasal ve ekonomik güçle ilgili, belki sağlam bir duruşumuz olsa biz çeçenlere destek verip rusya'ya da he canım, he gülüm deriz. iğrenç geliyor ama uluslararası ilişkiler ve büyük hesaplar bu şekilde yapılıyor, ha bu arada, şu uluslararası müttefik ve dost kelimelerini uluslararası kavramlar olarak yorumlayalım, dost diyorsan az şerefsiz müttefik diyorsan puşt. ismini anmadıkların zurnanın zırt deliği.
    (bkz: yüzeysel yorum)
    (bkz: uluslararası ilişkileri kahve ağzıyla yorumlamak)
    #702888 (kisinin degeri aradigi seydir, 06.10.2006 23:34)
  13. (bkz: türkiyenin çeçenleri desteklemesi)
    **
    #702898 (angelripper, 06.10.2006 23:37)
  14. çeçen ahmedov'un kafasına tonlarca bomba yapıyordu, enkaz altından 30 günlük bebesinin dağılmış parçalanmış cesedini çıkarıyordu. taş üstünde taş kalmıyordu grozni'de. insanlar çoluk çocuk yaşlı genç demeden tankların altında kalıyordu. yanındaki tüm ülkelere bağımsızlığını veren rus mezalimi çeçenlerin doğalgazı yüzünden bu topraklarda hak iddia ediyordu. gelinler dul, çocuklar yetim bıraktırılıyordu en ağır silahlarla. oysa kafkaslar rusların malı değildi.

    şimdi nasıl bir mantıktır ki çeçenlerle, pkk lılar aynı kefeye konuluyor. kimin topraklarında kime karşı geliniyor. pkk bizanslıların teror örgütü olsa anlayacağım da buna bir anlam veremiyorum. nufus olarak artmak bir hak arama sebebi midir? bir yanda bağımsızlık mücadelesi bir yanda teroristlik yapan haksız bir grup. üstelik milyonlarca vatandaşı da mağdur eden, kendisi gibi terorist ilan ettirmeye çalışan bir grup.
    #702914 (palta, 06.10.2006 23:39)
  15. çeçen direnişçileri terörist saymamaya benzer. yada rusyanın pkk ya silah vermesine yada türkiyenin çeçen teröristleri direnişçi olarak göstermesine benzer. bunları göremeyip, sonra "içimizdeki rus hayranlarına duyrulur" denilebilir. hatta bu tarz yazı yazanları yani her iki tarafında birbirine kötü davrandığını söyleyenleri vatan haini ilan edebilir. fakat şunu görememektedir; çeçenler eğer direnişçi sayarsan olacağı budur uluslararası ilişikilerde. sonra kalkıp "vay efendim adi ruslar, biz kadınlarına koca oluyoruz ya o yüzden çekemiyorlar bizi." demekle olmaz, zaten bu tarz açıklamalar yapmakta basiretsizliktir. aynı zamanda "ruslar hep bizim düşmanızmızdı, hala daha öyle" demek ise cahilliktir, kör milliyetçiliktir hatta faşistliktir. zira hiçbir halk diğerinin düşmanı değildir, bu böyle bilinedir. ha yok ben bilmeyecem herkesi düşman olarak görecem derseniz o sizin bileceğiniz iştir, ama gerçeklerden kaçamazsınız.
    #703041 (kisil, 06.10.2006 23:59 ~ 07.10.2006 00:07)
  16. rusya nin pkk yi teror orgutu saymamasi

    çığırından çıkan uluslararası arenada türkiye'yi köşeye sıkıştırma siyasetinin yeni yansımasıdır. açıklamakta fayda olan bazı bilgiler var;

    çeçen direnişi ile pkk terörizmi arasında dağlar kadar fark olduğunu bilhassa anlamak ilk kural olsa gerek.

    çeçen direnişi hakkında literatürde binlerce eser bulunmaktradır. bunlar arasında elbetteki çeçen taraftarlarınca yazılan ve objektiviteden uzak eserler bulunmaktadır, yine tam tersi olarak ruslarca yazılmış eserler de taraflı görünmektedir. ama hemen her yazarın yaşının müsait olduğu tarihler hakkında bir insan ölümlerinin dökümünü yapmakta sanırım fayda olacaktır.

    1994-1996 yılları arasındaki Rus-Çeçen savaşı

    -120.000 Çeçen öldürüldü.
    -25.000 Çeçen, Rus işkence-hanelerinde işkence gördü. Bunlardan 17.000'i yargısız infaz edildi.
    -1.500 Çeçen'den bir daha asla haber alınamadı.
    -6.000 Çeçen sakat kaldı.

    1999-2001 yılları arası

    -80.000 Çeçen öldürüldü
    -30.000'den fazla Çeçen Rus işkence-hanelerinde işkence gördü.
    -20.000 Çeçen yargısız olarak infaz edildi.
    -6.000 Çeçen'in izi yok edildi
    -30.000 Çeçen sakat kaldı

    yani son 12 yılda yuvarlak rakamlarla rus devletinin verdiği mücadeleden ölüm, yaralanma, sakat kalma yoluyla etkilenen kişi sayısı yaklaşık: 330.000 kişi. bu kişilerden her birinin ortalama 4 kişilik bir aileye sahip olduğu düşünüldüğünde rakam 330.000 x 4 = 1.320.000 kişi. evet hangi devlket terörizm ile mücadele adına bu kadar insanı doğrudan veya dolaylı yoldan telef etme sayısına ulaşabildi. son kuş gribinde türkiye'de itlaf edilen tavuk sayısı bile bu rakamdan daha az.

    tüm bu soykırımın tek açıklaması ise hep aynı biçimde gelmekte rus kanadından "'Bu, Rusya'nın iç meselesidir". evet rusya'nın meselesi ve bunun sonucudaki terazinin diğer kefesindeki 1 milyondan fazla insan. buna mukabil susan tek dişi kalmış medeniyet ve temsilcileri. buna karşılık türkiye'deki pkk faaliyetlerine karşı susan hatta destekleyen medeniyet. yorumu sanırım bizlerden sonraki nesiller yapacaktır.

    peki terörizm nedir? "Eğer kelimenin etimolojisine başvurursak (Latinceden - korku, korkunç) belli ki, terörizm kelimesi altında etki altında bırakılmak istenen objeye korku alıştırma eylemleri terörizmdir."*

    FBI ise terörizmi şöyle tanımlıyor: siyasi ya da toplumsal amaçların gerektirdiği hükümet ya toplumu, vatandaşlara ya da mülke karşı, ya da ikisine karşı hedefleri doğrultusunda zorba kullanma amacı ile güç ya da zorun kullanılmasıdır.* rusya bu iki tanımı da kabul etmemektedir. peki rusya'nın kabul ettiği tanım nedir? aynen alıntı şöyle "siyasi, dini ya da ideoloji amaçlara ulaşmak için hükümeti güç veya gücü kullanma tehdidi ile, korku ortamı oluşturup, istedikleri hareketlerin yapılması için zorlama" peki bu rus yasasındaki 205 nolu maddenin kaynağı nereden geliyor biliyor musunuz? bu madde kelime kelime abd savunma bakanlı'ğının resmi beyanı olan tanımdır. 11 eylül saldırılarının akabinde oluşturulan tanım yani...ilginç değil mi? abd'nin karşı kutbundaki rusya küresel terörizmin jandarmalığına soyunan abd tanımını aynen kabul ediyor. neden? çeçen halkının herbirinin ayrı ayrı terörist ilan edebilecek maddeye sırtını yaslayabilmek ve en ufak bir tepkide bu maddenin sahibi olarak amerikayı gösterebilmek için...

    gözden kaçan bir diğer nokta ise asıl meseleyi özetliyor; dünya tarihinde hiçbir terörist uygulama 40-50 yıldan sonra aynı güç ve destekle devam edemez. tarih bize bu kadar yıldan sonra ya terörist ilan edilenlerin güçlerini yitirdiğini, yada karşı tarfın anlaşma yolunu açtığını gösteriyor. peki rusya'nın terörist eylem dediği çeçen mücadelesi nasıl oluyorda aynı güç ile 400 yıldır devam edebiliyor? işte bu nokta alenen rusya'nın sıçtığı noktadır. bu sorunun cevabını verecek tek bir siyasi gelemedi rus siyasi hayatına.

    peki rusya neden pkk yı terörist örgüt saymamaktadır? cevabı aslında buraya kadar yazılanların arasında biryerlerde gizli. türkiye'yi çeçenlerin arkasından çekmek. peki siz hatırlıyor musunuz çeçenlere açık destek verenbir siyasi gördünüz mü? bana sakın siyasi görüşlerinizi de ele alarak türkeş demeyin. zira türkeş hiç bir zaman bu mücadeleyi devlet adına destekleyecek tam bir yetki ile türkiye cumhuriyetinde bir makam sahibi olmadı. eğer türkeş bu iddia ile rusya tarafından suçlanacak olsa alacağı cevap muhtemelen siz jirinovski gerçeğinden haberdar mısınız? sorusu olabilir. sonuçta o da bir siyasi lider.

    evet çok eleştirilir bir cümle vardır. türkün türkten başka dostu olmadığını söyleyen. faşist denir böylelerine. acaba türkün en çok siyasi ve uluslararası desteğe ihtiyaç duyduğu pkk mücadelesinde bir dost gösterebilecek var mıdır? eğer varsa bir demeç ile bir beyanat veya belge-uygulama ile bunu ispat edebilir mi? sarılın google aramasına şimdi. bulan beni de haberdar etsin; desin ki; türkün türkten başka dostu vardır ve şu devlettir desin.
    #703155 (kara hilal, 07.10.2006 00:17 ~ 00:19)
  17. pkk nın çıkışındaki leninist olma durumu bugün tamemen gerçekliğini kaybetmiş ve artık ırkçı şoven yapılardan farkı kalmaya bir örgütlenme tipi halini almıştır. bunu yanı sıra rusyanın da sosyalist, marksist yada leninst bir tavrı kalmamıştır. dolayısıyla rusyanın pkk yı siyasal arenada kendisine yakın gördüğü için terör örgütü olarak saymaması çokda gerçekçi durmamaktadır. diğer taraftan çeçen direnişçilerin durumunu, türkiye'de bu direnişe destek olarak yapılan etkinlikler düşünüldüğünde (rusyaya göre) terörist olan bir iç dinamiği terörist saymayan bir ülkenin listesinde (bu ülkelerin sayısı konumu hiçde öenmli değildir) terör örgütü olan bir grubu terörist olarak görmemesi sadece bir kısas uygulamasıdır.
    #703196 (ihan et, 07.10.2006 00:26)
  18. çeçenler ile pkk'li teröristler ayrımını yaparken fbi'ın terör tanımını kullanmak son derece abes kaçmaktadır. ayrıca bu ayrımı yapan kişininde hangi niyette olduğu açıkca belli olmaktadır. çeçenlere direnişçi denmesinin tek nedeni amerikan yanlısı basının diretmesidir ve halkı yönlendirmesidir. nasıl bizde genç insanlar, masum çocuklar özgürlük(!) adına ölüyorsa, rusyadada o yüzden ölmektedir! bir yanda okul basarak, masum çocukları öldürenler vardır. diğer tarafta ise köyleri basan ve tek suçu orada bulunmak olan askeri haince bir pusuda öldürmek var. şimdi ikisi birbirlerinden çok mu farklı şeylerdir? çeçenler özgürlük savaşçısı olurken kürtler pis hain oluyor? bana olunca ölsün gebersin, onlara olunca oh olsun! bu mantıkla ne kadar yorum yapılabilir, dünyaya bakılabilir anlamakta güçlük çekiyorum.

    aynı zamanda kapitalist sistem hangi devlet birbirinin gerçek dostudur? bir tane bile gerçek, çıkarsız dostluk bana gösterebilir misiniz, belgelere dayanarak ispat edebilir misiniz? haydi buyrun beyler, googleda araştırın, bulabilecek misiniz? bugün kalkıp ruslar pkk'yi terör örgütü saymadı derken, dün çeçenleri açık ara desteklediğimizi unutmasınlar. eğer özgürlük adına savaşan halkları desteklemekse amacınız buyrun çeçenleri de, kürtleri de destekleyin. eğer özgürlük(!) adına masum insanların öldürülmesine karşıysanız, buyrun karşı çıkın. aksi takdirde çeçenler iyi, kürtler kötü demenin manası yoktur çünkü kendi fikirlerinizle çelişmektesinizdir.
    #703254 (kisil, 07.10.2006 00:37 ~ 00:51)
  19. çözülmesi için ne geçen temmuz ayında yayınlanan rusya'nın 17 örgütü terörist ilan edip, hamas'la hizbullah'ı ve pkk'yı saymadıgı listeye göz atmaya, ne de türk'ün gercek dostu kimdir ? tartışmalarına girmeye gerek olan durumdur.

    hiç unutmam yüzyılın en büyük siyasetçilerinden biri olan sir winston churchill'in bir lafı vardır; "ingiltere'nin dostları yoktur, çıkarları vardır."

    haydi şimdi okeye dönmüyorsanız, ben biticem. bu arada masaya da bir türk kahvesi, köpüklü olsun ...
    #703389 (montajelemani, 07.10.2006 01:03 ~ 01:04)
  20. kemal sunal'ın oynadığı bir film vardı, aklıma o geldi nedensiz yere -hepte böyle bağlarlar- kemal sunal bir şekilde zengin olmuş, yanında oluşan dalkavuk kitleye "beni güldürün, tüm param sizin" diye icazet vermişti. Türlü türlü oyuna rağmen hiç gülmemiş, filmin sonunda bir çocuğa ne yapıyorsun diye sorunca, film çeviriyorum demesine kahkahalarla katılmıştı -kahkahalarla katılmak, ayrı bir inceleme konusu-. Buna çok gülüp parayı bir gökdelenin çatı katından dağıtmıştı yanılmıyorsam ya da çocuğa vermişti -hatırlamıyorum dedim ya-. sanatsal bir filmdi zira, sanırım çocukken izlediğim için hazzetmemiştim.

    şimdi istatistiklerden bahsetmek kolay, netice de bir kişi ölürse haber, binlerce kişi ölürse istatistiktir. Benim yazılan entrylerden anladığım kadarıyla rusya'nın Çeçenlere yaptığı mezaliminden dem vurulmuş. Bir entrymde açıkca ifade ettiğim gibi
    -ki silinmiş nedense- psikolojide, birileri size saldırdıysa susmanız icap eder, çünkü sizin ona cevap vermeniz, alttan almamanız karşı tarafı daha da hırslandırır ve baskısının dozunu artırır. Şimdi ruslar binlerce kişiyi katletti demek kolay, elbette o.p. rus askerleri benim atalarıma bazı yunanlıların bazı ermenilerin yaptığı gibi tecavüz etmiştir, canice katletmiştir. Şimdi çeçenler'in internete verdiği videoları da göz ardı edemem, psikopatça askerlerin gırtlağını kesen o.p. ler yüzünden ya da öldürülen masum çeçen kızlarının yüzünden oluyor tüm bu katliamlar, o kadar girift bir durum ki. Başı yok, hep misilleme hep misilleme. HEp kendilerine yapılanlar yüzünden karşı taraf suçlanmış kendi yaptıkları gözardı edilerek. Şayet, benim asker bir abim olsa doğu'da askerlik yaparken pkk'lı bir orospu çocuğu kellesini kesse, ve bunu kameraya çekip internete verse tillahını s.kerim. din kardeşiymiş, kültürel bağmış geçiniz bunları. Empati yapalım biraz. Şimdi pkk'lıların yaptığıyla çeçenlerin yaptığı -ki çoğu zaman daha psikopatça çeçenlerinki, rusların yaptığı orospu çocukluğuna mukabele yaptıkları için- fikir bazında konuşmuyorum, eylem bazında konuşuyorum bir karşılaştır. Beni örgütsel ideolojiler ilgilendirmiyor, ben insani perspektiften bakıyorum olaya. BEn bir anda ailesi yok olmuş rus'un gözüyle bakıyorum ve bunu yaparken çeçenlere yapılan mezalime de kayıtsız kalmamaya çalışıyorum. Sakın ola ki objektif olmak, zayıfın yanında olmak adına pkk yanlısı tutumlar sergileyen sözde aydın yerine koyma beni.

    Ülkemizde komplo teorisinden geçilmez, ne olsa Amerika'ya atarız. Uçurtmayı vurmasınlar da vardı bir sahne, "ben yapmadım miki yaptı" diyordu barış, alt metninde öyle şahane bir mesaj var ki. Anlayana tabi.

    Tecrübeliler siyaset yapar, gençler ölür diye şahane bir laf vardır, kim söyledi hatırlamıyorum. Beni soğuk savaş hezeyanları veya Amerika'nın dış politası ilgilendirmiyor. Eğer türkiye'nin tarihsel rol itibariyle * bir takım yükümlülükleri varsa gider anlatırsın. Mızıkcı çocuklar gibi şikayet etmezsin. Ben çeçenleri destekliyorum, rusya soykırım yapıyor masum halkı katlediyor diye açık açık ifade edersin meramını. Dansözlüğü devlet politakası olarak benimsersek, avrupa devletlerinden ne farkımız kalır ki?

    anlatmak istediğim hiç bir zalimliğe kayıtsız kalınmamalıdır, ne çeçenlere, ne türklere ne kürtlere, ne ruslara yapılana... Ayrıca dansözlük kötür şeydir, he bir de girizgah sırasında kemal sunal'ın filminden bahsetmiştim, o çocuk montajelemanıdır işte, anlayana tabi:-) Ortak ben çifte gidiyorum...

    edit: Silinen entrydeki argo ve küfürleri kaldırdım, tekrar silmenize gerek yok sevgili sözlük yönetimi.
    #703652 (zabalayn, 07.10.2006 02:12)
  21. bu görüntülerden sonra kime devlet kime terör örgütü kişme dost kime düşman diyeceğimizi şaşırıyoruz. sonra birileri devlet terörü var mıdır diye tartışıyor. işte devlet terörü.

    http://seyret.wordpress.com/tag/cecenistan/
    #718428 (kara hilal, 10.10.2006 04:58)
  22. bu da o devlet teröründe ölen bir insanın son saniyeleridir.

    http://www.youtube.com/watch?v=wmNhK7TQx8Y&eurl= +
    #718434 (kara hilal, 10.10.2006 05:03)
  23. biz diğer devletlerin terorist saydıklarına yurtlarını savunuyor gözüyle bakıyor ve hatta el altından bunları örgütlüyorsak, diğer devletler de aynı şeyi bize yaptığında, diğer devletlerde bizim terörist gördüklerimizi vatan perver olarak görebilir. Rusyanın da yaptığı budur. Sen benim bahçeme karışırsan, ben de senin bahçene karışırım...
    #718522 (karga, 10.10.2006 07:37)
  24. yıllar evvel topraklarında pkk eğitim kamplarının bulunmasına müsade eden rusya'dan beklenebilecek normal tavır.

    diğerleri için;

    (bkz: iran)
    (bkz: yunanistan)
    (bkz: suriye)
    #1193454 (chilavert, 23.01.2007 11:50)
  25. (bkz: müşteri velinimetimizdir)
    (bkz: kalaşnikof)
    #1193651 (qb1903, 23.01.2007 13:12)

Copyright © 2009 - uludağ sözlük

rusya nin pkk yi teror orgutu saymamasi başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. rusya nin pkk yi teror orgutu saymamasi ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu rusya nin pkk yi teror orgutu saymamasi nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about rusya nin pkk yi teror orgutu saymamasi. Copyrights of the articles are belong to their authors.