bugün
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı12
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı11
- arkadaşlar biri var18
- birini donuzlayarak ceza vermek8
- karınıza range rover alır mısınız25
- bik bik moderatör olsun14
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak13
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- anın görüntüsü16
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı13
- ülkeleri hükümetler değil kişiler kalkındırır8
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- patiswiss15
- akp seçmeni17
- ali erbaş19
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası13
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi10
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi27
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi12
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası9
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
dünyanın en büyük mimarlarından birisi olarak kabul edilen, dünya çapında bir çok üniversitede dersler konu olan 1489 kayseri doğumlu türk mimardır.Knedinise ve ailesine dair bir çok çelişkili bilgiler mevcuttur.
1.süleyman döneminde savaşlara katılmış daha sonra subaylığa terfi etmiş ve baş teknisyen olmuştur.
Tebriz seferi sırasında Van Gölü'nün üstünden geçecek üç geminin yapımını başarıyla tamamlaması üzerine kendisine haseki unvanı verildi
I. Süleyman (Kanuni), II. Selim ve III. Murat olmak üzere üç padişah döneminde mimarbaşılık etmiş, imparatorluğun gücünü simgeleyen mimarlık başyapıtlarının tasarlanıp uygulanmasında birinci derecede rol oynamıştı
Yola çıkış noktası geleneksel biçim ve plan şemaları olmasına karşın, bunlara katı bir biçimde bağlı kalmamış, koşulların gerektirdiği yerlerde yeni biçimlere yönelmiş, böylece eski ile yeni arasında bir bağ oluşturabilmiştir. Sinan'ın yapıları mimarlık bakımından olduğu kadar mühendislik bakımından da önem taşır. Bu nedenle "ser mimârân-ı cihan ve mühendisân-ı devran dünyadaki mimarların ve zaman içindeki mühendislerin başı" diye anılmıştır. Yapılarının çoğunun 400 yıl sonra bile ayakta duruyor, hatta kullanılıyor olması, onların taşıyıcı sistemlerine olduğu kadar temellerine de özen gösterilmiş olmasındandır.
Sinan'ın mühendis yanı su yollarıyla köprülerinde ortaya çıkar. Bunlarda zamanının sahip olduğu tüm mühendislik bilgilerini uygulamış, hatta kimi zaman onları aşan, ileri götüren tasarımlar gerçekleştirmiştir. istanbul'un su sorununu çözmekle görevlendirilmiş, bentleriyle, tünelleriyle, su yolları ve su yolu kemerleriyle, biriktirme ve dağıtma yapılarıyla uzunluğu 50 km'yi aşan ve Kırkçeşme adıyla bilinen su yapılarını gerçekleştirmiştir. Süleymaniye Külliye'sine 53 milyon akçe harcanırken Kıkçeşme yapılarına 43 milyon akçe harcanmış olması da zamanında bunlara verilen önemin bir başka göstergesi olmaktadır.
Osmanlı-Türk mimarlığı onunla birlikte bireşim sürecini tamamlamış, arayış aşamasından klasik dönemine geçmiştir. Bu geçiş, biçim olarak kubbeyi, düzenleme ilkesi olarak da merkezi planlı yapıyı anıtsal bir mimarlığın en önemli öğesi olan kubbeyi ve ona bağlı taşıyıcılar sistemini en yalın ve açık biçimde kullanıp onu anıtsal mimarlık düzenlemelerinin çekirdeği durumuna getirmek Osmanlı-Türk mimarlığının dünya mimarlığına bir katkısıdır. Böylece hem Doğu, hem Batı ile ilişki içinde olan, Anadolu ve Akdeniz kültürlerine sahip çıkan bir Osmanlı-Türk islam mimarlık bileşimi ortaya çıkmıştır.
Bu, yapıya katkıda bulunan öteki sanatları da etkilemiş, imparatorluğun her yerinde ki yapı eylemleri için yol gösterici olmuştur.
kaynak: http://www.kimkimdir.gen.tr
1.süleyman döneminde savaşlara katılmış daha sonra subaylığa terfi etmiş ve baş teknisyen olmuştur.
Tebriz seferi sırasında Van Gölü'nün üstünden geçecek üç geminin yapımını başarıyla tamamlaması üzerine kendisine haseki unvanı verildi
I. Süleyman (Kanuni), II. Selim ve III. Murat olmak üzere üç padişah döneminde mimarbaşılık etmiş, imparatorluğun gücünü simgeleyen mimarlık başyapıtlarının tasarlanıp uygulanmasında birinci derecede rol oynamıştı
Yola çıkış noktası geleneksel biçim ve plan şemaları olmasına karşın, bunlara katı bir biçimde bağlı kalmamış, koşulların gerektirdiği yerlerde yeni biçimlere yönelmiş, böylece eski ile yeni arasında bir bağ oluşturabilmiştir. Sinan'ın yapıları mimarlık bakımından olduğu kadar mühendislik bakımından da önem taşır. Bu nedenle "ser mimârân-ı cihan ve mühendisân-ı devran dünyadaki mimarların ve zaman içindeki mühendislerin başı" diye anılmıştır. Yapılarının çoğunun 400 yıl sonra bile ayakta duruyor, hatta kullanılıyor olması, onların taşıyıcı sistemlerine olduğu kadar temellerine de özen gösterilmiş olmasındandır.
Sinan'ın mühendis yanı su yollarıyla köprülerinde ortaya çıkar. Bunlarda zamanının sahip olduğu tüm mühendislik bilgilerini uygulamış, hatta kimi zaman onları aşan, ileri götüren tasarımlar gerçekleştirmiştir. istanbul'un su sorununu çözmekle görevlendirilmiş, bentleriyle, tünelleriyle, su yolları ve su yolu kemerleriyle, biriktirme ve dağıtma yapılarıyla uzunluğu 50 km'yi aşan ve Kırkçeşme adıyla bilinen su yapılarını gerçekleştirmiştir. Süleymaniye Külliye'sine 53 milyon akçe harcanırken Kıkçeşme yapılarına 43 milyon akçe harcanmış olması da zamanında bunlara verilen önemin bir başka göstergesi olmaktadır.
Osmanlı-Türk mimarlığı onunla birlikte bireşim sürecini tamamlamış, arayış aşamasından klasik dönemine geçmiştir. Bu geçiş, biçim olarak kubbeyi, düzenleme ilkesi olarak da merkezi planlı yapıyı anıtsal bir mimarlığın en önemli öğesi olan kubbeyi ve ona bağlı taşıyıcılar sistemini en yalın ve açık biçimde kullanıp onu anıtsal mimarlık düzenlemelerinin çekirdeği durumuna getirmek Osmanlı-Türk mimarlığının dünya mimarlığına bir katkısıdır. Böylece hem Doğu, hem Batı ile ilişki içinde olan, Anadolu ve Akdeniz kültürlerine sahip çıkan bir Osmanlı-Türk islam mimarlık bileşimi ortaya çıkmıştır.
Bu, yapıya katkıda bulunan öteki sanatları da etkilemiş, imparatorluğun her yerinde ki yapı eylemleri için yol gösterici olmuştur.
kaynak: http://www.kimkimdir.gen.tr
kendisi aslen ermeni simon idir.
--spoiler--
Ağırnas Köyü'nden Ermeni Simon Usta'yı ne yapacaktık peki? Ne Simon'u, sünnet edip Sinan dedikti ya! Onu Simon yapanda Osmanlı'ydı ama; Ağırnas'ta kalaydı, kilise tamircisi Simon ustaydı!
--spoiler-- * *
edit: entry ilk yazıldığında yanlış bilgi verilmiştir. fatih camii'nin sütunlarını fatih sultan mehmet'ten habersiz kestirdiği için idam edilen 'mimar atik sinan'dır. marjinal fayda' ya teşekkürler.
--spoiler--
Ağırnas Köyü'nden Ermeni Simon Usta'yı ne yapacaktık peki? Ne Simon'u, sünnet edip Sinan dedikti ya! Onu Simon yapanda Osmanlı'ydı ama; Ağırnas'ta kalaydı, kilise tamircisi Simon ustaydı!
--spoiler-- * *
edit: entry ilk yazıldığında yanlış bilgi verilmiştir. fatih camii'nin sütunlarını fatih sultan mehmet'ten habersiz kestirdiği için idam edilen 'mimar atik sinan'dır. marjinal fayda' ya teşekkürler.
aslen kayseri ağırnas'lıdır. mimar diye anılsa da aslında inşaat mühendisidir*. tanrı dağı kadar türk hira mağrası kardar müslümandır.
Gün itibariyle ölüm yıldönümü olan büyük Türk mimarı.
Batı'da Leonardo ne ise, bizde de Sinan odur...
Bir dahidir...
Ustalık Eserim dediği (bkz: Selimiye Camii)'ni gezerseniz dehasına vakıf olabilirsiniz...
Bir dahidir...
Ustalık Eserim dediği (bkz: Selimiye Camii)'ni gezerseniz dehasına vakıf olabilirsiniz...
ermeniolduğu sürekli olarak gizlenilmeye çalışılan osmanlı ermenisi mimar.
baba ve piç adlı elif şafak kitabında romanda geçen ermeni karakterlerin sıkça adını andığı ünlü mimar... aslen ermeni olduğunu öğrenince birçok türk gencinin de şaşıracağı zattır kendileri...
türk masonlarının çıkardığı bir derginin adı... çok güzel yazılar vardır...
topraklarımızda tek yüksek mimar olmayan mimardır. içimiz dışımız yüksek mimar dolu ama estetikten uzak memleketimizi rahmetli görse ağlardı herhalde. ahirette yenibosna-bağcılar kazı alanında çalışmış bir arkeologla karşılaşırsam diye bayağı tırsıyorum. adama ne derim sonra.
süleymaniye camii için "kalfalığımın", edirne'deki selimiye camii içinse "ustalığımın yapıtıdır" demiştir.
(bkz: msü)
süleymaniye camii' ni yapmasının ardındaki yöntemi hayran bırakan büyük türk mimarı. hikaye şöyledir:
bir gün kanuni sultan süleyman, sadrazamı ve vezirleriyle birlikte camii inşaatına gider ve mimar sinan' ın işçileriyle bir daire yapmış, oturduğunu görür. zaman zaman birbirlerine bakmaktalardır o kadar. süleyman' ın kulağına inşaatın ilerlemediği haberi ulaşmıştır üstelik. sinirle sinan' ı yanına çağırtır. ancak mimar, dümdüz yürüyüp gelmek yerine kah eğilip kah sürünüp kah atlayarak, 5 dakikalık mesafeyi 15 dakikada gelir.
- emredin padişahım, der.
padişah gülümser.
- kolay gelsin, der ve ayrılır.
hikaye, sinan' ın camiyi daha yapmaya başlamadan önce kafasında planladığını göstermesi açısından ilginçtir.
bir gün kanuni sultan süleyman, sadrazamı ve vezirleriyle birlikte camii inşaatına gider ve mimar sinan' ın işçileriyle bir daire yapmış, oturduğunu görür. zaman zaman birbirlerine bakmaktalardır o kadar. süleyman' ın kulağına inşaatın ilerlemediği haberi ulaşmıştır üstelik. sinirle sinan' ı yanına çağırtır. ancak mimar, dümdüz yürüyüp gelmek yerine kah eğilip kah sürünüp kah atlayarak, 5 dakikalık mesafeyi 15 dakikada gelir.
- emredin padişahım, der.
padişah gülümser.
- kolay gelsin, der ve ayrılır.
hikaye, sinan' ın camiyi daha yapmaya başlamadan önce kafasında planladığını göstermesi açısından ilginçtir.
dönemine ve kendinden sonraki tüm döneme damgasını vurmuş mimar. bir şairin "şimdi bütün mimarlar yüksek mimar,
kala kala bir sen alçak kaldın ey yüce sinan..." diye dizelerine konu ettiği mimar-i deha.
kala kala bir sen alçak kaldın ey yüce sinan..." diye dizelerine konu ettiği mimar-i deha.
1935 yılında Süleymaniye Camii yanında bulunan kabrinin açılarak Kafatasının çıkarılıp bir daha yerine konmadığı rivayet edilen büyük mimar.
1935 yılında türk olup olmadığını öğrenmek için* mezarından kafatası çıkarılan, 1940'lı yıllarda kabri restore edilmek amacıyla açıldığında tekrar yerine konulmadığının öğrenilmesiyle kafatasının kayıp olduğu anlaşılan türk mimarisinin gelmiş geçmiş en büyük ustası..
ayrıca dünyanın merkezi şehzade paşa camii olduğunu bulup bunu belirtmek için cami duvarına bir de mermer sutun koymuş kişidir.
(dünyanın merkezini bizanslılarda hesaplamış sultanahmet camii yakınlarında ki milion taşı olduğunu söylemişlerdir.)
(dünyanın merkezini bizanslılarda hesaplamış sultanahmet camii yakınlarında ki milion taşı olduğunu söylemişlerdir.)
Büyük ustanın, Şehzade Camii çıraklık; Süleymaniye kalfalık; Selimiye ustalık eseridir.
Mezari Süleymaniye Külliyesi'nin kuzeydoğusundadir
Daha ölmeden yaptırmıştır kendisi burayi
Mezar taşında ise şu yazılıdır:
"Geçdi bu demde cihandan pir-i mimaran Sinan " *
Kayseri 1490 - Istanbul 1588 (Hicri 996)
Mezarinin resimleri:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=8598
Daha ölmeden yaptırmıştır kendisi burayi
Mezar taşında ise şu yazılıdır:
"Geçdi bu demde cihandan pir-i mimaran Sinan " *
Kayseri 1490 - Istanbul 1588 (Hicri 996)
Mezarinin resimleri:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=8598
--spoiler--
asıl gücümü edirne selimiye camii'inde ortaya koyup tüm kaabiliyetimi açık-seçik sergiledim. dünyanın bütün mimar ve mühendisleri olanca güçlerini harcasalar, böylesine büyük bir eserin yapımını gerçekleştiremezler.
--spoiler--
kaynak: hakikat takvimi
sözleriyle kendini tanıyan, bilen ve asla ölmeyecek olanlardandır.
- sıfatını adıyla bütünleştirenlerdendir!
asıl gücümü edirne selimiye camii'inde ortaya koyup tüm kaabiliyetimi açık-seçik sergiledim. dünyanın bütün mimar ve mühendisleri olanca güçlerini harcasalar, böylesine büyük bir eserin yapımını gerçekleştiremezler.
--spoiler--
kaynak: hakikat takvimi
sözleriyle kendini tanıyan, bilen ve asla ölmeyecek olanlardandır.
- sıfatını adıyla bütünleştirenlerdendir!
1489 yılında ağırnas/kayseri'de doğdu. osmanlı döneminde yetişen en büyük mimarlardandır. devşirme olarak istanbul'a getirildi. yeniçeri ocağında inşaat işlerinde çalıştı. böylece hem mimari bilgisini geliştirmek hem de seferler dolayısıyla gittiği ülkelerin mimari yapıtlarını inceleme olanağını buldu. 1539'da mimarbaşı olduğunda, arkasında uzun bir pratik tecrübe ile iran dahil hemen bütün ortadoğu'yu macaristan dahil tüm balkan ülkelerini gezip görmeye ve buralardaki mimari yapıtları incelemeye dayalı bilgi ve görgüye sahip bulunuyordu.ölümüne kadar yarım yüzyıl 52 mescit, 57 medrese, 5 su kemeri, 8 köprü, 20 kervansaray, 7 darülkurra *, 17 imaret, 3 darüşşifa, 8 mahzen, 35 saray, 48 hamam, 22 türbe, birçok çeşme ve sebil yaptı. yapıtlarında o güne kadar kullanılmayan teknikler kullanmıştır. en önemli üç yapıtı, şehzadebaşı, süleymaniye, selimiye camii ve külliyeleridir.
eserlerini, Yeniceri olarak katildigi seferlerde gordugu bina ve harabelerden bir ders alarak yapmis buyuk turk mimaridir.
elif şafakın baba ve piç katabında ermeni asıllı mimar olarak bahsettiği türkiye'de mimarinin babası..
eski onbinlik bankonotlarda bulunan sima.
Bütün mimarlar yüksek,mühendisler de
Bir sen kaldın alçak mimar ey Sinan Usta!
cemal sureya
Bütün mimarlar yüksek,mühendisler de
Bir sen kaldın alçak mimar ey Sinan Usta!
cemal sureya
güncel Önemli Başlıklar