bugün

sanat müziğinin en güzel makamlarından biridir. özellikle kemani tatyos efendinin kürdili hicazkar peşrevi mükemmeldir.
3 çeşidi olan ve beni sene sonu finallerinde uğraştıracak olan makam yok 1. Nevi kürdili hicazkar yok 3. Nevi ..
kurdilihicazkar longa.
Tsm de rast perdesinde bir makamdır.
fasılları ile dinlenesi grup. 25 dakikalık müzik şölenleri var. evet.

http://www.youtube.com/watch?v=sSd0mSCIFyo
Makam adından da anlaşılacağı gibi Kürdî’li bir Hicazkâr makamıdır. Basitçe Hicazkâr makamı seyri yapıp karar verirken Kürdî perdesi kullanıp Rast perdesi
üzerinde Kürdî çeşnisi ile karar verilmesiyle oluştuğu söylenebilir.

(bkz: ah bu şarkıların gözü kör olsun)
muhayyer kürdi ile karıştırılmaması gereken makam. kürdili hicazkar'da karar rast perdesidir, muhayyer kürdi'de ise la dugah perdesidir.

(bkz: yıldızlı semalardaki haşmet)
(bkz: unutamazsın) *
kürtlerin müziğe bir katkılarıdır bu makam. zaten türk sanat müziği denilen müziğin büyük bir kısmı da kürt müzik adamlarının yaptığı eserlerden oluşmaktadır.
durak: rast perdesi.
seyri: incidir.
yeden: acem aşiran perdesidir.
donanım: si, mi, la'dan oluşur.

eserlerde genelde hicazkar makamı gibi başlar. nağmelerde derinlik ve parlaklık vardır.

ayrıca bir rock grubu enstrümental olarak kürdili hicazkar saz semaisi olan hatıra defteri isimli parçayı cover olarak güzel bir örnekle sunmuştur. çok farklı bir çalışma olmuş her ne kadar sanat müziği olan parçanın istenilen düzeyde olmasa da gayet iyi hissini vermişlerdir.
makamların makamıdır. ruhunuz ötelere gider daha da ötelere gider makamın ezgisiyle. buyur edersiniz sofranıza güzellikleri hoşnutlukları. bir mevlana gibi düşünmeye ve yad etmeye başlarsınız mükemmeli.
göksel baktagir'in hayal gibi isimli albümündeki "meltem" isimli saz semaisinin makamıdır. burdan dinlenebilir:
http://www.youtube.com/watch?v=o_ZmAsmmIOQ&feature=related
trt'de çalınan şarkıların büyük çoğunluğunun makamıdır. hatta genelleme istiyorsan 10 şarkının 6sı diyebilirim. ama şarkılar da "şarkı" yani. bir kesimin deyimiyle "şiki şiki" şeyler değil.
hacı arif bey'in tertip ettiği türk müziği makamı.
faşizmin tesir edemediği tek makam.
yöreyle ilgisi olabileceği* gibi milliyetçi açıdan düşünülmesi abesle iştigal olan güzel klasik türk muüziği makamıdır.

münir nurettin selçuk 'beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın' isimli muhteşem ümit yaşar oğuzcan şiirini bu makamla harikulade biçimde bestelemiştir.

timur selçuk da iyi yorumlar.
sırasıyla kürdi beşlisi ve hicaz dörtlüsünden oluşan bir klasik türk müziği makamıdır.
kurt dili hicazkar'dir gercek yazilisi. arap, kurt ve acem irklarina gore duzenlenmis, tek bir notasinda, tek bir armonisinde turk'un varligini icermeyen iptidai bir makamdir. Ulu basbug mustafa kemal ataturk bu ilkel makami cumhuriyetin ilk yillarinda yani inkilap doneminde turkiye'den kovmustur. turk irki'yla en ufak ilgisi olmayan bu iptidai mirilti icin ataturk ;

" benim turk hissiyatim uzerinde, artik bu musiki, bu basit musiki bir mana ifade etmedigi gibi, Turk'un genis ruh ve hissiyatini tatmine kafi gelmez" demistir.

bugun ise devlet konservatuarlarinda okutulup, klasik turk musikisi diye bu ulkenin insanlarina yutturulmaya calisiliyor, genc beyinler yikaniyor.
ahmet koç'un bağlamasıyla ayrı bir güzel çaldığı eser.
"la minör" gamının mi sesinde karara bağlanmasıyla oluşan türk müziği makamı.
(bkz: kürdili hicazkar longa)
hacı arif bey'in yarattığı türk müziği makamı...

çeşitli örnekleri:

Seni Ben Ellerin Olsun Diye Mi Sevdim
Avuçlarımda Hala Sıcaklığın Var
Karşıyaka'da izmir'in Gülü
Şarap Mahsende Yıllanır
Gidelim Göksu'ya Bir Alem-i Ab Eyleyelim
Sorma Bana Nafile
Bağa Girdim Kamışa
Yeşillenmiş Ödemiş'in Bağları
Ne Demiştin Niçin Caydın Sözünden
Çiçek Nedir Görmeden Bozkırlara Dalmışsan
Dertleri Zevk Edindim
Sevmek Acı Bir Arzu Derler Sevilmiyor Sevenler
Altın Kadeh Her Elde Güneş Her Gönüldedir
Cimri mi Cimri Eğer Bu Gönül Severse
Bu Ateşi Sen Yaktıniçime Gel de SEn Söndür
Yalancıdır Hep Aynalar
güncel Önemli Başlıklar