kurt alfabesi 


/ 2
kapat
  1. kurtların ulurken kullandıkları alfabedir.

    (bkz: atıl kurt)
    #2995220 (Kajmer, 12.02.2008 23:43)
  2. latin-arap-kamboçya alfabesinden daha eski olduğuna inanılır, sadece inanılır, gerçeklenmesine ihtiyaç duyulmaz...
    #2995223 (demolay, 12.02.2008 23:43)
  3. latin alfabesinden daha eski ise latin alfabesinin kürt alfabesinden türetilmiş olması gerekmekte. ilginç...

    edit I : 1930'lu yıllardan sonra latin alfabesine geçilmiştir. türkler ise latin alfabesini 1928 yılında kullanmaya başlamışlardır.
    edit II : (bkz: yanlis hesap bagdat tan doner)
    #2995263 (lts66, 12.02.2008 23:48 ~ 13.02.2008 00:07)
  4. iki harften oluşur. bu iki harf aynı zamanda altının simgesidir.

    (bkz: au)
    #2995289 (damat hobbit pasa, 12.02.2008 23:52)
  5. zaza lisanı için işlevsizdir...
    #2995295 (demolay, 12.02.2008 23:52)
  6. x, w, q gibi türk alfabesinde olmayan harfleri bulundurur. bizim için ilginç bir alfabe değildir zira ingilizceden pek bir tanıdık ama sonuçta her latin alfabesi gibi okuyabileceğiniz ve isterseniz sevebileceğiniz bir alfabedir.
    #2995322 (kisil, 12.02.2008 23:58)
  7. yaşadığı toprakta türkçe dışında konuşulan dillere saygı göstermeyen kimi faşist bünyelerin kabullenemediği bir alfabe.

    kabullenilse de kabullenmese de yaşayan ve var olan bir alfabe. aynen ingilizce aynen türkçe gibi.

    saygı göster ki saygı bulasın.
    saygı gösterdiğin şey, senin yıllarca kardeşin olan kürtlerin konuştuğu dilin bir alfabesi. alfabesini bile kabullenemediğin bir kardeşin elbet sana düşman olur.
    siz bizi sevmesenizde biz sizi seviyoruz.

    (bkz: yaşasın halkların kardeşliği)
    #2995355 (mr ben, 13.02.2008 00:02)
  8. (bkz: yok öyle bişey)
    #2995394 (HoRTLaK, 13.02.2008 00:07)
  9. bir halkın alfabesi.
    buna bile kin kusmak faşistliğin,kafatascılığın daniskası olsa gerek.
    alfabe her halkın okuma,yazma,düşünme...gibi alanlarda kendini ifade etme biçimidir.
    kürtlerin'de bir alfebesi var tıpkı bizim gibi....
    #2995458 (23hapo, 13.02.2008 00:19 ~ 03:12)
  10. (bkz: kalmadı)

    edit: biraz daha kötüle ama kaldırmıcam. söz.
    #2995478 (hendrix, 13.02.2008 00:22 ~ 00:52)
  11. kürtlere laf etmenin hafifliğini gözler önüne seren şeylerden sadece birisidir. ırkçılık, faşizm diye gezen elma kurtçukları yok saymaya çalışsa bile yaşaması, yaşatılması gereken dildir.

    not: kürt değilim

    edit: şu bile 3-4 kere kötüleniyorsa bizim derdimiz türban mürban değil; direk faşistlermiş aha kanıtı.
    #2995503 (Quaresmatique, 13.02.2008 00:26 ~ 01:35)
  12. faşoların 80 yıldır görmek istedikleri rüyayı kabusa çeviren alfabedir.
    #2995743 (cinayetsaati, 13.02.2008 01:15)
  13. tanım: köklü edebi kültür ürünleri olmadığı için pek de kullanılmayan alfabedir.
    on kürtten ikisinin eksiksiz sayması durumunda taksim meydanında götümü verebileceğim alfabedir.

    not: ibne değilim
    #2995764 (vycell, 13.02.2008 01:19 ~ 05.03.2009 20:39)
  14. herhangi bir ülkede geçerliliği olmayan, hiç bir devletin resmi dili olmayan dilin alfabesidir.

    --spoiler--
    ben hiç rüyamda görmedim, faşist değilim ondan olabilir. faşist olsamda görmezdim, kendim alfabemi görmedim ki hiç. hem neden bir insan rüyasında alfabe görsün, psikopat olmadıkça.
    --spoiler--
    #2995767 (iktidarsiz jigolo, 13.02.2008 01:20)
  15. a ve u harflerinden oluşur. "auuu" şeklinde birlikte kullanılır.
    #2995773 (iktidarsiz jigolo, 13.02.2008 01:20)
  16. j, x, w gibi harfler fransizca'dan gecmistir. zaten basli basina bir kurt dili de yoktur. siddin tane dilden asirilan kelimeler ile olusturulmus 4-5 bin kelimelik iptidai bir dildir. kurtler'in ermeniler ile irki olarak karismalarindan mutevvellit de pek cok ermenice kelime bu dile girmistir.
    #2995779 (migfer, 13.02.2008 01:22)
  17. kalem : köken olarak arapça
    defter : hayret o da arapça
    kütüp-hane : kütüp , arapçada kitaplar demek. hane de farsçada ev demek.
    ceket : yanılmıyorsam ingilizce
    pantolon : ingilizce ya da fransızca

    ve daha benzeri bir çok türkçe olduğu zannedilen dile bakınca türkçe diye bir dil ve türk diye bir millet de yok diye düşünmek gerekiyor. ama türk diye bir millet vardır ve türkçe diye de bir dil vardır.
    aynı şekilde başka dillerden de katkıların olduğu- her dil böyledir- gibi kürtçe de başlı başına bir dildir.

    demek hakaret etmeden de görüşler savunulabiliniyormuş. tabi sözüm beyniyle ürolojik bölgesi yer değiştirmiş mahlukatlara değil.
    #2995799 (cinayetsaati, 13.02.2008 01:26)
  18. kürtçe bir dil olmadığı için alfabesi de olamaz. kaldı ki, her dilin de kendi alfabesi yoktur. latince de türk alfabesi değildir mesela. türk alfabesi, o rünlerle yazılan, orhun kitabelerinin üzerindeki alfabedir.

    denizli ağzının alfabesi yok, trakya şivesinin de yok. kürtçe de farsçanın bir lehçesi olduğuna göre kürtçe alfabe olmaz. ya fars alfabesi ile yazılır bu şive, ya da latin alfabesi ile.
    #2995848 (ask, 13.02.2008 01:35 ~ 15.02.2008 01:06)
  19. şu an kullanmakta olduğumuz alfabe gibi latin alfabesinin uyarlanmış bir halidir. kürt dilinin ünlü sesleri eklenmiştir. ama bu yaygara niye kopmuş ben anlamadım. kendi alfabesi olmayan sittin tane dil var be. sanki bizim kullandığımız alfabe türk alfabesi de!
    #2995868 (unusual suspect, 13.02.2008 01:38 ~ 01:39)
  20. on kürtten bırakalım ikisini, hiçbiri söyleyemese bile yine de alfabe olan alfabedir. bir alfabenin geçerli sayılması için o dille konuşanların bu alfabeyi bilme oranlarına bakıldığı ne zaman görülmüş? 1925'te mesela Türkiye'de Türkçe alfabeyi bilen insan oranı ne kadardı acaba? Düşük olması neyi ifade eder? Elde avuçta kalan argüman bu mu?

    kürt alfabesinden, kürtlerden, kürtçe'den, kürt'e dair olan her şeyden hoşlanmıyor olmamız, hatta yok saymamız onu yok etmez bey abilerim. yıllarca "kürt diye bir şey yok" demenin geldiği yer bu ise, biraz daha düşünmek lazım.

    ha bir de unutmadan, faşistlere faşist deyince neden kızar anlamak mümkün değil.

    edit: kürt alfabesi derken bu alfabenin kürtçe'ye ait olduğunu iddia etmiyorum, önceden belirteyim.
    #2995891 (karamboldedans, 13.02.2008 01:44 ~ 01:47)
  21. faşist faşist şeyler yazmadan önce ana dili kürtçe olan vatandaşlarımızın yerine kendimizi koymamız gereken dildir.

    hani olmaz da (!); diyelim ki bir gün geldi abd; türkiye'yi işgal etti o çok meşhur bor madenleri yüzünden; türkiye artık bir amerikan eyaleti oldu. amerikan başkanı obama da çıktı televizyonlarda açıklama yaptı; türkiye'de ingilizce'den başka dil konuşulması, "ben türküm" denmesi, isimlerin türkçe harfler barındırması ve türk okullarına gidilmesi yasaktır diye. o zaman sen de şu an kürtçe konuşmaya çalışan halkın durumuna düşmeyecek misin ? tepkini göstermeyecek misin ?

    demek ki neymiş ? öncelikle her görüşü, her tepkiyi önce bir oturup saygıyla dinliyormuşsun, sonra da gerçekten bir anlam ifade eden özgürlüklere dil uzatmamayı öğreniyormuşsun. en son olarak da bilimsel verilere göre faşistlerin aptal olduğunu, tükettiğin oksijenin gereksiz olduğunu öğrenip intihar etmen gerektiğini görüyormuşsun.

    faşistler aptaldır kaynağı: http://www.clubs.psu.edu/up/sayar/riqs.htm
    #2995905 (Quaresmatique, 13.02.2008 01:48)
  22. #2995837 entry min anlaşılmadıgına inanıyorum zira pkk yandaşları yazdıktan sonra eksileyen kürtleri görüyorum.
    anlatmak istedigimin şimdi acıkca anlaşıldıgını sanıyorum zira türkiyenin ekmeginin yedikten sonra türkiye'ye silah sıkan pkk yandaşları acıkca burada da görülmekte. türkiye de yaşayıp sadece kürtçe konuşanlara değil aynı zamanda diğer dillere de karşı oldugumu belirtmek isterim. tabi bu kadar olaylardan sonra kürtleri bana kimse sevdiremez.

    (bkz: eksileyen ibne pkk yandaşları)
    #2995960 (darkwell, 13.02.2008 02:00)
  23. bazı çevrelerde kabul görse de görmese de, bireylerin işine gelse de gelmese de bugün milyonlarla ifade edilen bir kitle tarafından konuşulan bir dilin alfabesi.

    öyle hayal etmeye falan gerek yok. güncel bir örneğe gidelim hep beraber: şu anda türklerin en sık bulunduğu avrupa ülkesi neresi? almanya... peki bu almanyada türkler türkçe konuşuyorlar mı? konuşuyorlar.... benliklerini özgürce ifade edebiliyorlar mı? edebiliyorlar...harika.

    kaldı ki bu örneğimizdeki türkler yüzyıllardır falan değil, yaklaşık 50 yıldır falan orada yaşamakta.

    almanya eğer oradaki türklere "burası almanya, almanya almanlarındır, buranın ekmeğini yiyorsunuz ekmeğini yediğiniz kasa sıçmayın" diktesi ile ülke sınırları içinde türkçe konuşulmasını, türk benliğinin ifade edilmesini yasaklarsa eğer, o zaman mna koyim almanya. ama aynı şeyi biz, üstelik yüzyıllardır bu topraklarda aşayan insanlara yapınca, burası türk ülkesi.

    tıpkı marco (pardon mehmet) aurelio'yu türk milli takımı ile brezilya'ya karşı oynarken bağrımıza basarken aynı eylemin ters-yüz edilmişini bizze yapan mustafa doğan'ı yuhalamamız gibi.

    oldu canım, görürsem söylerim.

    ps: yedi düvelden türküm. at gözlükleri fora.
    #2995988 (Aria GalaCtiCa, 13.02.2008 02:06 ~ 02:10)
  24. kürtlerin tarihte en eski millet olabildiğinin kanıtıdır.Lakin axmede xaninin meşhur mem ü zin adlı destanı bile bu alfabeyle yazılmıştır.Axmede xani hatta bu destanı neden kürtçe yazdığını ise şu cümlelerle açıklar."daha sonra demesinler bize kürtlerin alfabesi yoktur"(kürt denen bir şey yoktur.)

    düşünceye bakar mısınız adam resmen bugünü tahmin etmiş ve mazlum kürt halkının düşebileceği durumu gözler önüne sunmuş ve kapı gibi bir kürt alfabesiyle meşhur mem ü zin destanını yazmış.

    artık ne denilse boş dedirtecek bir şeydir.Kürt alfabesini inkar edemeyeceğimiz gibi o alfabeyi kullanıp yıllardır mezopotamyada hayatlarını sürdüren bu insanları dışlamayalım artık.Unutmayalımki kurtuluş savaşını kürtler sayesinde kazandık.Hamidiye alaylarının hepsi kürttü.

    kulaktan dolma bilgilerle oraya buraya saldırmak olağan geliyor tabi ama bu faşizanlıktan başka bir şey değildir.velhasıl okumak lazım çok okumak lazım.

    yaşasın halkların kardeşliği.
    #3000234 (mesopotamia, 14.02.2008 00:08 ~ 00:09)
  25. içine w,q,x gibi haflerin nasıl girdiğini, eski yazıtları var mı (belgeli,resimli) diye merak etiğim alfabedir.

    birde aksanlı e varmış
    #3225289 (duchesse, 03.04.2008 14:58 ~ 15:00)
/ 2
Copyright © 2009 - uludağ sözlük

kurt alfabesi başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. kurt alfabesi ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu kurt alfabesi nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about kurt alfabesi. Copyrights of the articles are belong to their authors.