bugün

Bütün din adamları, diyanet bilmem neler hepsi söylüyor aslında şu tefsir meselesini. Ayetleri tefsirleri ile beraber okuyun ki kafa karışıklığınız giderilsin diye.

Ortada kafa karıştıran bir ayet var, olmuyor yani anlaşılmıyor. Arapçada kelimenin anlamına bakmışsın kelime kelime çevirmişsin düşünmüşsün üzerine olmuyor.
En sonunda ayeti vicdanim kabul etmiyor diyerek ayeti reddetmissin.

E anlamadın ki daha ayeti nasıl vidanın kabul ediyor hemen?

Diyanet işleri başkanlığı bu ayetin sonunu şöyle açıklıyor.

O dönem Arabistan'da kendi isteği ile fuhuş yapanların yani sıra köle sahipleri de cariyelerine fuhuş yaptırarak üstlerinden zengin oluyorlardı.
Cariyeler Muhammed'e şikayette bulundu ve bu durum yasaklandı.
Allah da o cariyelerin baskı altında yaptıkları fuhustan dolayı üzüntü duymamalarini Allah'ın çok bağışlayıcı olduğunu hepsinin bağışlandığını bildirdi.

Şimdi hala vicdanın bu ayeti kabul etmiyor mu?
Tebbet biraz sıkıntılı çünkü ateist olmak isteyene geri dönüş biletini keser üzerinde çok kafa yormak gerekir.
(bkz: işte bunlar hep seks)
Mukatebe hürriyet anlaşması yapmak demektir. Yani o zamana göre ortada bir kölelik sistemi var ve islam dini kölelerin hürriyetlerini kazanabilmesi için belli bir bedel karşılığında köleye anlaşma yapabilme hakkını vermiştir. Hukuki bir terimdir.

https://sorularlaislamiyet.com/kaynak/mukatebe
Köle, cariye dediğin kadın, sahibinin istediğiyle yatmak zorunda olan, hakkı hukuku olmayan kadındır. Tüm dünyadaki uygulama bu yöndedir.

Bu ayetin kıvırılacak yanı yok. Toptan, sert dille yasaklamak yerine "çocuklar bunu isterseniz yapmayın ama siz bilirsiniz" minvalinde bir tenkitle yetinilmiş. Bu ayetle ilgili din adamlarının çokça vidyosunu izlemiştim, genel olarak red edilemiyor. Çünkü bariz yani.

Evrensel insani değerlerin olmadığı Eskinin kirli dünyasınA bakınca, şaşıracak çok şey var.
Köleliği getiren sanki islamiyetmiş gibi yapılan değerlendirmeler tarih bilincinin olmamasından kaynaklanıyor. Halbuki o tarihlerde romalılar köleleri insan yerine bile koymazlar. Ayrıca meseleleri değerlendirirken bugünün şartlarına göre değil içinde bulunulan o zamanın şartlarına göre değerlendirmek gerekir. Savaş olmuş esir almışsın. Fidyesini ödememişler. Ee savaş bitmiş şimdi bunları öldüremezsin de. Ne yapacaksın? Hapishanede tutamazsın zira öyle bugünkü gibi bir hapis sistemi islam hukukunda yok. Mecburen bir şekilde köleleri hayata entegre etmek zorundasın. Onun da hukuken bir takım yükümlülüklerin altında olması normal.

Ebu gureyb hapishanesinde abd askerlerinin ıraklılara neler yaptığı söylesenize. Asıl Zalim kimmiş görelim.

https://m.timeturk.com/is...et-bekliyor/haber-1060147

görsel

Kölelik tafsilatlı bir konu. Malumat sahibi olmak isteyenler şuradan bakabilir.

https://sorularlaislamiyet.com/kaynak/kole-kolelik

Edit: alttan birisi de laf atmış. Sen amerikalıların eline esir düş önce hele bi. Gel ondan sonra konuşalım islamın cariye hukukunu.
sayıları 6 bin civarıdır.
Yüce Ayetin nâkıs meali:
﴾33﴿ Evlenme imkânı bulamayanlar, Allah lutfundan ihtiyaçlarını giderinceye kadar iffetlerini korusunlar. Bedelini ödeyerek hür olmak isteyen köle ve câriyelerinizin -kendilerinde hayır görürseniz- tekliflerini kabul edin. Allah’ın size verdiği maldan da onlara verin. Namuslu yaşamak isterlerse, dünya hayatının geçici menfaatini elde etmek için câriyelerinizi fuhuş yapmaya zorlamayın. Kim onları zorlarsa bilinsin ki Allah, onların zorlanmaları sebebiyle bağışlayıcıdır, esirgeyicidir.

Bu da tefsirinden bir parça;

Câhiliye devrinde Arabistan’da da bu meslek icra edilirdi. Câriye olmayan fâhişeler yanında, sahipleri tarafından bu işe zorlanan ve üzerlerinden para kazanılan câriyeler vardı. Bunlardan müslüman olanların şikâyetleri üzerine bu çirkin uygulamaya son verildi. Câriyelerin yasaktan önce, ikrah (baskı) altında yaptıkları zinadan dolayı üzüntü çekmeleri de gerekmezdi; çünkü Allah istenmeden, baskı altında yapılan bu tür günahları bağışlardı.

Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 4 Sayfa: 77-78
güncel Önemli Başlıklar