bugün

Düşmanca davranış ve sözlerle ortaya çıkan çekişme veya dövüş,münazaa.
insanların söylediklerinin ciddiye alınması gereken,tamamen bilinçaltındaki düşünceleri ortaya çıkaran,insanları tanımanın en iyi yollarından biri.
ozellikle lisedeki kızların kavgaları gorulmeye degerdir.ayırmak da buyuk hata olur cunku ayıracak kısı veya kisiler agır yaralanabilir. en iyisi bi kosede oturup cekirdek citlemektir.
(bkz: birbirini çekemeyen kızlar)
bir cem karaca şarkısı. cem karacanın anısına çıkarılan mutlaka yavrum albümündeki volkan konak yorumu da tadından yenmez.

üç kardeş emaneti aldılar bir dereden,
ilyas temel süreyya kürekler sıya sıya
emanet makinalı, tüfekler hotchkis marka

karadeniz denizdir, kah uslu kah delidir
delidir karayeldir, karayel oy karayel
karayel oy karayel kara haydaa

rüzgar yaman esiyor, taktılar kürekleri
yele karşı çekmekten kırıldı bilekleri
karadeniz uşağının yoktur can yelekleri

hatçe ümmü gülizar kıyıda bekliyorlar
sırtlayıp tüfekleri cepheye taşımaya
cepheye taşımaya cepheye haydaa

ilyas temel süreyya dönmediler geriye
hatce ümmü gülizar gittiler o dereye
aldılar tüfekleri kürekler siya siya

ilyas temel süreyya hatce ümmü gülizar
bir yastığa baş koyar, bir tetiğe basarlar
bir tetiğe basarlar, bir tetiğe basarlar

kavganın haklı olanı erkek dişi bilmiyor
bütün halk birlik olmazsa kavga haklı olmuyor
ne var ne var çek elini akıllı ol bak aklını almayayım gibi sözcüklerden sonra her iki tarafın da birbirine dalaşması tabiki bu müthiş ve stres alıcı olayın bi kuralı vardır ilk vuran kazanır diye.
(bkz: kavgada yumruk sayılmaz)
"kuşandık genç öfkeni
taşların kucaklarımızda
bizlere öğrettiğin kavga kavgamız
büyüyor umuzlarımızda

alnındaki kurşun yarası
sönmeyen bir ateş şimdi
büyüyor inatçı kavgamızda büyüyor
sarıyor halkın yüreğini"
(bkz: haklıyız kazanacagız)
cem karaca'nın söylediği kurtuluş savaşını anlatan şarkı. şarkının sonunda "kavganın haklı olanı erkek dişi bilmiyor, bütün halk birlik olmazsa kavga haklı olmuyor" diyor. aslında bu şarkının sonunda örgütlü bir halkı hiçbir kuvvet yenemez manasına gelmektedir.
bir kronik parçası..
(bkz: kavgam) *
efendim bu olay şöyle gelişir:
önce taraflar birbirine gıcık olur. sonra arada saçmasapan bir nedenle çok basit bi tartışma çıkar. ardından tartışma şiddetlenir ve tehditler başlar. burda amaç karşıdakini dövebileceğini ona kabullendirip kavgaya bir adım önde başlamaktır. piskolojik bişeydir. birkaç "sen kimsin lan? oğlum bak beni tanımıyosun bulaşma bana, seni varya gömerim buraya vs. vs. gibi laftan sonra taraflar iyice gerilir. bu arada adrenalin seviyesi yükselir, kalp daha hızlı atar, eller ve bacaklar istemsizce titrer. bu titreme refleks gibidir. kasları güç vermeye hazırlama gibi bi görevi vardır. ardından taraflardan birisi diğerinin boynunuavcuyla iter. bunu yapanlar genelde kavgada dayak yer çünkü bu hareketten sonra surata yumruk gelmesi muhtemeldir. diğer tarafın yumruğundan sonra zaten sarılmalar ve sarılırken vurmaya çalışmalar gelir. bu sarılma mevzusundan ilk kurtulan kavgayı büyük ölçüde kazanır. çünkü kurtulduğu anda yumrukları ardı ardına saydırır. ardından kavgayı izleyen kalabalık olay yeteri kadar büyüyüp kavganın galibi belli olur olmaz tarafları ayırır. dayak yiyen "bırakın ulan beni" tarzı efelikler yapsa da karizmayı çizdirmiştir. dayak atan ise dövdüğü için mutlu şekilde mekandan ayrılır. olay biter. aradan 1 hafta geçince taraflar genelde gene barışırlar.
edip cansever şiiri.

sivridir ayakları bastıkça katı taşlara
kadınlar memelidir-ya viski içelim ya bira
hayatta olmayan masalar vardır ya
tam işte onlar içinde bir masa
mike ile jim'e söyle bu gece kadınlara.

mike kadın sevmez, onu kahveye bırakırız ayrıca
azıcık kağıt oynar açılır okyanuslara
hayatta olmayan adalar vardır ya
tam işte onlar içinde bir ada
bizi biliyorsun ya-göz kırpar-kadınlara.

sivridir ayakları gökyüzü vurunca damlara
bu kavga, bu işte yüzüncü katından bir kavga
hayatta olmayan insanlar vardır ya
sen misin mike, jim sen misin yoksa
hadi aldırmayalım-içini çeker-bu gece kadınlara.
bazı insanlar hep 1-0 yenik başlarlar bu merede. ellerindce levye, tabnca, pompalı yahut bazuka yoksa.

ufaktırlar.

sonra bir iki hamlede, ki biz ona çocuk futbolunda avans derdik, 2-1 öne geçerler.

sonrası. o'na kalır. ya alır götürür. ya da 9-2 yenik bitirir.

kan revan sanatıdır kavga. birkaç laf daha edeceğim ama boyum yetmiyor.
kronik grubunun güzel şarkılarından.

(bkz: kavga her yerde)
kronik grubunun 2004 tarihli albümü...
cüneyt arkın ın hem yönettiği hem de başrolünü oynadığı 1986 yapımı gayet kalitesiz bir türk filmi . kendisine salih kırmızı eşlik eder .

bir rus ruleti sahnesi vardır ki , sinema tarihi böylesini görmemiştir.
öncelikle; cahilce-salakça-vahşice bir şeydir.

insansanız; elinizden geldiğince olayı resmi mercilere iletiniz.

ancak; eğer ki kavga etmek durumuna düşmüşseniz; buyrun guide.

1 - havlayan köpek ısırmaz. karşıdaki grupta onları en fazla gaza getiren, lider gibi gözüken ödleği göze kestirin. kavga başladığında direk çenenin aşağısından ağzına geçirebildiğiniz kadar sert geçirin. bir anda ağlamaya başlar, bu sırada etrafındaki yalakalar da o'nunla ilgilenmeye başlar bu sırada etrafta kalan 2-3 delikanlıyı halledersiniz.

2 - delikanlıları halletmek. ellerinizi boksör gibi yüzünüzün yakınlarına koyun, lakin beyninize yiyeceğiniz darbe sizi nakavt eder. unutmayın, ellerinizle yumruk atmayacaksınız; ayağınız her zaman yumruklarınızdan güçlüdür. önce karşıdakini devirin, sonra suratına tekme ile dalın.

3 - delikanlıları sakat etmek. bu salaklar siz bir kaç kişiyi indirdiğinizde aynen sizin gibi suratlarını koruyarak gelirler. bu durumda bacakları ve en önemlisi dizleri açıkta kalır. tüm gücünüzle, diz kapaklarına tekme atın; direk dizleri ve de/ya da ayakları kırılır ve ağlamaya başlarlar. bundan sonra kafasına istediğiniz kadar tekme atabilirsiniz, fazla abartmayın öle de bilirler.

4 - size karşı savaşanlarla saldırmak bu durumda bir kaç durum var tabi. öncelikle sizden önce yumruk gardını alırsa bilin ki sizin ayağa her an dalabilir; beden önde dursun ayaklar arkada. çevik olun ayak ile tekme attığında bir elini bir tarafına çeker. bu sırada koyun yumruğu kafasının üstüne; direk bayılır.

5. tabanca çeken öküz. tartışmanın ilk saniyesinde tabancasını çeken bir hıyar varsa; direk hangi elinizi kullanıyorsanız (sağlaksanız sağ elinizi, soğlaksanız sol elinizi) direk adamın silahına götürün ve elinden alın. asla ve asla daha önce kendisini alıştırmış bir tecrübesi yoksa tetiği çekemez. elinden silahı alabilirsiniz.

6. tabanca çeken akıllı. bu en dikkat etmeniz gereken adamdır. tabancasını çeker çekmez, sizden 5 metre uzaklaşıp namlusunu size doğrultan adam varsa; önce içinizden kendinize sonra adama dua edin. uzaklığını dezavantaj görüp kendinizi arabaya ya da herhangi bir yere siper edin. Bundan sonra sizde emanet varsa karşılıklı bir savaş bu, yoksa yavaş yavaş arabaların ya da mevzilerin arkalarına geçerek uzaklaşın ortamdan. Uzaklaştığınızda sipere yatın, yaklaşıyorsa direk kafaya hedef alın. Ya tuzakçı olursunuz ya da tuzak.
konuşmayı bilmeyenöküzlerin yaptığı eylem.
genelde kavgalar karşılıklı atışmalarla başlar. (bkz: seni varya) (bkz: ben kimim biliyor musun)
en iyi yöntem karşılık vermeden yanından çekip gitmektir. ** *
eğer kavga edeceğiniz kişi eski arkadaşınız ise bunu kendinize ders alın bir daha kavga edebileceğiniz kişilerle arkadaş olmayın.
çevrenizde tartıştığınız fikirlerinizin uyuşmadığı biri varsa bunla sakın arkadaş olmayın yaptığınız en büyük hata olur.
bir arkadaşınızla aranızda sürtüşme geçmişse tekrar eskisi gibi olmaya çalışmayın he heyok yok. mutlaka o kişi sizin en savunmasız anınızda sizi arkanızdan vuracak kişidir. bu önlemleri alın. hep konuşmayı deneyin. ama eğer karşı kişi * konuşmaktan anlamıyorsa *, sizi hep ezmeye, küçük düşürmeye, hakaret etmeye, meydan okumaya devam ederse sizinde dayancak sabrınız kalmamışsa kavga kaçınılmazdır. ister dostunuz * , ister arkadaşınız *, isterse düşmanınız olsun * hiç tartışmaya girmeden kafayı indirip yumrukları saydırın.
dayanacak sabır kalmadığında yapılan birşeydir.yanlıştır.rezil etmekten başka bişeye yaramaz.ama naparsın kurunun yanında yaş da yanar.
iki kişinin anlaşamadıklarında kelimeleri tüketip baş vurdukları eylemdir. bu işte eşitlik yoksa kavga olmaktan çıkıp orospu çocukluğuna döner. örneğin 4 kişiye 9 kişilik bir kavgada 9 kişilik olan grup hala karşı tarafa tırmalayarak ve saç çekerek karşılık veriyorsa o iş kavga değil, orospu çocukluğunun ta kendisidir.
çok güzel bir cem karaca sarkısı sözlerine gelince ise ;

Üç kardeş emaneti aldılar bir dereden
ilyas Temel Süreyya kürekler siya siya
Emanet makinalı tüfekler hoçkis marka
Karadeniz denizdir gah uslu gah delidir
Delirir karayeldir karayel oy karayel
Kara hayda...

RÜzgar yaman esiyor taktılar kürekleri
Yele karşı çekmekten kırıldı bilekleri
Karadeniz uşağının yoktur can yelekleri
Hatçe Ümmü Gülizar kıyıda bekliyorlar
Sırtlayıp tüfekleri cepheye taşımaya
Cepheye hayda...

ilyas Temel Süreyya dönmediler geriye
Hatçe Ümmü Gülizar gittiler o dereye
Aldılar tüfekleri kürekler siya siya
ilyas Temel Süreyya Hatçe Ümmü Gülizar
Bir yastığa baş koyar bir tetiğe basarlar

Kavganın haklı olanı erkek dişi bilmiyor
Bütün halk birlik olmazsa kavga haklı olmuyor
izlemesi oldukça eglenceli gelen bir durum gibi görünsede gereksiz yorucu bir durumdur. çeşitleri vardır ki degerlendirmeye alınır. silahlı bıçaklı kavgalar görüldügü yerde ayırmak gibi atak yapılmadan yetkili birime haber vermek en mantıklısıdır. ara dayak yemek kavgalarda kaçınılmaz durumdur.
anlaşmazlıkların son demi.
öncesi stres sonrası rahatlık olan eylem. gidilecek yol buysa, hiç uzatmayın.
güncel Önemli Başlıklar