bugün 348 başlık

karar alınır mı verilir mi sorunsalı

  1. 6 6
    karar kelimesinin kullanımıyla ilgili kafaları karıştıran sorunsaldır.

    ben bu gece bir karar aldım.

    ben bu gece bir karar verdim.

    gördüğünüz gibi ikisi de oluyor. hangisi doğru? hangisi en doğru?
    #11961324
  2. 4 3
    fatih terim çıkışlıdır.
    #11961329
  3. 4 2
    önce alınır sonra verilir.
    #11961337
  4. 7 3
    karar öncelikle kendi kafanda alınıp, diğer insanlara verilir. işte bu da benim zekamı yeteri kadar açıklamıştır size.

    akıl akıl gel...
    #11961339
  5. 5 5
    karar bir nefestir, alınır da verilir de.
    #11961341
  6. 6 6
    bir karara vardım diyerek ortalıgı iyice karıstırmak lazım.
    #11961346
  7. 4 4
    uzun soluklu durumlarda alınır, anlık durumlarda verilir.
    #11961351
  8. 0 0
    alsanızda versenizde size giren çıkan bir şey yoksa sıkıntı da yoktur.
    #11961355
  9. 1 1
    kararına göre değişir bence.
    #11961356
  10. 6 0
    erkekler alır, kızlar verir.

    edit: buna dilde dişilik denir ama anlamanızı beklemiyorum.
    edit2: anlayanlar varmış.
    aylar sonra gelen edit: (bkz: göksel - karar verdim) (bkz: ismail YK - Piskopatım Psikopatım " Karar Aldım")
    #11961358
  11. 1 1
    tek kişiyle veriliyor çok kişiyle alınıyor sanırım.. ama yönetim kurulu karar alıyor mahkeme heyeti karar veriyor.. bilemedim ben de bak şimdi..
    #11961365
  12. 2 0
    hiç bişey vermeden alınmaz diye saçma bir ileti yazasım geldi.
    #11961377
  13. 1 1
    alan razı veren razı o yüzden farketmez,sıkıntı da yoktur.
    #11961381
  14. 1 -1
    demokratik ortamlarda insanlar karar alır ama kurtlar konseyinde baron karar verir.
    #11961393
  15. 6 3
    topluluk: karar almak için toplanılır, sonunda bir karar verilirse karara varılmış olunur.
    bir kişi: karar almak için düşünülür, sonunda bi karar verilirse karara varılmış olunur.
    düşünme kısmı atlanıp direk karar verilebilir neticede karara varılmış olunur. düşünmeden karar alınmaz alınsa da sayılmaz.

    geleceğe yansıyacak(süreç) şey alınan karardır. kesin hüküm bildiren şey ise karar verilmesidir. yani birisi bir başlangıç diğeri bir sonu ifade eder.

    (bkz: olabilir)
    (bkz: olmaya dabilir)
    #11962069
  16. 1 0
    topluca yapıldığında alınır, bireysel yapıldığında verilir.
    #11962088
  17. 1 1
    (bkz: kararsız kaldım)
    #11962096
  18. 2 0
    almak için bazı şeyleri vermek gerekir o yüzden verilir.
    #11962101
  19. 1 1
    alındıktan sonra verilir.
    #11962108
  20. 4 2
    var olmayan olgular karşısında karar alınır. var olan olgular karşısında ise karar verilir. örneğin sevgilinizden ayrılma kararı alırsınız. ama ortada henüz bir ayrılık yokturdur. sadece kararı alınmıştır. yemek yemeye gittiginizde bir karar verirsiniz yiyeceğiniz yemek için burda karar alamassınız çünkü. yemekler olan olgulardır. kişi değiştirebileceği olgular karşısında karar alırken değiştiremeyeceği olgular karşısında karar verir olay bundan ibarettir.
    #11962157
  21. 1 0
    karar almak maskülen bir eylemdir, yüksek irade gücünü ve otoriteyi çağrıştırır; karar vermek ise feminen bir eylemdir isteyen her insanın kolaylıkla yapabileceği bir fiiliyatı çağrıştırır, verilen bir karardan kolaylıkla vazgeçilebilir ama alınan bir karardan kolay kolay geri dönülemez.
    #11962172
  22. 2 2
    karar veremediğim ikilem. böyle konular üzerinde düşünürken dalıp gittiğim ve rakım ısındığı için geçmiş tecrübelerime dayanarak bu tarz konularda düşünmeme kararı aldım. bu entrymi de burada bitirip rakıma devam etmeye karar verdim.
    #11962192
  23. 2 0
    kafa karıştırıcı bir sorundur.
    karar almak ileriye dönüktür: bundan sonra her gün yürüme kararı aldım.
    karar vermek, geçmişten gelen tecrübeleri de içerir: her gün yürümenin faydasını gördüm, devam etmeye karar verdim.
    tabi ikisinin çakıştığı da olur, işin özü bu.
    #15149760
  24. 1 0
    yayım ile yayın gibidir.
    #15149855
  25. 1 -1
    alınır da, verilir de.

    kararsız bir şahsiyetseniz şayet, bu karar denen şeyi almak kolay vermek zordur.

    Zira karar vermek için, bir kaç tercih sunulur önünüze ve birisini seçmek durumundasınızdır ve şeçtiğiniz şey sizin vermiş olduğunuz kararınızdır. Ve muhtemelen karar vermeniz için kısıtlı bir zamana sahipsinizdir. Bünyeye yan etkisi strestir.

    Karar almanın yoktur böyle meziyetleri. En azından karşı tarafın sizden beklediği bi cevap yoktur. Daha çok kendi hayatınıza dair planları içerir. Uzun uzadıya düşünme fırsatı verir. Yakınlarınıza Sürpriz açıklamalarda bulunup, bi karar aldım; nokta nokta diyebilirsiniz ve bunun zamanını siz belirlersiniz.
    çok iyi lan.

    --spoiler--
    tek kalmak, yeni bir karar almak gerek.
    --spoiler--
    #15149911
karar alınır mı verilir mi sorunsalı ile alakalı başlıklar