bugün

kabe kıble'mdir .
Çankaya ''Türkiye Cumhuriyetı '' sınırları ıcerısınde vatanımın bir
parcasıdır .

Şairin kafiye sıkıntısı yaşadığından dolayı yazmış olması temennı edılen dizeleri.
" cahil savaş davuluna benzer; sesi çok, içi boştur. " sabit fikirli; küstah, Yeni fikirlere kapalı, benmerkezci, dünyanın sadece kendi etrafında döndüğünü zanneden cahil insan söylemidir.
cevap mehmet akif ersoy'dan geliyor ;

Ruhumun senden, ilâhî, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar ki şahadetleri dinin temeli-
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli.
(bkz: yazar burada amı götü dağıtmış)
Gözyaşına veda et ey güzel Anadolu
Hakkını korur elbet Türk'ün bükülmez kolu
Cenk ederiz genç koca bugün değil yarın da
Yadımız ağladıkça izmir ezanlarında

Hakk yolunda kan olur dünyalara taşarız
Ya şerefle vurulur ya efendi yaşarız
Her gün yeni bir hile arkasından satıldık
Her gün yeni bir dille yurdumuzdan atıldık

Yeter ey Kâbe'mizi elimizden alanlar
Alıkoyamaz bizi yolumuzdan yalanlar
Hangi alçak el alır el zinciri boynuna
Kim Yunan'ı bırakır Türk kızının koynuna

bunu da aynı kişi yazmıştır.
yanlış yolun yolcusudur. putlaştırmanın dörtlüğüdür.
cumhuriyet hareketi nevi şahsına münhasır yapısı ile din karşıtı bir hareket olmayıp kendi dini inanışnı yaratmayı hedefleyen bir harekettir. şiire, dönemin şartlarına, günümüz kemalistlerinin söylemlerine bakıldığında yeni bir din hayaliyle yandıkları görülecektir. kıblesi çankaya, kutsal kitabı nutuk, peygamberi inönü, halifesi sabih kanadoğlu, kemalist bir ruhban sınıfına sahip, kutsal mabedi anıtkabir olan seküler hüviyeti haiz, tanrı krala tapınmayı gerektiren bir din. prehistorik döneme öykünmelerinden dolayı pagan dönemin rölyefleri ve sembolleri ile mistik bir hava katmalarını bekleriz kendilerinden.
(bkz: benim kabem insandir)
çağrıştırıvirdi.
chp'nin hala vazgeçemediği düstur. müslümanlığı sadece arapların dini, kabe'yi de sadece arapların ibadet merkezi zanneden zavallı zihniyetin cehaletini ortaya çıkarır.
açıkça bir cahil söylemidir.
etrafına zehir saçan bir kelleden dışarıya taşan söz öbeği.
biz derken kendi ve kendi gibileri kastetti ise normal karşılanması gereken durum.kim neye isterse ona sahip çıkabilir.ellerinde çankaya bile kalmadığı zamanlarda nereye saldıracaklarını da şaşırmıştır bu zihniyet.çankayanın sahibinin belli bir zümre değil halkın kendisi olduğunu anlayacakları zamana kadar sayıklamaları sürecektir bunların.
Cumhuriyet dönemi projelerinde toplum mimarlığı yapma hevesleri olanlardan en heyecanlı olanıdır kemalettin efendi. gazi paşaya sürekli yalakalık yaptığı bilinen bir gerçektir. Atatürk'e naat yazarak göz doldurmaya çabalamakta cumhuriyet balolarından kopuk kalmak istememektedir. ancak şiiri sadece kamu'nun etek yalayıcılığı ile izah etmek mümkün değildir zira dönemin nevi şahsına münhasır özelliğinden biri de ümmetçiliği yok ederek ulus yoplum yaratma hevesiyle dolu insanların yönetim anlayışı ile dini değerlerle milli değerleri çatıştırarak birini öne çıkarma çabasıdır.
aynı anlayış bugün hala devam etmekte dinozorlaşmış zihniyetler cami ile okulu çatıştırmakta, imam ile öğretmeni karşı karşıya getirerek birini yüceltmektedir. falanca mahalleye şu kadar cami yapılacağına okul yapılsın denilmekte, imamlar sapık öğretmenler olağanüstü insanlar olarak lanse edilmektedir.
(bkz: yüreğin kabe değilse neye yarar arabın kabesi)
Doğrusu için:
''kâbede bizim çankaya'da bizim daha ne isterim''
bu laf kime karşı söyleniyor yada söylenebilir, kabenin sahibi allah'tır çankayanın olduğu gibi.bir sinek kanadı yarat yaratabiliyorsan o senin olsun kimseyede vermezsin istersen.
(bkz: kemalist sıçmalar)
ateist şairin şiirini begenen ve ateist olan kişinin söylemidir.
--spoiler--
Yeter ey Kâbe'mizi elimizden alanlar
Alıkoyamaz bizi yolumuzdan yalanlar
Hangi alçak el alır el zinciri boynuna
Kim Yunan'ı bırakır Türk kızının koynuna
--spoiler--
aynı şiiri yazan kemalettin kamu isimli bu zatın istiklal marşı'na aday olan şiirinin son mısrası yukarıdaki gibidir. Artık nasıl bir yalayıcı olduğunu varın siz hesap edin.

(bkz: yalakalık)
gün geçmiyor ki bir sıçılmış başlık daha açılmasın.
ilham kaynağı budur. (bkz: peygamberiniz sizin olsun atatürk bana yeter)
her ikiside bizim... sen kiminsin?
türk'ün ilahisi

sarmış matem boraları,
saz benizli ovaları,
boynu büyük yuvaları
sen himaye et yarabbi!

ne bir yazık diyen bize,
ne ses veren sesimize,
huzurunda geldik dize
senden inayet yarabbi!

her çehre bize yabancı,
bari sen bir parça acı,
süründürme altın tacı
sen vikaye et yarabbi!

bir gün sabah olur diye,
katlandık her işkenceye
bu felâketli geceye
ver bir nihayet yarabbi!

kemalettin kamu
kabe hz peygamber'in buyurduğu üzre ehline emanet edilmiştir. dolayısı ile kabe koruyucusunun, ehlinin yani biz türklerindir.
arapların değil...
(bkz: kabe nin anahtarı kıyamete kadar türklerdedir)
yarım akıllı dinsiz söylemidir.
çankayanın kabe, verginin kutsal olduğu iddiasıdır.
vergilerimizi de çankayaya doğru dönerek verek mi?
aynı anda hem araplara yavşak diyerek hem de müslüman olduğunu iddia edecek kadar komik duruma düşenleri bu ümmete gösteren bir şiir.
güncel Önemli Başlıklar