bugün 1885 başlık

kürdili hicazkar

  1. 11
    hacı arif bey'in yarattığı türk müziği makamı...

    çeşitli örnekleri:

    Seni Ben Ellerin Olsun Diye Mi Sevdim
    Avuçlarımda Hala Sıcaklığın Var
    Karşıyaka'da izmir'in Gülü
    Şarap Mahsende Yıllanır
    Gidelim Göksu'ya Bir Alem-i Ab Eyleyelim
    Sorma Bana Nafile
    Bağa Girdim Kamışa
    Yeşillenmiş Ödemiş'in Bağları
    Ne Demiştin Niçin Caydın Sözünden
    Çiçek Nedir Görmeden Bozkırlara Dalmışsan
    Dertleri Zevk Edindim
    Sevmek Acı Bir Arzu Derler Sevilmiyor Sevenler
    Altın Kadeh Her Elde Güneş Her Gönüldedir
    Cimri mi Cimri Eğer Bu Gönül Severse
    Bu Ateşi Sen Yaktıniçime Gel de SEn Söndür
    Yalancıdır Hep Aynalar
    #1084262
  2. 22
    (bkz: kürdili hicazkar longa)
    #1084277
  3. 22
    "la minör" gamının mi sesinde karara bağlanmasıyla oluşan türk müziği makamı.
    #1496992
  4. 11
    ahmet koç'un bağlamasıyla ayrı bir güzel çaldığı eser.
    #1497483
  5. 15-3
    kurt dili hicazkar'dir gercek yazilisi. arap, kurt ve acem irklarina gore duzenlenmis, tek bir notasinda, tek bir armonisinde turk'un varligini icermeyen iptidai bir makamdir. Ulu basbug mustafa kemal ataturk bu ilkel makami cumhuriyetin ilk yillarinda yani inkilap doneminde turkiye'den kovmustur. turk irki'yla en ufak ilgisi olmayan bu iptidai mirilti icin ataturk ;

    " benim turk hissiyatim uzerinde, artik bu musiki, bu basit musiki bir mana ifade etmedigi gibi, Turk'un genis ruh ve hissiyatini tatmine kafi gelmez" demistir.

    bugun ise devlet konservatuarlarinda okutulup, klasik turk musikisi diye bu ulkenin insanlarina yutturulmaya calisiliyor, genc beyinler yikaniyor.
    #2600180
  6. 22
    sırasıyla kürdi beşlisi ve hicaz dörtlüsünden oluşan bir klasik türk müziği makamıdır.
    #3430095
  7. 33
    yöreyle ilgisi olabileceği* gibi milliyetçi açıdan düşünülmesi abesle iştigal olan güzel klasik türk muüziği makamıdır.

    münir nurettin selçuk 'beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın' isimli muhteşem ümit yaşar oğuzcan şiirini bu makamla harikulade biçimde bestelemiştir.

    timur selçuk da iyi yorumlar.
    #6093419
  8. 11
    (Kürdîli Hicazkâr), Klasik Türk müziğinde rast perdesinde bir makamdır.
    Kürdîlihicazkâr, Hacı Ârif Bey tarafından yapıldı ve onun devrinden günümüze kadar şarkı formunda çok kullanılan makamların başında geldi. Makam, Kürdî makamının bir tam ses peste rast (sol) perdesine aktarılmış şeklidir.
    Güçlüsü 4. derecesi olan çargâh (do) perdesidir, niseb-i şerife sayısı, kürdîde olduğu gibi 9'dur. Donanımına si, mi, la için 3 tane küçük mücenneb bemolü konur (kürdî, nîm hisar ve nîm zengûle için). Orta sekizlisindeki sesleri tizden pese doğru şöyledir: gerdâniye (sol), acem (fa), nîm hisar (mi b), nevâ (re), çargâh (do), kürdî (si b), nîm zengûle (la b) ve rast.
    Dizisinin seyri inicidir. Kürdîlihicazkâr, başka şekillerde de kullanılmış ve hicazkâr-kürdî de denmiştir. Kürdîlihicazkâr adının, hicazkar makamındaki segâh perdesinin kürdî olmasından dolayı ortaya çıktığı anlaşılmaktadır. Çeşitli eserlerde, hicazkâr ve kürdî dizisi veya hicazkâr dörtlüsünün karışımı görülür. Bundan başka, makamda çok defa neva üzerinde uşşak geçkisi yapılması bir gelenektir. Böylece nîm hisar perdesi koma bemolü alarak dik hisar olur. Hicazkâr geçen yerlerde de la bekar ve fa bakiyye diyezi (evc) ile si koma bemolü (segâh) yapılır.
    #7664803
  9. 64
    faşizmin tesir edemediği tek makam.
    #7664812
  10. 11
    hacı arif bey'in tertip ettiği türk müziği makamı.
    #8192729
  11. 11
    trt'de çalınan şarkıların büyük çoğunluğunun makamıdır. hatta genelleme istiyorsan 10 şarkının 6sı diyebilirim. ama şarkılar da "şarkı" yani. bir kesimin deyimiyle "şiki şiki" şeyler değil.
    #8556049
  12. 11
    göksel baktagir'in hayal gibi isimli albümündeki "meltem" isimli saz semaisinin makamıdır. burdan dinlenebilir:
    http://video.uludagsozluk.com/v/kürdili-hicazkar-16103/+&feature=related
    #8556203
  13. 22
    makamların makamıdır. ruhunuz ötelere gider daha da ötelere gider makamın ezgisiyle. buyur edersiniz sofranıza güzellikleri hoşnutlukları. bir mevlana gibi düşünmeye ve yad etmeye başlarsınız mükemmeli.
    #12192374
  14. 22
    durak: rast perdesi.
    seyri: incidir.
    yeden: acem aşiran perdesidir.
    donanım: si, mi, la'dan oluşur.

    eserlerde genelde hicazkar makamı gibi başlar. nağmelerde derinlik ve parlaklık vardır.

    ayrıca bir rock grubu enstrümental olarak kürdili hicazkar saz semaisi olan hatıra defteri isimli parçayı cover olarak güzel bir örnekle sunmuştur. çok farklı bir çalışma olmuş her ne kadar sanat müziği olan parçanın istenilen düzeyde olmasa da gayet iyi hissini vermişlerdir.
    #12192469
  15. 22
    kaliteli yazılarıyla dikkat çeken yeni bir sekizinci nesil yazardır. hoşgelmiş.

    (#12617534) şöyle de mükemmel bir yazısı vardır. tebrikler.
    #12617956
  16. 5-3
    kürtlerin müziğe bir katkılarıdır bu makam. zaten türk sanat müziği denilen müziğin büyük bir kısmı da kürt müzik adamlarının yaptığı eserlerden oluşmaktadır.
    #13957523
  17. 00
    muhayyer kürdi ile karıştırılmaması gereken makam. kürdili hicazkar'da karar rast perdesidir, muhayyer kürdi'de ise la dugah perdesidir.

    (bkz: yıldızlı semalardaki haşmet)
    (bkz: unutamazsın) *
    #17611274
  18. 11
    Makam adından da anlaşılacağı gibi Kürdî’li bir Hicazkâr makamıdır. Basitçe Hicazkâr makamı seyri yapıp karar verirken Kürdî perdesi kullanıp Rast perdesi
    üzerinde Kürdî çeşnisi ile karar verilmesiyle oluştuğu söylenebilir.

    (bkz: ah bu şarkıların gözü kör olsun)
    #19778721
  19. 1-1
    fasılları ile dinlenesi grup. 25 dakikalık müzik şölenleri var. evet.

    http://www.youtube.com/watch?v=sSd0mSCIFyo +
    #20555273
  20. 00
    Tsm de rast perdesinde bir makamdır.
    #20555291
  21. 00
    kurdilihicazkar longa.
    #20555325
  22. 00
    3 çeşidi olan ve beni sene sonu finallerinde uğraştıracak olan makam yok 1. Nevi kürdili hicazkar yok 3. Nevi ..
    #23968119