izmir dokuz eylul universitesi skandali 


kapat
  1. bir özel firmanın, ilköğretim öğrencileri için düzenlediği "deneme sınavına" gelen başörtülü-türbanlı velileri, vakti zamanında akp'ye karşı "devrim" hayalleri güden, prof dr emin alıcı'nın, kampüse sokmaması olayı.

    http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=639940

    %47 neden oy verdi diye yanan chp'ye hediyedir. Al sana neden.

    1- Olay hafta sonu gerçekleşmiştir. Tatil günüdür.

    2- Sınavı özel bir firma yapmıştır.

    3- Gelen kadınlar memur yani kamu görevlisi değildir. velidir.

    4- Günümüzde bazı hastanalerde alttan alta başlayan "kürt"leri "tedavi etmeme" eğilimi, Yakında türbanlı hastanın da tedavi edilmemesine mi dönüşecek?

    5- Böyle yaparak laik olacaksan hiç olma.

    Kanun uygulanmıştır diyecek arkadaşlara. Türban yasağı ile ilgili kanun "türbanla eğitim alınamayacağına", "kamuda görev yapılamayacağına" dairdir. Kampüse ya da "kamusal alana" girilmeyeceğine değil.

    bölücülüğün binbir yolu mu diyordunuz al sana bölücülük.

    illa takacam diyen (AKP) de bölücü; taktırmayacam diyen (CHP, ordu) de:

    al birini vur ötekine
    #2866692 (misisipikedisi, 20.01.2008 03:57 ~ 21:06)
  2. yargıtay'ı haklı çıkaran skandaldır. zira kutuplaşmadan kasıtları aynen budur..
    #2866719 (derindusunur, 20.01.2008 04:04)
  3. emin alici'yi taniyan birisi olarak ve haberin zaman gazetesi tarafindan yapildigini hatirlatarak çok rahatlikla diyebilirim ki, kesinlikle çarpitilmis bir karalama haberi.
    #2866789 (dydyma, 20.01.2008 04:32)
  4. türbanlılar kızlar üniversitelere girerse birgün eğer üniversitelerde yaşanmaya başlayackak çatışmaların ön habercisidir.

    Sanıyor muyuz, herkes rahat duracak.Üniversitelerde hergün olay çıkmazsa ben de gelir ben ülkemin insanını tanımıyor muşum derim , gier taksimin pisliğini de bir gün boyunca dilimle bedava yalayarak temizlerim.

    Dini kimliğini insanların gözüne sokacak türbanlı arkadaşımız kantinde, ve insanları ona göre pozisyon almak zorunda bırakacak, bir başkası boynnunda kocaman kurt hilyesiyle kantinde duraca diğeri de kafasına orak çeki dövmesi yaptırıp gelecek birisi de gamalı hac şeklinde kolyeyle okula gelecek.Bunlar birbirlerine dokunmadan kantinde oturacaklar.

    Öyle mi? hadi oradan !

    inanç özgürlüğü bireyseldir, toplumdaki diğer kişileri de sizin inancınız etkiliyorsa ve rahatsız ediyorsa bu noktadaki kısıtlamlara uymanız lazım.

    Şimdi entry eksilenecek malumunuz,lakin söylediklerimi samimi düşünün haklısın burda kavga çıkar ama Kuran böyle dio , eksiledim diye de bana mesaj atın. ben de Allah senden razı olsun birader diyeyim,olmaz mı ?

    edit : sadece birader değil bacım da diyebilirim.Sözlükte neticede sadece erkekler yok, burada bir eşşeklik etmişim , affola.

    edit 2 : olmuyor ama böyle nasıl anlaşmıştık, hani eksi oy veren mesaj atacaktı.yazdıklarıma bak kardeşim ben sana niye eksi oy verdin diye çemkirecek bir yazara benziyor muyum.At hadi mesajını at at,bekliyorum...
    #2866815 (ben bugun bunu gordum, 20.01.2008 04:44 ~ 04:58)
  5. türban takanların takmayanlar üzerinde baskı oluşturacağını düşünmek neye dayanır merak konusu? bu, bir senaryodan başka bir şey değildir. öte yandan başkaları bundan rahatsız olacak diye inançlarının gereğini yerine getirmeyecek mi? kaldı ki toplu alanlar zaten birbirimizin farklılıklarına tahammül etmemiz gerekn yerler değil mi? ne baskısı allah aşkına?
    bu mantıktan hareket edersek, kız arkadaşı ile birlikte kantinde oturan erkek de kız arkadaşı olmayan erkekler için bir baskı meydana getiriyor; onları gören kişiler kendilerinin neden sevgilisi olmadıklarını sorguluyor iç dünyalarında. ne yapalım, ayıralım, hayır birlikte oturamazsınız mı diyelim? böyle bir şey olabilir mi?
    türban takmak kimseyi etkilemiyor efendim. madem bu kadar etkilenmeye önem veriliyor o zaman;
    -anadolu'dan gelip binbir güçlükle okuyan talebeler var ve bunların yanında yüzlerce ytl.lik ayakkabı giyen kişiler= çıkart o ayakkabıları...
    -otobüslerde her sabah canı çıkan öğrencilerin yanında arabasıyla okula gelen arkadaşlar= bir daha arabanla okula gelemezsin, yasak!
    - yurtta 8 kişilik odalarda kalmak zorundayken sen arkadaşlarınla eve çıkabiliyorsun, bu diğerlerinde baskı meydana getiriyor= yurda geri dön.
    -benim yaşadığım bir duygu bu hatta, ailesini bırakıp okula gelenler yanında yaşadığı kentteki okulu kazananlar; iki grup arasında da olumsuz bir etkileşim olabilir= madem öyle ayrıl ailenden...

    bunu mu demek gerek? bunları dedirttiren mantık, türban yasağını savunan mantık ile paralel hanımlar beyler, haberiniz ola!
    #2866845 (grand ekinoks, 20.01.2008 05:04)
  6. cumhuriyet'in yilmaz, sarsilmaz ve dahi yikilmaz kalelerinden olan gazi emin alici onderligindeki dokuz eylul universitesinin, basortusu takarak, kafalarinin icindekileri saklamaya calisan alcak seriatci takimina karsi kazandigi buyuk zaferdir. yasa var ol emin hoca, cemal gursel'le, mehduh tahmac'la, kenan evren'le, cevik bir'le, yasar buyukanitla ayni sayfalarda yer alacaksin tarih sayfalarinda.

    (bkz: sabahin bir sahibi var)
    #2866915 (alexi zorba, 20.01.2008 07:39)
  7. türbanı allah'a ulaşmak için bir dinsel öğe olarak kullanmanın yanında iktidara ulaşmanın da vazgeçilmez merdiveni olarak gören ve bu yüzden türban kavramını üzerininyara bağlamaması değerini , önemini yitirmemesi için kaşıyan bir iktidarın varolduğu sistemde böyle bir olayın yaşanılması neden "skandal"? Buna skandal diyenler elbette olayın toplumsal bir krize (!) gebe olduğunu ve muhteşem hükümetlerinin bu sorunu da çözeceği senaryosuyla kendilerini tatmin ediyor olabilirler.biliniz ki "akp" iktidarını farklı bir siyasi partiye devrettiği an -ülkede toprağı eşeleyip altında su arar gibi türban zeminini kazıyan ve sorun haline getiren kitlenin ülke siyasetinden ayrıldığı anda- türban diye bir mesele söz konusu dahi olmayacaktır.
    #2866950 (darksideofthepink, 20.01.2008 08:50 ~ 19.04.2008 18:41)
  8. peki kardeşim, madem geleneğimiz göreneğimiz; ben de türk'üm, türk'ün geleneğinde at, avrat, silah var; hadi avrada birşey demiyorlar, atımla silahımla gireceğim kamusal alanlara dersem?

    eh, zamanında bir ülkede, svastika'lı temiz gençleri bilmem ne toplantısına almadılar şeklinde haberler çıkardı da, bu işin ardından o ülkede pek garip şeyler olmuştu; şimdi de türbanlı bilmem kimi almıyorlar, biz sokarız kardeşim deyip, aynı şeyler olacak. sonra?

    sonra gelsin müslüman diktatörlük, din elden gidiyor nidalarıyla mahkum edilen insanlar, okuyamıyoranız evlenin diye talepleri reddedilen kızlar...

    hadi canım, elle tutulur şekilcilik bulun. nasıl ki resmi bir baloya smokinsiz gidilmez, kılık kıyafetin geçerli olduğu, simgesel olmasının yadırganacağı her zümreye uygun şekilde çıkılır. çıkılmazsa, bu şekilde çıkılacağını birileri kafamıza vurur; ha onu bizimkiler mi yapar, yoksa ülkeyi bu şekilde parçalatıp kolayca yutan yabancılar mı yapar; varın siz seçin hangisi daha iyidir.

    güldüren edit: ideolojik simge olduğu başbakan tarafından kabul edilen bir obje silahtan daha mı az zararsızdır?*****

    ehehe edit:*****
    #2867065 (CaesarAug, 20.01.2008 10:51 ~ 11:31)
  9. başörtüsü = ideolojik simge. ben buna gülerim. daha "..velev ki.." kelimesinin anlamını bilmeyenler başbakanın bu yönde ikrar ettiği zannındalar. bir tek senin annen, nenen samimi müslüman öyle mi, geri kalan herkes ibadetlerini menfaat için yapıyor!
    #2867377 (grand ekinoks, 20.01.2008 12:40)
  10. hakkında yazılanları okudukça insana "birilerimiz yanlış ama kim" sorusunu sürekli sordurtan haber.

    yahu arkadaşlar, şeritaçılar engellendi diyenler, ortada "şeriat isterük" eylemi yok.

    Sadece çocuklarını sınava getiren veli var. Bu "ayarı kaçırmak" değil de nedir allah aşkına?

    Eğer okulun bir mezuniyet töreni olursa, yanlış da bulsam, hadi onda es gürle.

    ÖSS sınavında çocukları ile gelen baş örtülü insanları kampüse almayacak mısın?

    Ayrıca durumu eleştirmek adına, kıçlarından bilgi üretenlere dayanıp emin alıcı'ya "ermeni" diyen zihniyeti de kocaman bir alkış göndermekte boynumuzun borcu. Bunu söyleyerek, savunma yapanın yaptığı savunma falan değil, uydurma olabilir ancak.

    Aycıa velevki ermeni olsun emin alıcı. Sen türksün de çok mu bir haltsın, a benim hala "gelişmekte olan ülke" kategorisinde tanımlanan meleketimin evladı.
    #2869462 (misisipikedisi, 20.01.2008 20:43)
  11. emin alıcının kubuzluğundan başka bir şey değildir.

    geçen haziranda mezun olur gibi yaptığım okulum yıldız teknik üniversitesine, mezuniyet töreninde başını her türlü bağlamış anne bacı avrat vs girdi. girebildi, bi bok da olmadı. üniversitelerde velinin okula girmesi gerektiği durumlarda kıyafete bir engel yoktur. sadece aha böyle "şeriat geliyür ben de dikkat çekeyim" konulu olaylarda görürsünüz böyle şeyleri. bölücülüğün hasıdır, insanları birbirine düşürmektir. sanki uzaylıyı dünyadan kovuyormuşcasına yapılan saçma bir düşmanlık var ortada.

    kimi kimin memleketinden kovuyorsun ey bilader? senin gibiler o şişme mitinglerde "türbanlılar bu ülkeden defolsun" pankartı açtıkları için türk solu bu kadar irtifa kaybetti.

    bir zahmet, insan ol.
    #2869534 (forever young, 20.01.2008 20:53 ~ 20:54)
  12. mükemmel bir zamanlama ile gerçekleşen olaydır.

    millet ekonomik darboğazın içinde debeleniyor, aç. bildiğin aç! bunu ne medyada gündem gerisine iter? bu olay iter işte.

    meclisin dtp'li vekili almanya'da atıp tutuyor "bu ülke bölünür" diyerek ben kızıyorum "ulan gel bu lafları edirneden içeride söyle, elin almanından hak dilenme" diyerek, sonra benim başbakanım gidiyor iberik yarımadasından, ülkenin 5000 km uzağından degaj atıyor "türban serbest kalacak" diyerek. bakın hiç girmiyorum içeriğine lafın. doğrudan ve dümdüz bakıyorum ve bu lafın iberik yarımadasından söylenip anadolunun bağrında yankılanmasına hayret ediyorum.

    ne oluyor şu anda? ülke birden karışıyor. bir tarafta top sakallı pipolu palyaçolar, diğer tarafta sanki üniversite kapısındaki genç başörtülüyü temsil eden oymuş gibi emine şenlikoğlugiller familyası. ortada ali kırca!

    bir tarafta ordu biryerleri bombalıyor, diğer yanda dtp sınıra kamp kuruyor, diğer yanda bombalı araçlar şehir merkezlerinde cirit atıyor medya türbanın yasallığını bırakmış cemil ipekçi kişisine röpörtaj verdiriyor.

    bir tarafta akp ben bu işi çözerim diyor diğer tarafta hiç bir parti hayır ben bu işi çözdürmem türban serbest kalmasın demiyor. herkesin aklı -ki buna chp de dahil- gelecek yerel seçimlerde "çözelim ama şöyle böyle diyor".

    vatandaş bunları tv'den izliyor. ama demiştik ya vatandaş aç!

    tüm bunlar size de suni gelmiyor mu? allahınızı severseniz düşünün ya hu!

    yerel seçimler, ekonomik darboğaz, yolsuzluklar, yaklaşan chp kongresi, başarısı tartışılan bir sınır ötesi harekat, abd ile yapılan ve karşılıksız olduğuna inanmanın güç olduğu anlık istihbarat paylaşımı...nasıl güzel bir zamanlama değil mi? hiç mi kıllanan yok bu durumdan?

    sonra bu okulda gerçekleşen deneme sınavı rezaleti oluyor. olaya bakarsak kişisel düşüncem rezalet kelimesinin hakkını verilmekte zaten. kapıdaki velilerin bir kısmı içeri alınmıyor. başı kapalı bayanların çocukları tatil günü hizmet alan veya hizmet veren olmamalarına rağmen bir üniversite bahçesine alınmıyor. sonra bu bayanların çocukları başı açık bayanlara emanet edilerek içeri gönderiliyor.

    ama can alıcı sahne ne idi biliyor musunuz? akşam haberlerinde bir çocuk kendisine uzatılan mikrofona tek bir cümle söyledi; "benim annemi içeri almadılar" çocuğun en kıymetlisi içeri alınmamış. bu çocuğa fiili bir taciz olayı olsa çocuğun bilinçaltına işlenir değil mi bu durum? sizce bu çocuk büyüyünce annesinden kendisini ayıran şeyin kapıdaki şapkalı güvenlik değil de bu devletin bizzat kendisi olduğu öğrenince ne olacak? her sabah andımız okurken ne hissedecek? siktir edin onu?

    bu çocuk pazartesi günü okula gittiğinde sınıfta fotoğrafı asılı duran atatürk'ün annesini içeri almayan devletin kurucusu olduğunu sizce aklından geçirecek mi geçirmeyecek mi?

    tüm bunlara demagoji diyen kişilere tek bir cümlem var; bir gün saçınızdan, sakalınızdan, eteğinizin boyundan, makyajınızdan filan bahane gösterilerek evladınızı başı kapalı bir bayana emanet edip çocuğunuzu sınava göndermek ister miydiniz?

    merak etme ağam, paşam; bu devlet kolay kolay yıkılmaz. bundan 6-7 yıl evvel brezilya'da halk ekonomik durumu gerekçe göstererek mağazaları marketleri yağmalamıştı, eş zamanlı olarak biz de devalüasyon yaşamıştık anayasa kitapçığı mevzuundan dolayı ama bu halk hem sabırlı hem güçlüdür. bu devleti başörtüsü yıkacaksa bu halk başörtüsünü yırtar atar, mini etek yırtarsa mini eteği yırtar atar. onlar bunu yaparken pipolu palyaçolar da, tahta sakallı hacı hocalar da bu topraklardan çok uzakta olacaklardır.

    halkına düşman devlet ile devletine düşman halk aynı zamanda ve aynı coğrafyada bulunursa o zaman atatürk gelse kurtaramaz ebemizin namusunu bunu böyle bilesiniz!
    #2871015 (kara hilal, 21.01.2008 00:10)
  13. gazetedeki haberin ne kadar çamur atma haberi olduguna iyice emin oldugum durum. emin alici'nin ermeni oldugunu nerenizden uydurdunuz gormeyi çok isterim.
    #2886778 (dydyma, 23.01.2008 23:14)
  14. "düşün uzay çağında bir ayağımız,
    ham çarık,kıl çorapta olsa da öbürü"

    ne güzel söylemiş ahmed arif üstad. memleketimin başka sorunu yokmuş gibi hükümet her köşeye sıkıştığında türbanı atıyo ortaya, güzel ülkemin güzel insanlarıda yedikçe yiyo bunu. oysa saman altından yürütülen suların haddi hesabı yok. bırakın bunlarıda asıl sorunlara eğilin.
    #2886833 (numb, 23.01.2008 23:20)
  15. bu türlü olaylar ülkeyi kutuplaşmaya götürmekten başka bir işe yaramaz.sen ki dokuz eylül üniversitesinin rektörü nasıl olur da bunları akıl edemezsin?bırakın artık bu kapalı açık davasını..tarihe bakın biraz,geçmişte türkiye nin kat be kat iyi hallerini gören osmanlı yı dış güçlerin nasıl böldüğünü hatırlayın.milliyetçilik ile,aynı sınırlar içerisinde yaşayan halkı birbirine düşman ederek..şimdi değişen ne var?hiç birşey..durum aynı,yalnızca yıllardan sonra isimler değişmiş.böyle laik olacaksan olma kardeşim,ülkeye zarar vermekten,kapalı insanları küstürmekten başka birşey yapmıyorsun...
    #2886910 (balaban, 23.01.2008 23:28)
  16. (bkz: ooo gençler gerilim yapmışız)

    (bkz: kahrolsun kutuplaşma)
    #2897756 (tritanrix, 26.01.2008 07:21)
  17. Ben de özgürüm, türbanın üzerine çekerim G stringimi dolanırım özdeyişidir. Fatih'te gezebilir mi hiç mini etekliler özdeyişidir. Türkiyenin en doğusundan batısına kadar özgürlükleri sunun, sonra türban felandır. Şu an hala kızlar okula gönderilmiyor gerçeğidir. 15'inde haşemalılara veriliyor yürekliliğidir.
    #2897768 (biravekahve, 26.01.2008 08:19 ~ 08:21)
  18. (bkz: bu skandalı bir yerden hatırlıyorum ama dur bakalım)
    #2897793 (SuluBoya, 26.01.2008 09:05)
  19. boyle bir olay yasandiysa bile kucuk kizlari turbana bogan beyinlere verilmis ve verilmesi gereken bir cevap olmustur. Emin Alici dogru yapmistir, skandal olmayip yapilmasi gerekeni gerceklestirmistir.
    #3289287 (raknerak, 19.04.2008 01:40)

Copyright © 2009 - uludağ sözlük

izmir dokuz eylul universitesi skandali başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. izmir dokuz eylul universitesi skandali ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu izmir dokuz eylul universitesi skandali nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about izmir dokuz eylul universitesi skandali. Copyrights of the articles are belong to their authors.