bugün

izafiyet teorisi KÜTLENiN ENERJiDEN BAŞKA BiR ŞEY OLMADIĞINI, parçacık denen şeylerin enerji hüzmesi olduğunu gösterdi, zamanın her mekanda farklı olabileceğini ispatladı.

Gökten yere her işi çekip çevirir. Sonra sizin saymakta olduğunuz bin yıla denk bir günde Ona yükselir.
32 Secde Suresi-5

Melekler ve Ruh, süresi elli bin yıl olan bir günde Ona yükselirler.
70 Mearic Suresi-4

insanlık tarihi boyunca zamanın gerek Evren de, gerekse mümkün olabilecek her ortamda her varlık için aynı şekilde işlediği tahmin edilmiştir. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda Kuran ın yukarıdaki ayetlerinin insan zihni için ne kadar köklü bir anlayış değişikliği getirdiği ortadadır. Kuran, değişik durumlarda gün kavramının değişeceğini, bir günün elli bin yıla eşit olabileceğini söylemiştir. Yüzlerce yıl muhtemelen Acaba böyle bir şey nasıl olabilir? itirazlarıyla karşılaşmış olan bu ayetlerin, aslında ne kadar önemli gerçeklere işaret ettiği son yüzyılda anlaşılmıştır.

Einstein a göre ışık hızına yakın bir hızla hareket eden bir araca binen kimse için zaman daha yavaş akmaktadır. Dünya daki bir kişi için 100 gün geçtiği bir ortamda, ışık hızına yakın hareket eden kişi için 50 gün geçmektedir. Bu bulgu özel izafiyet Teorisi nin en ilginç sonucudur. Evren de hız arttıkça zaman daha yavaş geçmektedir. Demek ki zaman aynı Kuran ın işaret ettiği gibi izafi bir kavramdır. Her ortamda, her yerde, her hızda saatler farklı işlemekte, günler farklı algılanmaktadır.
izafiyet teorisini islama bağlamak yüzsüzlükte şahikadır, einstein bunu duysaydı götüyle gülerdi *
ateistlerle kafayı bozmuş, nereden saldıracağını bilemeyen, izafiyet teorisini zafiyet teorisi zanneden bünyenin kurduğu denklemdir.
bunun 1400 sene evvel kur'anda olması da bir mucize değil mi?
eninde sonunda birisi ifade edecek, zamanın izafi olduğu işte ispatlandı. bir sınırı yoktur ki.
islam ile bağdaştırılmaya çalışılan bi teori yok zaten. ortada bağdaştırılmaya çalışılması için farklı tellerden çalmaları gerekirdi. ama aynı şeyler. ikisi de zamanın izafiliğini ifade ediyor. tek fark kur'an'da bu asırlar evvel söylenmiştir.

ha şu denilebilirdi:
"evrim teorisini islama bağlamak yüzsüzlüktür."
bu denebilirdi. ama bu izafiyet için geçerli değildir.
izafiyet teorisini artık izafiyet suresi eyleyen durumun, ateiste yansımasıdır. Einstein da zaten gerizekalı bir herif, tesadüf sonucu böyle bir teoriyi öne sürmüş olacak veyahut kendisine vahiy gelmiş olacak ama yine de agnostic kendisi. hmm. eyvallah. peki. neden olmasın?
Einstein'in ateist olduğunu düşünüp teoriyi de oturma organından uydurduğunu, dünyanın aslında boş olduğunu ve buluşların insanlar tarafından yaratıldığını düşünen insansı bitkiler* dir.
ikiyüzlülük, samimiyetsizlik ve elbette tutarsızlık islam adetleridir.

evrim teorisine gelince; "teori la, bla bla bikbik" diyenlerin; izafiyet teorisinin kendi tanrılarının varlığını kanıtladığını iddia etmeleri yalnızca ve yalnızca, müslüman samimiyetsizliği, yüzsüzlüğü ve tutarsızlığı ile açıklanabilir.

işin bir de izafiyet boyutu var; diyelim ki izafiyet teorisi tanrının varlığına kanıttır. o zaman bu diğer tanrıların da varlığına kanıttır. elimizde hala allah yoktur. ama haysiyetsiz tutarsız samimiyetsiz müslüman vardır.
ateizm "cevap verme mantığı" ile değil "inkar etme mantığı" ile hareket etmektedir.

ateiste sormuşlar;
- hacı izafiyet teorisine ne diyecen?
* görmediğim teoriye inanmam, ben aklımı teorilerle falan kısıtlama yönüne gidemem, anlarsın ya...
- bak akıl hususunda senin şu "görme mantığı"na katılıyorum, bende(bazılarında) bazen var olduğuna dair bir emare göremediğim akıl(lılar)a inanamamaktayım, anlarsın ya...
demişler.
melekler süresi 50bin yıl olan bir günde gidip geliyorlar ise; o zaman şurada bahsini açtığımız sorunlar ortaya çıkar;

(bkz: kuran ı kerim/#8039513)

işin aslında daha ilk entryde göze batan ama islamcının anlamadığı bir sıkıntısı daha var;

--spoiler--
gökten yere her işi çekip çevirir. sonra sizin saymakta olduğunuz bin yıla denk bir günde ona yükselir.
32 secde suresi 5

melekler ve ruh, süresi elli bin yıl olan bir günde ona yükselirler.
70 mearic suresi 4

--spoiler--

50bin yıl mı? bin yıl mı? bir karar verseydi allahınız da ona göre biz de yazsaydık.
izafiyet teorisi; her mekanda zaman farklı geçer demez.

yolcu zamanı ile izleyen zamanının farklı olduğunu anlatır.

götünden zaman mekan çıkarmak başka bir şeydir. genel ve özel görelilik teorileri bambaşka şeylerdir.

her dangalağın anlaması için açarsak;

elimizde bir adet ikiz olsa ve bir uzay gemisine bunlardan birini koyup ışık hızında yolculuk ettirsek döndürüp getirsek; (rakamları atıyorum) yolculuk kolundaki saat gemideki takvim itibari ile 5 yıl sürse, geri döndüğünde ikizini 40-50 yıl yaşlanmış bulacaktır. bunun sebebi ışık hızında yolucluk ederken zamanın yolculuk eden için daha yavaş geçmesidir.

şimdi kuranın anlattığı ile bunu karşılıklı inceler isek;

melekler süresi bize göre 50000 yıl olan bir süreyi 1günde alıp tanrı katına ulaştıklarında, bizim ve tanrının 50bin yıl geçirmiş olduğunu göreceklerdir. yolculuk bir gün sürse bile 50bin yıl hem burada hem de tanrının bulunduğu yerde her türlü geçmiş olacaktır.

tanrının bir günü bizim 50bin yılımıza denktir demek izafiyet teorisi ile açıklanamaz anlayacağınız. çünkü tanrı bu evren içinde ise; bir günü, bir gündür. ışık hızında yolculuk etmediği sürece.
(bkz: çok zorlamışsın be brütüs amca)
allah mekandan münezzehtir, bu evrende değildir. bu evren allah ın yanında bir sinek kanadı kadar ağırlık yapmamaktadır. bu ön bilgiden sonra;

ateistler henüz götünün bokuna cevap veremiyor ki kalkıp izafiyet hakkında konuşsunlar. onlar hala kütlenin korunumu kanununun geçerliliğine inanıyorlar ama kainatın bir noktadan ol deyince oldurulduğunu görmezden geliyorlar. önce bi big bang hakkında iki kelime laf edebilsin bu felsefecileri ondan sonra konuşsunlar. ayrıca sözlük ortamında işsiz güçsüz ipsiz sapsız ateistlerin zaten söyleyecek bir şeyi olamaz. bir dünya akademisyen tanıyorum sözlüklerden haberi bile yok. bunlar kalkıp fizikten astronomiden ahkam kesiyorlar ama başta da söyledim, götünün bokundan haberleri yok.

gidin uzay zamanb düzlem neymiş ona bir bakın. bu düzlem nerede imiş, nerelerde hangi yoğunlukta bulunuyor muş. konu hakkında en ufak bir fikirleri varmıymış.

tanım işte tanım bu, götünün bokundan haberi olmayan ateizm. biz ona zır cahillik, kör kafirlik diyoruz.

ve sık sık islam dini için, arap bedevisi laflarını kullanarak yırtmaya çalışıyorlar. ve öyle rezil, öyle aşşağılık bir faşizmin içine düşüyorlar ki farkında değiller. hem kafir, hem ırkçı-faşist, iğrenç birer mahluk oluyorlar.
ikiyüzlü ve ergonomist bir islamcıya anlatmakla bitmez aslında. çünkü önce tutarsızlıklarının sınırını belirlemeleri lazım. ben dedim oldu ile ne yazık ki olmuyor/olamıyor.

bir ateistin ipsiz sapsız işsiz güçsüz olması ile allahın varlığını kanıtlamayacaklarını hala öğrenemediler ne yazık ki. ve iddianın kanıtı ateistin işsiz güçsüzlüğü ise işli güçlü bir ateist allah yok demektir anlamına da gelir bunun bile farkında değiller. uzay zaman bükülmesi var da çölün bedevisinin uzayı zamanı büke büke yalanlar atmasının bilimle ilgisi yok.
islamın ateizmi çürütmek için bilime başvurduğunu gösterir.

dikkat edin, o dal elinizde kalır.

daha doğrusu, o dala siz tutunamazsınız.