irkcilik dunyada bitti turkiye de bitmedi 


/ 2
kapat
  1. bir yaşar kemal tespitidir.

    ~ http://www.heddam.com ~
    #1275395 (kara hilal, 08.02.2007 14:47)
  2. (bkz: yok böyle bir şey)
    #1275412 (kirmizi baslikli istasyon sefi, 08.02.2007 14:51)
  3. (bkz: provakotorluk dunyada bitti sozlukte bitmedi)
    #1275415 (nevergonnabe.., 08.02.2007 14:52)
  4. (bkz: at yalani seveyim inanani)
    #1275418 (oumar, 08.02.2007 14:52)
  5. YANLIŞ BiR TESPiTTiR EFENDiM. IRKÇILIR TÜM DÜNYADA YÜKSELiŞTEDiR. BUNU EN CAHiL iNSAN BiLE TESpiT EDEBiLiR. LAKIN YAKIN TARiHTE FRANSA ARKA SOKAKLARDA YAŞAYAN ZENCiLERE YAPILANLAR ORTADADIR. ABD'NIN IRAK VATANDAŞLARINA YAPTIKLARI, IRAKLARILARIN Şii VE SUNNiLERiN ARASINDA YAŞANANLAR. VS.VS..
    #1275421 (LocK, 08.02.2007 14:53 ~ 16:01)
  6. gerçekleşmiş tespittir.

    bu link bölücü düşünce sahiplerine kendi idrak etme yolu ve dillerinden ispatı
    http://www.komalenciwan.com/haber-21003.html

    bu link ulusal bir gazeteden
    http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=210918

    bu da kanaltürk linki
    http://www.kanalturk.com.tr/haber.php?haber_id=6186

    not: yaşar kemal tabu değildir. yazarsa yazar okuruz, siyaset yaparsa görüşlerine katılır veya katılmayız. bu memlekette bu adam tabu haline getirilecekse, eleştirilmez duruma sokulacaksa, kutlu olsun,, yeni nobel yakındır bize....
    #1275444 (kara hilal, 08.02.2007 14:58 ~ 14:59)
  7. yaşar kemal'in, buram buram nobel kokan sözünün aslının "Dünyanın hiçbir memleketinde Türkiye'deki kadar ırkçılık kalmadı" olan kısaltılmış hali.

    Kendisini göt etmek gibi olmazsa eğer çok ufak bir örnek vermek isterim.

    BERLiN'de, Alman vatandaşlığına geçmek isteyen göçmenlerden istenen bir belgede ırkçılığın kökeninin Avrupa olduğunun ve nasıl hala yaşatıldığının kanıtı bir istek bulunmakta.

    Aynen şöyle;

    "Vatandaşlık Dairesi'nin, vatandaşlık işlemleri ile ilgili olarak ırk ve etnik kökenimi içeren araştırmaları yapmasına izin veriyorum."

    Türk'e türkiye'ye her bok atan aydın ilan ediliyor. Aydın mı dediniz? Hani nerede?

    ayrıca;

    (bkz: aydınlar trabzon a gidiyor/@blindguardian)
    #1275459 (BlindGuardian, 08.02.2007 15:01 ~ 15:03)
  8. IRKÇILIĞA KARŞI EN TEPKiLi ÜLKE iÇiN SARFEDiLMiŞ TALiHSiZ SÖYLEM... YA DÜNYADAN Bi HABER BUNU SÖYLEYEN, YA DÜNYA ONDAN...
    #1275471 (karga, 08.02.2007 15:02)
  9. yahudiler varken dünyada ırkcılığın bitmesi imkansızdır. bu yönüyle yanlıs tespit. doğru yanı türkiyede de bitmeyeceğidir.
    #1282527 (tatlı su levregi, 09.02.2007 21:47)
  10. aslında yerinde tesppittir.

    yakında kurtlar vadisinde gaz alan gençleri görcez gene sokaklarda , yaşar abi doğru söylemiş
    #1282538 (devrim, 09.02.2007 21:50)
  11. "acaba compton'da yaşayan bir zenci veya fransa'nın kötü mahallelerinden birinde yaşayan bir zenci bunu okusa ne hisseder" diye düşündüren tespit. daha 1992 los angeles isyanları, ya da 1981 brixton isyanları daha geçen sene fransa'daki azınlık ayaklanmaları, nereye bitti de bizde başladı?
    #1282540 (grandmaster flash, 09.02.2007 21:51)
  12. yaşar kemal aydınsa ajdar dehadır.*
    #1282678 (elektron, 09.02.2007 22:18)
  13. (bkz: yavaş gel)
    (bkz: fransa ya git bakalım seni köpek yerine bile koyuyorlar mı) veya almanya'ya. adamlar ırkçılığın kralını yapıyorlar.
    #1282771 (barış, 09.02.2007 22:40 ~ 22:42)
  14. cok guzel ve dogru bir tespitir. cunku dunyayi 60 yil geriden takip ediyoruz.
    #1282774 (what is your problem 2, 09.02.2007 22:41 ~ 23:11)
  15. ispanyadaki futbol maçlarını izlemeyen bir gerizekalının sözleridir.
    #1282786 (meureate, 09.02.2007 22:43)
  16. (bkz: ırkçılığı da savunduk güzelce tam oldu)
    (bkz: bir anne sözü vardır bildin mi)
    (bkz: fransa camdan atlasa sen de atlayacak mısın)
    #1282790 (thedewil, 09.02.2007 22:44)
  17. insanlar maymundan geldiklerini kabul etmedikce ne dünyada ne türkiye'de bitmez, dedirten yanlis önermedir bu. *
    #1282796 (alchemist, 09.02.2007 22:46)
  18. türkiye de olsa olsa pozitif ırkçılıktan söz edilebilir. biz bir yabancı gördüğümüzde bütün sıcaklığımız ve yardımseverliğimizle yaklaşırız. gönlümüzü açarız. gerçek olan budur.
    #1282816 (pilotmont, 09.02.2007 22:53)
  19. "dikkat cekiyorum nobel"i sapina kadar hak ediyorum. hep aday oluyorum ama babayi aliyorum"
    ya dunya"dan haberi olmayan ya da at gozlukleri ile dunyayi seyreden bir zavallinin sacmalamasi sadece.
    "yillarca yurt disinda yasamis birisi" olarak;
    amerika"da bir zenci yaniniza komsu olursa evinizin degeri yari yariya duser.
    ingiltere"de pakistan ve hindistan"lilar degil adam kopek yerine bile konulmaz.
    almanya zaten malum.
    fransa"da cezayir ya da arab kokenliyseniz potansiyel katil ya da yankesicisiniz.
    demokrasi timsali isvec en yakin komsusu norvec"lilere bile kil olurken asya kokenli ve afrika kokenlileri bir cok gece kulubune bile sokmazlar.
    dunyada ki irkcilik tam anlami ile organizedir. sadece rahatsiz etmez cana, mala kast eder.
    amerika: k.k.k
    ingiltere: white world
    danimarka: road angel"s
    almanya: neo naziler
    sadece hatirladiklarim.
    edit; duzeltiyorum dunya"nin hic bir ulkesinde irkcilik yoktur. sadece turkiye"ye ozgu bir sey dir. dunya toz pembe dir.
    #1282883 (mese odunu, 09.02.2007 23:04 ~ 12.02.2007 18:37)
  20. dikkat cekiyorum nobel"i sapina kadar hak ediyorum. hep aday oluyorum ama babayi aliyorum"
    dunya"dan haberi olmayan ya da at gozlukleri ile dunyayi seyreden bir zavallinin sacmalamasi acaba?

    amerika : ulan adamlar birlikte yasiyorlar duzeni kurmuslar alan mutlu veren mutlu zencilerin ben amerikandan turkiyeye goc etmek istedilerini duymadim.

    fransa: adamlarin milli takiminin hepsi zenci. pakistanli rahat olmasa ne diye devamli goc etmek istesin birde empati kuralim. turkiye fransa nin yerinde olsa bir fransiz turkiyeye gelse linc edillir. saka degil haa. helede fransizlarin terorist grup kurup bize savas acsalar. bak bakim bir fransiz komsun olur muydu.

    ingiltere: ben hic bir turkun arabin olduruludugunu tacize tecavuzee ugradigini duymadim. zenciler sevilir sevilmez bizde zencilerin en buyuk fani degilliz.

    turkiye: malum birseylerin degismesinin kendimizi elestirmemnin zamani gelmistir.
    #1282906 (what is your problem 2, 09.02.2007 23:08 ~ 23:11)
  21. (bkz: yaran başlıklar)
    evet, yaran başlıklar kategorisine girebilecek bir başlık.
    neden?
    çünkü, bugün dünyanın; ekonomik, siyasal ve kültürel bakımdan güçlü ülkeleri, ırkçılık yapmaktadır. ama türkiyenin tek sorunu olan, özgüven meselesini ortadan kaldırarak. peki özgüveni ortadan nasıl kaldırarak? yapmaktan korkmayarak...
    bu özgüven meselesinde, tek sorun ırkçılıkta değil. peki ne?
    din.evet din.ama nasıl?
    buğün bir türk futbolcu sahaya çıkıp ellerini göğe kaldırdığı zaman, gazeteler bangır bangır yazıyor. x futbolcu maça çıkmadan dua etti ya da soyunma odasında namaz kıldı.peki bu başka ülkelerde mevcut değil mi? devamlı izlediğimiz avrupa liğlerinde maça başlamadan ya da gol attığı zaman hacına sarılmayan futbolcu var mı?
    ya da günümüzde ki mevcut başbakanların geçmişi şoyle bir irdelense neler çıkacak. ya aşırı muhavazakar ya da aşırı milliyetçi.
    bakınız;elin adamı çıksın taksim meydanına hepmiz ermeniyiz diye pankart açsın, bi şey yok evet haklılar, hatta biz niye katılmıyoruz gibi tepkiler verilirken -ki bu tepkileri verende yurdum insanı- türkiye bir başarılı olaydan ya da uluslar arası platformlardan iyi bir olayla ya da olumsuz bir sonuçla ayrıldığı zaman, türk milleti sokağa çıksa bayraklarla, işte türk milliyetçileri hortladı, bunlar faşist vs kalıp sözler başımıza kakılır...herkes oturup şöyle bir düşünmeli, özellikle geleceğe yönelik çalışan arkadaşlar, gerçek ırkçılar kim? ya da türkiye üzerine atılan bu tip spekülasyonları yaratanlar kim... yoksa bunları içimizde mi besliyoruz ya da bu olayları çıkıp gündeme insanlara sormalıyız, madem biz ırkçıyız, madem aşırı dinci örümcek kafalıyız, neden bu ülkekedesin git ozaman barışcı olan, laik olan ülkelere...
    #1283027 (sadik 2 dost 1 hayat 1 olum, 09.02.2007 23:35 ~ 14.02.2007 23:37)
  22. sonuna kadar yanlış bir tespit olarak yorumlayacağım ve söyleyen yazarında yazarlık geçmişini en ince ayrıntısına kadar sorgulanmasının lazım olduğunu düşündüğüm *yazısıdır.ayrıca dünyayı 60 yıl geride takip ettiğimizi öne süren yazara sormak istiyorum acaba kendisi dünya gündemini kaç yıldan beri takip etmiyor,heralde nazilerin zulmuyle bunun avrupada sona erdiğini söyleyecek kadar sığ değildir.
    #1283083 (Faithfull Casanova, 09.02.2007 23:48 ~ 23:49)
  23. (bkz: Yok artık Ali Sami)
    #1283127 (debian, 09.02.2007 23:57)
  24. bunu diyen hic yurtdi$i tecrubesine sahip olmamakla birlikte, muhtemelen "0" yabanci dil biliyor ve turkiye'ye cesitli nedenlerle** gelen yabancilarla da diyalog kuruyor degildir. kabugunu kirip uluslararasiligi ya$ayamami$ bol keseden atandir.
    #1293392 (ganj nehri kutsal abdest suyu, 12.02.2007 13:06)
  25. evet şu doğrudur ki ırkçılık dünyada bitmedi ve hatta yükselişte! kapitalizm kendi yarattığı canavarına karşı sözde savaş açmış durumda! almanya'da neonaziler, rusya'da türklere karşı yapılan ayrımcılıklar ve avrupa'nın her ülkesinde, türkiye'de dahil olmak üzere başlatılan ırkçılık karşıtı kampanyalar... bu kampanyanın başını kim çekiyor? belçika! peki kim finanse ediyor? avrupa komisyonu!

    yani göstermelik bir safsatadan başka bir şey değil aslında bu çaba da!

    kapitalizmin yaşamını sürdürebilmesi için gerekli bu yükseliş, ister milliyetçilik de adına ister ırkçılık, faşizm... milliyetçilik faşizm değildir diyenlerin ise ciddi bir terim araştırmasına girip, milliyetçilik, millilik ve faşizm tanımlarını yeniden açıklamasını rica edeceğim o zaman.

    gelelim yaşar kemal'e... öncelikle yıllarca hikayelerini okumuş biri olarak saygı duyduğum bir yazar ve bir gün onunla aynı fikri paylaşmayacak olursam bunu kendisine hakaret ederek değil, bilgi dağarcığım çerçevesinde edepli şekilde dile getirmesini de bilirim, diğer arkadaşlarımızın da bilmesini dilerim! öncelikle kendisinin kürt olup olmaması umrumda bile değil! yalnız kendisini aşağılamak amacıyla o zaten kürt gibi cümlelerin kurulduğunu görmek üzücü, hele kürt kelimesini bir aşağılama hitabı olarak kullanmak sanırım kendisinin sözlerini bir kez daha doğruluyor, çünkü bu bile resmen ırkçılık, faşizmdir!

    bunun yanında gelelim söylediği bu cümleye... verilen linkler incelendiğinde farklı cümleler ve farklı anlamlar çıkıyor... 'dünyanın hiçbir yerinde türkiye'deki kadar ırkçılık kalmadı' sözü ile 'ırkçılık dünyada bitti türkiye'de bitmedi' cümlesi arasında anlam bakımından dağlar kadar fark var! ayrıca belirtmek isterim verilen linklerdeki haberler arasında da farklar var... birinde çıkardığınız bir anlamı diğeri yalanlar cinsten...

    --spoiler--
    Yazar Yaşar Kemal, Agos gazetesine taziye ziyaretinde bulunduktan sonra yaptığı açıklamada, dünyanın hiçbir memleketinde Türkiye'deki kadar ırkçılık kalmadığını söyledi. Yaşar Kemal, "Adamlar herkesi öldürmeye fırsat arıyorlar, buna dikkat edin" dedi.

    Yaşar Kemal, "zanlının 17 yaşında olduğunun" hatırlatılması üzerine, "Bu, Türkiye'de geniş bir kitledir. Dünyanın hiçbir memleketinde Türkiye'deki kadar ırkçılık kalmadı" diye konuştu.
    --spoiler--

    kaynak: http://www.kanalturk.com.tr/haber.php?haber_id=6186

    ben bu cümlelerden dünyada ırçılık bitti gibi bir anlam çıkaramıyorum yazık ki! daha çok 'dünyada da ırkçılık var ama türkiye'deki gibi ilkel değil!' gibi bir anlam var. dünya üzerindeki her memlekette ırkçılık olduğu ve hatta yükselişe geçtiği gibi hala bizim gibi kafatasında bilmem ne eti olanların türk olduğunu savunanlar yoktur!
    #1293448 (steril mikrop, 12.02.2007 13:27 ~ 14:23)
/ 2
Copyright © 2009 - uludağ sözlük

irkcilik dunyada bitti turkiye de bitmedi başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. irkcilik dunyada bitti turkiye de bitmedi ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu irkcilik dunyada bitti turkiye de bitmedi nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about irkcilik dunyada bitti turkiye de bitmedi. Copyrights of the articles are belong to their authors.