bugün

hayat öyle zor ki öyle trajedilere gebe ki öyle acılara peydah oluyor ki şans eseri yaşıyoruz bu dünyada ama asıl acısı nedir biliyor musunuz? "dinsizliktir" evet dinsizlik. bir insanın düşebileceği en karanlık kuyudur en çetrefilli dilemmadır en zor zamanların habercisidir. dinsizlik adeta kökleriyle suya ulaşamayan bir ağacın son yaprağını da çorak araziye düşürmesi gibidir. ağlarsın, üzülürsün, feryat figan edersin, dua edersin ey allahım dersin ey yüce allahım şu kefereleri de hidayetine erdir mamafih güneş yine doğudan doğmaktadır hiçbir şey değişmez.

peki nedir bu durumu sağlayan nedir bu dinsizlik mefhumunu insana zerk ettiren fikir?

birincisi korkudur ikincisi cehalettir ve evet bu iki unsur birleştiğinde insanlar dinlerinden de saparlar, doğrunun yolundan da çıkarlar. siz siz olun sakın ha dininizi üç beş kuruşa satmayın yani hiçbir kuruşa satmayın da üç beşe hiç satmayın. eğer din de giderse elimizden yok olur gideriz ey insanlar. sarılın ona iki elinizle bırakmayın, kefereye gösterin gücünüzü ey muhammed ümmeti! ahir zamandır bunlar sıkı durun sonu vardır elbet...
insan doğduğunda dinsiz doğar. Zira seçim yapmaya haiz değildir. Bundan mütevellit şu soru daha doğru olsa gerek: insan neden dinli olur. Bu daha ilginç değil mi? Neden bir inancın mensubu olmalıdır? Dinsizlik neden karanlık kuyu olarak nitelendirilir? Herhangi bir dinin mensubu ya da inananı olmamak cahillik midir?

O halde "din afyondur" önermesini cahil birimi önermiştir.

Dünya üzerindeki çatışmaların, savaşların yaşanmasında dinsizlik mi etkilidir. Dinsiz insanlar yüzünden mi dünya yaşanılamaz hale bürünmektedir.

Neden dinsiz bir diğer adıyla ateist insanlara bu kadar sorumluluk yükleniyor? Üstelik daha kendi inancına vakur olamamış insanlarca.

inanıp inanmama konusu tamamen bireyin kendi tercihidir. Neye ne kadar inanacağına kendi özbenliğiyle karar verir. Üçüncü şahısların karanlıktır, çöle düşmüş yaprak gibidir şeklinde yorumları hiç bi sonucu değştirmez. Aksine saçma bi dini toplum mühendisliğine soyunan basit düşünce yığını olarak anlamsızlığıyla kendi içinde kaybolur. Karanlık olan işte budur.

Dinimiz amin.
Allah'ın seçtiği bir insana gece mağarada "seni elçi seçtim, şimdi de kitap gönderiyorum bekle" demesini pek gerçekçi bulamamaktan kaynaklı olabilir.

Ortada hiçbir teknoloji yokken kitap üstüne kitap, din üstüne din gönderen aynı allahın, nedense 700 lü yılları yeterli bulup, teknolojinin geliştiği şu zamanlar için hiç peygamber, din göndermeme kararı alması da insanı biraz şüpheye sevk etmiyor değildir.
ilk önce ki lafım ilk entry sahibine. Belki biraz anlar diye yazıyorum bunu.

Birincisi evet insan dinsiz doğar ona dinini veren etmenler vardır. Çevreye uyum sağlama, anne babasını taklit etme.
Bu tip nedenlerle beli yaşlara kadar çevrenin dinine inanırız. Daha sonra ise bu dini beğenmediyse eğer, kişi din değiştirebilir.
Dinsizlik dediğimiz olgu da şudur ki; dini inançsızlık. Herhangi bir dini kendisine uygun görmeme. Ki bu da kişinin yine kendi sorgulama döneminin ürünüdür. Dini inançsızlık; dinlere inanmama ve/veya tanrıya inanmamadır. Bu da kişinin kendi tercihi olacaktır.
Bunun başka hiç kimsenin dini inancıyla ilgisi yoktur. Ve sanılanın aksine "kolay" değil zordur. Siz diyorsunuz ki ibadetten kaçtığı için dinsiz oldu vs. Buna kendiniz bile inanmıyorsunuz.
ibadetten kaçan ve hala dine inanan etrafımızda da milyonlarca insan var ve büyük ihtimalle biri de sizsiniz. Tüm ibadetlerinizi tam yaptığınızı sanıyorsunuz.
O sığınma anları hni bahsettiğiniz anlar var ya, işte biz o anlarda tanrıya değil kendimize güveniyoruz. Tanrıya da güvenmiştik. Ve bu her zaman en iyisidir.
Bilmiyorum her ne kadar toparlayamasam da, anladığınızı umuyorum veya anlamak istememenizi.
Güzel yazamadığım için özür diliyorum.

Edit: ilk entry sahibi kaçmış.
hahahah ilk entry ye bak. dua ediyormuş bizim için. sen önce kendin için dua et, "gerçek islam bu değil" dediğin şeyler için dua et. sana mı kaldı benim dinsizliğim?
bunalim.
dünyada galiba 4 5 bin civarı din var ve çoğu kendisininkini doğru diyor tamam müslümanım ama şu soru hep aklımda bu ibrahimi dinler sadece arap yarımadasında mı çıkıyor neden bir peygamberde güney amerika yerlilerine allahı öğretmemiş yada çin japonya taraflarında yaşamamış 124 bin peygamber galiba bu belli bölge dışına hiç gitmemiş.
çünkü insandır. bir beyni vardır ve insan popülasyonlarının sahip olduğu ortalama zekadan daha fazla zekaya sahiptir.
görsel
Allah olsaydı bir faydasını görürdüm heralde şimdiye kadar görmedim . Türkiyede doğmussun Allah var diyorsun eğer varsa kuluna Türkiyede doğsun yaşasın ve ölsün diye kader çizip daha nasıl bir kötülük yapabilirsin. Bana birisine daha doğmadan kötülük yap deseler hiç düşünmesen Türkiyede doğsun derim en büyük kötülük bu aq. Gelmiş bana dua ediyorsun önce kendine dua et sen.
çıkar odaklı olduğundan, işleri rast gitmediğinden,yalnız ve bunalımda olduğundan,psikolojik rahatsızlıktan, veya kişiye mantıklı geldiğinden vs. vs. nedenler sayılabilecek sorunsaldır.
bazılarına göre dinin koyduğu yasaklardan dolayıdır.din insanı belli konularda sınırlandırdığı için özgürlüğüne düşkün bireylerin bunları reddederek dinsizliğe sürüklendiğini söylerler.
hayatımda geriye bakınca yapmış olduğum için kendimle gurur duyduğum şeyler listesinde üst sıralarda bulunan şeydir dinimi sorgulamış olmak.

Dinsiz olarak çok daha mutluyum, inanmak yerine gerçeğin ne olduğunu bilmeyi seçtim çünkü. ilk entry baya saçmalamış, empati yapamayıp sıkmış sulamış.
Bilimsel şeyler haricinde kişisel sebeplere değinecek olur isek

- ibadetin ve dine inanmanın karşılığını bu dünyada beklemek
- kötü giden şeylerde tanrının yardım etmediğini düşünmek
- kötülerin cezalanmadığını görüp cezalanmayacaklarını düşünmek

gibi sebeplere çok denk geldim. Ha bilimsel olarak bir yorum yapamayacağım. Bilim ve din savaşı eğer varsa sonsuza kadar devam edecektir.net
Din tatmin edemediği için.
aklına güvenipte aklını kullanamadığından.
Çünkünüm agnostiktir. Dinin insanları koyun gibi gütmek için kurulmuş bir yalan olduğunu farketmiştir. Önemli olanın iyi insan olabilmek olduğunu bilir. Dini kullanarak bir yerlere gelmeye çalışmaz.
orospu çocuklarına dert olmuştur. net.
insan dinsiz doğmaz, dinsizleştirilir.çünkü din bir inanış değil, bir arayıştır. Bu ister bilimle ister namaz ya da meditasyonla olsun her insan hayata arayış içinde meraklı gözlerle bakarak başlar. Dolayısıyla her insan dindar doğar, daha sonra çevresindeki koşullandırılmışlık onları arayan değil, birer inanan yapar. Tüm inanç sistemleri yıkılmadıkça kişi asla huzuru bulamaz.
Bilim beni tanrının olmadığına ikna etmiştir. Mantıklı bir insanımdır bunun yanında, kanıt olmayan şeylere inanmam.
Bakara / 256. Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip Allah'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. Allah işitir ve bilir.
Bakara / 177. iyilik, yüzlerinizi doğu ve batı tarafına çevirmeniz değildir. Asıl iyilik, o kimsenin yaptığıdır ki, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır. (Allah'ın rızasını gözeterek) yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, dilenenlere ve kölelere sevdiği maldan harcar, namaz kılar, zekât verir. Antlaşma yaptığı zaman sözlerini yerine getirir. Sıkıntı, hastalık ve savaş zamanlarında sabreder. işte doğru olanlar, bu vasıfları taşıyanlardır. Müttakîler ancak onlardır!
insan neden dinli olmak zorundadır ki nin cevabıdır.

dinin, güya, insanlara iyiliği, hoşgörüyü, merhameti, yardımlaşmayı anlatmalı.
misal islamda iyilikten bahseder, ama senden olmayana her şey mübahtır der.
hoşgörü der ama gavurun kanını akıtmak, öldürmek sana cenneti kazandırır der.
merhamet der ama kadınları hayvanlarla bir tutup, istediğin muameleyi yapabilirsin der.

bir insanın iyi olması, hoşgörülü olması, merhametli, yardım sever olması için dine ihtiyacı yoktur.
bu öğretilerden ve insanın kendisinden oluşan gelişimlerdir.

ayrıca, bakın çevrenize doğaya. insan anatomisine bakın. bu kadar muazzam düzeni yaratan allah'ın, bana küfredeni öldür diyebileceğini düşünebiliyor musunuz? yada seks haramdır diyip cennette seks vaadettiğini.

allah zaten istediğinin canını alır. bunu müslümanlara allahın hak olarak vermesinin hiç bir mantığı yoktur.

sonuç olarak peygamberlerin kendi çıkarları için halkı yönetmek konusunda o zamanlar daha akıllıca yöntem bulamayıp, dini ortaya çıkararak, ilahi gücü de arkalarına destek alarak insanları sömürmeye çalışmasından dinler ortaya çıkmıştır.
ŞEMS TEBRiZiNiN ATEiSTE CEVABI HiKAYESi

Mevlana Celaleddin Rumi Hazretleri’ne bir inançsız bir insan gelip soru sormak ister. Sorularına daha önce kimsenin cevap veremediğini söyler. O da onları Şems-i Tebriz-i Hazretleri’ne gönderir. Şems-i Tebriz-i o sırada talebelerine kerpiç ile nasıl teyemmüm yapılacağını gösteriyordur. Ateist adam şu üç soruyu sorar:
1. Allah var dersiniz, varsa nerdedir?
2. Şeytanın ateşten yaratıldığını söylersiniz. Şeytan günahlarından dolayı cehenneme atılacak dersiniz. Cehennemde de ateş var. Hiç ateş ateşe zarar verir mi?
3. Ahirette herkes hakkını alacak, yaptıklarının cezasını çekecek diyorsunuz. Bırakın isteyen istediğini yapsın. Neden insanlar bu dünyada istedikleri gibi yaşayamıyorlar?
inançsız kişi artık sorularının bittiğini ve bir cevap beklediğini söyler.
Bunun üzerine Şems-i Tebriz-i yavaşça doğrulur ve elindeki kerpici adamın kafasına vurur.
Adam sorularının cevabını beklerken kafasına yediği kerpice çok kızar ve Şems-i Tebriz-i Hazretleri’ni kadıya şikâyet eder. Kadıya, ben sorularımı sordum, cevap veremeyince kafama kerpiçle vurdu, der.
Kadı Şems-i Tebrizî’yi mahkemeye celp ederek müştekiye (şikâyet eden adam) niçin vurduğunu sorar. Şems-i Tebrizî de, bana soru sordu. Ben de bu şekilde sorusuna cevap verdim, der.
Kadı bu işin açıklamasını Şems-i Tebrizî’den istediğinde Şems şöyle açıklamaya başlar:
Bu adam bana “Allah var diyorsunuz hani nerde? diye sordu, kerpiç darbesinden başının ağrıdığını söylüyor, ağrı varsa nerdeymiş göstersin.”
Şeytan ateşten yaratıldı, cehennem de ateş, “Ateş, ateşi yakar mı?” dedi. Kerpiçte topraktandı ama topraktan yaratılmış bir insanın kafasını acıttı.
Üçüncü sorusu ise
– “Bırakın da isteyen istediğini yapsın” dedi.
– “Benim canım da onun başına vurmak istedi ve vurdum” ama hemen beni kadıya şikayet etti. Demekki isteyen istediğini yapmamalıymış, dedi.
çünkü dinin saçmalığı sonunda o kişiyi dinsiz yapar.

bir insanın dine inanmasını benim aklım almıyor bana çocukluk masalı gibi geliyor bunlar yani çocuklukta kaldı artık büyüdüm ben ve masal dinlemeye ihtiyacım yok.

zaten kötü bir masal kitabı bence dini kitaplar çünkü kahramanlar pislik insanlar ama nasıl yapıyorlar ne yapıyorlar onları bile en doğru şekle sokuyorlar.

ne kadar kötüyse karakterler o kadar yüceltip o kötü yanlarını bir şekilde örtüyorlar.

pedofiliyi bile savunabiliyor bir insan ama dışarda bir çocuğa tecavüz etseler öldürürler. ( çocuk yaşta biriyle evlenmek tecavüzdür rıza diye bir şey olmaz çünkü o yaşta çocuğun rızası diye bir şey olmaz)
güncel Önemli Başlıklar