bugün 586 başlık

iğde

  1. 11
    hurmaya benzeyen bı tuhaf tatı olan kuru tarifsiz bişi.
    #683935
  2. 22
    prostat hastalarına önerilen, görünü$ olarak hurma ya benzeyen, kuru, içi beyaz, az biraz tatlı yiyecek.
    #1350691
  3. 33
    olgunlaştığında kabuğunun içi un gibi olan, lezzetli bir tür meyve. ayrıca iğde agacının dallarının nazara iyi geldiğine inanılır.
    #1350710
  4. 33
    anavatanı rusya olan, kumsalda da, deniz kıyısında da, dağ başında da, bozkırda da, çok tuzlu topraklarda da, bol nemli/yağışlı iklimlerde de, yıllık 300 mm yağışlı iklimlerde de (yıllık 300 mm yağmurun altı çölleşme eğilimi gösteren yerlerdir) yetişebilen, -50 c/+50 c (eksi elli derece santigrad/artı elli derece santigrad) aralığında bulunan tüm sıcaklık değerlerine dayanıklı olan ağaç. istenirse çalı olarak, istenirse ağaç olarak yetiştirilebilir, sanayi ve trafik kaynaklı kirli havaya da dayanıklıdır. türkiye'nin her tarafında yetiştirilebilir.
    #1350745
  5. 33
    ağustos sonu, eylül başı gibi iyice kahverengileşip kıvamını bulan, aslında lezzetli olmasına rağmen çiğnemesi ve yutması kolay olmadığı için(leblebi tozuna benzer) pek tercih edilmeyen yemiş. fakat bir yemeye başlayan da yarım kilo bitirmeden bırakamaz.
    fantastik tarifi 'tatlı pamuk'tur.
    #2339515
  6. 66
    rahmetli dedem "budala yemisi" derdi. ben de bir oturusta yarim kiloyu gotururdum, ayri *
    #2434319
  7. 22
    çiçekleri çok güzel kokan bir ağaç. intahar eden arkadaşımın hediye ettiği ağaç o intahar ettikten sonra kuruyan ağacım sır kapısı gibi ama gerçek lan.
    iki türü vardır piç iğde , iğdeleri küçük tatsız tutsuz olur. ağacı çok dikenlidir.
    sultan iğdesi , iğdeleri büyük ve tatlı olur. ağacı az dikenlidir.
    #3490594
  8. 11
    böyle yersin bi anda ağzının suyuyla ıslanır yemişi, sonra kemirmeye kalkarsın o kalan yemişi gariptir... çekirdek gibidir... bağımlılık yapar. ama bazen iğrenç tadı olanları denk gelir ağzına, o zaman soğursun iğdeden ne lanet bok bi şey lan bu dersin.
    #3490605
  9. 22
    yerken ağızda bi dolu un varmış hissi veren enteresan yiyecek. tatlı olmasından dolayı birkaç taneden sonra bayması muhtemeldir. ancak bir alışıldığı zaman bir daha hiç bıkılmaz, nerde bulunursa yenilir.
    #3490667
  10. 22
    pişot da denir meyvesine.
    #8739492
  11. 22
    ağzını kamaştıran olsada yesek dedirten meyvemsi bişey. *
    #8739503
  12. 00
    kemire kemire yediğimiz, ağızda garip bir tad bırakan, çocukluğumun yiyeceği.
    #8919473
  13. 11
    kayseriye gittiğimde sürekli yemek istediğim, tadı hurmaya benzeyen, dış kabuğu soyulup yenen bir yiyecek..ağacından toplarken nefis kokusu çok gariptir..
    #9706037
  14. 00
    olağanüstü bir meyvedir. antioksidandır.
    babaannemi her ziyaretimde yarım kilo kadar yerim.
    #14533327
  15. 00
    halk arasında çekirdeğinin nazara karşı koruduğuna inanılan meyve.
    #15273052
  16. 11
    iğde ağacının küçük, tatlı, unlu gibi bir içi olan meyvesidir. çok güzeldir. şu anda kemirdiğimdir.
    #17538777
  17. 00
    pek çok insanın sevmediği yiyecek. ağustos sonundan itibaren iğde ağaçlarına olmuşlar mı diye bakmaktan boynumun tutulmasına da neden olmuştur. çok güzeldir.
    #17538814
  18. 20
    şu anda fena sardığım yiyecek.
    #17975701
  19. 00
    bugün, kokusunu canımın çektiği meyve. keşke hafif bir parfümü olsa da alsam.
    #18332579
  20. 00
    sen hiç ateş böceği gördün mü adlı oyunu hatırlatan yiyecek.
    #18678550
  21. 11
    hurmanın gelişememişi gibi duran bir meyve.. yediğinizde leblebi tozu yutmuş gibi yutkunursunuz bir süre..
    #19193726
  22. 11
    ağacının mükemmel ötesi koktuğu bir yemiş ya da meyve türü.
    #19757289
  23. 00
    Şu siralar gectigim sokaklarda buram buram kokan bitki. Cok da hos kokuyor. Tam olgunlasmadan yerseniz buruk bir tadi olmasina ragmen olgunlastiginda pek tatlidir. Kabugunu soyarak yemek daha mantiklidir bogaziniza yapisabilir. Ama oylece agziniza da atabilirsiniz tabi size kalmis.
    #19791622
  24. 00
    Kahverengi lezzetli yemesi lezzeti kadar meşakkatli meyvedir. bana çocukluğumu hatırlatır. çocukken evimizin yan tarafındaki parka gider yerlerden kilolarca toplar ağzımızda artık tükürük kalmayıncaya kadar yer sonra çeşmeden su içer tekrar saldırırdık. Sonra bu ağaçlar meyve verdiği zaman okulların açılacağı zamana denk geldiği için bütün arkadaşlarımız köyünden, memleketinden dönmüş olurdu. bütün arkadaşlar toplanır takılırdık bu iğde ağaçlarının altında. bir kaç yıl önce baktım ki parktaki iğde ağaçlarını kesmişler içim burkuldu inceden söve söve gittim oradan zaten hiç bir arkadaşımla da görüşmüyordum o günlerden sikdir et dedim geçti gitti.
    #21430181