bugün

iftiradır. peygamberimizde pekçok güzel haslet gibi misafirperverlik de vardır.
Ortak bi yönümüz olduğunu gösterir. Misafirleri sevmem.
Canım ya çekiniyomuş.
tipik bir chp destekcisinin kuran ı kerim ayetlerini kafasına göre değiştirmesidir.
Utanmadan iftira etmyin kac hadisle sabitdir misafirlerine nasil davrandigi. Bir hurmayi bile nasil paylastigini.
Yahu şu sözlükte aklını pazara çıkarmışlar neden gidip gelip islama saldırıyorlar. islam kimsenin yakasına yapışıp illa gel müslüman ol demiyor. inanmıyorsan inanma ama neden bu kin neden bu nefret neden bu çekememezlik. Daha evin yolunu bilmiyen bir adamın sanki tefsir alimiymiş gibi pervasızca hz.peygambere inmiş bir ayet için yorum yapmasının hikmeti nedir ? Tamam anladık kafirsiniz ama bu kadar da belli etmeyin demokrasiyi savunan adam bu ne tenakuz böyle.
peygamberinde bir özel hayatı olduğu gerçeğidir. zira kuranında dediği gibi sen ancak bir elçi ve bir beşersin.
Hz.muhammed efendimiz musafiri cok severmis ama kalkmasini bilem misafiri. Kim sevmez zamanini bilen misafiri. Herkes sever.
1. ayetini doğruluğundan emin değilim.
2.Eğer doğruysa mantıklı bir sebebi vardır.Çünkü Peygamberimiz cebrail melekten vahiyler ve ayetler alıyor.
yalandır, bu ayetlerin tefsirini bilmeyen bir salağın hezeyanıdır...

Efendimiz zamanında bedeviler onu ziyarete geliyorlardı, bu insanlar çölde çadır hayatı yaşadıklarından görgü ve nezaket kurallardından pek haberleri yoktu, kimisi gecenin bir yarısı gelip Allah rasulunun kapısını çalıyor, kimisi çat kapı içeri giriyor kimisi de geldiği zaman kalkmak bilmiyordu, neticede peygamberimiz de bir insandı, onunda ilgilenmesi gereken bir ailesi vardı,durum böyle olunca özel yaşantısı neredeyse kalmıyordu, rahmet peygamberi olmasından mütevellit merhamet ve sevgi dolu yüreği bu insanlara bu durumu dile getirmesine müsade etmiyordu, sıkıntısını söyleyemiyordu, bunun için cenabı hak habibinin içinde bulunduğu durumu bildiği için bir ayetle müslümanları bu konuda uyarmıştır, olay bundan ibarettir, biraz tefsir kültürünüz olsa bunun böyle olduğunu bilirdiniz iftira etmezdiniz...

ayrıca, efendimizin dedesi ibrahim as, tek bir gün bile misafirsiz yememk yememiştir, hatta misafir gelmediği gün kilımetrelerce yol gider misafir ararmış sofrasına oturtmak için, ibrahim as böyle iken efendimiz hazretlerine bu isnadı yapmak şerefsizliktir...
kendilerini bilim adamı zanneden ateist zırvalığıdır.
misafir sevmeyen bir insanin arap çolunden dunyaya nasil milyarlar eden bir ummet olusturdugunu idrak edemememis 2 kurusluk ateist insanin çirpinisidir.
(bkz: muhammed i eleştirinin hakaret sayılması)
Ainesi iştir kişinin lafına bakılmaz.

Boş muhabbet.
sorun, vakitsiz gelen, gereğinden uzun kalan misafir istememekte değil. böyle misafiri kimse istemez.

sorun, insanlığın önünü milyonlarca yıl aydınlatacağı ve kutsal olduğu iddia edilen bir kitapta, böyle basit meselelerin çözülmeye çalışılması ve dahası o meselelerin kişi bazında özelleştirilerek ele alınmasıdır.

kuran'daki kişiye özel örnekler bununla sınırlı değildir. peygamberin eşleriyle münasebetinde sıraya riayet etmek zorunda olmadığının bildirilmesi (ahzab 51)

isteyen kadınların kendilerini mehir talep etmeden peygambere eş olarak sunabilecekleri (ahzab 50), ayşe'ye iftira atıldığının bildirilmesi (nur 11'den 21'e kadarki ayetler)

peygambere adıyla hitap edilmemesi, o bir şey anlatırken meclisinin sıvışıp terk edilmemesi (Nur 63)

yüksek sesle seslenerek çağırılmaması (hucurat 1'den 5'e kadar)

evlatlığı zeyd'in boşandığı eşiyle evlenebileceğinin bildirilmesi (ahzab 38)

geçimlerinin iyileştirilmesini isteyen eşlerinden tavırlarını düzeltmelerinin talep edilmesi (ahzab 28)

eşlerinden ikisinin kalplerini düzeltmeye çağırılması, aksi halde peygambere "dul ve bakire" başka eşler verileceğinin bildirilmesi (tahrim 3,4,5)...

konuyla ilgili ayetler bunlardan ibaret değil. daha çok var...

isteyen ayetleri tek tek kontrol edebilir. hepsi doğrudur.

bu olaylar peygamberin eşi ayşe'yi o kadar kızdırıyor ki, ayşe, ehl-i sünnet ve'l cemaat tarafından kesin doğru kabul edilen sahih-i buhari'de ve diğerlerinde geçen şu sözleri söylüyor:

-"Ma era rabbeke illa yüsariu hevake" (Bkz. Buhari, e's-Sahih, Kitabu't-Tefsir/33/7,Kitabu'n-Nikah/29;Diyanet yayınlarından Tecrid, hadis no:1721;Müslim, e's-Sahih, Kitabu'r-Rıda/49,hadis no:1464;ibn Mace Sünen, Kitabu'No:-Nikah/57, hadis No: 200; Ahmed ibn Hanbel,6/134,158)

"Vallahi rabbinin, senin arzunu hemen yerine getirdiğini görüyorum." (Ahmed Davudoğlu, Sahih-i Müslim Terceme ve Şerhi. 7/402)

"heva"'nın anlamı:

http://sozluk.ihya.org/dini-terimler/heva.html
sırf buyuzden ayet yazılmsıtır. ilginctir. allahın resulu, mumınlerle neden her gece ıcabında sohbet etmesınkı.
yanlış önermedir. vakitli vakitsiz misafirliğe gitmeyinden misafir sevmeme anlamını çıkarmak ancak manipulatif bakış açısıyla olur.
1-)sol çerçevede peygamberin misafir sevmemesi başlığı ile bilinçaltında bir algı oluşturma.
2-)dini bilgisi olmadan din hakkında atıp tutarak aklınca kendi tezlerini savunma.
tespitler çoğaltılabilir de gerek yoktur. çünkü bu başlığı açan da zaten bunu neden açtığını biliyor. seçimler kendisinde büyük tahribatlara yol açmış olabilir. acilen o havadan çıkmalı ve fabrika ayarlarına geri dönmeli. kendisine tavsiyemiz bursaspor dışında yazmamasıdır.
karısının çok olmasından mütevelli, özel hayatına zaman ayıramayan insanların sevmedikleri bir eylemdir. peygamberde sevmiyormuş gayet doğal.
bunu iddia eden herifin evine tam gece vakti karısıyla iş üstündeyken misafirliğe gitmek istediğim iddiadır.
yalandır, misafirperver olduğu tüm kaynaklarda yer alır. bir misafirine bile bir gün misafirperversizlik yapmamıştır.
böyle bir ayet var mı diye bir araştırdım gerçekten var gibi görünüyor.

asıl garibi şu. paygemberle aynı zamanda yaşadığınızı düşünün. kendisine misafirliğe de gidiyorsunuz bazen. sonra bir gece uyuyor uyanıyor ve bir ayet indi diyor ve bu ayeti söylüyor. misafirliğe çok gelmeyin yemeği yiyip gidin gibi.

tam açıklayamıyorum ama gerçekten bir yerlerde bir sıkıntı var gibi.
kısmen katıldığım iddiadır. insanlar misafiri sevebilir ama misafir yatıya kalacak kadar oturursa -sonuçta yarın iş güç var- insan bu kadarını da istemeyebilir. beşeri olarak düşünürsek olabilir, sonuçta insanız.

misafir sevme-sevmeme durumu biz beşer insanlar olarak bir kenarda dursun, kafama takılan ve çoğu insanın da bana katıldığı bir düşünce var;

ben tanrı olsaydım, evrensel nitelikli ve son olarak addedilen bir mesaj yollasam acaba peygamberin evine gelen misafirlerin fazla oturmaması, yemeği yedikten sonra kalkması yönünde bir temayı işler miydim? buna benzer bazı diğer konuları da (peygamber eşleriyle perde arkasından iletişim kurulması, evlatlığın boşadığı eşi ile evlenme vs gibi basit günlük konular) kendi mantığımla düşündüğümde benim vereceğim cevap, hayır.

katılan katılır, katılmayan katılmaz. herkesin düşüncesine ve inancına, bana zarar vermediği sürece saygım sonsuzdur. sonuçta insanın yıllardır inandığı bir şeyin sarsılması, güvensizlik durumu oluşması hoş olmuyor. hemen reddetme yoluna gitmeden düşünmek lazım.

bir de bu söylenenleri yine kendi inandığı kitabın içindeki ayetler ile açıklamaya, ispatlamaya çalışanlar oluyor. bu durum, bozacının şahidi şıracı durumu olduğu için geçersizdir.
ulan tanımadıginiz bir insan evinizin kapısıni çalıp bir gecelik kalabilirmiyim dese kapıyı yüzüne kapatırsınız, konuştugunuz laflara bak geçin bu ayakları.
misafir sevmediğini amaa caip nazik ve nezaket dolu olduğunu gösteren ayet aslında. kendisi kovmamış çok sevdiği hayali arkadaşı olan allah'a kovdurmuş. dağılın gidin lan da diyebilirdi dememiş. subhaneke amin.
güncel Önemli Başlıklar