bugün

maide 38: Yaptıklarına bir karşılık ve Allah tan caydırıcı bir müeyyide(yaptırım) olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
http://www.diyanet.gov.tr/kuran/meal.asp?page_id=113

"ilginç ve de hayret edici" olsa da kuran da ki bir kural,yasa...
o dönemlerde fiili bir ağırlığı olan, fakat günümüzde yanlızca sembolik bir çağrı niteliğindeki islamiyet emridir.
şeriat ile yönetilen ülkelerde söz konusu emir, laik bir ülkede kimi gıdıklar bellidir zaten. iki hukuk sistemini birbirine karıştırarak beğenmediğinde değiştirme hususu ise bilgisayar başında "aman bir laf atayım da zihinsel datmin yaşayayım" zihniyetinin tezahürüdür.

şeriat a göre çeşitli şartlar olgunlaşırsa -ki bu şartlar çok türlüdür- hırsızın sağ eli kesilir. ceza caydırıcı olduğu sürece geçerlidir ve medeni hukuk diye gördüğümüz şeyin ne kadar caydırıcı olduğunu şu an gözlerimizle görmekteyiz zaten.

ayrıca sen merak etme, eli kesilen hırsız tüm gönlüyle istiğfar ederse allah onu affedeceğini müjdeliyor.
yaklasık 1400 yıl önce konulmus, insan hakları veya ne derseniz degin! uymayan, kesinlikle kabul edilemeyecek ama kuran da yapılması buyurulan yasa. hiç bir sekilde bir insan hırsızlık yaptı diye eli kesilemez bunun bir mantıklı acıklaması olamaz. ha derseniz ki o dönemin sartlarında bu gerekliydi o zaman kuran bu zamana hitap etmiyor ama bir yandanda kuran da, allah ın yasaları hiç bir zaman degişmez diye baska ayetlerde belirtiyor. sonuc olarak insan biraz düsünürse gercegi apacık sekilde anlar...
o donemler icin konulmus seriat kuralidir. ayni tum kurallarin sadece o doneme hitap etmesi gibi.
(bkz: suudi arabistan)
"ellerini kesin" ifadesini "onları bu işten men edin, bu işi yapmalarını engelleyin" şeklinde anlamak mümkündür.

buradaki ayette geçen "kataa" kelimesinin benzerleri kuranda 3 değişik anlamda kullanılmış.

1-elin kökten kesilmesi
13:4; 5:33; 7:124; 20:71; 26:49; 13:31;
2-elin çizilip yarılması
12:31; 12:50
3-mezazi anlamda kesmek, ilişkiyi kesmek mesela.
2:27; 3:127; 6:45; 7:72; 8:7; 9:121; 10:27; 11:81; 15:65; 15:66; 13:25; 22:15; 27:32; 29:29; 56:33; 59:5; 2:166; 6:94; 7:160; 7:167; 9:110; 47:15; 47:22; 21:93; 22:19; 23:53

bunlara birer örnek verelim:

1. anlama örnek:
"Mutlaka ellerinizi ve ayaklarınızı çaprazlama keseceğim, sonra da hepinizi asacağım!" araf 124 (firavunun musa ya inanan sihirbazlara söylediği söz)

2. anlama örnek:
"Kadın, onların dedikodusunu duyunca, onlara davetçi gönderdi; onlar için dayanacak yastıklar hazırladı. Herbirine bir bıçak verdi. (Kadınlar meyveleri soyarken Yusufa): "Çık karşılarına!" dedi. Kadınlar onu görünce, onun büyüklüğünü anladılar. (Şaşkınlıklarından) ellerini kestiler ve dediler ki: Haşa Rabbimiz! Bu bir beşer değil... Bu ancak üstün bir melektir!"
yusuf 31 (burada kökten ellerini kesip atmıyorlar sadece çiziyorlar. bu anlamıyla alınırsa hırsızın eline 3. dereceden bir çizik atılır ve böylece bu onun sabıkası olur. nereye gitse tanınır)

3. anlama örnek:
"Onlar ki ALLAH ile yaptıkları anlaşmaya bağlılık sözü verdikten sonra onu bozarlar, ALLAH'ın birleştirilmesini emrettiği şeyi keserler ve yeryüzünde bozgunculuk yaparlar. işte onlar kaybedenlerdir."
bakara 27

üstelik uygulanacak herhangi bir ceza zorunluluktan dolayı suç işleyenlere uygulanamaz. kuran zaruret halinde asgari miktarı aşmadan haramdan yemeye izin verir.

"....Kim açlıktan dolayı zorda kalırsa, günaha istekle yönelmeden yerse ona günah yoktur" maide 3

not: edip yüksel in tercümesindeki çalışmadan fadalanılmıştır.
elmalılı hamdi yazır tarafından epeyce açıklanan ayettir ancak linki verilmeden evvel yine aynı sureden bir ayet ile konuyu taçlandırmalı ve cümle ateistleri derin meraktan(!) çıkarmalı, kalpleri ferehlatmalı, dine ısındırmalı;"Kim açlıktan daralır, günaha istekle yönelmeden bunlardan yemek zorunda kalırsa ona günah yoktur" (Mâide, 5/3) hz.ömer de bunu ugulayışını göstermiştir, şöyle ki; "......Nitekim Hz. Ömer bir kıtlık senesinde hırsızlık cezasını tatbik etmemiştir. Çünkü herkesin sıkıntı ve ihtiyaçla karşı karşıya geldiği böyle bir zamanda infak (fakire dağıtma) görevinin gereği gibi yapılamayacağı açık olduğundan, her fert hadd-i zatında sıkıntılı olmasa bile, zaruret şüphesi içindedir......" *

ve linki de verelim; http://www.kuranikerim.com/telmalili/maide.htm

şimdi aşk ile " eşhedü.........."
biz daha güzelini yapıyoruz, birkaç ay hapishanemizde misafir edip, ücretsiz el çabukluğu ve hedef büyütme kursu vererek destek oluyoruz. kur'an'da geçen hüküm hırsızlık yaptı,hadi elini keselim demek değildir. bir kere bunun ölçüleri vardır. eğer hırsızlık açlıktan kaynaklı ve gerçekten ihtiyaç ise bırakın elin kesilmesini ona iş verilmesi şeklinde uygulanmaktadır. ama keyfi yapılanına hakediyor demek geliyor içimden. sen yıllarca çalış para biriktir. belki bir evin bir arabanın hayalini düşün elin adamı gelsin çalsın. sen de aman canı sağolsun de diyebilirsen...
iki eli hirsizlik yapmaktan kesik birinin hirsizlik yapmasi sonucunda seriat yasalarinda bu insana ne yapalicagini merak etigim durum.
doğru karar. en azından bu kararın uygulandığı devirlerde fatih sultan mehmed'in de eli kesilecekti, o çok bilirlerin beğenmediği kadıların verdiği kararla, başını kapatan bir bayanın eşi hapise girince tck'ya sarılmayıp şeriata sarılması mümkün mü, böyle bir seçeneği mi var, beynin sol lobu çalışıyor sadece, başka izahı yok. okumuş cahil çekilmiyor be kardeşim, vallahi çekilmiyor..

edit : dünkü solcunun bugün şeriatçı olması da manidar. kendin söylüyorsun tck'nın bir boka benzemediğini, daha neyi eleştiriyorsun be gafil.

edit2 : bana sorarsınız sevgili yazarlar, şöyle bir antitez geliştirin. kardeşim madem tck iyi değil, o kadar cami var, bu kadar camii olmasına rağmen neden bu kadar çok suç işleniyor, ama bakın bu lafı dedikten sonra gidip cami sayısının okul sayısından fazla olması başlığına camiler boş derseniz antitezinizi kendiniz çürütürsünüz, görüyorsunuz ya şizin işiniz de zor. o kadar çok bok atıyorsunuz, bir süre sonra gelip üstünüze yapışıyor.
oldukça gereksiz, düşünülmeden doğrudan kirletmek amaçlı saldırıların yapıldığı husus. türlü türlü şartları vardır demişiz inandıramamışız, araştırmak isteyen baksın şartlarına: http://www.kuranikerim.co...klopedisi/H/hirsizlik.htm

iki eli de kesilene ne yapılacak gibi maksadı ilk cümlemizde belirttiğimiz zeka unsuru içermeyen dalaşmalar da görülüyor. kişi bir şeyi eleştiriyorsa biraz da olsa bilgi sahibi olmalı, öyle sitelerden ayet ve yorumları kopyala yapıştır usülüyle ancak bu kadar olur tabii.

islam hukuku bir halt bilmeyen ufak beyinlilerin saldıracağı bir husus değildir, aman bu insanlık dışıdır gibi söylemler de manasızdır. insanlık dolu uygulamaları görüyoruz, organize suç örgütlerini doğuran sebep nedir acaba? medeni hukuk sistemi o kadar işe yarıyor ki suç oranları sürekli düşüyor, baksana!

hukukta ceza boşu boşuna verilmez, esas amaç mağduriyetin giderilmesi ve caydırma etkisidir mantık açısından bakarsak. işte o yüzden islam hukukunda kişi hangi suçu işlemişse ona göre ceza alır, kasten adam öldürmüşse maktulun yakınları affetmez ise idam edilir, korumalı, belirli bir meblağdan fazla eden bir ziyneti de çalarsa ve yine malın sahibi hırsızı affetmezse eli kesilir.

ayrıca kişinin inanmadığını iddia ettiği, ülkesinde uygulanmayan bir sisteme vücudundaki tüm irini parmaklarından klavyeye boşaltarak saldırması da manasızdır.
Hırsızların eli değil gücünü kesilmesini söyleyen ayet eyd kelimesi el demek değildir.
güncel Önemli Başlıklar