bugün

inançlarıyla yaşayan kendisini garip görenleri amaçsız ve boş gören insanlardır...
resmi nikahla beraber kıyıldığı zaman kimseye zararı olmayan nikahtır zira allah huzurunda da onay almak istemektedirler ki bu masum bir istektir.
sperm bankasından kredi çekip çocuk sahibi olmaktan daha uysalca akıllıca ve olağan olabilcek eylemlerde bulunan acayip garip insanlardır...
dinin yasaklarının zamana göre değişmedini bilen insan.
garip değil, normal insandır, ister imam nikahı (kıyar) ister resmi nikah (kıyar) isterse gider 2 rekat namaz (kılar), sana nedir, bana nedir, bize nedir.
nikah memurlarının "ben de size kıyıyorum o zaman, auhauha" esprilerinden köşe bucak kaçıp; sesi sedası çıkmayan, dini bütün imam efendiye giden insandır.
ilgili konu için bakınız: allah'a inanan aklıbaşında insan
hatırlayınız: provokatör yazarlar
çağdaşlaşmayı, dinden uzaklaşmak sanan kısır düşünce. 10 yıl sonra da; günümüzde hala namaz kılan garip insan demesi muhtemeldir. (bkz: ne alaka)
dini nikahı imam nikahı zanneden insandan çok daha insan olan insandır.

öncelikle şu yanlış anlaşılmayı düzeltelim,adına imam nikahı denen nikahın gerçek adı dini nikahtır,hatta sadece "nikah"tır.bu nikahı sadece imamlar kıymaz.

erkeklerin imam nikahı istemesine gelince;eğer bunu isteyen erkek kadını bir an önce kapının önüne koyma saikiyle hareket ederek bu nikahı kıydıysa aptallığına doymasın;çünkü dinimizin nikahında ölye bir mehir(boşandıktan sonra kadına ödenen para ya da altın)vardır ki,hiçbir erkek bu mehri öyle kolay ödeyemez.bu mehrin varlığının en önemli sebebi de boşanan kadının ekonomik mağduriyeti ihtimalini ortadan kaldırmaktır sevgili "yeniçağ insanları".

son paragrafta ise yine o zavallı "gidin lan"mantığı.tahammül edemediğine,kendisi gibi düşünmediğini gördüğüne "defolun buradan"diyen "yeniçağ insanları",biz ortaçağlı olduğumuz için böyle tavırlara alışkın değiliz.

bu arada,başlıkta bir yanlışlık olmasın?"imam nikahı kıymak"yerine "imam nikahı kılmak"yazılmış.eli çarpmış diyeceğim de,y harfiyle l harfi arasında epey fark var,el çarpma ihtimali yok.ya da biz ortaçağlıların kullandığı klavyede de sorun olabilir,bilemem tabi.

yoksa kılmak derken,kılınan birşeylere çamur atma telaşıyla konular mı karıştı?bu da ihtimal dahilinde olsa gerek.
garip olmayan müslüman olan insandır.
(bkz: haci bakkaldan kazik yiyip din dusmani olmak)
gariplikle bir alakası yoktur.imam nikahı müslümanlık dininin bir gereğidir,önce resmi nikah ardından imam nikahı kıyılır,bu gayet doğaldır.imam nikahı kıyana garip insan diyen gariptir.
muhtemelen geri kafalı, öyle değilse fetullahçı, öyle de değilse garantici adamdır.( gerektiğinde yenileme yapmak istemektedir.) her halükarda kımıl zararlısıdır işte...
dinin geregini yerine getiren, sonra da yasaların geregini yerine getirip resmi nikah kıyan insandır. garip midir? hic sanmıyorum.
bu devirde nikahını hala pedere kıydıran garip insanla arasındaki farkı her an bir aşağılanma ve dışlanma tehlikesi altında yaşaması olan insandır.
imamdır.

imam nikahını kiyan kişiye imam diyoruz. evet.
saçmalayan insandır. imam nikahı kıyıp kendini yasalar önünde evli sanan türleri de vardır.
yahudiler havrada evlenir.
hristiyanlar kilisede evlenir.

imam nikahi, 'olmamasi gereken' bir sey degildir.
inancının gerektirdiklerini -ki kimseye zararı yok sana ne kardeşim dese bir şey diyemeyeceksin- yerine getirdiğin için garip olan insan.
(bkz: onu yapan mal insan)
(bkz: bunu yapan öküz insan)
imam nikahı olmazsa gerçekten evlenmiş olmayacağını düşünen insandır.
demek ki evlilik cüzdanı da onun için evliliğin gerçekleştiği anlamına gelmemektir.

bir de imam açısından bakalım; aynı adam boşanmadan ikinci üçüncü kadınla kapısına dayansa, imam nikahını yine kılacak kişidir. yani, imam açısından hiçbir sakıncası yoktur adam daha önce evlimidir değilmidir, evlilik cüzdanı onu da bağlamaz.

sonuç t.c. kanunlarının bu insanların gönüllerinde yeri yoktur, her ne kadar evlilik cüzdanı sayesinde kanunların bağlayıcı olduğunu bilseler de. imamın yazdığı ve sonra çöpe attığı isim yazılı kağıdın değeri kat be kat fazladır.

haa beni ilgilendirir mi, tabi ki hayır. imam nikahı yapmasınlar mıdır, 'bana ne'dir. sadece imam nikahı sayesinde cinsel tacizler, kadın hakları ihlalleri, sübyan evlilikleri, kuma ve benzeri durumlar oluşmasın. ülkemin kadınları ortaçağ baskısı görmesin, çağdaş olsundur.
imam nikahı dersek müslüman toplumları, dini nikah dersek tüm insanlığı kapsayan bir evlenme seçeneğidir.

yahudiler ve hristiyanlar bu şekilde evlenmektedirler, bir inancı sembolize edip, gerekli olan diğer resmi yontemler gerçekleştirildiğinde problemi olmaz diye düşündüğüm, -ki olmuyo niye olsun, ama cahil cüheda insanların eline geçtiğinde insanlık için büyük bir yanlışın başlangıcıdır.

mahallede gizlice fuhuş yapmaya korkan adamın, allahın huzurunda fuhuş yapmasındaki garip muammadır.
Nikahin neden zamaninda imamlara kiydirildigini ve bugun neden boyle bir uygulamaya ihtiyac olmadigini bilmeyen sade insandir. Efendim, dini nikah diye birsey yoktur, sadece nikah vardir. Nikah, ser'i hukukta tarif edilmis, kurallari ve gerekleri belli olan bir akittir. bilindigi gibi evlilik toplumsal bir muessesedir, yani dunya uzerinde sadece iki insan olsa onlarin bedenen ve yasami paylasmak icin bir araya gelmelerinin adi bizim anladigimiz anlamda bir evlilik olmaz. Evlilik herhangi bir otorite tarafindan "bu iki insan artik tek bir toplumsal birim olusturacaktir, aralarinda bulunan iliski bizim evlilik olarak adlandirdigimiz iliskidir, bu iliskiden olacak cocuklari bu iki insanin ortak cocuklaridir, evlilik esnasinda edinilmis varliklari ortak varliklaridir, bu iki insan birbirinden su noktalarla sorumludur, birbirlerine karsi soyle yukumlulukleri ve haklari vardir, bu herkes tarafindan bilinsin diye biz bu iki insani evli olarak ilan ediyoruz" anlamina gelir.

Gelelim nikahi imamin kiymasi konusuna. bilindigi gibi islamda ruhban sinif yoktur. din adaminin toplum icindeki gorev ve vazifeleri hristiyanlik ve musevilikteki gibi tanimlanmis ve ayarlanmis degildir. Kisacasi imamlik islamda bir kurum degildir. camide -ki cami de hristiyanlik ile karsilastirildiginda islamda bir kurum degildir- ya da cemaatin bulundugu temiz bir mekanda gerekli bilgiye haiz herkes namaz kildirabilir, sesi uzaklara duyurmaya yeterli olan ve kulagi tirmalamayan herkes ezan okuyabilir, herkes kur'an okuyabilir hatta okumali ve anlayabildigi olcude yorumlamalidir. Ama zaman icerisinde bahsedilen dini fonksiyonlari yerine getirebilmek icin toplumun icerisinden belirli kisiler secilmis ve cemaatin dini ihtiyaclarinin karsilanmasinda one cikarilmistir. Ayni noktalardan hareketle bugun imam nikahi ya da dini nikah dedigimiz nikahi, islam hukukuna gore dini vazifesi olan bir kisinin kiymasi sart degildir. Nikahin gerceklesebilmesi icin kadinin ve erkegin kim olduklarini ve evlilige iradeleri ile karar verdiklerini tastikleyebilecek iki sahitin disinda, bu akdi kayda alacak ve evlilik baginin hayirli olmasi icin temennide bulunacak, yani dua edecek bir akil kisi yeterlidir. Toplum icinde fonksiyonellesen imamlik muessesesi zamanla nikahi da kiyan kisi olmustur. islamda amac evlilik akdinin teyid ve tescilidir, dolayisi ile resmi nikah olarak adlandirdigimiz devletin resmi kurumlarinca gerceklestirilen nikah da islami acidan yeterlidir. Eksik kalmis gibi gorunen hayir duasi evliligin ilan edildigi tum cemaat tarafindan gerceklestirilebilir. Yani Islamin sart kostugu tescil ve ilan resmi nikahla saglandigindan, dini nikahin yoklugu evliligin yoklugu ya da zina anlamina gelmez.

Hazir baslamis iken resmi nikahin yaninda dini nikahin da yapilmasinin tercih edilmesinden bahsedelim. bu tur bir uygulama mantik ya da hukuki gereklilikle celismedigine gore taraflarin istegi dogrultusunda takip edilebilir, kimseye bir zarari yoktur. Anneler ve babalar kendi bilgileri ve gorguleri dahilinde bu tur bir toreni dini gerekliliklerin de yerine getirilmesi saikiyle cocuklarindan isteyebilir, mahallenin imaminin evinize gelip iki sahit esliginde iki dakikalik bir diyalog sonrasi bir dua okumasi kimsenin incilerini dokmez, anneyi babayi mutlu etmek icin kimilerine * gerici ve sevimsiz gelen bu torene katlanmak odenmeyecek bir bedel sayilmaz.
resmi nikah neden kılınır?
devletin baskısı altında, zaten birbirlerini seven insanların, bir imza atmadan beraber yaşaması ayıp karşılandığından resmi nikahın olmaması, yasak ve abes kaçan, resmi nikah çağdaşlığı ifade eder gibi savunmaların peşinden yapılan birleşimdir. imam nikahı ne kadar çağdaştır. bir varlığın izni olmadandda birleşme sağlanamaz mı? birbilerini sevenlerin hep baskı altında izin alarak mı birleşmeleri gerekiyor. sevenler kimse bilmeden birleşemez mi?
yasal yaş sınırına erişmemiş insanla evlenen dindar insan* da bu tip gariplerdendir.
++
On iki, on dört yaş arasında Türkiye'de onbir bin kız çocuğu evli ve bunların bin beş yüz çocukları var. (http://www.ntvmsnbc.com/news/39546.asp)
++
dini kuralları küçümsüyürüm iyi fok yiyorum diyenlern deyişi. başlığa mahsuben islam dini bittide bizim niye haberimiz yok demek istiyorum.