bugün
- ali erbaş14
- icardi190517
- türkiye işçi partisi11
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu35
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler13
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır10
- karınıza range rover alır mısınız21
- anın görüntüsü15
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss23
- evlilik9
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- susmayan durmayan israile gemi ticareti10
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü23
bir noktadan sonra doğal olarak gerçekleşen yazım sırası.
giriş:aman uludağ sölükte ne ara yazar oldum ben yaw
gelişme:dur iki entry gireyim de alemler entry görsün
sonuç:iki gündür yazıyorum parmaklarım koptu daha bi tane beğenilen entrym yok bea..'dır.
gelişme:dur iki entry gireyim de alemler entry görsün
sonuç:iki gündür yazıyorum parmaklarım koptu daha bi tane beğenilen entrym yok bea..'dır.
bu düzene tamamıyla uyulduğu sürece başarının gelmesi kesin gibi birşeydir.her konu için giriş-gelişme-sonuç üçlüsü çok önemlidir.akıl ve dikkat gerektirir.
-slm
-asl,pls?
-msn de davam edelim mi?
-asl,pls?
-msn de davam edelim mi?
giriş- caylagım ve yazar olmak için debeleniyors
gelişme-yazar olmus cevre yapmaya calışıyor (sosyalya)
sonuc-bi işe yaramıyo onu bunu sinir ediyo diye baska bi sözlüğe transferine karar veriliyo
gelişme-yazar olmus cevre yapmaya calışıyor (sosyalya)
sonuc-bi işe yaramıyo onu bunu sinir ediyo diye baska bi sözlüğe transferine karar veriliyo
ortaokul ve lise hayatı boyunca içinde yazı yazma isteği olanı da olmayanı da yazmaktan soğutan bir kısıtlamaydı. neymiş efendim? düzeni simgelermiş bu üçleme. doğrudur belki bi nebze. arada paragraf yapmak lazım; dümdüz karınca duası gibi yazınca karmaşık oluyor belki de.
haydi başlayalım yazmaya, girdik konuya. ulan gelişmiyor bir türlü. yani en azından benim böyle olurdu. güzel bir giriş yap o kapıdan, ama bir türlü içeri gireme. kapı pervazında kenarlara sürtünüp dur. sonra sonuca bağla dışarı çık bir anda. benim böyleydi kompozisyonlarım. kompoze değillerdi fazla. konuya girerdim, sonra da çıkardım. iki paragrafta çok güzel anlatırdım duygu ve düşüncelerimi. sonra teslim ederdik hocamıza. hoca onları bir bir okurdu, hatalı kısımları çizerdi. bir de benimkine 3 tane paragraf resmi çizip "giriş-gelişme-sonuç nerede" diye not düşerdi.
o "nerede" sorusuna "ziktim öldü" gibi öküzce bir cevabı da hiç verememiş olmanın ezikliğini yaşarım hala.
hıı, şimdi sana iki paragraf az mı geldi. al sana dört paragraflık, hatta beş paragraflık uzunca bi yazı. teslim ediyorum yine kompozisyonumu öğretmenime. okuyor, çiziyor. yine cevap hazır: "giriş gelişme sonuç nerede". diyor ki "hadi girişi yapmışsın, sonuç da var, gelişme neden iki paragraf". iki paragraflık bir gelişme. fazla gelişmiş belki de. bakıp imrenmen lazım aslında. yok ama, anlamıyor. ille üç paragraf olacakmış. isyankarım, bir türlü üçü kabullenemiyorum.
"daha paragraf yapmasını bile bilmiyorsunuz, nerede nasıl paragraf yapılır, kaç yaşındasınız, neden öğrenemediniz" diyor öğretmenimiz. nerede nasıl paragraf yapılır? ben genelde balkonda ve cami avlusunda paragraf yapmayı tercih ediyorum. lan böyle soru mu olur? bu tarz paragrafları rafa kaldırıyorum.
hele ki buna "serim-düğüm-çözüm" diyen bir edebiyat öğretmeniiz varsa iyice korkun. ortaya ser, sağlam bir düğüm at, sonra da çözmeye çalış. mazoşistlik gibi bir şey bu serim-düğüm-çözüm... ya da sigara paketinin jelatini söküp huzura erip, tekrar takmaya cebelleşmek ve takamamak gibi. insanoğlu başına iş açıp bunlarla upraşmayı seviyor besbelli.
şimdi sayıyorum, bu paragrafla birlikte toplam yedi paragraflık bir yazı yazmışım. özür diliyorum tüm edebiyat öğretmenlerimden.
haydi başlayalım yazmaya, girdik konuya. ulan gelişmiyor bir türlü. yani en azından benim böyle olurdu. güzel bir giriş yap o kapıdan, ama bir türlü içeri gireme. kapı pervazında kenarlara sürtünüp dur. sonra sonuca bağla dışarı çık bir anda. benim böyleydi kompozisyonlarım. kompoze değillerdi fazla. konuya girerdim, sonra da çıkardım. iki paragrafta çok güzel anlatırdım duygu ve düşüncelerimi. sonra teslim ederdik hocamıza. hoca onları bir bir okurdu, hatalı kısımları çizerdi. bir de benimkine 3 tane paragraf resmi çizip "giriş-gelişme-sonuç nerede" diye not düşerdi.
o "nerede" sorusuna "ziktim öldü" gibi öküzce bir cevabı da hiç verememiş olmanın ezikliğini yaşarım hala.
hıı, şimdi sana iki paragraf az mı geldi. al sana dört paragraflık, hatta beş paragraflık uzunca bi yazı. teslim ediyorum yine kompozisyonumu öğretmenime. okuyor, çiziyor. yine cevap hazır: "giriş gelişme sonuç nerede". diyor ki "hadi girişi yapmışsın, sonuç da var, gelişme neden iki paragraf". iki paragraflık bir gelişme. fazla gelişmiş belki de. bakıp imrenmen lazım aslında. yok ama, anlamıyor. ille üç paragraf olacakmış. isyankarım, bir türlü üçü kabullenemiyorum.
"daha paragraf yapmasını bile bilmiyorsunuz, nerede nasıl paragraf yapılır, kaç yaşındasınız, neden öğrenemediniz" diyor öğretmenimiz. nerede nasıl paragraf yapılır? ben genelde balkonda ve cami avlusunda paragraf yapmayı tercih ediyorum. lan böyle soru mu olur? bu tarz paragrafları rafa kaldırıyorum.
hele ki buna "serim-düğüm-çözüm" diyen bir edebiyat öğretmeniiz varsa iyice korkun. ortaya ser, sağlam bir düğüm at, sonra da çözmeye çalış. mazoşistlik gibi bir şey bu serim-düğüm-çözüm... ya da sigara paketinin jelatini söküp huzura erip, tekrar takmaya cebelleşmek ve takamamak gibi. insanoğlu başına iş açıp bunlarla upraşmayı seviyor besbelli.
şimdi sayıyorum, bu paragrafla birlikte toplam yedi paragraflık bir yazı yazmışım. özür diliyorum tüm edebiyat öğretmenlerimden.
(bkz: giriş gelime sıçış)
kompozisyon yazmanın altın kuralı olarak hafızalarımıza kazınmış unutulmayan ilkokul bilgilerinden biridir. derlerdi ki zamanında önce olayın ne olaya bir giriş yapacak genel bilgi vereceksiniz*, ardından olayın nasıl aşamalardan geçtiğini anlatacaksınız* ve en sonunda da aldığınız dersi* yazacaksınız. romanlarda bunun yerini serim düğüm çözüm alır.
giren gelişen ve sonuçlanan her şeyin aldığı forma denir.
insan hayatı da bir giriş ile başlar, gelişmeyle devam eder ve sonlanır. *
insan hayatı da bir giriş ile başlar, gelişmeyle devam eder ve sonlanır. *
bu düzende yazılan kompozisyonun sonuç bölümü genelde şöyle başlar: ''yani sonuç olarak...''
(bkz: iyi kötü cirkin)
(bkz: serim düğüm çözüm)
tıpkı insana benzer bir bir yazının oluşması, zor olan kısım gelişmeyi tamamlamaktır.büyümektir ve büyümenin getirdiği sancılardır hayata dair.
giriş ve gelişmenin sağlam olduğu bir yazının sonucunun başarısız olması imkansıza gebedir.
Ey yaşam(!) ve yaşattıkların, başarılı bir yazının oluşması için yıllar önce elime aldığım kalemim;
gelişme safhasındayım...
(sonuca geldiğimde son-uç mu? var git ölüm bir zamanda yine gel..)
giriş ve gelişmenin sağlam olduğu bir yazının sonucunun başarısız olması imkansıza gebedir.
Ey yaşam(!) ve yaşattıkların, başarılı bir yazının oluşması için yıllar önce elime aldığım kalemim;
gelişme safhasındayım...
(sonuca geldiğimde son-uç mu? var git ölüm bir zamanda yine gel..)
düşünceleri düzgün bir şekilde sıralama ve ifade etmeyi sağlamak amacıyla kompozisyon kurallarından
faydalanılması dır.
yazılı kompozisyon da en az 3 bölümden oluşur. bunlar; giriş, gelişme ve sonuç bölümleridir.
giriş bölümü
verilen bir konuyu açıklayabilmek için önce açıklanması gereken düşünce bulunur ve bu düşünce giriş bölümünde belirtilir. giriş bölümü kompozisyonun en kısa bölümlerindendir. bu bölümde sadece açıklanması gereken düşünce belirtilir. bu bölümde örnek verilmez ve açıklama yapılmaz. kısa ve öz bilgi verilmelidir. ayrıca giriş cümlelerinde noktalama işaretlerine de dikkat edilmelidir.
gelişme bölümü
gelişme bölümünde, giriş bölümünde belirtilen düşünce geniş bir şekilde açıklanır. bu bölümde örnek verilmesi gerekiyorsa örnek verilir. ancak örneğin diye başlanılmaz, örneğin sözcüğü kullanılmaz. verilen örnek birden fazla olmamalıdır. gelişme bölümü bir paragraftan fazla olabilir. ilk paragrafta anlatılan konunun devamı gibidir ama daha geniş ve açıklayıcı bir şekilde olmalıdır. giriş ve sonuçtan daha çok yazılmalıdır. konular daha fazla açılmalıdır.
sonuç bölümü
sonuç bölümünde, giriş ve gelişmenin ortak düşüncesi yani ana düşünce yazılır. bu bölüm yazılı anlatımın diğer kısa bölümünden biridir. bu bölümde de dikkat edilmesi gereken önemli özellik fazla ayrıntıya girmemektir.yine kısa ve öz olmalıdır. çıkarılan ana düşünceyi anlatır. giriş ve gelişmeden daha kısa olmalıdır.
kompozisyon, dilimize fransızcadan geçen bir sözcüktür.
kaynak: http://www.msxlabs.org
tr.wikipedia.org
geyiği için bakınız :
(bkz: öpüşme) - (bkz: giriş)
(bkz: ön sevişme)- (bkz: gelişme)
(bkz: orgazm) - (bkz: sonuç)
faydalanılması dır.
yazılı kompozisyon da en az 3 bölümden oluşur. bunlar; giriş, gelişme ve sonuç bölümleridir.
giriş bölümü
verilen bir konuyu açıklayabilmek için önce açıklanması gereken düşünce bulunur ve bu düşünce giriş bölümünde belirtilir. giriş bölümü kompozisyonun en kısa bölümlerindendir. bu bölümde sadece açıklanması gereken düşünce belirtilir. bu bölümde örnek verilmez ve açıklama yapılmaz. kısa ve öz bilgi verilmelidir. ayrıca giriş cümlelerinde noktalama işaretlerine de dikkat edilmelidir.
gelişme bölümü
gelişme bölümünde, giriş bölümünde belirtilen düşünce geniş bir şekilde açıklanır. bu bölümde örnek verilmesi gerekiyorsa örnek verilir. ancak örneğin diye başlanılmaz, örneğin sözcüğü kullanılmaz. verilen örnek birden fazla olmamalıdır. gelişme bölümü bir paragraftan fazla olabilir. ilk paragrafta anlatılan konunun devamı gibidir ama daha geniş ve açıklayıcı bir şekilde olmalıdır. giriş ve sonuçtan daha çok yazılmalıdır. konular daha fazla açılmalıdır.
sonuç bölümü
sonuç bölümünde, giriş ve gelişmenin ortak düşüncesi yani ana düşünce yazılır. bu bölüm yazılı anlatımın diğer kısa bölümünden biridir. bu bölümde de dikkat edilmesi gereken önemli özellik fazla ayrıntıya girmemektir.yine kısa ve öz olmalıdır. çıkarılan ana düşünceyi anlatır. giriş ve gelişmeden daha kısa olmalıdır.
kompozisyon, dilimize fransızcadan geçen bir sözcüktür.
kaynak: http://www.msxlabs.org
tr.wikipedia.org
geyiği için bakınız :
(bkz: öpüşme) - (bkz: giriş)
(bkz: ön sevişme)- (bkz: gelişme)
(bkz: orgazm) - (bkz: sonuç)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar