bugün

güzelle ilgili olan, hayranlık uyandırıcı, göze hoş gelen, estetik bakımdan dikkat uyandırıcı.
herkese göre değişen göreceli kavram
bir hitap biçimi.
-naber güzellik??
guzel bir kelimedir.. en guzel kullanim seklinin 'bi guzellik yap be abi/abla' tribali olduguna inanirim..
bakanın gözlerinin arkasındaki niyettir.
kişiden kişiye değişen tanımlama. bazen güzellik=iç güzellik olabilmektedir.velhasıl ataların dediği gibi:güzel huya kırk yılda doyulmaz;güzel yüze kırk günde doyulur.
insan güzeli sevmez ,sevdiğini güzel görür..
hiç bir şekilde bölünemez.
göze yansıyan ters ışınların retinada tekrar düzeltilerek beynin göreceli beğenisine sunulan yanılsamalardır.
balzac'a göre Güzellik, çoğu zaman kusurları gizleyen bir örtüdür.
anlatılan ile anlaşılan arasındaki uyumsuzluktur. çoğunlukla da yanılsamadır; ki insanların çoğu bu konuda çok iyi bir riyakardır.[onlar genel anlamda alım satım işlerine bakarlar]. anlaşılan ile anlatılan arasındaki uyumsuzluğu en iyi anlatan cümle de, esmeralda ile quasimdo arasındaki morjolojik farklılıktır. bu farklılığı az buz veren de sevgili insanlarımızın yorumudur. bundan dolayı, ruhu görünmeyen insanın; pazarda olan da vücududur. geneli de yorumlarını ve anlaklarını buna göre ayarlarlar.
etin ve estetiğin gayesiz taktiri.
Ben güzelim, Ey olümlüler! taşa oyulmuş bir rüyâ kadar,
Ve herbirinin sırasıyla kendini üstünde zedelemiş olduğu göğsüm
Şairlerde bir aşk esinlemek için yapıldı
Özdek kadar kımıltısız ve ölümsüz.

Gökyüzünde bir tahtta, gizemli bir sfenks,
Kuğuların aklığına kardan bir yürek eklerim;
Çizgilerin yerini değiştiren hareketten nefret ederim,
Ve hiçbirzaman ne ağlar ne de gülerim.

Muhtemelen en onurlu heykellerden üstlenmiş olduğum
Görkemli pozlarımın önünde şairler,
Çetin kalem çalışmalarıyla ömür tüketecekler;

Çünkü benim, o boyun eğmiş aşıkları büyülemek için,
Bütün şeyleri daha güzel gösteren lekesiz aynalarım var:
Gözlerim, benim büyük, ölümsüz parlaklıktaki geniş gözlerim! *
o güzelliğin çok da farkında olmamaktır.. yoksa eğreti durur, yakışmaz..
(bkz: ben güzelden anlarım)
goethe'ye göre kaybolan faziletli $ey.. mücevherat gibin.
tabiatın kadına verdiği ilk hediye aynı zamanda da geriye aldığı ilk şeydir.
'malına güvenme bir kıvılcım yeter,güzelliğine güvenme bir sivilce yeter' diyerek dış güzelliğin gelip geçici hatta bir emanet olduğunu belirtmek istediğim durum.Fakat ruh güzelliği kalıcıdır...
(bkz: liv tyler)
(bkz: beauty is a curse on the world)
(bkz: all beauty must die)
uğruna birçok kadının servetlerini harcadığı ama doğal olmadıktan sonra hiçbir şey ifade etmeyen kavram.
sevenin gözündedir.
hep geçmişte kalır. bugüne yetişmekte başarısızdır. bugüne gelir gün geçmiş olur.
yaşlanınca çöpe atılacak madde.