ezilen bir halki savunmaya fasizm diyen zihniyet 


kapat

  1. Gerek dtp'nin gerekse diğer bazı sivil toplum kuruluşlarının kürt halkını savunmasını etnik milliyetçilik olarak değerlendirip, adının fasizm* koyulmasının doğru olmadığı gerçeğidir. Milliyetçilik bir etnik kökeni diğerlerinden üstün görmek gibi bir anlama gelir günümüzde*. Oysa bu sivil toplum kuruluşlarının ve bazı siyasi partilerin tek amacı türk halkına nazaran daha fazla ezilen; anadilinde eğitim göremeyen, kültürel değerleri hiçe sayılan, sistem tarafından kiro olmaya itilen kürt halkının diğer ülke yurttaşlarıyla aynı özgürlükte olmasıdır. Aynı haklara sahip olmak, işte gerçek bir demokrasi'dir. Fakat ne kürt adını duyunca çıldıran, ne de nişantaşında boyanan insan modellerinin ne yazık ki türkiyedeki bu eşitsizliği görmesi çok düşük bir ihtimal. Diyeceklerdir ki; türkiye de tek bir halk var; o da türk halkı. Diyeceklerdir ki; 2 halk var demek bölücülüktür. Evet aynen katılıyorum, eşit hak ve özgürlüklere sahip yurttaşların yaşadığı bir toplumda 2 halk var demek bölücülüktür. Fakat günümüz türkiyesinden kürt halkı bu konumda değildir ne yazık ki. Kürt kelimesi küfür olarak kullanılmaktadır, sokakta yürürken duymayanımız yoktur şunu; su kurtlerin hepsini keselim. Bugün kürt halkını savunmayı bölücülük olarak değerlendirenlerin kaçı diyarbakir'da nüfusun yarısının 2 doların altında bir parayla geçindiğini biliyor? Kaçı gerçekten kürt halkı için birşeyler yapıyor yapmasa bile çözümler düşünüyor da sonra onlar için uğraşan kuruluşlara laf atıyor? Eğer şimdi ben bu koşullara mahkum bir halkı temel sorunum görüp*, buna dönük birşeyler yapmaya çalıştığım için faşist oluyorsam, razıyım.

    http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=228986
    (bkz: demokrasi endeksi)
    #2682170 (merxas, 10.12.2007 07:49)
  2. (bkz: kürt halkını savunmak faşistlik değildir) tabiki ama
    - imralı kürt halkının önderidir demek,
    - silahlı kuvvetlere bölücü demek,
    - çoluk çocuk demeden katleden teröristlere dağdaki kardeşlerimiz demek,
    - barzani'ye hiçbir kürt kendinden olanı teslim etmez demek,
    bunlar faşistliğin ta kendisidir...halkın ezildiği falan yok, halkı ezik göstermeye çalışıp, bunun üzerinden ırkçı siyaset yapan siyasetçiler vardır...
    ayrıca hiçbir sebep terörizmi ve kendi devletine, milletine silah doğrultmayı haklı çıkarmaz...
    sözüm ona, bütün türkiye'nin işi gücü, okulu, öğretmeni, hastanesi var da oranın mı yok?
    #2682222 (infoman, 10.12.2007 09:18 ~ 13.11.2008 08:51)
  3. sözde eziliyormuş gibi gösterilen halkın içindeki bazı kansızların ellerinde silah askere kurşun sıkmasını hazmedemeyen ve bunlara terörist diyen zihniyettir.
    #2682238 (KIZILMASKE, 10.12.2007 09:29)
  4. az bile demişler. bölücülük yapanlara çok güzel laflarım var ama annelerinin bir günahı yok değil mi?
    #2682285 (geceninbiri, 10.12.2007 09:52)
  5. tamamen yanlış bir önermedir.

    Dtp "hangi ezilen" halkı korumaktadır? Kürtleri "ezilen halk" olarak görmek akla ve mantığa uygun mudur? Bölücü başı ve yandaşı olan vatan hainlere "destek veren" her kim olursa olsun ondan farkı varmıdır. PKK'ya yapılan her türlü desteğe ve o desteğe katkısı olan her kim olursa olsun onlara karşı yapılacak eylemin yanındayım.

    Bu kişileri savunmaya kalkacak kişilere söylenecek faşist suçlamasının da yanındayım.
    #2682297 (avsallar, 10.12.2007 09:56 ~ 17.12.2007 16:16)
  6. ezilen bir halk gerçekten ezilmediyse ve hiç olmadığı halde bunda hala ayak diretiyorlarsa buna faşizm değil nankörlük denir.
    #2682316 (silte, 10.12.2007 10:05)
  7. (bkz: madde 132)
    #2682407 (sungeria, 10.12.2007 10:56)
  8. dtp'nin yaptıklarını söyleyenlerle ilgisi olmayan zihniyettir. kürt halkını savunmak ayrıdır, ağaların, ağababaların çıkarlarını savunmak apayrı. devletin "bok yedirdiği" insanları savunmak ayrıdır, devlete kafası bozulduğu için silaha, bombaya sarılıp, katliamlara imza atmışları, insanlığını çoktan kaybetmişleri savunmak apayrı. velhasıl devletin görmediği bir halkı savunmak ayrıdır, amerika'nın gördüğü bir kaç kişiyi savunmak apayrı...
    #2684086 (soul forged sin, 10.12.2007 20:29 ~ 20:34)
  9. (bkz: ne diyem mahmut mu diyem)
    #2684095 (onurude, 10.12.2007 20:30 ~ 20:36)
  10. kürt liderlerinin kürtlerin cehaletlerini körükleyerek bundan rant kazandığını,tek ekmek kapıları olan türk düşmanlığını ,hak çabasıymış gibi gösterdiğini , bilen kişilerin zihniyeti.kürt halkının başından önce şu aşiret belasını temizleyin .küçücük kızları 60 yaşında adamlara kuma diye satmayın.töre cinayetlerini ortadan kaldırın.önce insanınızın insan olduğunu kabul edin.türk düşmanlığı, bölücülük hak aramak değildir.
    #2684370 (hrtdu72, 10.12.2007 22:03)
  11. meclisin en kral yerlerinde onlar, en kral memuriyetlerde onlar, başbakanlarıda oldu cumhur başkanlarıda oldu ,en kral paraları meşruda gayri meşruda kazanan onlar,ama bunlara rağmen şımarıp yüz değil ikiyüz isteyen kansızda onlar. nerde kaldı eziklik? bu nasıl bir tutum davranış onları ezen sadece ve sadece kendileri başkaları değil.bu durumda kendi kendilerini ezerek asıl faşist değil mozoşist olanda kendileridir.
    #2684440 (SMURFS, 10.12.2007 22:40)
  12. ezilen bir halk dediğin?

    içerik olarak hiçbir şey anlatmayan, mazlum edebiyatına ( nişantaşı'nda boyanan insanlar ) devam eden tanımlamalar ve sanki kürtlerin bu ülkede yaşaması harammış gibi bir söylem.

    kürt halkı için bir götümüzü vermediğimiz kaldı. ne zaman isteyecekler onu merak ediyorum.

    edit : kökeni kürt olan dostlarımız kürt halkı sözcüklerine takılmasın. kastım kürt halkı adına terör estirmeye çalışan yavşaklara.
    #2684457 (uykucusirin, 10.12.2007 22:47 ~ 22:54)
  13. faşizm demek, bir gücün, bir fikrin diğer fikirleri ve güçleri, iktidarda iken ezmesi demektir. italyan milliyetçiliği anlamına da gelmekle beraber dünyada şuanda kullanılmakta olan anlamı budur. Bu durumda ortada ezilen bir halk varsa ve onların hakkını savunmaya faşizm, savunanlara faşist deniliyorsa, bu bilgisizliktir, cahilliktir. Bu zihniyet ise cahil bir zihniyettir, onu kazımaya gerek bile yoktur, zaten günümüzde böyle zihniyetlere yer yoktur, zira düşünemeyen, cahil, kendini yenileyemeyen bir güruh bu şartlarda hayatta kalamamaktadırlar.

    Bu başlığa uygun tanımı yaptıktan sonra Türkiye'de Kürt halkının hakkını savunan kişilerin faşist diye nitelendirilmesi konusundaki tanıma gelelim. Burda Kürt halkının hakkını savunan partinin DTP olduğu açıktır. Çünkü başka hiç bir parti seçim bildirgesinde kürt sorunundan bahsetmemiş, bu sorunu görmezden gelmişlerdir. Bu şartlar altında, Kürtlerin hakkını en fazla savunan partinin DTP olmadığını iddia etmek, gülünç bir iddiadır kanımca.

    Ayrıca, her DTP, Kürt konusu açıldığında, "ayy çocuk katilleri, pkk ıyy iğrannçç" diye söze girişme geleneğinin herhangi bir sorunu çözmede hiç bir işe yaramayacağını söylemek gerekir. Bu eylem, şiddeti eleştirmek olarak görülebilsede aslında öyle değildir. Bu eylem şiddetin taraflı olarak eleştirilmesidir. Yani bir tarafın uyguladığı şiddeti eleştirmektir. Bu soruna en ufak bir çözüm olmayacağı gibi genelde bu tarz meselelerde taraf olan kimselerin kullandığı bir yöntemdir. Yani bir meselede, 2 taraf varsa siz bir tarafın yanındaysanız, karşı tarafın yaptığı yanlışlıklardan dem vurursunuz. Kendi görüşünüzü haklı çıkarmak için ve karşıt görüşün yandaşlarını o görüşten soğutmak için.

    Bu konu ile ilgili şiddet eleştirisi ancak ve ancak nesnel bir bakış açısı ile yapıldığında faydalı olabilir. Sonuçta çözümün silahla arandığı bir mesele var karşımızda. Ve bir çok insan bu mesele sonucu hayatını kaybetmiş. Öyle bir anda hadi oturup barışalım diyerek, teslim olun bitsin diyerek bu mesele bitmez. Ortada 2 taraf içinde görülmesi gereken bir hesap var. Bu hesap görülmeden, kimsenin içi rahat etmez. Herkes oturup hatalarını kabul edecek. Daha fazla insan kaybının olmaması için tavizler verecek. Ve bir orta çizgide buluşulacak. silahlar ancak o zaman susar. Fakat uygulanması gereken insani çözümün bu olduğu halde, olaya özeleştirisiz yaklaşmak, sorunu çözümsüzlüğe itmektedir. Günümüzde kürt meselesine her iki tarafında yaklaşım tarzı budur. Her iki tarafta bu olayda kendi dediklerinin olacağını, düşman yenilene kadar savaşın süreceğini söylüyor. Bunun adı çözüm değildir. Bunun adı düşmanı yok etmektir. Bunun ne kadar insancıl bir çözüm olduğu tartışılır. Hoş ben tartışmam bile bunu...

    Kürt halkının hiç hakkının yenilmediğini iddia etmek, ne kadar doğrudur tartışılır. Ama bu ülkede bazı insanların anadillerinde eğitim göremediklerinin, hatta bir dönem anadillerinde konuşmalarının bile resmi olarak yasaklandığının bilinmesinde fayda vardır.

    Konu ile ilgili daha fazla bilgi için
    (bkz: kürt sorunu)
    (bkz: kürtçenin yasaklanması)

    edit: bazı imla ve ifade hataları düzeltildi, yine olabilecek hatalar için affınıza sığınırım.
    #2684661 (cettox, 10.12.2007 23:52 ~ 13.06.2008 07:59)
  14. Bizler Türkiye'nin batısında yaşayan insanlar olarak, kürtlerle aynı paraya çalışıp, aynı evlerde oturan, aynı ortak geçmişi taşıyan, birbirimize gelin damat olan insanlar olarak Kürt sorunun Türk sorunu olduğunu bilmekteyiz.Sağduyulu yaklaşıp PKK'nın yaptığını savunmazsak, gereksiz şiddeti onaylamazsak sorunumuzuda çözeriz.
    #4460749 (bilent, 03.01.2009 14:56)
  15. ezilen falan yokki! bu ülkede ne imkanı türkler kullanıyor da kürtler kullanamıyor? seçme seçilme hakkı? okula gitme hakkı? yaşama hakkı? kürtlerde fakir var da türklerde yok mu? böyleayrım mı olur ezilen halk yokki neyi savunuyorsunuz? asıl ezilen halk amerika'daki zenci halkıydı zamanında bizde öyle birşey yok hangi imkan verilmiyor kürtlerede bukadar ses çıkarıyor bu dtp'liler? anlaşılacak gibi değil. ezilmek yokki savunmak olsun ezilen filistin halkı ezilen almanya'daki türklerdi zamanında amerika'daki zencilerdi ezilenler görünüyor ortada.
    #4472415 (demondef, 05.01.2009 13:42)

Copyright © 2009 - uludağ sözlük

ezilen bir halki savunmaya fasizm diyen zihniyet başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. ezilen bir halki savunmaya fasizm diyen zihniyet ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu ezilen bir halki savunmaya fasizm diyen zihniyet nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about ezilen bir halki savunmaya fasizm diyen zihniyet. Copyrights of the articles are belong to their authors.