en hayirli evlilik akraba evliligidir 


/ 4
kapat
  1. bilimsel bir cümle, islam'a da uygun.

    bir kısım cenah diyor:" akraba evliliği sakat çocukların doğmasına yol açar, türlü türlü hastalıklara neden olur"
    kızlar bunu tvlerden, gazetelerden görmüş illa da yabancı erkek isterim, ben akraba evliliği yapmam diyor.

    akraba evliliği kötü olsaydı peygamberimiz kızını hz.ali'ye veriri miydi? akraba evliliğini tavsiye eder miydi?

    şimdi şu bilimcilere sormak isterim. hangi hastalıklara akraba evliliği yapmayan kişilere göre hangi oranlarda neden oluyor?

    cevabını bilmezler, zaten ya dandik bir gazeteden okumuşlardır ya da hayatında iki makale okumamış sözde bilimcilerden duymuşlardır.

    söz gelimi down sendromunda normal evlilikte oran 1/2000 ise akraba evliliklerinde taş çatlasa bu oran 1/1900 olur. ee bu kadar mı? yahu allah istese o oranı da yapmaz. diyelim ki bu konuda haklısınız..

    peki işin sosyolojik, psikolojik, ekonomik yönü yani gerçek yönleri ne olacak?

    türkiye'de evlenenlerin nerdeyse yarısı artık geri boşanıyor. neden? çünkü bu mırcdan, msn'den, sözlükten sevgili edinmiş tipler. ya da üniversitede 1-2 ay konuşmuş neidüğü belirsiz kişilerle evlenmişler.

    ama akraba evliliği öyle mi? bir kere ailesini ve kendisini çok iyi tanıyorsun. boşanma oranı düşük, saygı ve şekat var.
    çocuklar madur olmuyor.

    ahh ahh neden açıklama yapıyorum ki? peygamberimizi taklid etmek yeterli, gerisi fasafiso.
    #2842996 (drnirvana, 15.01.2008 20:47)
  2. (bkz: yapma çocuğum yapma evladım)
    otozomal resesif kalıtımı ve en basite indirgersek talasemi hastalığını araştıran bir kişinin yapmayacağı açıklama.
    #2843003 (kacak kelebek, 15.01.2008 20:49)
  3. (bkz: aferin çok iyi düşünmüşsün)
    #2843007 (nedir yani, 15.01.2008 20:49 ~ 20:50)
  4. yanlış düşüncedir, kesinlikle yanlıştır, hele de islam da böyle emrediliyor böyle tavsiye ediliyor demek tamamen yanlıştır. efendim akaraba evliliğinin ne kadar sakıncalı olduğunu bilmiyor musunuz;

    ahh ahh neden açıklama yapıyorum ki? kafayı biraz kullanmak yeterli, gerisi fasa fiso.
    #2843009 (goodboy, 15.01.2008 20:50 ~ 20:51)
  5. "neresi bilimsel lan bunun" diye sorulup, ispatlanması gereken önerme.*
    #2843015 (ben hep 17 yasindayim, 15.01.2008 20:50 ~ 20:51)
  6. ancak akraba evliliği sonucu doğmuş bir çocuğun savunabileceği iddiadır. bu çocuk "akraba evliliği çocuğusun sen, pislik! git buradan.." diye dışlanmış olacak ki böyle bir önermede bulunmuş. lan biz seni dışlamayız, gel sen. canım benim yaaa.. nasıl da takmış kafasına, neler de uydurmuş, kıyamam. falan ve filan.
    #2843026 (entry kabizligi cekiyorum, 15.01.2008 20:52 ~ 13.08.2008 14:39)
  7. ayrıca multifaktöriyel kalıtımla geçen hastalıklar alzheimer , şizofreni ve diabet vs. gibi hastalıklarda toplum riskine göre birinci dereceden akrabaların 20-40 kat daha fazla riske sahip olduğu söylenmekte. ikinci ve üçüncü dereceden akrabalarda ise toplum riskiyle eş değer. zaten anne baba ve kardeşle evlenmeyeceğinize göre multifaktöriyel kalıtımla geçen hastalıklarda risk için değil ama otozomal resesif hastalıklarda eğer iki birey taşıyıcı ise %25 hasta çocuk ki bazı durumlarda letal * %50 taşıyıcı çocuk ve %25 sağlam çocuk olma durumu vardır.

    (bkz: genetik danışma)
    #2843029 (kacak kelebek, 15.01.2008 20:53)
  8. (bkz: göz var izan var)
    angut mongol cocuk dogurma sebebidir.
    #2843034 (rapter, 15.01.2008 20:54)
  9. "pek yakınınız olan bir kadınla evlenmeyin çünkü çocuk zayıf çelimsiz olur"

    hadis-i şerifine atılmış bir iftira. desteksiz iddia, islamdan uzak bir laf-ı güzaf, gerçekle alakası olmayan saçmalık.
    #2843085 (forever young, 15.01.2008 21:11)
  10. dönemin şartlarında peygamberlik soyunu dallandırıp budaklandırmamak için yapılan bir davranışı 21. yüzyılda sırf sünnet olduğu için yapmak armadilloluktur, koalalıktır.

    bundan 2500-3000 yıl kadar önce kahire'de başımdan geçen bir hikayeyi anlatmak istiyorum. çok sevdiğimiz bir firavun vardı. bu firavun uzun süre papirüsleştiği bir kızla görüşmüş ve birbirlerini sevmişlerdi. tek sorun kızın firavun soyundan değil de mançurya'lı göçmen soyundan gelmesiydi. bu şekilde bir izdivac firavun ailesine yabancı birinin girmesi, ailenin kanının bozulması demek olacağı için aile meclisi toplandı ve firavun'u o kızdan ayırmaya karar verdi. bunun üzerine firavun sevdiği kızı alarak saraydan ayrıldı ve seraba 0, sahra manzaralı evimize sığındı. uzun süre sakladık sonra öldü diye haber yaydık estetik mumyalama falan yaptık tanıyamadı kimse. evlendiler mutlu mesut yaşadılar.

    meğer aynı şeyler 21 yüzyılda da oluyormuş. hey maşallah tabi genetik çeşitliliği kim ne yapsın. hatta her aileye bir ada verelim kendi içlerinde çoğalıp gelişsinler ne güzel. başka aileden biriyle evlenip ne yapacak? kim çıkarır böyle ecnebi geleneklerini bilmem ki.
    #2843091 (spaltula, 15.01.2008 21:12)
  11. (bkz: düşünen bir organ olarak makat)
    #2843104 (tritanrix, 15.01.2008 21:15)
  12. (bkz: akrabaya yan gözle bakmak)
    (bkz: anne yarısının kızıyla/oğluyla evlenmek)
    (bkz: dünyaya bir zavallı getirip gurur duymak)
    (bkz: eğitim şart)
    #2843116 (the she, 15.01.2008 21:15 ~ 21:17)
  13. daha önceden iki din daha* * gönderen aynı allahın neden onlara da bu konuda uygunluk telakki etmediğini sormamız gereken saçma düşünce.

    ayrıca "taş çatlasa 1/1900 olur" şeklinde bilimsel gerçeklik aktarma da ancak bu düşünceye sahip bünye tarafından verilebilirdi.
    #2843197 (sermestan, 15.01.2008 21:33)
  14. meyvesinin sakat çocuklar olma ihtimali yüksek olduğundan "hayırlı" değil, "hayır" denilesi evlilik türü.
    #2843208 (filozofil, 15.01.2008 21:35)
  15. tanım: "ebenin a*ı" ile aynı anlama gelen ifade.

    (bkz: başlığa bakıp yazar tahmini yapmak)
    #2843216 (venividivici, 15.01.2008 21:37)
  16. (bkz: akraba evliliğine hayır) -canım türkçe'm-
    #2843229 (sydera, 15.01.2008 21:39)
  17. (bkz: ensest)
    #2843246 (derindusunur, 15.01.2008 21:41)
  18. hayır en hayırlı evlilik akraba evliliğidir.
    #2843250 (dibi dibi rek, 15.01.2008 21:42)
  19. (bkz: vay anasını sayın seyirciler)
    #2843294 (psychiq, 15.01.2008 21:49)
  20. sonucu ortada olan evlilik turu.

    (bkz: yazar burada kendinden alinti yapmis)
    #2843332 (gameguru, 15.01.2008 21:54)
  21. hepimiz kardeşiz diyen bir bünyenin, bu cümleyi söyleyenin üstüne atlamasına sebep olabilecek hede.
    #2843368 (sanzelize, 15.01.2008 21:58)
  22. bir an için başlığı açan yazarın doğru söylüyor olabileceğini düşündüm, şans vermek istedim belki ve birkaç site gezdim. birini paylaşayım dedim. buyrun;

    Türkiye gibi akraba evliliklerinin yoğun olduğu ülkelerde, sakat bebek doğumları çok sık görülmektedir. Akraba evliliklerin görülmesinin sebepleri arasında genellikle, aileye ait mal varlığının dağılmaması, aile bireyleri arasındaki sevgi ve saygıyı korumak, akrabaların evlilik ve sosyo ekonomik beklentilerinin aynı olması ve karşı cinsle rahat iletişime girememe gibi etkenler sayılabilir. Akrabalar arasında yapılan evliliğe endogami denilmektedir.

    Kalıtımın taşıyıcısı genlerdir. Bizler nesiller öncesinden gelen atalarımızın bize hediye ettiği genetik kalıtımla yaşama başlamaktayız. Vücudumuzun büyüyüp gelişmesi ve çalışması genlerimizin kontrolü altındadır. Yaşamın temel taşı olan genler, bir DNA molekülünündeki belirli bir özellik içeren kesitine verilen addır. Her bir gen ya da birkaç gen kümesi bizdeki bir özelliğin bilgisini içerir. Anne ve babadan eşit olarak geçen genler, bizdeki tüm yaşam duvarlarını örer. Genler hücrelerde bulunan kromozomların kısımlarıdır. Dolayısıyla genler, kromozomlarla birlikte çoğalarak, hücre bölündükçe yeni hücrelere geçerler. Kişide her genin, biri anneden biri babadan gelmiş olan iki kopyası (aleli) bulunur. Bazen genin bir kopyasının yapısı bozuktur ve bu bozuk kopya yüzde elli olasılıkla çocuğuna geçer. Bozuk bir gen, kişinin bazı vücut işlevlerinin bozulmasına neden olur.

    Bir karaktere ait olan özelliğin diğerine baskın olması halinde o karaktere baskın (dominant) gen , baskın olmayan gene resesif (çekinik) gen denir. Bir karakterin çıkması, iki aynı gen frekansının karşılaşması demektir. Eğer bir hastalığa ait gen (resesif) anneden aktarılırken, babadan da aynı (resesif) gen ile karşılaşırsa o hastalık mutlaka doğacak olan çocukta çıkacaktır. Eğer , anneden resesif gen, babadan da dominant gen karşılaşırsa bu sefer doğacak çocuk da tıpkı anne ve babası gibi hastalığın taşıyıcısı olacak, ama o hastalık açığa çıkmayacaktır. Aynı karakterde iki resesif genin karşılıklı gelmesi çekinik alleller sonucu hastalık çıkar. Anne ve babadan iki baskın gen (dominant) alan çocuk (baskın alleller) ise tamamen sağlıklıdır.Dolayısı ile, akraba evliliklerinde aynı gen yapısına sahip olan ailede , resesif genlerin birbirleriyle karşılaşma ihtimalleri, daha fazla olacaktır.

    Buna örnek olarak kahverengi ve mavi göz renklerini ele alalım. Kahverengi göz rengi dominant gen (baskın) olsun , diğeri için de mavi ise (çekinik) resesif gen diyelim. Anne-babadan birinin göz renginin mavi (m), diğerinin kahverengi (K) olduğunu düşünelim.
    Bebekler anne-babalarından kalıtımla; kahverengi-kahverengi (KK), kahverengi-mavi (Km), mavi-kahverengi (mK) ve mavi-mavi (mm) genler gibi dört ihtimal almış olurlar. ilk üç durumda bebeğin gözleri kahverengi (baskın renk olduğu için), son şıkta ise mavi (çekinik renk olduğu için) olacaktır.

    KK=K Km=K mK=K mm=m

    insanlar birçok kalıtsal hastalığın genini taşır. Normal aile yapısında da hamilelikte çocuğun hastalıklı doğma olasılığı %25, taşıyıcı olma olasılığı %50, genin bozuk kopyasını hiç almamış olma olasılığı ise %25'tir. Akraba evliliklerinde aynı soydan geldikleri için anne ve babanın aynı genin bozuk kopyasını taşıma, yani hastalığın taşıyıcısı olma olasılığı çok yüksek olduğundan çocuklarında hastalıkların oluşma şansı çok daha fazladır.

    işte akraba ile evlenme, zararlı baskın ve çekinik genlerin üst üste gelerek frekanslarının çakışması sonucu ortaya çıkma ihtimalini artırdığından genetik hastalıkların görülmesine yol açabilmektedir. Bunların çocukta görülmesi için ana ve babanın her ikisinin de en az bir zararlı çekinik gene sahip olması gerekir. Biraz önceki göz rengi örneğinde olduğu gibi, mavi göz renginin çekinik genleri, hem anneden hem babadan gelirse, çocuk mavi gözlü olacaktır. Dolayısı ile akraba evliliklerinde aynı gen yapısına sahip olan ailede, zararlı (resesif) genlerin birbirleriyle karşılaşma olasılığı fazla olacaktır. Akraba ile evlenme, kalıtımla geçen hastalıkların bulunduğu ailelerde bu yönden sakıncalıdır. Böyle durumlarda bazı çekinik genler çakışabilecek ve böylelikle hasta çocukların doğma ihtimali artacaktır. Hastalığın çıkması, iki resesif genin karşılık olarak bir araya gelmesi demektir. Bilindiği üzere resesif genler hastalık taşıyan genlerdir.

    Ailede genetik dağılım ,erkek ve kız kardeşlerde, genellikle genlerin yarısı birbirinin aynıdır. Gen ortaklarının oranları, akrabalık uzaklaştıkça küçülür. Torunlar, dede ve ninelerin dörtte bir genine sahiptir. Yeğenlerin genleri ise, genellikle amca ve halalarının, dayı ve teyzelerinin dörtte bir genine eşittir. Daha uzak akrabalıklarda bu oran, kardeş çocuklarında olduğu gibi sekizde bire düşmektedir.


    Kan uyuşması çözüm müdür?

    Akraba evliliğinde Kan uyuşmazlığı kan grubu ile değil kanınızdaki Rh faktörü ile ilgilidir. Yalnızca kadının Rh - , erkeğin ise Rh + olduğu durumlarda oluşabilir. Kan gruplarının uyuştuğu hallerde doğum sonrasında çocuklarda kalıtımsal hastalıklar görülmüştür.Erkekte bulunan Rh faktörünün genetik aktarımla ana karnındaki fetüste ortaya çıkması anne ile bebek arasında bir kan uyuşmazlığının ortaya çıkmasına neden olacaktır.

    Günümüzde akraba evliliklerinde en çok görülen hastalıklar; zekâ geriliği (fenilketonüri), Akdeniz Anemisi, Alzeimer, Parkinson, Huntington hastalığı ve nöron ölümüdür, özürlü ve ölü doğumlar da bu örnekler arsında sayılmaktadır.
    *
    mustafa sezgin isminde biri kaleme almış bu yazıyı. keşke birileri de başlık açmadan önce biraz araştırma yapsa.
    #2843389 (nesesi yeter, 15.01.2008 22:00 ~ 22:02)
  23. bursa da somuncu baba ki çok büyük bir islam alimidir. ulu cami açılışında fatiha suresinin 7 ayrı açıklamasını yapmış ve bunun 3. açıklamasından sonrakileri orda bulunan kimse anlaMAMIŞTIR.

    YANi DEMEM O Ki. ALLAH KELMI OLAN BiR ÇOK KONU NE ANLADIYSAK O ŞEKLiNDE HAYATA GEÇiRiLiYOR. BU GÜN BiLiMiN iSPATLADIĞI VE GERÇEKTEN ÇOK BÜYÜK SAKINCALARI OLAN AKRABA EVLiLiĞiNi BU ŞEKiLDE YORUMLAMAK NE DERECE DOĞRUDUR. YAPMAYIN ETMEYiN. BÖYLE SAÇMA SAPAN ŞEYLERLE ZARAR VERMEYiN iNANDIĞINIZA.

    EDiT: ELBETTEKi PEYGAMBER BiLiRDi KIZININ HZ ALi YE EŞ OLMASININ YANLIŞ MI DOĞRU MU OLDUĞUNU. AMA SEN BiLEMEZSiN YANLIŞ MI DOĞRU MU OLDUĞUNU. O HATUN KiŞi FATIMA ER KiŞi ALi. BABA FAHR i ALEM MUHAMMED MUSTAFA. SEN KiMSiN VE NERDEN BiLECEKSiN.
    #2843400 (kurremkarmerruk, 15.01.2008 22:01)
  24. sövsen sövemezsin, dövsen dövemezsin.
    aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürebilirsen de bıyık. boşanmaya kalksan tüm sülale üstünde. yok öyle, bebeğe isim koymak bile titanik etkisi yaratıyor.
    gençler, mümkünse akrabadan uzak durun. evlenmeyin.
    #2843408 (nametai, 15.01.2008 22:03)
  25. yahu işte insanların bilimsellikten anladığı budur. efendim biyoloji!
    yahu ben zaten akraba evliliği yapanların normal evliliklere göre değil 25-40; 100 kat daha fazla risk taşıdığını yazmamış mıyım? eee?

    salla babam salla! yahu bahsettiğiniz hastalıkların görülme oranı nedir? 2-3 tane siteden okumakla olayı çözmüşsünüz vallahi aferin.

    işin sosyo-psiko kısmı ise nedense siz pek bilimsel gelmiyor. haa sizin bilimden anladığınız zaten bu!

    hadi bakalim bana deyin ki şöyle bir araştırma yapılmış ve çok çok sık görülen şu hastalıklarda akraba evliliği yapanların oranı böyle böyle!

    gidin işinize yahu! ezberciler sizi!
    #2843447 (drnirvana, 15.01.2008 22:09 ~ 22:13)
/ 4
Copyright © 2009 - uludağ sözlük

en hayirli evlilik akraba evliligidir başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. en hayirli evlilik akraba evliligidir ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu en hayirli evlilik akraba evliligidir nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about en hayirli evlilik akraba evliligidir. Copyrights of the articles are belong to their authors.