bugün

isyanını dile getirdi hep..
''derisi yüzülerek öldürülen şairler,
eklemleri kırılarak kazanda kaynatılan şairler,
götünden kurşuna dizilen şairler..
ne yapalım hem şair hem düşünce,
herzaman,sürgünde olacaktır!
atından inmeden sevişmeye alışmalısın..''
2002'de göçtü gitti..
cemal süreya gibi mülkiyelidir. şairliğe gönül indirmese vali olması kaçınılmazdır lakin o her dem iktidarın karşısındadır ve tarihi tersten okur. en baba şiiri yort savul'dur.
(bkz: mechul öğrenci anıtı)
tanrının üvey oğludur kendileri.
göğsünde bir kelebek taşıyan türk şiirinin karaşın şairlerinden.
Tam adı Ece Ayhan Çağlar'dır. 1931 Datça doğumludur. Ankara Siyasal mezunudur. ikinci yeninin dikkat çeken şairlerinden biridir. 12 temmuz 2002'de aramızdan ayrılmıştır.
Şiir kitapları:

Kınar Hanım'ın Denizleri (1959),
Bakışsız Bir Kedi Kara (1965),
Ortodokslular (1968),
Devlet ve Tabiat (1973),
Yort Savul (Toplu Şiirler, 1977),
Zambaklı Padişah (1981),
Cok Eski Adıyladir (1982),
Sivil Şiirler (1993),
Son Şiirler (1993).
sübyancı $air.
ikinci yeni akımında en özel yere sahip olan şairlerden biri... şiirleri çok anlamlıdır. şiirlerinde duygudan çok anlam yüklüdür.
'31 tevellütlülerin 'derviş'idir.
onur caymaz'ın anlattığına göre:

"kaymakamlıktan ortaokullu bir çocuğa sarkıntılık ettiği için alındığı söylenir.
nilgün marmara ile garip ilişkiler kurmuştur.
arkadaşlarının ameliyatı için para toplamalarından sonra hepsine hırsız diyerek hakaret etmiştir.
özdemir asaf'ı her zaman bebeğin en iyi şairidir ancak diyerek küçümsemiştir...

şiirlerini sever miyim.. canımı acıtan şiiri olmadı hiç. neden bu şiiri yazdın deseler cevap verebilir miydi bilmiyorum.

karakalem ve suluboya adlı iki kerhane orospusu varmış. başka bir büyük şairle birlikte hep onlara giderlermiş.. "
mehmet fuat a göre türkçe değil, ecece yazan bir şair.

devletin ve tabiatın ortak ve yanlış sorusu şuydu:
- maveraünnehir nereye dökülür?
en arka sırada bir parmağın tek ve doğru karşılığı
- solgun bir halk çocukları ayaklanmasının kalbine!

dizeleriyle ünlenmiş olması kuvvetle muhtemeldir. bakışsız bir kedi kara ve çapalı karşı da kulaklara en aşina şiirlerindendir.
(bkz: uc gencin kalbi)
1931'de Muğla Datça'da doğdu. Asıl adı Ece Ayhan Çağlar. ilk ve orta öğrenimini istanbul'da tamamladı. 1959'da Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi'nden mezun oldu. Gürün, Alaca, Çardak ilçelerinde kaymakamlık yaptı. 1966'da memurluktan ayrıldı istanbul'a gelerek Sinematek'te, Meydan Larousse'da, e Yayınları'nda çalıştı. Üç yıl süre isviçre'de tedavi gördü. Dönünce bir süre istanbul'da ve Bodrum-Gümüşlük'te yaşamını sürdürdü. Çanakkale'ye yerleşti. ilk şiiri 1954'te "Türk Dili"nde yayımlandı. Türk Dili, Varlık, Yenilik dergilerinde çıkan (1954-55) birkaç şiirinden sonra Seçilmiş Hikâyeler, Pazar Postası, Yeditepe dergilerinde yazdı. Kendine özgü çağrışımlar ve göndermelerle örülü şiirleriyle hem Türk şiirinde hem de ikinci Yeni'nin içinde farklı bir kanal açtı.
önde gelen şiirleri;

BiR ELiŞi TANRISI iÇiN AĞIT
KINAR HANIM'IN DENiZLERi
BiR ÖLÜ MACAR CAMBAZ
FAYTON
ORTODOKSLUKLAR IV
MOR KÜLHANi
ORTA iKiDEN AYRILAN ÇOCUKLAR iÇiN ŞiiRLER
YORT SAVUL
BAKIŞSIZ BiR KEDi KARA
orta ikiden terk bir parasız yatılıdır. türk şiirinin üç parasız yatılı şövalyesinden biri. maveraünnehir'in döküldüğü yerin en dokunaklı söyleyicisi. tezer özlü ile birbirlerinin deliliklerini tedavi ettikleri söylenir hastane odalarında.
parasız yatılı diğer şairler için

(bkz: cemal süreya)
(bkz: sezai karakoç)
hayatı yakın arkadaşı sevgi özdamar tarafından kitap haline getirilmiş şair.
datçalıdır..niyeyse şiirlerini okurken aklıma hep can yücel 'i getirir..tartışmalardan korkmamış bildiği gibi kuralsız yazmıştır..iyi ki de yazmıştır..sanat sanat için mi halk için mi ikilemini adeta sanatı kendim için yaparım ben diyerek çözmüştür..
"işte o biçim gecelerde kucaklamış
getirir enflasyon arkadaşlarını
kova abdülhamit akşam gazeteleri
dağlar gibi yalnızlık ne güzel bir hiç."
böyle de güzel eleştirileri vardır..
kimsenin bilmediği bir bandonun sahibidir. hayata çapraşık bağlı üç-beş aklıevvelin kendileri bile farkında olmadan acı bir oyun havası çaldıkları bandoyu yaratandır çok önceleri.
sarışın şiire karşı çıkarak esmer şiir yazan, asi ruhlu bir şairdir. şiirleinde göze çarpan en temel öğe; "her türlü otoriteye karşı çıkma" dır. parasız yatılı okuyanların, devlet dersinde sınıfta kalmışların, karaların şairidir ece ayhan.
dili de otoritenin bir parçası olarak gördüğü için; şiirlerinde dilbilgisi kurallarına uymaz, kelimeleri parçalar ve kelimeleri gerçek anlamlarının dışında kullanarak onlara yeni anlamlar yükler.
`gözkapaksız şeytandan biri
çekiyor tramvay paramı benim`.

hem aykırı hem tanıdık dünyayı birleşiyor sanki birbiri ile. bir araya getirme, gösterge seçimi yaratımı bir araya getiriyor. bizim hiç de aşina olmadığımız bir tablo çıkıyor ortaya...
.."duyduk ki , bir daha
kus getirmek sinifa
intihar olmus cezasi
hal ve gidisat tuzugunde
biz kuslari tutmuyoruz ki
kapida koyveriyoruz
donup onlar ceplerimize giriyorlar
n`apalım?.."

ece ayhan
(bkz: oğlancı)
"saat
kaç olursa olsun
çocukların ölüm şarkıları."
ece ayhan
çağını, tarihini, kötülükle ilişkisini, sertliğini, yalınayak şiirini, gerçekliğini ölümle korkutamayız ki dom!
çocukların adamı.
güncel Önemli Başlıklar