dolmuscularin musteri yaninda kurtce konusmasi 


/ 3
kapat

  1. tüm dolmuş duraklarında ve özellikle beyoğlu'nda gerçekleşen bir olaydır.

    "abi ömürden geçer mi ? " der demez " eşkante, ecvahante can enek ımmık " falan diye konuşmaya başlarlar.evet dolmuşçuların çoğu kürt'tür.madem türk müşteri biniyor ve sen türkün içinde kürtçe konuşuyorsun, o zaman sadece kürt arkadaşlarını al ve onları gezdir.ya da gerçek türklere devredin dolmuş hattını.madem türkçe bilmeyecek/bilemeyecek kadar kürtsün, o zaman nasıl anlaşacaksın dolmuşuna binen türklerle ? ya da dolmuşuna sadece kürtlerin binmesini mi hayal ediyorsun ?

    bu ne terbiyesizlik ve küstahlıktır.nerden bilicem ben bu adam anneme, kız kardeşime kürçe küfretmeyecek ?
    #1564305 (ali biberon, 24.04.2007 17:00 ~ 25.04.2007 12:44)
  2. bazılarında paranoya yaratmış hadisedir.
    turistik yerlere hiç gitmemelidir bu bünye.
    gerçi belki de küfür dediğimiz şey sadece kürtçe'de vardır.**
    yurtdışına katiyetle çıkmamalıdır. evden çıkmasa yeri var.*
    #1564378 (dalgali kur, 24.04.2007 17:10)
  3. her bilmediği dilde konuşanın küfrettiği zannına lapılan kimi şahıslar için kötü olabilecek durum. fakat o adamların gayet kendi halinde kendi sorunlarını konuştuğu göz önünde bulundurulunca dünyanın en normal olayıdır. bu benim çok sık karşılaştığım bir durum. misal pazarda annemle çerkezce konuşuyorum (ki bu çok doğal) ve dışarıdan bakan ve az önce anlatmaya çalıştığım paranoya durumunda bulunan kişilerin, nasıl oluyor da annemle benim kafa kafaya verip o adama küfrettiğimi düşünüyor çok hayret ediyorum. zira tüm genellemeler yanlıştır ve bilmediğimiz bir dille konuşan herkesin küfretmediği gün gibi ortadadır. bizim bilmediğimiz diller sadece küfürden oluşmuyor ne yazık ki. aynen her yabancı şarkının anamıza küfretmediği gibi..
    #1564399 (nikim yok benim, 24.04.2007 17:13)
  4. o an müşteriye değil yanındaki arkadaşına birşeyler söylüyordur. ayrıcana enik ımmık kürtçe değil arapça bir küfürdür.
    #1564418 (ruvo, 24.04.2007 17:16)
  5. çok terbiyesiz ve küstahça bir tutumdur, sırf dolmuşta kürtler olsa iyi evde maç izliyorum bir bakıyorum maçtan sonra zico olsun tigana olsun pis pis konuşuyorlar ne biliyim ben anama sövmediklerini madem türkler dinliyor türkçe konuşsana.
    #1564460 (Th0r, 24.04.2007 17:23)
  6. paranoyal bir durumu olmayan ve herkesin başına gelebilecek, günlük hayatta da çok yaşanabilen bir hadisedir.anlatılmak istenen, her yabancı dilde konuşulanı ya da kürtçe konuşulanı küfür anlamak değildir.her zaman olduğu gibi, bu konu da olduğu gibi saptırılmaktadır.he bunu ne zaman anlarsınız ?

    ne zaman ki kız arkadaşınızla bir dolmuşa bindiğinizde,kürtçe konuşmalar başlayıp, " arkadaki fıstığı gördün mü, ne kayarım ona " gibisinden konuşmaya başlarsa

    ne zaman ki dolmuş şoferi hızlı araba kullanıp, siz ona "yavaşlayın biraz " diyip , sinirli sinirli kürtçe konuşmaya başlarsa ( tabii canım sevgi sözcükleri fışkırtıyor burdan )

    ne zaman türk olup, kürt sempatizları sizin dertlerinizi yanlış yerlere sevke ediyorsa

    ne zaman ki annenizle bir dolmuşa bindiğiniz zaman, yanınızda bozuk olmadığı halde tam para verip, size önce türkçe, küfredermiş gibi " bozuk yok mu " diye sorup, maalesef cevabını aldığında öfkeli bir şekilde yanındaki kürt arkadaşına, kürtçe bir şeyler söylerse

    ve siz de bunlara kulak asmıyorsanız;

    o zaman bu işte bir yalnızklık var demektir.
    #1564493 (ali biberon, 24.04.2007 17:30 ~ 17:35)
  7. -abi bu ülke mozaiktir, kültürlerin kaynaşmasıdır.
    -ne mozaği mermer ulan mermer!

    şeklinde konuşmalar geliyor insanın aklına.

    not: bu gelen ırkçılığın, faşizmin sesi.
    #1564669 (kisil, 24.04.2007 18:13 ~ 18:33)
  8. hereke dolmuslarının vazgecılmezıdır...
    #1564668 (gameguru, 24.04.2007 18:13 ~ 18:14)
  9. önemli olanın bir internet sitesinde klavye arkasında değil, dolmuş şöförü ve arkadaşının yüzüne doğru ' kürtçe konuşmayın lan' diye söylemek olduğunun pas geçildiği fiil. haydi onu geçtim, boyacı çocuğa de. *
    #1564690 (soothsayer, 24.04.2007 18:17)
  10. tabii bir olaydır. istediği yerde konuşur. zira dil iletişim içindir. müşterilerin duymaması gereken birşey söylemesi gerektiği zaman mors alfabesiyle de iletişebilir.
    eğer adamın küfrettiğini düşünürseniz bir fuck you fırlatın.
    #1564699 (hyperion, 24.04.2007 18:19)
  11. herkesin başına inşallah bir kere gelmesini ve içerisinden yaralanarak çıkmasını temenni ettiğim olaydır.çünkü konuyu, açan ile bağdaştıran ve yazara " kürt korkusunu " empoze etmeye çalışan yazarlar, asıl onlardır kürt korkusu ile yaşayan.klavye arkasından saydırmayı bilirler, öğüt vermesini de bilirler.

    (bkz: laf var icraat yok)
    #1564718 (ali biberon, 24.04.2007 18:22)
  12. bir kişinin de çıkıp " burası türkiye lan! " demediği durumdur.
    #1564725 (thelastturc, 24.04.2007 18:23)
  13. muhtemelen anamıza bacımıza küfür etmek için özellikle kürtçe konuşuyordur bu boynu vurulasıca dolmuşçu. efendim yoksa küçüklükten beri konuştuğu dilini başka bir sebepten niye konuşur ki insan! türkçeye zar zor döndüğü diliyle konuşmalıdır. konuşmalıdır ki rahatça tek tip toplum olma yolunda ilerleyelim. zaten yegane amacımız bu değil mi? hakkaten aziz lider ne güzel söylemiş ne mozaği lan! iki kuruş ekmek parası için gitsin başka yerde çalışsın. insanlarla diyaloga girmeyeceği bir iş bulsun. misal gitsin lağımcı olsun gitsin fabrikalarda çalışsın robot gibi saatlerce ne diye topluma karışıyor ki!
    küstah kokuşmuş herif seni...
    #1564755 (zitadam, 24.04.2007 18:28)
  14. - yabancı müzik açma, ne bileyim ben anama küfür etmediklerini?
    - senin annen sağ mı ki?
    - sağ tabi, 93 yaşında.
    - iyi o zaman amca, bu genç bi grup senin ananı tanımaz bunlar.
    (bkz: gora)
    #1564786 (by the way, 24.04.2007 18:34)
  15. turkiyede dolmus / taksi soforlugu yapiyorsaniz, hele de istanbul gibi buyuk illerden birinde iseniz. konusmaniza hal ve hareketlerinize daha bir dikkat etmeniz lazim. zaten karsiniza cikacak insanin turk olma ya da sadece turkce konusma olasiligi %90 civarindadir. o yuzden farkli bir dille konusmak neden?

    kaldi ki olay basli basina ayiptir.

    NOT: ozgurlukler ulkesi olarak bilinen amerikada bile, iki milletten insan yanyana gelip kendi dilinde konustugunda, amerikalilarin cogu gelip konusmayi bozarlar, kufrederler, evinize donun diye laf ederler. ama sozlukte boyle bir baslik acilir, tepki dile getirilir. tepki veren tasa tutulur. paranoyaklik olur.

    edit : soylediklerim yalan mi??? yoksa isinize mi gelmedi??? zaten dogru soyleyeni dokuz koyden kovarlarmis.
    #1564849 (limon cicegi kolonyasi, 24.04.2007 18:46 ~ 25.04.2007 16:39)
  16. dolmuscuların musterı yanında latince konusmasından farkı yoktur kanımca ıkısı de kaba bir eylemdir ıkısı de kınanmalıdır toplum ıcınde fısıltı yada anlasılmayacak sekılde konusulmamalıdır,böğürülmemelidir.
    #1564926 (gameguru, 24.04.2007 19:00 ~ 05.09.2007 20:44)
  17. arkadasın belli ki bir gocuntusu vardır. saf ırk fikrini pervasızca savunmaktadır kanaatimce. saflıktır, ahmaklıktır. türkçe konuşulmayıp da başka diller konuşulan yerlerde, ortamlarda, otobuslerde, minibüslerde, lerde, lerde herkes annesi ve ablası için küfür eden birer potansiyel küfürbazdırlar. yazık. seninle aynı oksijeni yakmaktayız.
    aslında haklısın. dolmuşlara binilirken konuşabildiğimiz ya da anladığımız ya da küfürlerını bildiğimiz dillerın anketleri yapılmalı. ya da sana bir taksi alınmalı .ya da turk hitler icat edelim. ari bir türk ırkı yapsın. onlardan dolmuşçu ve müşteriler olsun.
    kürt bir şoförün müşteri yanında kürtçe konuşmasından rahatsızlık duyabilirsin ama bunu bu kadar aşağılık bir bahane ve açıklamayla savunursan sana 10 litre mazot gönderebilirim ki kendini yakasın. annen de ablan da şoförde rahatlar. *
    #1565145 (mfrkk, 24.04.2007 19:45 ~ 25.06.2007 20:07)
  18. kabalıktan öteye gidemeyen, ''türkçe anlaşmaları namümkün değilken, niye kürtçe konuşuyorlar ki?'' diye düşüncelere sevk eden, olmaması gereken durum. yoksa, dolmuşa ya da minibüse binen kişi demez mi, '' bu adamlar kendi aralarında ne konuşuyorlar'' diye.. bursa'daki yeşil otobüscüklerin şoförlerince de, bol bol bu olaya maruz kalmaktadır yolcu tayfası..
    #1642391 (faidelibilgi, 14.05.2007 15:23)
  19. (bkz: türkçe konuş anlamıyorum cok gücüme gidiyorsun)
    #1642494 (Cappucino, 14.05.2007 15:56)
  20. yurtdisinda olur olmaz yerde turkce konusmanin rahatligini yasayan bizler simdi nicin insanlarin istedigi dilde konusmasini engelleyelim ki? ben su ana kadar hicbir amerikalinin, ben turkce konusunca bana "haydi anani al da git turkiye'ye, ordaki universitelerde turkce konus!" gibi komik bir laf edilmedi. edilirse de ayrimcilik sucundan bir dava acarim, donuna kadar alirim valla. ne de olsa abd bir hukuk devleti.

    turkiye de bir hukuk devleti.
    #1649793 (curufinwe, 16.05.2007 13:58 ~ 31.08.2007 21:48)
  21. türkiye'de türkçeden başka bir dil kullanılamaz mı? dedirten olay. ülkemizin farklı kültürler barındırmasının çok doğal bir sonucudur. burada olay türkçeyi savunmak ise öncelikle sokakta ingilizce konuşan özenti vatandaşları uyarmak gerekir zira türkçemizi türkiyemizi asıl tehdit eden unsurlardan birisi budur.
    sokakta böyle bir olayın yaşanması normaldir fakat tanıdığınız kürt insanların yanınızda kürtçe konuşması koymaktadır insana. sözel olarak uyarmaktan önce mesafeyi koymak gerek eğer anlamıyorsa o yoluna sen yoluna...
    #1649810 (lowerkid, 16.05.2007 14:02)
  22. maalesef toplum yaşantısında bir sorun teşkil etmeyen hadisedir. ülkenin tek ve ebedi dili türkçe'dir ama halk arasında konuşulan diller de engellenemez. genelde bölücülükle özdeşleştirildiği için karşı çıktığımız kürtçe de bu dillerden biridir. sen de onun yanında konuş ingilizce'ni, almanca'nı veya başka bir dilini, ne kadar saçma olduğunu anlasın.
    #2228894 (derberker, 30.08.2007 14:58)
  23. dolmuşçuya kürtçe küfreden memnuniyeti sağlanamamış bir yolcu gördüm ben. sağolsun babannem simultane çeviri ile adamın ne dediğini bana iletti, hemen ardından da adama kürtçe bildiğini yine o dilde söylemesi ile adamı allara morlara, bizi gülme krizine sevketti.
    #2228952 (kosucukaplumbaga, 30.08.2007 15:07 ~ 15:08)
  24. genelde tüm toplu taşıma araçlarında karşılaşılabilir bir durumdur.

    öreneğin metroya x durağından küçük çaplı bir aşiret biner. en küçüğü 5 yaşında, en büyüğü 70 yaşlarındadır. aralarında kürtçe konuşarak yaklaşık 70 yaşında olan 2 adet teyzeye yer bulmaya çalışırlar. duyarlı gençlerimizden birisi kalkar ve yer verir. bir diğer duyarlı arkadaşımız da yer vermeye hazırlanırken, aşiret reisi olduğunu tahmin ettiğim adam artık türkçe konuşmaya başlar;

    - lan kimsede saygı kalmamış ş.refsiz, haysiyetsizler!

    anlamadığım şey, metroya bindiklerinden beri "babaa ben trene ilk defa biniyorum, holey" sözünden başka türkçe bir söz duymamamıza rağmen, onlarca insanın arasında kahramanımızın "kalkmak üzere olan" gence yönelik sözlerini türkçe söylemesidir. hemde onlarca insanın arasında.

    demek ki biz anlamıyoruz diye arkamızdan ne sövüyo herifler...
    #2228975 (guapo, 30.08.2007 15:10)
  25. herhangi bir problem teşkil etmeyen durumdur.
    #2228982 (grand ekinoks, 30.08.2007 15:12)
/ 3
Copyright © 2009 - uludağ sözlük

dolmuscularin musteri yaninda kurtce konusmasi başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. dolmuscularin musteri yaninda kurtce konusmasi ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu dolmuscularin musteri yaninda kurtce konusmasi nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about dolmuscularin musteri yaninda kurtce konusmasi. Copyrights of the articles are belong to their authors.