bugün

semtin imamına sorduğum soru. aslında soru tam olarak şöyleydi: "hocam dinde zorlama yoksa, islam barış ve hoşgörü diniyse, dinden çıkma hakkını kullanan insanın bu seçiminin hoşgörüyle karşılanması gerekiyorken neden katli vacip oluyor."

yalan olmasın apışık kaldı muhterem. bak aslında olay tam olarak şöyle, böyle gibisinden 40 tane tatava yaptı. yahu insan öldürmeyi meşru zemine oturtabilmek için neden çırpınır ki bir imam?
islam hoşgörü dinidir, acaip iyidir tatlıdır diye çırpınan islamcıların, karşısında bol bol error verdiği sorudur.
yani günümüzde müslüman geçinenlerin çoğu islamiyeti bilmiyorlar.
bazı müslümanların yanlış davranışları nedeni ile islamiyetin suçlu olmaması gerektiği düşünülerek sorulması gereken soru.

bazı müslümanlar yanlış yapıyorsa burda sorun islamiyette değildir...
islamiyetin emri değildir ki dinden çıkanı öldürmek. dinden çıkanı öldüren yönetimde aranmalı sorun. islama gereksiz yere taş atılmamalı. eğer katlediliyorsa çıkan kişiler, yönetim gerçek müslüman değildir.
peki bu islam i bir kural mı? yoksa kişilerin kendi uygulamaları mı? diye cevap verilesi soru.
zaten etrafta dinden çıkıpta öldürülenlerle dolu ya, çok haklı olarak sorulmuş sorudur.

(bkz: ben hiç görmedim)
edit: eksileyen arkadaş sen nerde yaşıyorsun, türkiyede var mı böyle hikaye.
din kavramını işlerine geldiği gibi yorumlayarak başkalaşmış bir din yaratan insanların cevap veremediği ; zaten dinde var olan onlarca çelişkiye* bir yenisini daha eklemiş olan soru cümlesi. sonra da bu dinin kusursuzluğunu tartışın durun bakalım...

not: eğer eksileyeceksen gel otur saatlerce tartışalım. ondan sonra hala ikna olamazsan gel beraber eksileyelim bu entryi...
(bkz: cevab veremedi)
peygamber zamanında yapılan savaşlar bahsediliyorsa hiç bir savaş kasti olarak başlamamıştır devamlı suretle muşriklerin kışkırtması ve verdikleri sözleri tutmaması ile başlamıştır. kuran vatanına namusuna dinine bir saldırı varsa kendini savun der gerekirse öldür der. düşmanın silahı neyse sende daha iyisini kullanabilirsin sözünü destekler. birisi kalkıp şu zamanda ben dinden çıkıyorum diyorsa çıkar gider kimse dokunmaz ki bir çok örnegi paralı olarak hristiyanlıga geçiş modasında bakırköy yeda tesislerinde bizzat yanımda yuşa bi bakıma yuşuva inancı ile 17-18 yaşındaki gençleri toplayıp anlatılan konular vardı inanan inandı ama öldürülmedi inanmayan inanmadı. neticesinde sözlükte inancı olmayan bir çok arkadaşımızla aynı oksijeni soluyoruz. eger kalkıp bir hoca biri dinden çıktı öldürün öldürülsün diyorsa kati süretle inanılmaması gereken kişidir asla kuran desteklemez bunu ve direk hür iradeye bırakır.
öncelikle, öldürmek fiilinin zorlama olup olmadığına bakmak gerekir.

tdk'ya göre zorlama, birine bir şey yaptırmak amacıyla güç kullanmak anlamına geliyor. yani zorlamak eyleminin zorlamaya maruz kalınan kişi tarafında bir sonucu, o şeyi yapmaması, dinden çıkmaması. oysa bahsi geçen konuda iddiaya göre mağdur tarafından bir sonuç ortaya çıkmamakta, yani dinden çıkamazsın, sakın dinden çıkma denilmiyor; çıkması halinde sorunun kökten çözülüyor.

sonuç olarak, zorlama falan yoktur efenim.

ha dinden çıkan niye öldürülüyor dersen, o da başka bir konuda tartışılması gereken saçma bir iddiadır ki,
hadi dağılın şimdi.
bilgi noksanlığından ortaya atılmış bir sorudur. mevzu dinden çıkanın katli değil, dinden çıkıp islamiyete savaş açanların katli için geçerli olan bir durumdur. yani bu dinin muhafaza edilmesine karşı eylemde bulunan kişiler içindir.
islam'da zorlama yoktur. herkes istediği dine inanabilir. hatta inanmayadabilir. ama bazı müslümanlar sanki üzerlerine vazifeymiş gibi dinden çıkanı hatta farklı dine mensup olanı öldürebiliyor. ülkemizde bu tür olaylar nadir yaşansada, özellikle iran gibi ülkelerde sıklıkla yaşanıyor. sonucunda böyle olaylar güzel islamımıza zarar veriyor.
Bizim semtte gerçekleşmeyen durum. Semtin imamına da sordum katledilmiş kimse bulamadık. Tuğçe kazas vardı hristiyanlığa geçen onu araştırdım o da sapasağlam. He sözlük ateistleri toplanıp acaiplik yapalım etrafa bok, çamur vs. atalım, sözlüğün ebesini geğirtelim , sol frame de saklabanlıklar düzenleyelim diye karar alınmışsa o ayrı.
--spoiler--
tevbe-5: haram aylar çıkınca bu allah'a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekatı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. şüphesiz allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
--spoiler--

kurandan bir ayet... kuranın her türlü mealine bakabilirsiniz.eksileyen zihniyetin de kendi kitabını okuması , meallerini çevirmek için uğraşması gerekecektir. ancak anlam yine aynı olacaktır...

eksiler üzerine gelen edit: zaten bekliyordum ama tartışmak konuşmak varken ; ne için direk önyargılı oluyorsunuz. anlamakta güçlük çekiyorum...
(bkz: çıkmaz sokak)
dinden çıkanların veya din değiştirenlerin değil, islama, müslümanlara savaş açanların * katli vaciptir. asıl anlamıda budur. çarpıtmaya gerek yok.

ha bunu malum organlarından anlayıp, uygulayanlar yok mudur? vardır. ancak kişilerin çarpık kararları ve uygulamaları ne 'gerçek' müslümanları ne de 'islamı' enterese eder...
saçmasapan ve geri düşünceye sahip kişilerce yapılan insanlık dışı bir olaydır. herkes özgürdür dinimizdede bu böyledir. cezamızı kesecek olan allah'tır. verilecek ceza hiç bir kula düşmez.
az araştırılsa cevabı bulunacak olan soru.

"dinini değiştireni öldürün" (Buhari, Cihad, 14; Ebu Davud, Hudûd, 1; A. ibn Hanbel, Müsned, I, 2-7)

peygamber efendimizin bir hadisidir aslında kur'an da ise direk öldürün gibi bir ayet yoktur. yani bazı olaylar hakkında yorum yaparken o zamanki durumları ve ortam şartlarını göz önünde bulundurmak gerekir.

"Hz. Peygamber'in bir süre vahiy katipliğini yapan sonra irtidat edip tekrar Hıristiyan olan ve mensubu bulunduğu Neccaroğulları arasına dönerek Hz. Peygamber 'in yalancı olduğunu iddia eden mürted; Küba Mescidi karşısında Dırar Mescidi'ni inşa ettirerek Müslümanları bölmeye, Mekkeli müşriklerle Romalılardan yardım alarak Medine üzerine yürüyerek bir ordu oluşturulmasını sağlamaya çalışan Ebu Amir; Müslümanları işkenceyle öldürten Yemenli Esved b. Ka'b el-Ansî, Necd'li Müseyleme el-Kezzab gibi örnekler gözönüne alındığında Hz. Peygamber döneminde pasif bir mürted örneğinin bulunmadığı görülür. Esved ile Müseyleme fitnesi ancak I. Halife Hz. Ebu Bekir döneminde ortadan kaldırılabilmiştir. ... Hz. Peygamber döneminde başlayıp Hulefa-i Raşidin döneminde devam eden irtidat olayları siyasi otoriteyi zayıflatan, birliği bütünlüğü tehdit eden boyutta bir isyan hareketi olarak görülür. Hz. Peygamber'in "dinini değiştireni öldürün" emriyle bu eylemcileri kasteddiği açıktır. Ashab da bu emirle bunların kastedildiğini anlamıştır. Hz. Peygamber'in söz konusu emriyle ya içerde fitne çıkaran veya düşmanlara katılarak onlara güç kazandıran hainleri kasdettiği anlamını çıkarmak doğaldı. " (Aktan, s. 88).

üst taraftada belirtildiği gibi peyagmber efendimiz zamanında dinini değiştirenler pasif bir durumda bulunmuyolardı. dini bölmek ve parcalamak için alenen her türlü fitne ve fesat işlerine girişilmiştir. ayırca peygamber efendimiz zamanında bilinen pasif bir din değiştiren örneği yoktur. bundan dolayı böyle bir söz söylenmiş olabilir eğer olaya tarafsız bakma gibi bir özelliğimiz olsa idi aslında dinini değiştiren kişinin değil dinini değşitirip müslümanların arasına fitne ve fesat sokan kişinin öldürülmesi gerektiğini anlamamız gerekirdi.

bunu elbette dine kökte muhalif kişilerin anlamasını bekleyemeyiz.
dinde zorlama yoktur fakat dinden çıkanlar eblek eblek konuşarak müslümanları rahatsız ederler, üzerine müslümanların inançlarına saygısızlık eder, ileri geri konuşurlar, o vakit de sabrı taşan müslümanlar tarafından huzura kavuştururlar.

aksi halde senin dinin sana benim dinim banadır.

yazarın açtığı diğer başlıklar için;

hristiyan kadını vs müslüman kadını
islamı tebliğ ediyoruz ayağına dünyayı sömürmek
allah ın deney yapan çılgın bir profesör olması
21 yy da allah a inanan insanlar
hz muhammed in güneşi durdurması
bakara suresi 191 onları yakaladığınız yerde öldürün; onların sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın.
evet görüldüğü gibi pek zorlama yokmuş.
ali imran suresi 152 andolsun ki, siz onları allah’ın izniyle öldürmekteyken, allah size vaadini doğrulamıştı.
neden diye sormayın, emir var.
zihinleri bulandırmak,kişilerin imanına küfür tohumu ekmek ve bu tohumun filizlenmesi beklentisini edinmek , bu sayede farkında olmadıgı içindeki (şuur altındaki) şeytani yönünü tatmin etmek (başka amaçlarda olabilir,lakin en temel sebep budur) amacıyla atılan başlıktır...zira bilinirki kafadaki soru işaretlerine çözüm bulmak için en doğru yere gitmeye ,bakmaya,okumaya üşenen bir milletizdir..bu sebeple kafada istenilen şüphenin oluşması kısmen garanti gibidir...bu farkındalıkla açılmış başlık küçük çapta başarılı gibi görünsede gerçekte tam ve tüm bir başarıya ulaşması mümkün değildir...bu böyle bilinmesi gerekirdir..
BAKARA 191. Onları (size karşı savaşanları) yakaladığınız yerde öldürün. Sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne, adam öldürmekten daha kötüdür. Mescid-i Haram’da onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. Eğer onlar size karşı savaş açarlarsa siz de onları öldürün. işte kâfirlerin cezası böyledir.
(bkz: dinde zorlama varsa seni niye öldürmediler)