bugün

dindar arkadaşlarımın çoğu cimrilik boyutunda tutumludur.
elbiseye dünya süsü der, pek para vermez.
lokantada bir kap yemek yer ''nefsim körlensin yeter''mantığındadır.
kahveye felan takılıp, bize çay söylemez.
parasını gıdım gıdım harcar.
o kadar söğüşle söğüşle sonra harcama.olur mu ama öyle şey.yeni dönem iktidar zenginleri işini biliyor ama.hepsinin altında bmw'ler var.dublexten aşağı evi olan yok gibi.zor be kardeşim.dindarlıkta zor bak.
-kahveye gidip çay içmez, cünkü kahve de kumar oynanıyordur, o tür ortamlara girmek istemez.onun için cimridir.

-elbiseye para vermez, çünkü kendini elbiseyle beğendireceği biri yoktur.onu beğenecek olan kişi elbiseye bakmaz. onun için cimridir.

-lokanta da bir kap yemek yer, cünkü ona yetecek kadar yemek odur. fazlası israftır. israf sevmez. onun için cimridir.

*******

ama bir sohbet ortamı olduğu zaman, gidip bütün parasıyla yiyecek içecek alır ortamı donatır ve arkadaşlarına ziyafet çeker. paylaşmayı her zaman sever.

edit: benim tanıdığım dindarların hepsi bu şekilde davranıyor. ben gördüklerimi yazdım sadece o kadar.
o hani paraları hile ile cukka eden adamlar da dindar olmuş olmuyor.

bir kere neyin ne demek olduğunu öğrenin de sonra eleştiri yaparsınız he?
(bkz: protestan ahlakı ve kapitalizmin ruhu)
freud, cimrilik için anal evrede sabitleniş kişilik der; anal evrede çocuk dışkısını tutmayı öğrenerek bundan zevk almaya* başlar. freud söylemeden de, cimrilik ile bokun bi alakası olduğu düşünülebilirdi bence. dindarlara gelince, onlar da beyinlerinin çok küçük bi kısmını kullanıyolar ya, ordan bağliyim dedim de, olmadı sanki.
bir müslüman tutumlu olmalıdır,hiç bir şeyi ziyan etmemelidir. tabi ayarı veremeyip cimriliğe kaçanlar da vardır fakat başlık çok genel olmuş bence.
bazı mümin arkadaşlarım, zekat vermemek için elli türlü katakulle çeviriyor.
malla yapılacak ibadetleri uygulamamak için elli türlü yol arıyorlar.
islamiyetin fakir, alım gücü olmayan insanlara yardımı öğütlemiş bir din olduğundan yola çıkarsak yanlış bir önermedir. kişi parasını pulunu ziyan etmiyor ise bu onu cimri yapmaz tutumlu yapar. ee bahsi geçen insanlar dindar olduğuna göre islamiyetin israf etmeyin öğüdüne uyuyordur dindar kişi. bir de kendine yeteni ayırıp başkalarını da yardım ediyorsa ne mutlu ona. *
hakkaten cimri bu adamlar ya. o kadar cimridirler ki duzenli olarak sadaka verirler. hatta bazen isi cigrindan cikartip bagis falan yapiyorlar boyle. hele ki zekat diye bir sey diyorlar yani cimrilige yeni bir boyut katiyorlar. boyle de insandirlar iste. *
dindar olmayan insanlarin cimri olmasi kadar dogaldir. huy huydur.
aslında cimri demek yerine inandıkları gibi yaşıyor desek çok daha doğru olur. islamiyet sade bir hayat yaşamamızı ister, süslenmek pek hoş karşılanmaz ama temizlik şarttır, israf kesinlikle yasaktır ve zamanda allahın bizlere allahın sunduğu bir maldır, bu yüzden dindar insanlar zamanları boşa harcamayı istemezler. içtenlikle bakınca güzel emirlerdir bunlar fakat insan oğlunun içindeki gösteriş ve kendini güzel gösterme, birazda bencilik bunları yapmamızı engeller. kendi adıma konuşmak gerekirse ben dindar biri değilim, namaz oruç benden uzaktır fakat bu var olan bir grçeği saptırmamı gerektirmez. dini yönden daha baskın bir hayat süren arkadaşlarımda en az diğerleri kadar yardım severdir. bazı dönemlerde yardım etmeleri gerektiği için değil dini inançları gereği yardım konusunda daha hassas olurlar, buda beni hiç ama hiç rahatsız etmez. oruç tutmama rağmen iftar sofralarına davet edilmek hoşuma gitmiyor değil. o davetin benim inanıp inanmamamla alakalı olmadığını sevdikleri biri olmamla ilintili olduğunu bilmek hoşuma bile gidiyor. insanları kıyaslamanın yanlış olduğu inancındayım, kıyas dindar insanlar göre şeytan işidir,şeytan kıyas yüzünden cennetten atıldı ve gene kıyas yüzünden dünyada bizlere musallat oldu. insanı değerleri kendine ilke edilmiş fakat dindar olmayanlara görede kıyas insanın özüne yapılan bir sayğısızlıktır. bu nedenden kişileri dindar cimri laik alevi sünni diye sıfatlandırıp, kıyaslandırmak yanlıştır.
bizim bir ev sahibimiz vardı, apartman sakinlerin demesine göre 4, gene kiracı bakkalın demesine göre 5 kere hacca gitmişti.
koskoca apartmanı, siyah mersedesi vardı, ve ayın 1 olunca kapımıza kira istemeye gelirdi. ayın 2. olmuş ve kirayı ödememişseniz laf ederdi. kirayı istemeye namazdan sonra gelirdi ! ve eğer kira 1 ay ödenmemişse tek bir kelime söylerdi çık !

binanın önünde onlarca çocuk oynardık bende onlardan biriydim, hacı ev sahibi amcamız, bir kere olsun bize şeker, çikolata ne bileyim çocukları sevindirecek her hangi bir şey yapmadı hadi bunu geçtik kapının önünde bizi oynatmazdı, kovardı, mermerleri kirletiyormuşuz...
bir gün mahallede yavru bir köpek bulmuştuk herkes parasını toplamış ve köpeğe süt almıştık, gene binanın önündeydik, hacı namazdan gelmiş bizi görmüştü, gene bizi kovdu tabi biz köpeği görmesin diye kaçmadık üzerimize geldi köpeği gördü ve elinde ki sopayla o yavru köpeğe öyle bir vurdu ki... gözümün önünden asla gitmiyor.
ve nedendir bilmem bu insanların hepsi böyledir. çocuk sevindirmezler, hayvanları sevmezler, üç kuruşun hesabını yaparlar.
müslümanlardaki yahudileşme temayülüdür. kur'an'da devamlı olarak israiloğulları ve göze Çarpan ahlak zaafları üzerinden 'sizler de böyle olacaksınız-olabilirsiniz' uyarılarıları vardır ve kuru dindarlık yani tasavvufi incelikten yoksun islami yaşam namaz kılan ama duygulanmayan insanlar üretir. bu insanlar da paraya tamahkar , güler yüzden yoksun , sıfır empati ile boy gösterirler. insanları dinden diyanetten soğuturlar.
Mumkun degildir. musluman cimri olamaz, "cimri cennete giremez". bu cimri olan sozde muslumanlar ahirette en agir sekilde azaba dusecek.
gercek islam, gercek muslumanlik bu degil.