bugün
- sözlük kızlarının elleri şuan napıyor sorunsalı14
- erdoğan'dan sonraki başkan19
- icardi19059
- yigitzsche15
- başıboş köpek sorunu25
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak17
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız14
- çok fazla çirkin erkek olması13
- erdal beşikçioğlu'nun öğle yemeği24
- sexting haram mıdır24
- sophie dee'nin memeleri11
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri11
- kurtlar vadisi pusu rezaleti11
- anın görüntüsü15
- aleyna tilki nin annesi12
- cengiz ünder'in bıyığı12
- ölmeye karar vermek19
- erdal beşikçoğlu'nun işçilerle yemek pr çalışması10
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi15
- icardi1905 silik olsun kampanyası14
- sağlıklı cinsel bir yaşamım var neden konuşuluyor12
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar15
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı59
- assembly kodu11
- iremga8
- fenerbahçe taraftarı9
- ezgi mola9
- annem baban uğur dündar dedi9
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur20
- junkman12
- ali koç8
- fenerbahçe13
- arda güler16
- altıncı filoya karşı namaz kılmak12
- uludağ sözlük discord grubu9
- yazarların en rum özelliği20
- ismail kartal19
- konstantinos tzolakis9
- sadece sennn9
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir16
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti11
- eybırın manyağı kıskanması14
- kadın ayağı kokusu11
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- beni seviyor musunuz8
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
- letthe8
Köle sahipleri ekmek kaygusu çekmedikleri
için felsefe yapıyorlardı, çünkü
Ekmeklerini köleler veriyordu onlara;
Köleler ekmek kaygusu çekmedikleri için
Felsefe yapmıyorlardı, çünkü ekmeklerini
Köle sahipleri veriyordu onlara.
Ve yıkıldı gitti Likya.
Köleler felsefe kaygusu çekmedikleri
için ekmek yapıyorlardı, çünkü
Felsefelerini köle sahipleri veriyordu onlara;
Felsefe sahipleri köle kaygusu çekmedikleri
için ekmek yapmıyorlardı, çünkü kölelerini
Felsefe veriyordu onlara.
Ve yıkıldı gitti Likya.
Felsefenin ekmeği yoktu, ekmeğin
Felsefesi. Ve sahipsiz felsefenin
Ekmeğini, sahipsiz ekmeğin felsefesi yedi.
Ekmeğin sahipsiz felsefesini
Felsefenin sahipsiz ekmeği.
Ve yıkıldı gitti Likya.
Hala yeşil bir defne ormanı altında.
melih cevdet anday
için felsefe yapıyorlardı, çünkü
Ekmeklerini köleler veriyordu onlara;
Köleler ekmek kaygusu çekmedikleri için
Felsefe yapmıyorlardı, çünkü ekmeklerini
Köle sahipleri veriyordu onlara.
Ve yıkıldı gitti Likya.
Köleler felsefe kaygusu çekmedikleri
için ekmek yapıyorlardı, çünkü
Felsefelerini köle sahipleri veriyordu onlara;
Felsefe sahipleri köle kaygusu çekmedikleri
için ekmek yapmıyorlardı, çünkü kölelerini
Felsefe veriyordu onlara.
Ve yıkıldı gitti Likya.
Felsefenin ekmeği yoktu, ekmeğin
Felsefesi. Ve sahipsiz felsefenin
Ekmeğini, sahipsiz ekmeğin felsefesi yedi.
Ekmeğin sahipsiz felsefesini
Felsefenin sahipsiz ekmeği.
Ve yıkıldı gitti Likya.
Hala yeşil bir defne ormanı altında.
melih cevdet anday
Sonucta kimseye ekmek gitmiyo galiba.
Adu Defne olanlarla dalga geçmek için kullanılabilecek eser adıdır.
Melih Cevdet Anday bu şiirle Antik Yunan'da başlayan kölelik ve felsefenin oluşumu ve gelişiminden bahsediyor. ilk dizelerde kölelere sahip olan varsıl kişilerin herhangi bir işle uğraşmadığını, çünkü varsıl kişilerin işlerinin köleleri tarafından yerine getirildiğinden bahsediyor. Bu köle sahipleri de herhangi bir işle uğraşmadıkları için bolca boş zamana sahip oluyorlardı ve bu boş zamanlarında felsefe ile ilgileniyorlardı. Kölelerin ise felsefe ile uğraşmadıklarını çünkü kölelerin temel ihtiyaçlarının da sahipleri tarafından karşılandığından bahsediyor ve böylece tarihte bilinen ilk demokratik birliği kurmuş olmakla bilinen Likyalıların yıkılışa nasıl sürüklendiğinden bahsediyor.
ikinci dizede kölelerin felsefe derdinde olmadığı için sahiplerine hizmet ettiğinden bahsediyor çünkü felsefeyi zaten sahipleri yapıyorlardı. Ayrıca felsefe ile uğraşan bu felsefe sahiplerinin köle bulmakta sıkıntı çekmediğini çünkü felsefe ile kurdukları sistemin kendilerine köle sağladığından bahsediyordu ve yine dizenin sonunda Likya'nın yıkılışından bahsediyor.
Son dizede ise felsefenin bir getirisinden, getirinin ise bir felsefesi olmadığından bahsediyor. Kimseye ait olmayan bu felsefenin kimseye ait olmayan bu getiriden faydalandığından bahsediyor. Üstelik bu getiriden -kazançtan- ortaya çıkan felsefenin de felsefenin ortaya çıkardığı sistemden faydalandığını dile getiriyor ve bu sistemin kendi kendini yıktığını söylüyor yeşil bir defne ormanında.
Yeşil bir defne ormanından derken Akdeniz'den bahsediyor bence çünkü Likya da Akdeniz'e doğru uzanan Teke Yarımadasında bulunuyordu.
ikinci dizede kölelerin felsefe derdinde olmadığı için sahiplerine hizmet ettiğinden bahsediyor çünkü felsefeyi zaten sahipleri yapıyorlardı. Ayrıca felsefe ile uğraşan bu felsefe sahiplerinin köle bulmakta sıkıntı çekmediğini çünkü felsefe ile kurdukları sistemin kendilerine köle sağladığından bahsediyordu ve yine dizenin sonunda Likya'nın yıkılışından bahsediyor.
Son dizede ise felsefenin bir getirisinden, getirinin ise bir felsefesi olmadığından bahsediyor. Kimseye ait olmayan bu felsefenin kimseye ait olmayan bu getiriden faydalandığından bahsediyor. Üstelik bu getiriden -kazançtan- ortaya çıkan felsefenin de felsefenin ortaya çıkardığı sistemden faydalandığını dile getiriyor ve bu sistemin kendi kendini yıktığını söylüyor yeşil bir defne ormanında.
Yeşil bir defne ormanından derken Akdeniz'den bahsediyor bence çünkü Likya da Akdeniz'e doğru uzanan Teke Yarımadasında bulunuyordu.
çok felsefik bir yazıdır, saygılarımla..
ekmeğini her fırsatta yemek istediğim ama aslında bir türlü ortamını bulamadığım, aslında ezber de olmadığım ama sevdiğim güzel bir şiir.
güncel Önemli Başlıklar