bugün

Dar-ül harb veya Darülharp, islam fıkıhında bir kavramdır. Anlamı savaş alemi demektir.

Terminolojinin anlamı incelenecek olursa; dar kelimesinin arapça'da yer, mekan, konak, ev veya alem gibi anlamları görülmektedir. Dar kelimesi Farsça'da ise sahip veya malik anlamında bir son ektir; bayraktar, tahsildar gibi kelimelerin türeyiş kökeni böyledir. Ül edatı ise aidiyet anlamı verir, ingilizcedeki of veya ispanyolcadaki el gibi. Harp kelimesi ise herkesin bildiği üzere anlamı savaştır. Dar-ül harb denildiğinde ise savaşın bölgesi, savaş ülkesi, savaşılan bölge gibi anlamlar içerir.

Dar-ül harb'in islam fıkıhındaki özel anlamı ise kafir bir hükümdarın egemen olduğu yerlerde veya Müslümanlar ile olmayanlar arasında barış almayan bölgelerin savaşa ve mücadeleye açık bölgeler sayılmasıdır. Bu doktrine göre dünya dar ül harb ve dar-ül islam olarak ikiye ayrılır. Dar-ül harb'i Dar-ül islam haline getirmek cihadın amacıdır.

Dar-ül islam aşağıdaki hallerde Dar-ül harb olur: a) Kafirlerin kanunları geçerli olur fakat islam hükümleri geçersizdir b) Ülke, Dar ül harbın çok yakınındadır c) Müslümanlar koruma altında değildir. Bir islam ülkesinin Dar-ül harb olması halinde bütün Müslümanların görevi oradan çekip gitmektir. Böyle bir durumda kocasını takip etmeyen bir kadın kendiliğinden boşanmış sayılır.
turkiye de bulunan bazı muslumanlar turkiye'de gizli bir dar ul harb oldugunu savunarak faiz alıp vermeyi caiz saymaktadır*.dar ül harb savas alanı, kavga alanı anlamındadır.muslumanlıkla yönetilmeyen ve musluman bir ülkeye para ödemeyen bir ulke cihat alanıdır ve dar ul harb sayılmaktadır. dar ul harb cercevesinde savas kuralları gecerlidir ve cogumuzun muslumanlıkla bagdastırmadıgımız seyler bu gizli harb nedeniyle gorulmektedir.
bir ulkenin dar ul harb sayılması icin imam-ı azam'a göre üç şartla dar-ül-harb olur:
1- dar-ül-harbe bitişik olması.

2- müslüman inancıyla güvence içinde olmaması.

3- o ülkede gayri islami hükümlerin tatbik edilmesi. imameyne [imam-ı ebu yusuf ile imam-ı muhammed'e] göre ise gayri islami hükümlerin uygulandığı andan itibaren o ülke dar-ül-harb olur. bir bid-at ehli, "bin yıl öncesinin dar-ül harb ahkamını bugüne taşımak bence yanlıştır" diyor. bin yıl önceki namaz, oruç gibi ibadetler de sence yanlış olabilir. teknikte değişiklik ve mükemmel gelişmeler olur ama dindeki değişiklik geçersizdir. çünkü din kâmildir. (maide 3)
soylendiginin aksine dinimizde akil degil nakil kabul gorur.

not: bu entry başka bir sözlüğe yazdığım entry ile aynıdır. alıntı değildir.

dar-ül harb'de caiz olanlar;
* ehl-i kitabın kestikleri hayvan, temiz kabul edilir. bir hayvanı kitapsız kâfirlerin kestiği kesin olarak bilinmezse, o hayvanın etini yemek tenzihen mekruh olur.

* dar-ül-harpte, islam'ın vakarını, şerefini korumak ve şöhretten, fitneden sakınmak vaciptir. [mesela sarık sarmak, sakal bırakmak ve entari giymek fitneye sebep olacaksa, bunlar yapılmaz. bunlar sünnet-i zevaiddir. fitneye sebep olmak ise haramdır. haram ile sünnet, hatta farz çakışınca, haram işlememek için farz tehir edilir, sünnet ise terk edilir. sünnet ile mekruh çakışınca da sünneti terk etmek gerekir.]

* zâlimler, saçını, kollarını açması için zorlarlarsa, (açmazsan, işten çıkaracağız) derlerse, örtülü olarak çalışacak başka yer bulamayınca, kadının kolları açık çalışması, imam-ı ebu yusuf'a göre caiz olur. kadının kulaklarından sarkan saçlarını örtmesi farz değil diyen müctehid âlimler de vardır. böyle durumlarda, bu zayıf kavil ile amel etmek caiz olur.

* fıkhın dört kısmını, [ibâdet, nikah, alış veriş ve cezalar] dar-ül-harpte de ahkam-ı islamiyeye uygun yapmak, uşur vermek lazımdır. gayri müslim kadınların saç, kol ve bacaklarına bakmak, dar-ül-harpte de haramdır. sadece fasid alış verişler caizdir. dar-ül-harpte imana gelen, farz olduğunu işitene kadar, kılmadığı namazları kaza etmez.

* dar-ül-harpte bulunan müslüman esir, serbest bırakılsa, rahat dolaşsa, çalışıp kazansa da, kâfirlere gadretmesi* caiz olur. çünkü, onlara söz vermiş, müstemin olmuş değildir. fakat, esirin de, onların kadınlarına, kızlarına tecavüz etmesi caiz değildir. çünkü, nikahlı aileden başka bir kadınla beraber olmak zina olur.

* dar-ül-harpte harbi ile yapılan sözleşmenin kıymeti yoktur. kâfir olan sigortacılar ile sözleşme yapmak ve onlardan para almak helal olur.

* dar-ül-islam'da, teminat mektubu vermek için alınan ücret caiz olmaz, kefalet de sahih değildir. kâfiri böyle kefil yapmak, ihtiyaç halinde caizdir.

* gayri müslimlerin kanunlarına karşı gelerek, fitne çıkarmak da caiz olmaz. kâfir ülkelerdeki kanunlara karşı gelmemek, onları ülül-emir olarak tanımak demek değildir. allah'a isyana sebep olacak emirlere karşı gelinmez. kanunlara karşı gelmek, nerde olursa olsun, fitne çıkmasına sebep olur. fitneye sebep olmak haramdır. bu haramları işleyen müslüman, islamiyet'i ve müslümanları bütün dünyaya karşı barbar olarak tanıtmış olur. islamiyet'e büyük zarar vermiş olur.

* bankadan, zaruret olmadan para çekip faiz ödemek de haramdır.

* küfür alametlerini dar-ül-harpte de kullanmak küfürdür. bunları mizah için, başkalarını güldürmek için, şaka için kullanmak da küfre sebep olur. itikadının doğru olması fayda vermez. dinimizin küfür alameti dediği şeyleri mesela haç takmak, zünnar denilen papaz kuşağını takmak zaruretsiz caiz olmaz.

* orada yeni müslüman olana eziyet edilmiyorsa, mukim olur.

* orada müslüman olan kadın, kocası müslüman olmaz ise iddetten sonra ayrılmış olur.

* bankaya para yatırıp faizini almak caizdir. ceride-i ilmiyye'deki fetvada (dar-ül-harbde onların bankasına para yatırıp, bankadan faiz almak, helal olur) buyuruluyor.

* orada zaruretsiz ehl-i kitap kadın ile nikah yapılmamalıdır. çünkü haram diyen âlimler vardır.

* orada had cezaları tatbik edilmez.
* fasid akit ile musluman olmayanlarla anlasılması caizdir
aşağıdaki linkte mevzu gayet güzel açıklanmıştır.
http://www.ankebut.net/mu...glu-darulharp-w11576.html
dindar rolündeki takiyyeci tayfanın yaptıkları sahtekarlıklara bahane olarak kullandıkları kavram. evet onlara göre türkiye dar ül harb dır.
''dar'ül harb'e iner inmez at yakıyorum'' der ah muhsin ünlü. bu konuda paragraflarca yazı yazılabilir şu halde.
hiçte öyle masum bir laf değildir, kısaca islamın olmadığı her yer dar ül harb dır, yane savaşılacak cihat yapılacak alandır. özellikle cihatçı teröristler bundan yola çıkarak islamın olmadığı her yere saldırırlar ama sorun orada da bitmez.

hangi islam?

o yüzden islamın olduğu yere de saldırıyor bu dingiller.
Türkiye'de x cemaati türkiye'yi islam ülkesi olarak görmediği için faiz kullanırlar. cumalara gitmezler veya kendi mekanlarında kılarlar. Birçoğu bankalardan durmadan kredi çekerek ev,arsa, araba alırlar.
islamcılık hastalığından muzdarip bünyelerin sürekli sayıkladığı iğrençlik.

tüm dünyaya savaş ilân ederler ama ilk önce en rahat ettikleri ülkelerden başlarlar; en çok müslümanları öldürürler.
Bir çok müslümanım bilmediği kavram.

Şöyle ki dünya da 2 bölge var müslümanlar için. Birisi darül harp diğeri ise darül islam.

Darül islam hükümdarı müslüman olan ülkeler/yerler. Darül harp ise hükümdarı müslüman olmayan bölgeler ve buraşar savaş durumudur yani islamı yaymak gerekir, yöneticisinin müslüman olması lazımdır.

Yani islam çok güzel lan. Sende gelsene!
Cumaya gitmeme bahanesi.
(bkz: türkiye)
islamın hakim olmadığı her yer dar ül harb bölgesidir. bu kavramı genelde teröristler şu an kullanıyor ama islamın ilk çıktığında da bu vardı. biri giderdi islamı kabul edin diye uyarırdı, uymazsalar din allah ın oluncaya kadar onları öldürürlerdi. bugün teröristlerin sürekli dar ül harb olarak ilan edip saldırı düzenlediği yerler bu yüzden ilk temele dayanıyor.
ayrıca türkiye islam devleti olmadığı için dar ül harp bölgesidir ve islami terör bu yüzden buraya da sıçrıyor.
Kendilerinden olmayan insanlara her türlü iftirayı, pisliği, hainliği, katliamı yapmasını uygun gördüren kural. Takiyye de içindedir. Icki de içer, domuz da yer, her türlü dinine laf da eder. Önemli olan uydurdukları o amansız cihadı kazanmaktır. Dinciler , çocukluktan akıl almaz bir nefret içinde yaşar kafirlere karşı. Onlara her şeyi yapabilirler, çünkü onların yaşamaya bile hakkı yoktur vs. Dar ul harb da sivil diye bir şey de yoktur onlara.Hep sorunu dışarılarda aramayın. islam ülkelerindeki sorunun temelinden biridir bu. Ben zaten haklıyım ve cennete gideceğim kafasıyla da birleşince tehlike oluşturur.
Orospu çocuklarının yaptıkları pislikleri meşrulaştırmak ve vicdanlarını rahatlatmak amaçlı uydurulmuştur.
'orospu çocuğu'nun dinsel versiyonu. Dincilerin yaptığı pislikleri meşrulaştırmak için sığındığı bahane.
Terör ve şer dini islam
Zıttı için (bkz: dar ül islam)
Gerçek bir müslümanın vatanı, ulusal bilinci olmaz. Müslüman, milli duygulardan yoksun bir Arap ümmetçisidir.
(bkz: darül harp)
ilgili linkler:
1) https://islamansiklopedisi.org.tr/darulharp
2) https://www.google.com/am...arul-harb-darulharp%3famp
3) https://mobile.twitter.co...tatus/1148118427611160576
ilgili fotoğraflar:
görsel
görsel
güncel Önemli Başlıklar