bugün

bozlamaktan. halk ezgilerinden bir tür, bir tür koşuk.
türk halk müziginde, özellikle orta anadolu' ya özgü acıklı sözleriyle bir ağıt sayılabilecek uzun hava türüdür.
Halk edebiyatımızda bir ezgi türü. Konusunu aşiret kavgalarından, kan davalarından, aşk maceralarından alır. Çoklukla Güney ve Orta Anadolu bölgelerinde söylenir. Afşar bozlağı, Urum bozlağı gibi türleri vardır.
muharrem ertaş, neşet ertaş, nida tüfekçi gibi hocaların dilinde efsaneleşen; barağın kardeşi olan uzun hava türüdür. (bkz: barak)
kızgın ya da kırgın olunduğunda 35'lik rakı ile dinlenen ağır hava türkülerdir. neşet ertaş piridir.
bozkır insanın ağıtıdır.
(bkz: #3855560) "doğru söze ne denir" yazarı. kırmış geçirmiştir ortalığı..

(bkz: büyüksün abi)
(bkz: eyvallah gözüm)
kahkalarla güldüren insan. Allahım o ne uslup o ne mantık... beşinci nesil olduğu belli bile olmuyor * hoşgeldin canım arkadaşım diyor ve kendisine varlığından dolayı çok teşekkür ediyoruz *

bana kattığı bir çok şey için bir daha teşekkürler. seni görmek ne kadar güzel.
belki de amaçsız yere sözle sarfettiğim ve kırdığım yazar.

tanımam etmem ama özrü bir borç bilirim.
Kırıkkale ve Kırşehir yöresine özgüdür.

(bkz: Muharrem Ertaş)
(bkz: Neşet Ertaş)
(bkz: Ali Rıza Yurtoğlu)
(bkz: Mustafa Tatlıtürk)
(bkz: Hacı Taşan)
(bkz: Çekiç Ali)
+ nazım ve nesirin aynı anda bulunduğu eserlere denir.
+ bir türkü çevresinde oluşmuş hikayeye denir.
kıraç toprakların duygulu ama gözleri de toprağı gibi kıraç insanlarının, hani bazen boylu boyunca yayılan bozkıra çöken ama yağmur vermeyen bir karabulut gibi yağamayan insanının ettiği feryattır. birilerinin sadece denizlere çıkmak için yol üstü geçtiği bozkırda kalmaya mahkum edilmiş, sevdiğine bir çift güzel söz edemeyecek kadar mahçup, yokluğunda ise isyan etmeyecek kadar edepli, aslında sadece derdini sararmış başaklara anlatmak niyetinde olan kendi halinde bir çiftçidir. varsın çıkmasın denizlere yollar, varsın yolumuz değil ömrümüz geçsindir bu bozkırda...

http://www.plak1.com/dinl...ertas/deli-boran/371.html
(bkz: Ankarada yedim taze meyvayı)
söyleyiş olarak bozlak vardır.(bozlak ağzı) bir de notasyon olarak aldığı notalar itibariyle 'bozlak dizesi' diye adlandırılan şekilde ifadesi vardır. (mi-b,si-b)
bozlak müzikte bu iki ifadeyi de karşılar.
türklerin orta asyandan getirdiği ve kırşehir'de muharrem ertaş, şemsi yastiman gibi üstadların bağlamalarında can bulan muharrem ertaşın deyimiyle gök kubbeye atılan feryat.

sizin olsun mini etekli konservatuar mezunu devlet sanatçıları. bana özüm bozlağım yeter.
devenin bağırması anlamına gelen 'bozulamak' kelimesinden türeyen ağıt şeklindeki deyişler
sertab gibi albümünde de bir tane bulunan ve yamulmuyorsam sözlerini de sertab yazmıştır.
ahmet adnan saygun'a ait bir eserin adı.
http://www.youtube.com/watch?v=2NbygYxS9jw
ağlamak fiilinin orta anadoludaki yetenekli abdallara ait alternatifidir.
(bkz: Bedia akartürk)

Türkiye'nin en iyi kadın bozlak yorumcusudur
budur! 70lik devirttirir. insanın kendi kafasına sıktırır. hayatının mına kor. gecenin nasıl geçeceğini dinlediğin andan itibaren belli eder.
http://www.youtube.com/watch?v=AkpMhCdAF2w

peşinen edit: evde 70lik yoktur az votka vardır.
kırşehirdir kırıkkaledir keskindir yozgattır kayseridir orta anadolunun ortasıdır bozkırın kıraç topraklarıdır bulgur pilavını yuka ekmekle yemektir muharrem ertaşla aydost neşet babayla gönül dağıdır sevmektir sevilememektir gitmektir gelememektir kimi zaman gurbettir ayrılıktır ama herşeye rağmen mutlu olmaktır kanaat etmektir şükür etmektir bozlak anadoludur sevilmiyceğini bilsende gidip dönmiyeceğini bilsende ölümüne sevmektir uğrunda nice şarkılar nice türküler yakmaktır..
dinlenilesi tek tarz.

şimdi ki temsilcileri, mektepli olarak (bkz: ismail altunsaray) kara düzen olarak (bkz: tufan altaş) diyebiliriz.
başka topraklarda ilk tohumları atılmış*, Anadolu'da, bozkır ozanları ile son halini almış türk edebiyatı ürünü.

yaşatmalı; dinlemeli, dinletmeli.
Bozlak havası. Yörükler bilir, bağlamayla en iyi bozlak türkülerini Neşet Ertaş seslendirmistir.