bugün

ahlak tamamen nesnel bir kavramdır. yani toplumlar arasında, dinler arasında, kültürler arasında değişkenlikler gösteren bir olgudur. mesela günümüz toplumlarında hırsızlık ahlaksızlık olarak nitelendirilirken eski yunan toplumunda şerefli bir fiiliyattı. hatta ve hatta o zamanın toplumu, çalışan, emeğini ortaya koyan insanlara ''köle'' gözü ile bakmış hırsızlık yapan insanları ise göklere çıkartmıştır. aynı şekilde normal hayatta birini ispitlemek ya da onun açığını kollamak ahlaksızlık olarak nitelendirilmiş olsa bile iş hayatında gayet normal davranışlardır bunlar. çünkü ortada bir amaç vardır ve bu amaca ulaşan her yol mübahtır.

kısacası, ahlak ile din/ideoloji/düşünce tamamen farklıdır. hiçbir düşünce/inanç ya da ismi artık ne ise bireyleri ahlaksızlığa kanalize etmez. ahlaksızlığı insanlar çıkarmıştır ve sistemin bir parçası yapmak için uğraşmışlardır.

mesela bugün çocuk istismarının en çok yaşandığı yerlerden birisi filipinlerdir ve burada hem müslüman hem hristiyan hem de başka dinlere mensup kişiler yaşamaktadır. bunların inandıkları hiçbir din ''çocuk istismarına'' cevaz vermemiştir. ancak birçoğu bu ahlaksızlığa devam etmektedir. yani düşünce üzerinden ahlak ya da ahlaksızlığı sorgulamak yersiz bunun yerine insan ve ahlakı incelemek daha doğrudur.
genelinde olmayandır fakat bulunduğu yere göre farklılıklar yaşar. yaşadığı bölgenin inançlı insanlarından etkilenerek bir ahlak anlayışı oluşmuş olabilir.
inançlı bir insan ahlakını dinden alırken inanmayan ise insani güdülerinden alır. bu açıdan bilinçli bir sorgulama yoluyla ateist olan bir insanı ahlaksızlıkla nitelemek kesinlikle haksızlıktır.
sonuçta ahlak ın temel ölçütü vicdandır. bilindiği üzre bu ateistlerin de insan olmasından mütevellit vicdanları olduğundan onların da belirli bir ahlak anlayışları vardır.
her ateistin kendine göre belirlediği anlayış.. Belli bir şey yoktur.. kimine göre iyi olan, kimine göre kötüdür..
özgürlükten yanadır. bokunu çıkarmadıkları sürece de bir problem yaşatmaz.
ateizmin ahlak anlayışı yapma denilenden cehennemde yakarım denilenden değil olması gerekendendir. yani tehditle iyi ve ya kötü değiliz biz. bizde ahlak anlayışı cehennemde yanma korkusundan değildir anlayacağınız. yalan olandan değil doğal olandandır.
hümanizm olarak kısaca anlatılabilir;
yani yaradana sığınıp diğer insanlara eziyet ettikten sonra af ve tövbe dileyeceğine, empati uygulayarak, karşısındaki varlığında kendi gibi düşüncelere sahip olduğunu bilen ve bunlara saygı duyan, elinden gelirse de çevresindeki insanlara zarar vermeden yaşamaya çalışan insan modeli.
Bi kedi kesme huyu var ama o da nazarlık işte.
içki, seks, lüks üçlüsünden oluşmaktadır.
içki değildir seks yaparlar ama yapmayanlar gibi sokakta ağızlarının suları akmaz gözleri fal taşına dönmez. taciz ve tecavüz suçluları olmazlar herşey görmemişlikten gelir rahat rahat sevişen birinin tecavüz ettiği nerede görülmüş.
para düşkünlüğü de başbakanımızla örneklendirilebilir.
lüks neye göre lüks son model arabalar mı görüşten kaynaklı her şeyi yaşama her şeye ulaşma araştırma deneyimleme lüksümü.
çünkü bazıları için bu dünyanın bir önemi yok.
(bkz: islamın ahlak anlayışı).
Ateizm sadece tanrıya inanmamaktır yani kişiye özeldir, derli toplu bir disiplin değildir.
Aile kavramını sen reddebilirsin ya da etmezsin bir tanrıya inanmamanla alakası yok bunun.
Cinsellikle bir alakası yok. Ahlak ile alakası yok.
Kim demiş ateistler gayrimeşru ilişki yaşamalı diye. Aynı şekilde bir ateistin tarikatta erkek çocuklarına tecavüz ettiği de, müritlerinin karısını badelediği de, 10 yaşında kızı nikahladığı da duyulmamıştır.
Ateistler ahlaksız, ortadoğulu müslüman çok ahlaklı olduğu için dünya böyle zaten.
Bakın şuna bir abiciklerinden neler öğrenmiş! "güzelce" eğitimişler, bir veda badesi akabinde salmışlar piyasaya.

Bu da bir bok öğrendim, şimdi çok ilginç bir şey söyleyeceğim sanarak bin kere tekrarlanmış lafları tekrarlıyor işte.

Yazdıklarını abiciklerine gösterdin mi, aferin aldın mı kuşum? Başın göğe erdi mi?

şunca yıl sonra orjinal bir şey söylemeyi, hiç değilse orjinal bir iftira atmayı becerebilen tek bir yobazcık çıkmaması pek sıkıcı oluyor doğrusu. Bunları hangi torna makinasında işliyorlarsa milim sapmıyor. Al birini vur ötekine. Hepsi aynı..

Neyse, geç bunları tosuncuk, biz senin o abiciklerine ne ayarlar verdik de s.. Olup gittiler, bir de seninle uğraşmayalım.
(bkz: yobaz ve zeka)

(bkz: herkesin din dersi 5 bu kadar hırsız nereden çıktı)

(bkz: yobazların ahlakı)
Semavi dinlerin ahlak anlayışları ile zıt olduğu durumlar olsa da genel olarak aynı yönde fakat farklı kulvarlarda olan anlayıştır,
Mesela bir ateist için evli biriyle ilişkiye girmenin yasak olmaması yinede o kişiyle rahatça ilişkiye gireceği anlamına gelmez, birbirine sadakat sözü vermiş iki kişinin arasına girmeyi doğru bulmamak gayet insani bir davranıştır,
Başkasının emekleriyle kazandıkları paralarını çalmamak da aynı şekilde insani bir davranıştır,
bir eylemin herhangi bir ceza yada ödül düşünmeksizin yapılıyor yada kaçınılıyor olması her insan gibi insanın yapacağı şeydir,
Kaldı ki bugün dindarım diyen insanların cezası olmasa neler yapabileceğini anlamanın en basit yolu, internette hayvanlara tecavüz haberlerine bakmaktan geçiyor, dinen hayvana tecavüz suç değil ve bu ülkede tavuğa tavşana tecavüz edenler var,
Hacı hoca derviş denen bademciklerin karı kocayı sırayla düdüklediklerini görüyoruz,
Derdim dinle değil, elhamdülillah müslümanım, derdim müslümanlarla,
Dünyada bir tek müslümanlar ahlaklı sanki.

Adapazarı, Gölcük, hep ateist müteahhitlerin yaptığı binalar yüzünden yerle bir oldular değil mi?

Gerçi ahlak deyince sadece cinsel konulardan bahsetmek gerekiyordu değil mi?

Edit: yazım hatasından kaynaklanan ters anlaşılma durumunu düzelttim.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Hepsi kesinlikle yüzde yüz öyle olmasa da hesap vermeme içgüdüsü insana her türlü yanlışı, kul hakkına girmeyi yaptırır.
Mesela bir mükellef ileride vergi denetimi olursa diye vergi kaçırmaktan korkar,
Bir insan sağlığım bozulur diye tedbir alır,
Ceza alırım diye suç işlemekten kaçınılır.

Ateist ise zaten herşey bu dünyada diye kanunlardan kaçabildiği ölçüde her haltı yapar.
Gerçekten iyi olan insan, bir hesap korkusundan ya da menfaatten iyi kararlar alan değildir, doğru bildiği bu olduğu için bunu yapandır.

Ceza olmazsa kötülük yapılır demek elimde güç olsa yaparım demektir, ceza yememe fırsatım olsa hemen kötülük yaparım demektir.

insan teist ya da ateist olsun insan olduğu için iyiyi seçmelidir.
Korkudan iyi olmak aşağılıkçadır.
Bundan ki en güzeli korkmadan ve güçlüyken iyi olabilen insandır.
https://www.birgun.net/ha...atmaya-calismislar-281690

https://www.hurriyet.com....ama-15-yil-hapis-40405460

https://www.cumhuriyet.co...ye-tecavuz-iddiasi-497048

https://www.haberturk.com...ami-tecavuzden-tutuklandi

https://www.haberturk.com...7514-imam-da-bunu-yaparsa

allahtan bu yavşak atesitleri görüyoruz da ateist olmuyoruz..