adab ı muaşeret

  1. 5 5
    takınılması gereken hareket ve davranışların, konuşmanın, mimiklerin bütünü.

    mesela, bir bayan asla bir erkeğin yanında, erkeğin içtiği purodan daha uzun bir puro içmemelidir.

    yemek yerken dıştan içe doğru çatal ve bıçak kullanılır.
    uzar gider bu.....
    #310913
  2. 0 0
    arapça bir sözcüktür.toplum içinde ya da tek tek yaşarken uyulması gereken görgü kurallarının şeklen uygulanışı.genelde şeklen uygulanır ama bu kuralları duyarak,benimseyerek,yaşayarak uygulayanlar da vardır.
    #561680
  3. 2 0
    genel geçer kaideler silsilesi.
    #665843
  4. 2 2
    sosyal ilişki yol yordamı..
    #1312979
  5. 3 3
    (bkz: adabımuaşeret)
    (bkz: tdk)
    #2256334
  6. 5 3
    yeni neslin çoğunluğunun duymadığı ve anlamını dahi bilmediği görgü kuralları..
    kelime ingilizce öğretmeni tarafından sınıfta zikredilir...çocuklar ingilizce sözlüğe sarılır..
    *hocaaammmm...sözlükte yok bu kelimeeeee...o ne demek yaaaaa....
    #3402645
  7. 1 1
    bugün itibariyle gösterime girmiş emre akay filmi.

    --spoiler--

    matematik öğretmeni olan babası nurettin bey'le birlikte okul değiştirme rutinlerinin sıklaşması aykut'u bunaltmaya başlamıştır. ne var ki bu sefer yapacakları okul ve şehir değişikliği, aykut'un hayatında bambaşka bir kapı aralayacaktır.

    zeynep, kızlardan oluşan 'adab-ı muaşeret' adlı çetenin lideridir. adap kızlarına karşı direnen grup ise, okulun asi öğrencilerinden eko'nun liderliğindeki 'mokokolar' çetesidir. bu iki çete arasındaki ezeli rekabet, sene boyunca birbirinden eğlenceli atışmalara sebep olacaktır.

    öğrencilerin kafalarına göre hareket ettikleri çivisi çıkmış bu okulu hizaya sokmak üzere yeni görevine başlayan nurettin bey'i zor günler beklemektedir. fakat en büyük desteği okulun kıdemlilerinden edebiyat öğretmeni fatma hanım nam-ı diğer miss piggy'den görecektir.
    --spoiler--
    #5213351
  8. 3 1
    emre akay'ın yönettiği salih kalyon, yıldız asyalı, tarık ündüz ve hasibe eren'in oynadığı 15 myıs 2009'da gösterime girecek bir okul-gençlik filmi. fragmanında acun ılıcalı'yı da görebilirsiniz.
    filmin tamamı istanbul erkek lisesi'nde çekilmiş. güzel boğaz manzarasını da kullanmışlar sanırım çoğu yerde.
    #5220770
  9. 4 4
    eski dil, günümüzün türkçesinde görgü kuralları olarak kullanılan deyim. toplum ilişkilerinde ki kuralların tümü. insanlara saygılı olmak, yüksek sesle konuşmamak, çirkin kelimeler kullanmamak insanlara hoş görülü davranmak gibi her topluluğun kendine has geçmişten gelen kurallarıdır.
    #5223207
  10. 3 3
    ---------------gereksiz ötesi film----------------

    tek gülderen sahnesi, maç gibi birşey sonrası ingilizce'den çeviri gibi bir sahne vardı, o çeviriler ve çeviren herifin yüz ifadesi beni dehşet yardı salonda. başka da güzel sahnesi yoktu filmin.

    ---------------gereksiz ötesi film----------------
    #5325332
  11. 2 2
    senaryosu eser yazıcı tarafından yazılmıştır.

    (bkz: eser yazıcı)
    #5325343
  12. 2 2
    tobb ekonomi ve teknoloji üniversitesinde her bölüm için zorunlu dersi vardır. Şu anda kredisizdir ancak seneye kredilendirilmesi beklenmektedir.
    #5325394
  13. 1 1
    başrollerini hasibe eren ve salih kalyon'un paylaştığı, "izlenmese de olur" filmidir.
    #5398576
  14. 1 1
    kişinin hayatında izleyebileceği en mantıksız türk filmlerinden bir tanesidir. bir film yapılırda bu kadar mı ' eeee hani lan bu filmin anlamı ? sonuç göremedik mina koyim' nidaları attırır. hele ki sen filmde bir çok usta sanatçı oynatıyorsun. hayır cidden merak ettim bu filmi izledikten sonra. ilk olarak askerdeyken izlemiştim ' lan acaba o an ki psikoloji yüzünden mi bir şey anlıyamadım ' diye ama tekrar izledim, yine aynı bok. yıldız aslayı'ya yavşamamak elde değil bu filmde. çok şeker cici olmuş kendisi.

    sonuç itibari ile olmamış, cık cık.
    #5503939
  15. 0 0
    oyunculuk güzel ama seneryo falan dandik ötesi bir film'dir. niye izlediğimi bilmiyorum. *
    #6421846
  16. 1 1
    Hiçbir film için " bu filmi izlemeyin! " dememişimdir ama bu film için diyorum. Senaryo sıfır, hikaye desen zaten yok! Oyunculuk sıfır! izlemeyin kardeşim. Yazık edersiniz zamana...
    #6484616
  17. 1 1
    (bkz: stay away)
    #6484625
  18. 1 1
    amaçsız, kurgusuz bir filmimsi.
    #6484626
  19. 0 0
    fragmanından anlaşıldığı kadarıyla dandik bir film. geniş aile'deki zekai, melekler korusun'daki kapıcı fevzi var.

    ayrıca acun ılıcalı da... varın siz düşünün nasıl bir film olduğunu.

    zekai dışında hepsi tırt. o da tek başına yetmez tabii.
    #7981641
  20. 3 3
    dün akşam tv de izledim bu filmi ve izlerken çok keyif aldım. çok güzel bir film değil ama herkesin söylediği gibi zaman kaybı da değil.aslında bir filmden ziyade parça parça skeçlerin bir araya getirilmesi gibi olmuş. her bir parça farklı filmlere gönderme yapıyor.

    bu film biraz scary movie filmi gibi. scary movie de dalga geçilen filmleri izlememiş birisi o filmden de konusu belli değil diye bahseder. filmin en iyi sahnesi ise kuşkusuz, fatih terim tarzı gaz konuşması yaparken aynı zamanda da bir çevirmenin konuşulanları çevirmesiydi.
    #8006392
  21. 2 2
    yuh kardeşim ya,adamlar güzel bir hocanın dersi için önden yer kapmak için para veriyorlar.abazalığın bu kadarı!

    (bkz: adam liseli beyler)
    #8461351
  22. 1 1
    an itibariyle show tv de yayımlanan filmdir.
    #8461358
  23. 0 0
    hayat bilgisinden(en azından ilk sezonundan) çok daha vasattır.
    çok sıradan basit...
    #8472092
  24. 0 0
    kurgusu zayıf, merak uyandırmayan, türk sinemasının zayıf filmlerinden biridir.
    #10500245
  25. 0 0
    "senarist yazmamış adeta sıçmış" diyorum daha da bir şey demiyorum.
    Yönetmen, oyuncular ve diğer ekip ne kadar iyi olursa olsun, kamera kalitesi ne kadar süper olursa olsun senaryo berbat olunca filmin anlamı kalmıyor.
    #10930694